LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Erthanax »

Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
Kortom, ik snap -als niet-brildrager- best dat TS een verkeerde verwachting had.
Die tussenzin vind ik -- als brildrager! -- een interessante toevoeging.

Zou het kunnen dat brildragers (in meerferheid/meestal) niet verwachten dat een gewone zonnebril in de actie valt, en niet-brildragers juist wel? Ik zou er bijna een poll van maken :wink:.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik denk dat ik de uitkomst van die poll wel kan voorspellen :wink:

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jan de Haan schreef:
02 jul 2019 17:22
...die ik vooruitlopend op de website via de aktie heb uitgezocht.
Als ik op een willekeurige zonnebril klik: https://www.hansanders.nl/zonnebrillen/ ... 5-2219089/ staan er 2 prijzen. De standaard uitvoering voor € 149,- en de complete bril met glazen op sterkte van € 269,- voor € 134,50. Geen idee welke prijzen u ziet, maar als u een keuze gemaakt heeft, heeft u ook de bijbehorende prijzen gezien. U hebt online deze prijzen gezien en in de winkel kreeg u dezelfde prijzen te zien.

Vanaf de homepage staat de aanduiding er al: 50% korting op een complete bril. Direct daaronder een link naar de actievoorwaarden. Dus geen stiekem gedoe, geen kleine lettertjes, geen poespas. Gewoon de actieaanduiding met een link naar de voorwaarden. Aangezien men eerst naar een homepage van een webwinkel gaat is dit niet te missen.
Klik je op de link: https://www.hansanders.nl/acties/50procent/, staat er netjes:
"Actievoorwaarden
Deze actie geldt van 1 t/m 28 juli 2019.
Profiteer van de actie 50 procent korting en kies een hele bril voor de halve prijs. Je krijgt vijftig procent korting op een complete enkelvoudige of varifocus bril inclusief glazen en glasopties naar keuze!"

U hebt waarschijnlijk niet verder gekeken dan de tekst 50% korting. De een zou zeggen duidelijk dat er actievoorwaarden zijn, de ander zou kunnen zeggen dat het nog duidelijker zou moeten. De enige die u het juiste antwoord kan geven is de Reclame Code Commissie. Zij zijn de enige die een antwoord kunnen geven. Uitspraken uit het verleden van andere winkels geven geen garantie voor dit geval.
Zoals de actievoorwaarden aangeven heeft u op een kant en klare zonnebril geen recht op de korting. En dat had u ook kunnen zien bij het online bekijken van het product.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Vaak staat er een * bij en onderaan ; zie de voorwaarden....

Iedereen weet dat een Opticien 99,9% op sterkte verkoopt, en alleen aan het einde jaar nog
wel eens veiligheidsbrillen uitdeelde voor het vuurwerk.

16again
Berichten: 16087
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
03 jul 2019 15:18
Hans Anders schreef:Koop een complete bril en krijg 50% korting op het montuur, de glazen én alle glasopties. Ook als je kiest voor een merkmontuur, luxe (varifocus)glazen of extra glasopties zoals dunnere glazen en extra coatings.
Hans Anders kan proberen te stellen, dat door apart benoemen van montuur , glazen en glasopties, duidelijk moet zijn dat dit een op maat gemaakte bril betreft.
Of het duidelijk genoeg is, moet blijken.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Nijogeth schreef:
03 jul 2019 20:53
En er staat ook gewoon een kopje actievoorwaarden op diezelfde actiepagina. Klik je die aan, dan krijg je dus het volgende te lezen:
"De actie geldt bij aankoop van een complete bril, met keuze uit de alle monturen. Een complete bril is een montuur met kunststof glazen op sterkte, voorzien van kraswerende laag en ontspiegeling. De korting geldt ook op alle glasopties zoals extra dunne glazen, Supercoating, Blue Filter, meekleurende glazen, etc. De actie geldt ook voor een complete zonne- of nachtbril op sterkte, een zonnebrilmontuur, bifocale brillen en op brillen met Workforce glazen. De actie geldt niet voor A-merkglazen of eerder bestelde brillen.”

Waarschijnlijk heeft TS dus alleen een bril online uitgezocht en niet wat de actie nu echt inhoudt.
Ik vind ook dat ze dat eerder dienen te vermelden op de pagina, 50% korting geven op alles, waarbij dat eigenlijk alleen geldt voor ''complete'' brillen? Ik ben zelf ook niet brildragend, en bij mij is een ''complete'' bril, een bril die ik kan opzetten, dus niet alleen de glazen bijvoorbeeld. En dat ze dan ineens naar de actievoorwaarden gaan en daar wel alles uiteenzetten, is erg leuk enzo, maar iedereen weet dat merendeel van de mensen uitgaat van de reclame tekst en niet van de actievoorwaarden.

Wat zij doen is hetzelfde als een supermarkt een actie zou doen als ''1 + 1 gratis!'', waarbij in de actievoorwaarden staat dat je dan wel minimaal een doos mee moet nemen á x aantal stuks, want anders geldt de actie niet.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Komkommertijd schreef:
03 jul 2019 23:29
Vaak staat er een * bij en onderaan ; zie de voorwaarden....

