LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
pk49
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:16

Re: Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Ongelezen bericht door pk49 »

Al tijden worden in geluidsstudio's z.g. "Exiters"gebruikt om het geluid op te peppen in bepaalde frequenties, zodat het lijkt alsof het geluid harder is,terwijl de meters niet harder uitslaan. Er wordt op allerlei manieren het geluid gemanipuleerd. En in reclame helemaal.

ouweduiker
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2013 11:02

Re: Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Ongelezen bericht door ouweduiker »

Het manipuleren van mensen met geluiden staat nog in de kinderschoenen .Er is ongekend veel mogelijk op dit gebied . Kijk uity voor de slimmerikken die dit al door hebben en er misbruik van maken .Ook een waarschuwing aan mensen die overbelast worden door ongewenst geluid .Je kunt er stress schade door oplopen, ook is het niet zo hard. Denk niet ;" Ik moet het verdragen " Het is vaker onrechtmatig als je wel denkt ! De brutaalste geluidsnep die ik mij Herrinner is die van de Heer Oude Wetering een jaar of tien geleden .
Die persoon kwam in flevoland Lelystad airport lobbyen .Hij draaide een voorlichtingsfilm film met romantisch getinte beelden van een verliefd koppel dat bewonderend naar opstijgende vliegtuigen keek . Je raad het al, er was geen motorgeluid bij .Wel mooie licht klassieke muziek .Brutale nep van Schiphol. Toen zag ik duidelijk wat een leugenaars die Schiphol mensen zijn.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Briljante vergelijking :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Enigzins bekend met het onderwerp.
Aan het begin van een reclamecampagne voor gehoorapparaten worden vooral de hogere tonen afgekapt. Dit is de meest voorkomende vorm van gehoorschade. Hoge tonen verlies is ook gemakkelijker te compenseren dan lage tonen verlies. Denk aan het verschil tussen een hoge tonen luidspreker en een bas box. In je oor dan vooral! Als dan de climax komt met de naam van het hoorapparaat komen er plotseling omgevingsgeluiden bij van fluitende merels, klaterende beekjes, kinderstemmetjes. Dan ontstaat er een déjà vu effect van vroeger hoorde ik dat ook. Er zal niet veel in volume veranderen, maar juist door sprankelende hoge tonen verandert de kwaliteit van het geluid.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik hoor eigenlijk niets bijzonders aan die audiciënreclames. Ze klinken mij niet anders in de oren dan andere reclames.

Wat mij bij één reclame wel opvalt, is het grootste voordeel dat genoemd wordt: ze zijn zo klein. Fijn, maar werken ze ook goed? Dat zou een groter voordeel zijn.
Je ziet er niets van, zegt een mevrouw met halflang haar over haar oren. Een tak peterselie in haar oor zou je ook niet zien.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd ben ik niet overtuigd van de geluidskwaliteit van die kleine apparaatjes.

En zien doe je ze toch wel. Klein of iets minder klein, mensen hebben ogen in hun kop.

Reclame is nu eenmaal wat het is: reclame.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Geluid bij tv reclame voor hoorapparaten klopt niet.

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben juist positief verrast wat er mogelijk is. Het allerbelangrijkste is een goede audioloog die veel tijd aan je besteedt en niet alleen op zijn provisie gefocusd is. Het ligt natuurlijk eraan wat er nodig is. Dit is bij iedereen verschillend. Vooral welk frequentie bereik is nodig, en hoe hard. Die in het oor apparaten zijn erg mooi maar hebben ook nadelen. De batterijen moeten erg klein zijn, dus snel leeg. Oplaadbaar is mogelijk, maar wat zijn de kosten als de accu's slecht worden na enkele jaren. Je hebt altijd recht op een vrijblijvende testperiode. Het is toch vooral een vertrouwens kwestie.

Gesloten