Gusta wok van Albert Heijn

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Barj
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2021 11:52

Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Barj »

Ik heb een wok gekocht bij Albert Heijn van het merk Gusta (24,5 cm). Op de site staat dat het een keramische aanbaklaag heeft, maar dat staat niet op de verpakking. Ik vraag me dus af of het niet gewoon een pfas-coating is.

Info bij AH lever eigenlijk alleen maar op: ‘de site zal wel kloppen’ en ‘dan moet u bij de fabrikant zijn’
Bij de Gusta-shop krijg ik te horen: ‘die wok is niet van ons’
Inmiddels bij Kapimex geïnformeerd, maar nog geen info gekregen.

Hoe krijg ik zekerheid dat het keramisch is.

Groet, Jan

taxikemperman
Berichten: 629
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Barj schreef:
06 mei 2021 11:59
Ik heb een wok gekocht bij Albert Heijn van het merk Gusta (24,5 cm).
Bij de Gusta-shop krijg ik te horen: ‘die wok is niet van ons’
Vreemd als op de informatiewikkel om de wok duidelijk Gusta staat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Deze pan?

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... rt-24-5-cm

Keramisch moet toch te herkennen zijn? Teflon voelt anders aan en ziet er anders uit.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door scontra »

Als de bodem een spiegelglad oppervlak heeft en er blijft, als u hem nat maakt, slechts een enkel druppeltje achter als het water er uit is, dan is de pan, zo goed als zeker, van een keramische laag voorzien.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

taxikemperman schreef:
06 mei 2021 13:12
Barj schreef:
06 mei 2021 11:59
Ik heb een wok gekocht bij Albert Heijn van het merk Gusta (24,5 cm).
Bij de Gusta-shop krijg ik te horen: ‘die wok is niet van ons’
Vreemd als op de informatiewikkel om de wok duidelijk Gusta staat.
Ze kunnen ook bedoeld hebben dat die wok niet hun gekocht kan zijn en dat ze voor AH een speciaal exemplaar hebben gemaakt. Of gewoon bedoeld hebben: niet bij ons gekocht dus opzouten met je vragen; ga maar de verkopende partij met vragen.

Barj
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2021 11:52

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Barj »


sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door sjohie »

Een keramische anti-aanbaklaag voor die prijs is knap, een snelle zoektocht laat zien dat dat type wok eigenlijk altijd >20 euro kost, behalve een instapper van BK ofzo. Maar goed, als u het product niet bevalt, krijgt u bij AH volgens mij uw geld terug, dus dat lijkt me de beste manier om aan alle onzekerheid een einde te maken.

Als het tot de mogelijkheden behoord, zou ik even wat doorsparen tot ~30 euro, en een wok met keramische coating kopen van een iets bekender merk.

Of wachten tot ze nog een keer met een AH pannen-actie komen, die wok die we recent daarmee hebben gekocht heeft echt een fijne (keramische) coating. Met wat rondvragen zijn die zegeltjes ook voor niet-ah klanten wel te regelen volgens mij.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als het product anders is dan je belooft is dan kan je de koop ontbinden. https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Albert Heijn heeft wel vaker goederen aangeboden, die niet dezelfde kwaliteit hadden als die producten in andere winkels. Ik herinner me iets met glazen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb deze wokpan even bekeken en betast in de lokale AH. Volgens mij is het plaatstaal met een effen zwarte coating. AH vermeldt aluminium maar dat betwijfel ik. De dikte van het materiaal had dan een lichtere pan opgeleverd. Kun je testen met een magneetje.

De coating lijkt niet op teflon. Lijkt me verder een prima ding.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door juliomariner »

Barj schreef:
06 mei 2021 11:59
Ik heb een wok gekocht bij Albert Heijn van het merk Gusta (24,5 cm).
Bij de Gusta-shop krijg ik te horen: ‘die wok is niet van ons’
Waarschijnlijk heeft AH een grote partij via parallel import gekocht.De normale importeur zal misschien dit model helemaal niet importeren. Logisch dus dat de normale importeur niets met deze pannen van doen wil hebben.

