LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Jan de Haan
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2019 17:13

Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Jan de Haan »

Ik heb zojuist in Hans Anders filiaal in winkelcentrum Woensel een zonnebril van Ray Ban willen kopen met 50% korting aktie, die ik vooruitlopend op de website via de aktie heb uitgezocht. Ik krijg van de medewerker te horen dat de actie alleen geldt voor 'komplete' zonnebrillen, waarop ik de medewerker vroeg of de uitgezochte zonnebril incompleet is. ik zou een zonnebril op sterkte moeten kiezen voor de korting, zo interpreteerde de medewerker het. Mijn en volgens de Nederlandse taal interpretatie van een komplete bril is toch écht anders. Als Hans Anders de actie alleen wil laten gelden voor "brillen op sterkte", moeten ze dát zeggen, en niet beweren dat dat (alleen) een complete bril is, want dat is namelijk niet zo en suggereert dat Hans Anders ook incomplete brillen verkoopt.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door mahadma »

"Men" koopt een zonnebril (met sterkte 0,0 voor beide glazen), ook koopt "men" een (zonne)bril op sterkte met of een refractie of een voorgeschreven recept. Als er sprake is van "een bril" bij een opticien wordt er 99,99999 % een bril met geslepen glazen voor elke klant persoonlijk. Zeer incidenteel zal er voor toneel oid een bril met "plan" = sterkte 0,0 van toepassing kunnen zijn.

Een Ray Bain kopen is per definitie een standaard zonnebril van een merk, model en zonneglazen met sterkte 0,0. Dus logisch dat die 50% regeling niet van toepassing is. U kunt natuurlijk een Ray Bain montuur kopen met glazen op uw sterkte, maar dat is dus een ander verhaal. Voordat er gezegd wordt "Daar zal je wel werken", neen, ik werk hier niet.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

“Koop een complete bril en krijg 50% korting op het montuur, de glazen én alle glasopties. ”
Een complete bril bestaat uit een montuur met glazen in de gewenste sterkte en de overige wensen die u heeft (extra dun bv).
Een opticien is geen winkel waar je binnenstapt en met een zonnebril weer naar buiten loopt.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door witte angora »

Compleet = met geslepen glazen, inclusief al het werk om de bril aan te meten.
Zonder geslepen glazen is dus niet compleet.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zoals NeoDutchio al aangeeft, de uitleg van de actie is:
Hans Anders schreef:Koop een complete bril en krijg 50% korting op het montuur, de glazen én alle glasopties. Ook als je kiest voor een merkmontuur, luxe (varifocus)glazen of extra glasopties zoals dunnere glazen en extra coatings.


Dan kunt u toch niet serieus menen dat een standaard zonnebril zonder correctie daar onder valt? Of koopt u wel vaker een zonnebril zonder correctie als los montuur, waar u glazen bij uitzoekt, glasopties kiest en de afgemonteerde zonnebril (zonder correctie) na een week kunt ophalen?

U heeft een leuk slimmigheidje bedacht, maar dan moet u niet teleurgesteld zijn als Hans daar niet in vliegt.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 15:06
Een opticien is geen winkel waar je binnenstapt en met een zonnebril weer naar buiten loopt.
Onzin. Ik doe dat al 20 jaar met al mijn zonnebrillen.

Ik vind de actie overigens niet zo duidelijk. Want op de actiepagina zeggen ze ook:
En als we zeggen 50%, dan bedoelen we ook écht 50% op alles.
Maar dat "alles" blijkt toch niet "alles" te zijn.
Als ik via de zonnebrillen-pagina de brillen van Ray-Ban aanklik, zie ik ook bij de zonnebrillen de rode melding "nu 50% korting op een complete bril". Volgens de gewone betekenis van het woord "compleet" noem ik een gewone Ray-Ban ook "compleet". Logisch, hij is immers niet incompleet... Pas als je dan doorklikt, blijkt dat de korting alleen bij glazen op sterkte geldt.

Kortom, ik snap -als niet-brildrager- best dat TS een verkeerde verwachting had. Wellicht dat het voor mensen die wel een bril (op sterkte) dragen logischer klinkt, maar voor mij in ieder geval niet.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 15:06
Een opticien is geen winkel waar je binnenstapt en met een zonnebril weer naar buiten loopt.
Onzin. Ik doe dat al 20 jaar met al mijn zonnebrillen.
Voor een zonnebril met vensterglas hoef je niet perse naar een opticien, die kan je immers over kopen.

Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
Ik vind de actie overigens niet zo duidelijk. Want op de actiepagina zeggen ze ook:
En als we zeggen 50%, dan bedoelen we ook écht 50% op alles.
Maar dat "alles" blijkt toch niet "alles" te zijn.
Als ik via de zonnebrillen-pagina de brillen van Ray-Ban aanklik, zie ik ook bij de zonnebrillen de rode melding "nu 50% korting op een complete bril". Volgens de gewone betekenis van het woord "compleet" noem ik een gewone Ray-Ban ook "compleet". Logisch, hij is immers niet incompleet... Pas als je dan doorklikt, blijkt dat de korting alleen bij glazen op sterkte geldt.
50% op alles, dus op het montuur, de glazen en de wensen. Een complete bril bij een opticien is met glazen op sterkte, ontspiegeld, enz. In een montuur zit meestal een demoglas. Kant en klare brillen hebben de juiste glazen er al inzitten.

Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
Kortom, ik snap -als niet-brildrager- best dat TS een verkeerde verwachting had. Wellicht dat het voor mensen die wel een bril (op sterkte) dragen logischer klinkt, maar voor mij in ieder geval niet.
Of je nu wel of geen bril draagt, een opticien is voor brillen op sterkte. Dat ze ook wel eens vensterglas leveren is meer uitzondering dan regel.

ManchesterU15
Berichten: 330
Lid geworden op: 20 jan 2017 15:50

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door ManchesterU15 »

NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 16:39
Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
Kortom, ik snap -als niet-brildrager- best dat TS een verkeerde verwachting had. Wellicht dat het voor mensen die wel een bril (op sterkte) dragen logischer klinkt, maar voor mij in ieder geval niet.
Of je nu wel of geen bril draagt, een opticien is voor brillen op sterkte. Dat ze ook wel eens vensterglas leveren is meer uitzondering dan regel.
Ben het met je laatste stuk pertinent oneens. Zoek eens op in de dikke van dale wat een een opticiën is. Namelijk:
iem. die brillen en andere optische instrumenten (maakt en) verkoopt
Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... Ry_iFIza00

Iemand die brillen verkoopt. Een bril is breed genoeg. Ik ben van mening dat HA haar voorwaarden beter behoort te specificeren.
Laatst gewijzigd door ManchesterU15 op 03 jul 2019 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het niet helemaal uitzondering dan regel dat opticiens zonnebrillen met 'vensterglas' verkopen. Dit gebeurt al vele jaren, en bij iedere opticien waar ik bekend ben. En waarom ook niet? Het levert toch weer extra omzet op, en daar wordt de brillenboer alleen maar blij van.

Bovendien, een Ray-ban koop je niet bij de supermarkt of de drogist.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 16:39
Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 15:06
Een opticien is geen winkel waar je binnenstapt en met een zonnebril weer naar buiten loopt.
Onzin. Ik doe dat al 20 jaar met al mijn zonnebrillen.
Voor een zonnebril met vensterglas hoef je niet perse naar een opticien, die kan je immers over kopen.
Oftewel: je geeft toe dat je voorgaande statement onjuist is? Natúúrlijk is een opticien nu juist de plek waar je binnen loopt voor een goede (zonne)bril. Zeker als je de betere merken wilt - zoals Ray-Ban is.
NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 16:39
Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
Ik vind de actie overigens niet zo duidelijk. Want op de actiepagina zeggen ze ook:
En als we zeggen 50%, dan bedoelen we ook écht 50% op alles.
Maar dat "alles" blijkt toch niet "alles" te zijn.
Als ik via de zonnebrillen-pagina de brillen van Ray-Ban aanklik, zie ik ook bij de zonnebrillen de rode melding "nu 50% korting op een complete bril". Volgens de gewone betekenis van het woord "compleet" noem ik een gewone Ray-Ban ook "compleet". Logisch, hij is immers niet incompleet... Pas als je dan doorklikt, blijkt dat de korting alleen bij glazen op sterkte geldt.
50% op alles, dus op het montuur, de glazen en de wensen. Een complete bril bij een opticien is met glazen op sterkte, ontspiegeld, enz. In een montuur zit meestal een demoglas. Kant en klare brillen hebben de juiste glazen er al inzitten.
Ja, dat "dus" maak jij ervan. "alles" is "alles"... zeker als je expliciet zegt dat "als we zeggen 50%, dan bedoelen we ook écht 50% op alles". Ja, tot het hen niet uitkomt. Terwijl ze eenvoudigweg alleen maar hoeven te zeggen "50% korting op alle brillen op sterkte". Dán ben je tenminste duidelijk.
NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 16:39
Moneyman schreef:
03 jul 2019 16:02
Kortom, ik snap -als niet-brildrager- best dat TS een verkeerde verwachting had. Wellicht dat het voor mensen die wel een bril (op sterkte) dragen logischer klinkt, maar voor mij in ieder geval niet.
Of je nu wel of geen bril draagt, een opticien is voor brillen op sterkte. Dat ze ook wel eens vensterglas leveren is meer uitzondering dan regel.
Dit is stomweg onzin. Alsof je nog nooit in een opticien binnengelopen bent... je verwart jouw mening met de werkelijkheid.