Iedereen weet dat een Opticien 99,9% op sterkte verkoopt, en alleen aan het einde jaar nog
wel eens veiligheidsbrillen uitdeelde voor het vuurwerk.
Maar je bent niet verplicht om een bril op sterkte af te nemen, je kunt ook brillen kopen met normale glazen?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik dacht dat iedereen wel wist dat je bij zulke aanbiedingen van opticiens op de voorwaarden moet letten. Het is al jaren zo dat het niet is wat het op het eerste gezicht lijkt.
Vind het een beetje naïef om te denken dat je met deze actie de winkel uit kunt lopen met een Ray Ban zonnebril met 50% korting hoor.

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Erthanax »

16again schreef:
04 jul 2019 07:29
Hans Anders kan proberen te stellen, dat door apart benoemen van montuur , glazen en glasopties, duidelijk moet zijn dat dit een op maat gemaakte bril betreft.
Of het duidelijk genoeg is, moet blijken.
Duidelijk genoeg is het niet, want de meningen hier zijn al aardig verdeeld.
Vandaar mijn vermoeden dat het "spontane begrip" van de actie te maken heeft met het brildragend (geweest) zijn van de lezer. Ik heb meer zin dan tijd om daar een snelle poll over te maken.

Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Radar »

Beste forumgebruikers,

We hebben een aantal berichten verwijderd waar de discussie meer over de vorm van discussiëren ging dan het onderwerp van het topic zelf. Verder hebben we sowieso het idee dat iedereen zijn kant van het verhaal wel voldoende duidelijk heeft gemaakt. Voel je vrij om de discussie voort te zetten, maar wel alleen als er nieuwe invalshoeken gegeven worden.

Met vriendelijke groeten,
Radar forummoderatie ^FG

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
03 jul 2019 21:22
Nijogeth schreef:
03 jul 2019 20:53
En er staat ook gewoon een kopje actievoorwaarden op diezelfde actiepagina.
Dat staat pas een stuk naar onder op de actiepagina. Voordat je daar bent, ben je al tig keer de gewraakte actieslogan gepasseerd. Dat de RCC dat misleidend vind, is op dit forum al heel vaak aangetoond.
Ja, maar het staat wel direct onder alle tekst. Ik ga er vanuit dat mensen die de actie lezen, ook dat kopje niet missen. Het lijkt me ook heel vreemd als de actievoorwaarden bovenaan de pagina staan, zonder verdere uitleg van de actie te hebben gehad.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door mahadma »

Als de vraagsteller een Ray Bain zonnebril wil kopen is dat (waarschijnlijk) niet de eerste zonnebril met plan glazen. Het zal zeker minder vaak voorkomen dat er een ray bain montuur met geslepen(op sterkte) glazen verkocht worden als een plan ray bain zonnebril.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk zou ik niet verwachten dat een gewone zonnebril onder deze actie zou vallen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik heb wel een nieuwe Hans Anders bril nodig om de onder * vermelde voorwaarden te lezen!

Dan is het wel lastig als je achteraf leest wat je nu eigenlijk gekocht had!
Gelukkig hadden ze bij HA ook nog een prima loep, en ja, de eigenaresse had dit met HA bril zelf ook nodig!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door moederslink »

Een zonnebril is een complete bril, dat vind ik wel tenminste.
Toch noemt HA dit met deze actie niet zo, zij verstaan hieronder een ( zonne ) bril op sterkte gemaakt.
Ik vind zelf hun actie duidelijk genoeg , maar in het algemeen lezen de mensen toch niet goed.

En een dure Ray-Ban zonnebril is gewoon te koop bij de duurdere brillenboeren , ook bij HA en niet bij een drogist o.i.d.
Deze zou ik ook bij een opticien kopen.

Maar ik zou zelf , als niet brildrager , echt nooit verwachten dat deze ' gewoon ' met 50 % korting wordt verkocht.
Maar is deze Ray-Ban dan op sterkte gemaakt dan is het een mooi aanbod voor 50% minder dan de gewone prijs.

witte angora
Berichten: 30757
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door witte angora »

Net langs de Hans Anders gelopen. Buiten stond een groot bill-board met de 50% korting actie. Ik zag zo gauw echter geen [*zie voorwaarden] of iets dergelijks staan.

Misschien dat het scheelt dat ik sowieso al geen behoefte heb aan brillen van Hans Anders.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door mahadma »

Als ik effe google op de actie van de andere hans zie ik dit:

Koop een complete bril en krijg 50% korting op het montuur, de glazen én alle glasopties. Ook als je kiest voor een merkmontuur, luxe (varifocus)glazen of extra glasopties zoals dunnere glazen en extra coatings.

Bekijk de collectie

En als we zeggen 50%, dan bedoelen we ook écht 50% op alles. Óók als je kiest voor een merkmontuur of de meest comfortabele varifocusglazen en zelfs als je, vanwege je sterkte, extra dunne glazen nodig hebt.

Kom snel naar de winkel of bestel je nieuwe bril (met enkelvoudige glazen) in onze webshop en profiteer van deze actie!


Lijkt mij toch glashelder.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat het niet glashelder is, bewijst dit topic wel.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Lowieze »

Toch zie ik hier niet één forummer zeggen dat hij nu ook een dure zonnebril gaat halen en die 50% korting wil.
Is het ook niet een beetje Nederlands om naar zo’n winkel te gaan om je gelijk te willen halen en daar moeilijk te gaan staan doen?

Erthanax
Berichten: 9675
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toch even veel zin als tijd. Ik heb een poll gemaakt om mijn hypothese wetenschappelijk te toetsen :D.

Gesloten