ShoeboxLaura
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mei 2021 12:39

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door ShoeboxLaura »

Zelfs als het een keramische coating is, weet je eigenlijk nog niets zeker. Keramiek is namelijk van zichzelf niet anti-aanbak, dus is het de ondergrond voor een ander laagje dat niet plakt. (Of onderdeel van een mengsel dat niet pakt, kan ook.) Dat kan teflon of een soortgenoot zijn, of siliconen(olie). Als je daar zenuwachtig van wordt (ik wel, bij een wok, omdat hij zo heet moet worden voor het beste resultaat), is een wok zónder anti-aanbaklaag een beter idee. Dat werkt prima en hoeft ook echt niet duur te zijn. Mijn plaatstalen wok kostte bij de toko maar een tientje of drie en plakt na het inbranden ook niet.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door juliomariner »

En dat laatste is bij een plaatstalen wok het allerbelangrijkste. Deze moet goed ingebrand worden.
Een goed ingebrande wok zal niet plakken en je hebt er jaren plezier van.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bij een stalen wok/koekenpan krijg je mogelijk ijzer in je eten en dat kan ook een negatief effect hebben op je gezondheid.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bron?

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cast-iron_cookware onder "health effects"

Maar het gaat hier over gietijzer. Misschien geldt het niet voor plaatstaal.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aan het eind van dat Wikipedia-artikel staat dat het effect nauwelijks optreed bij een ingebrande ("seadoned") wok.

Bij plaatstaal zal het effect denk ik veel minder optreden, ivm de volkomen andere structuur.

basvdtas
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2021 17:33

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door basvdtas »

Ik kwam hier terecht omdat mijn ah gusta wok 28 cm na 1 keer koken op gas allemaal krasjes en beschadigingen op de onderkant heeft. De zwarte laag is afgesprongen en het metaal eronder wordt zichtbaar. Best slecht.

De wok trekt een magneet aan, dus is niet van aluminium, zoals wel in de beschrijving van ah staat, maar niet op de verpakking.
Ook staat in de ah beschrijving dat de anti-aanbaklaag keramisch is, maar ook dit staat niet op de verpakking, dus dat zal het dan ook niet zijn. Er is niet een manier om dat te testen?
Ik denk dat Bob Schurkjens met zijn bevindingen goed zit, plaatstaal met een niet-teflon anti-aanbaklaag.

Op zich vind ik een beschadigde onderkant niet eens zo erg, en ik ben op zich blij met een vervanger voor mijn stokoude teflon wok. Maar beschadigingen plus geen aluminium plus geen keramische aanbaklaag zoals geadverteerd geeft me voldoende redenen om te retourneren en geld terug te vragen. En dan verderkijken naar een duurdere wok mét keramische anti-aanbaklaag.
Óf zo’n plaatstaal gevaarte. Maar ik heb denk ik liever een lichtere wok waarmee ik een beetje voorzichtiger moet zijn en die ik gewoon met zeep af kan wassen.

Ik denk er nog even over na. Reacties welkom.
Laatst gewijzigd door basvdtas op 19 mei 2021 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jablan »

basvdtas schreef:
19 mei 2021 18:01
En dan verderkijken naar een duurdere wok mét keramische anti-aanbaklaag. Óf zo’n plaatstaal gevaarte. Maar ik heb denk ik liever een lichtere wok waarmee ik een beetje voorzichtiger moet zijn en die ik gewoon met zeep af kan wassen. Ik denk er nog even over na. Reacties welkom.
Met pannen gaat de trend bij ons twee kanten uit. Koper/Staal zonder aanbaklaag, die dan eerst ingebrand worden of aluminium met keramische binnenkant. In beide gevallen geen zeep meer nodig, alleen kokend water om ze schoon te krijgen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Gusta wok van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik gebruik gewoon het liefst mijn gietijzeren wadjan. Voor fl 90,- gekocht in Indonesië. Ik vind het nog steeds raar dat ze Nederlands geld gewoon accepteerden. Maar goed, het ding doet het nog steeds.

Gesloten