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door rvjapio »

Wat een kletskoek allemaal. De gehanteerde term 'complete' bril valt wat mij betreft gewoon onder misleiding. Het valt me nog mee dat ze er geen zijvleugels onder laten vallen....

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze 50% op adviesprijs als korting geven is het nog duur... ze mogen zelf hun prijzen bepalen.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

ManchesterU15 schreef:
03 jul 2019 16:49
Ben het met je laatste stuk pertinent oneens. Zoek eens op in de dikke van dale wat een een opticiën is. Namelijk:
iem. die brillen en andere optische instrumenten (maakt en) verkoopt
Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... Ry_iFIza00

Iemand die brillen verkoopt. Een bril is breed genoeg. Ik ben van mening dat HA haar voorwaarden beter behoort te specificeren.
Er zijn verschillende betekenissen van het woord opticien. " iemand die als beroep brillen en contactlenzen verkoopt", "iemand die voor zijn beroep oogmetingen uitvoert en optische instrumenten vervaardigt en verkoopt". Hema en Action verkopen ook zonnebrillen, maar dat zijn geen opticiens die daar werken. Dus niet elke brillenverkoper is een opticien.

Moneyman schreef:
03 jul 2019 17:05
Ja, dat "dus" maak jij ervan. "alles" is "alles"... zeker als je expliciet zegt dat "als we zeggen 50%, dan bedoelen we ook écht 50% op alles". Ja, tot het hen niet uitkomt. Terwijl ze eenvoudigweg alleen maar hoeven te zeggen "50% korting op alle brillen op sterkte". Dán ben je tenminste duidelijk.
Ik vind het duidelijk zat. Montuur, glazen en wensen. Er staat niet 'of' bij. Dus iemand die alleen losse glazen wil hebben om in een bestaand montuur te doen krijgt dus ook geen 50%

Moneyman schreef:
03 jul 2019 17:05
Dit is stomweg onzin. Alsof je nog nooit in een opticien binnengelopen bent... je verwart jouw mening met de werkelijkheid.
Er zijn inderdaad mensen die graag een bril op hun neus willen hebben staan zonder dat het noodzaak is. Echter kopen de meeste mensen nog steeds een bril met sterkte. Maar u mag mij altijd overtuigen als blijkt dat het merendeel van de mensen een bril voor de sier heeft.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En er staat ook gewoon een kopje actievoorwaarden op diezelfde actiepagina. Klik je die aan, dan krijg je dus het volgende te lezen:
"De actie geldt bij aankoop van een complete bril, met keuze uit de alle monturen. Een complete bril is een montuur met kunststof glazen op sterkte, voorzien van kraswerende laag en ontspiegeling. De korting geldt ook op alle glasopties zoals extra dunne glazen, Supercoating, Blue Filter, meekleurende glazen, etc. De actie geldt ook voor een complete zonne- of nachtbril op sterkte, een zonnebrilmontuur, bifocale brillen en op brillen met Workforce glazen. De actie geldt niet voor A-merkglazen of eerder bestelde brillen.”

Waarschijnlijk heeft TS dus alleen een bril online uitgezocht en niet wat de actie nu echt inhoudt.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 18:10
ManchesterU15 schreef:
03 jul 2019 16:49
Ben het met je laatste stuk pertinent oneens. Zoek eens op in de dikke van dale wat een een opticiën is. Namelijk:
iem. die brillen en andere optische instrumenten (maakt en) verkoopt
Bron: https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... Ry_iFIza00
Iemand die brillen verkoopt. Een bril is breed genoeg. Ik ben van mening dat HA haar voorwaarden beter behoort te specificeren.
Er zijn verschillende betekenissen van het woord opticien. " iemand die als beroep brillen en contactlenzen verkoopt", "iemand die voor zijn beroep oogmetingen uitvoert en optische instrumenten vervaardigt en verkoopt". Hema en Action verkopen ook zonnebrillen, maar dat zijn geen opticiens die daar werken. Dus niet elke brillenverkoper is een opticien.
Je draait als een malle. De vraag is helemaal niet of elke brillenverkoper een opticien is. Je (onjuiste) standpunt was dat je niet naar de opticien gaat voor een zonnebril. En dat is en blijft klinkklare onzin, hoe hard je ook draait.
NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 18:10
Moneyman schreef:
03 jul 2019 17:05
Ja, dat "dus" maak jij ervan. "alles" is "alles"... zeker als je expliciet zegt dat "als we zeggen 50%, dan bedoelen we ook écht 50% op alles". Ja, tot het hen niet uitkomt. Terwijl ze eenvoudigweg alleen maar hoeven te zeggen "50% korting op alle brillen op sterkte". Dán ben je tenminste duidelijk.
Ik vind het duidelijk zat. Montuur, glazen en wensen. Er staat niet 'of' bij. Dus iemand die alleen losse glazen wil hebben om in een bestaand montuur te doen krijgt dus ook geen 50%
Het is normaal om een zonnebril te lopen bij de opticien. Het is niet bepaald standaard om alleen glazen zonder montuur te kopen. Ook dit argument slaat nergens op.
NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 18:10
Moneyman schreef:
03 jul 2019 17:05
Dit is stomweg onzin. Alsof je nog nooit in een opticien binnengelopen bent... je verwart jouw mening met de werkelijkheid.
Er zijn inderdaad mensen die graag een bril op hun neus willen hebben staan zonder dat het noodzaak is. Echter kopen de meeste mensen nog steeds een bril met sterkte. Maar u mag mij altijd overtuigen als blijkt dat het merendeel van de mensen een bril voor de sier heeft.
Dit gedraai is gewoon gênant. De discussie verdraaien van de zonnebril naar een “bril voor de sier” is gewoon te kinderachtig voor woorden.

