LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema en "gratis" koffie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Hema en "gratis" koffie

Ongelezen bericht door Shine »

Om je druk te maken over het aanslaan van €0,01, puur en alleen omdat de koffie systematisch verwerkt moet worden, gaat mij ook te ver. Echter wel vraag ik me af hoe deze cent aangeslagen wordt en of dit mogelijk gevolgen heeft mbt afronden.
Als je spullen koopt en je totaalbedrag is €1,97 maar door het aanslaan van die eurocent voor dat pak 'gratis' koffie ineens €1,98 wordt....heeft tot gevolg dat je afgerond €2,00 betaald. Zeker als je contact betaald.
Met andere woorden, de vraag is dus op welk moment die ene cent aangeslagen wordt en of dit gevolgen heeft op het originele eindbedrag.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hema en "gratis" koffie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Over het totaal heeft de hema gemiddeld genomen 0,5 * n cent aan inkomsten, waarbij n het aantal pakken verkochte koffie is.

53o
Berichten: 710
Lid geworden op: 21 apr 2011 13:20

Re: Hema en "gratis" koffie

Ongelezen bericht door 53o »

Als ik acties heb op werk waarbij iets gratis wordt gegeven, zoals een spel ter waarde van 50 euro, en meestal geef ik er 2, bij een videokaart, dan worden deze administratief aangeslagen voor 1 cent per product.

Dit is een administratieve afhandeling, er wordt geen geld verdiend aan een bak koffie voor 1 cent geven, of 2 spellen ter waarde van totaal 100 euro voor 2 cent...

Gesloten