Toegeven dat je ernaast zat is een stuk minder gênant...

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
03 jul 2019 20:53
En er staat ook gewoon een kopje actievoorwaarden op diezelfde actiepagina.
Dat staat pas een stuk naar onder op de actiepagina. Voordat je daar bent, ben je al tig keer de gewraakte actieslogan gepasseerd. Dat de RCC dat misleidend vind, is op dit forum al heel vaak aangetoond.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
03 jul 2019 21:18
Het is normaal om een zonnebril te lopen bij de opticien. Het is niet bepaald standaard om alleen glazen zonder montuur te kopen. Ook dit argument slaat nergens op.
U denkt dat mensen met een montuur van enkele honderden euro's om de paar jaar een nieuwe kopen? In bestaande monturen kunnen gewoon nieuwe glazen gezet worden. Ongelukjes komen wel eens voor met brillen. Het is heel normaal om glazen te wisselen. Normaler als u laat blijken. Sterker, zelfs Hans Anders doet het.

Moneyman
Berichten: 30038
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
03 jul 2019 21:42
Moneyman schreef:
03 jul 2019 21:18
Het is normaal om een zonnebril te lopen bij de opticien. Het is niet bepaald standaard om alleen glazen zonder montuur te kopen. Ook dit argument slaat nergens op.
U denkt dat mensen met een montuur van enkele honderden euro's om de paar jaar een nieuwe kopen? In bestaande monturen kunnen gewoon nieuwe glazen gezet worden. Ongelukjes komen wel eens voor met brillen. Het is heel normaal om glazen te wisselen. Normaler als u laat blijken. Sterker, zelfs Hans Anders doet het.
Nee. Dat denk ik helemaal niet. Ik denk alleen dat er heel wat meer mensen een zonnebril kopen dan dat ze losse glazen kopen.
Maar het boeit ook niet, want het is op geen enkele manier een relevant argument voor dit topic.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Sterkte 0 is ook een sterkte. Zeker bij een zonnebril.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hans Anders noemt zonnebrillen 'incomplete brillen'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
03 jul 2019 21:18
Dit gedraai is gewoon gênant. De discussie verdraaien van de zonnebril naar een “bril voor de sier” is gewoon te kinderachtig voor woorden.

Toegeven dat je ernaast zat is een stuk minder gênant...
Het heeft werkelijk niets met draaien te maken. Brillen bij een opticien hebben hoofdzakelijk showglas in de monturen zitten. Ja, er zijn ook kant en klare zonnebrillen te koop, echter heeft het merendeel niet het glas er in zitten die de merken hanteren. Simpelweg omdat dat te duur is voor de verkoper. Van elke bril op sterkte zou je het oude glas moeten weggooien. Het gaat namelijk om de montuur. De kleur van de glazen, de sterkte, ontspiegeling, extra dun en alle andere opties heb je nodig om een bril compleet te maken.

U hebt op de site van Hans Anders gekeken, dan hebt u ook gezien dat er verschillende opties zijn. Kant en klaar en maatwerk. Beide met aparte prijzen. De kant en klare met een vaste prijs en maatwerk met 50% korting.
Moneyman schreef:
03 jul 2019 21:22
Dat staat pas een stuk naar onder op de actiepagina. Voordat je daar bent, ben je al tig keer de gewraakte actieslogan gepasseerd. Dat de RCC dat misleidend vind, is op dit forum al heel vaak aangetoond.
Dan moet de RCC daarmee aan de slag. Ik lees echter niet dat Hans Anders hiervoor op de vingers is getikt.

Het maakt ook niet uit wat de percentages zijn die losse glazen koopt en kant en klare zonnebrillen, het gaat er om dat alleen een compleet samengestelde bril de korting krijgt en niet de losse onderdelen.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 03 jul 2019 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten