LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Nederlandsche Muntenhuis - Oplichters!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
roerganger

Het Nederlandsche Muntenhuis - Oplichters!!

Ongelezen bericht door roerganger » 14 dec 2007 22:38

Het zal niet waar zijn. Hoor je niks meer van Readers Digest met haar praktijken, gaat het Nederlandsche Muntenhuis op een soortgelijke manier aan de gang.

Gisteren een dikke envelop binnen gekregen. Zonder afzender op de envelop, dus dan ga je toch kijken wat er in zit?

Dat was dus
- Een munt die geen enkele betaalwaarde heeft en zogenaamd van zilver is, zogenaamd afkomstig uit Monaco
- Eigendomsbewijs dat die munt van mij is.
- Hele dikke brochure met een hoop reclame voor nog meer onzin-munten
- Brief
- jawel: een factuur van 19,95

Terwijl ik helemaal niks besteld heb. Meteen opgebeld, en inderdaad, ze wisten niet hoe ze aan mijn adres gekomen waren, maar ik had niks besteld, inderdaad, hoe kon dat nou toch. De meneer in kwestie had maar even heel gauw in de computer gezet dat er toch vooral niks meer naar mij toegestuurd mocht worden, omdat dat beslist niet op prijs werd gesteld.

Maar ja... die munt he. Die móest ik van dat mannetje terugsturen. Nee, het hoefde niet, maar dan zou ik de consequenties moeten dragen als ik niks terugstuurde en ook niet betaalde. Of me dat die 21 euro (inclusief portokosten) waard was... Ja, het was ongevraagd, dat wist hij, maar toch door blijven drammen dat de consequenties voor mij zijn als ik niks terugstuurde. Doe ik dus toch maar.

Nog even dat gekke ding bekeken. Ergens in de brief stond dat er van die unieke munt slechts 3500 exemplaren zijn. In het eigendomsbewijs is het nr. 2260 van de 5000. Hoe triest kun je zijn.

............

Bleef het daar maar bij. Vanmiddag lag er wéér post van dat muntenhuis in de bus. Een heel bla bla verhaal dat er in een kelder in een klooster 39 gouden munten van willemientje gevonden waren, en dat één van die munten voor mij gereserveerd was. Moest ik alleen wel vóór 8 december 2007 reageren. Zal de tijdmachine vast warm laten draaien terwijl ik dit type, want het is nu de 14e.

De ontdekking was drie weken geleden; nochthans was men in staat nog even gauw een hoogwaardige houten presentatiecassette voor de aan te leggen verzameling te maken (want ja, dat staat nergens, maar als er over een verzameling wordt gesproken, en er een foto van dat kistje bijzit waarin meerdere munten te zien zijn dan weet je het wel... er komt nog heel veel meer.) Stelletje leugenaars.

Het zal wel een herslag of een mislukte kopie van die munt zijn. Ik zou een zeer gewaardeerde klant zijn. Haha, nog nooit wat gekocht daar!

Om een lang verhaal kort te maken, beste mensen: Als je ooit munten verzameld, ga NIET met die oplichters in zee. Veel van de munten die ze verkopen zijn geen bestaande euromunten, sommige munten zijn zgn herslag munten, oftewel niet echt, en wat wel echt is kun je ook in de muntenhandel of desnoods op het postkantoor kopen.

En dan die blabla over de stijgende goudprijs... Goud kun je ook bij de juwelier kopen, en nogmaals, gouden munten vind je ook bij de muntenhandel. Dan weet je zeker dat het echt is en geen dikke plak plastic met een laagje zilver of goudkleur er overheen, wat volgens mij die toegestuurde munt ook is.

Want je gelooft toch niet dat een echte zilveren munt in een gewone envelop via de post verstuurd wordt, terwijl er aan de rand, over de hele lengte, een scherp randje zit, ofwel dan. :evil:

Zou Radar geen aandacht aan deze oplichterspraktijken kunnen besteden.

kanovaarder

Re: Het Nederlandsche Muntenhuis - Oplichters!!

Ongelezen bericht door kanovaarder » 15 dec 2007 11:47

Ongevraagde zending.

U bent toch niet zo dom geweest om die munt inderdaad (en tegen hoge kosten van aangetekend) teruggestuurd?

Volkomen onnodig!!
Ongevraagde toezendingen mag men gewoon behouden en ermee doen wat men wilt.
Ook vervolgzendingen waarvoor u niet gevraagd hebt of domgenoeg in het telefoontje per ongeluk ergens "JA" gezegd.

Wanneer het Muntenhuis geld wil zien dan zal zij moeten bewijzen dat er tussen u en hen een overeenkomst bestaat. Een bewijs dat zij dus niet kunnen leveren.
Zelfs niet het bewijs van niet terugzenden want zie dus bovenstaand,

Elke rechter zal met dit gegeven met dit Muntenhuis de vloer aanvegen.

Grootvader

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger » 15 dec 2007 12:28

Ik heb hem nog niet teruggestuurd, maar ga het wel doen. Het is een waardeloos prul van plastic met een laagje dat deels zilver, deels goud moet voorstellen. Het 'goud' bestaat op twee plaatsen zelfs uit enigszins afwijkende kleuren. Dat zegt genoeg, denk ik zo. Ook zie ik geen enkele overgang tussen het 'zilver' en het 'goud'. Gewoon een opdruk dus.

In de brochure wordt wel vrolijk gesteld dat het echt zilver is, met een laagje goud, maar nogmaals, dan zou het nooit per post verstuurd zijn. Overigens heeft het muntenhuis het ook niet aangetekend verzonden, maar gewoon per post. En werd mij telefonisch verteld dat het op hun kosten retour kon, dus ook gewoon per post naar een postbusnummer. Een adres staat er niet eens bij, dus aangetekend kan niet eens.

Ik veronderstel dat degenen die dat kreng wel besteld hebben, het keurig in het plastic doosje laten zitten en dientengevolge ook niet voelen dat het plastic is. Omdat ze denken dat het 'goud'en 'zilver' aangetast worden door hun vingerafdrukken. Helaas voor het Muntenhuis had ik dat respect dus niet, en, vanwege mijn Asperger, kijk ik ook nog eens stukken verder dan anderen. En zie dus dat het puur nep is.

Buiten dat het geen betaalmunt is.

Aangezien ik geen zin heb in problemen stuur ik het gewoon terug. Hopelijk dat het 'aankomt', want dat soort oplichters is nog in staat om, na ontvangst, vrolijk te verkondigen dat ik het niet teruggestuurd heb. Maar ook dan zullen zij moeten bewijzen dat er een overeenkomst is, en dat er ook iets verstuurd is. Ik kan ook van alles roepen dat ik iets verstuurd heb.

Aangezien het ding niks waard is, is terugsturen dus niet dom, maar in dit geval juist verstandig, denk ik.

Aan de andere kant: als ik dat ding houdt, kan ik aan de rechter, met behulp van een expert, aantonen dat het nep is en dat het muntenhuis de boel zit te flessen. Dan blijft er helemaal niks van ze over.

Ach, ik zie wel.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 » 31 dec 2007 13:12

NIETS terugsturen.

Het burgerlijk wetboek is daar heel erg duidelijk in.

Je hebt het gelijk aan jouw kant, want die woordvoerder van het munthuis leutert maar wat.

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger » 31 dec 2007 14:15

Hmmm. heb inmiddels wéér post van het muntenhuis gehad. Of ik even 98 euro nog wat wil betalen, want mijn bestelling ligt gereed, en als ik betaald heb weten ze zeker dat mijn adresgegevens kloppen. Dit ging weer om een heel andere 'munten'serie.

Opgebeld.

"Ja maar we hebben via e-mail een bestelling van u gehad. Maar omdat we niet zeker weten of uw adresgegevens juist zijn sturen we u deze brief met het verzoek te betalen, dan weten wij dat het adres klopt."

Hoe bedenk je het om op zo'n manier reclame te maken.

Ik heb dus niets besteld. Dat werd teruggedraaid. Op mijn vraag waarom ik nog steeds reclame krijg, terwijl 2 weken geleden in de computer is gezet dat ik dat absoluut niets wil volgde het antwoord dat er in de computer niks stond. Degene die dat gedaan zou hebben was blijkbaar niet bevoegd of zoiets?

Overigens schijnt dit vaker voor te komen, en de meeste mensen bellen héél vriendelijk op en dat soort dingen dat ze niks besteld hebben. Dat gelooft mevrouw zeker zelf. Je schrikt je toch lam als je zo'n nota ineens op je bord krijgt, zeker als je al eerder hebt aangegeven niets met dat bedrijf te maken wil hebben.

De klantenservice zou nu wel in de computer hebben gezet dat ik niets meer wens te ontvangen, maar ik kan de komende 14 dagen nog wel wat verwachten, want alles wat bij de drukker ligt kunnen ze niet meer tegenhouden.

Dus ik schijn nog meer besteld te hebben waar ik niks van afweet.

Die zogenaamd zilveren, maar in werkelijkheid plastic nepmunt heb ik teruggestuurd, de waarde is toch nul, en het scheelt een hele hoop gedonder. Mag ik hopen. En zo niet, dan kunnen ze hun borst nat maken daarzo. Ik denk dat dit een gevalletje Trosradar gaat worden.

Suusjuh1985

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 » 31 dec 2007 14:55

Weet u zeker dat er niemand iets besteld heeft?
een kind, buren iemand die boos op u is?

Zowizo die munt NIET terug sturen.
U mag een ongevraagde zending gewoon houden.

( dit zou anders zijn als u geld op uw rekening krijgt, dit moet u dan wel terug betalen, maar dat is weer een ander verhaal)

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 » 31 dec 2007 15:15

Voor de zoveelste keer, je hoeft NIETS terug te sturen. ZIJ sturen je spullen op waar jij niet om hebt gevraagd.

Laat hen aantonen dat jij weldegelijk iets hebt besteld, en laat hen aan jou een door jou ondertekende opdracht daartoe opsturen. Zeg ze er duidelijk bij: wanneer jullie dit niet kunnen, dan is er nooit een opdracht door mij gegeven, en dan beschouw ik de toegezonden spullen als mijn eigendom. MET een verwijzing naar het Burgerlijk Wetboek.....

Het is gewoon initimidatie. Wanneer er 1000 van dit soort brieven worden rondgestuurd, en 20 mensen betalen 98 euro, dan hebben ze ongeveer 1000 euro verdiend aan dreigbrieven.

Niet intrappen, en je al helemaal niet door dat muntenhuis-tuig laten overbluffen.

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger » 31 dec 2007 15:27

Weet u zeker dat er niemand iets besteld heeft?
een kind, buren iemand die boos op u is?
Het is heel goed mogelijk dat mijn ex weer iets nieuws bedacht heeft om me te treiteren. Anderen hebben mij al gezegd dat zij me nog wel jaren zal blijven achtervolgen, dat hou je niet tegen. Want het is wel heel typisch dat iedere keer als een bepaald iets ophoudt, een week later weer iets anders begint. Nu dus dit weer.

De scheiding is er nu officieel eindelijk door, en 'toevallig' een week later begint dit. Volgende keer dus maar vragen van welk mail-adres die bestelling afkomt.

Wat het terugsturen van die munt betreft: als het inderdaad mijn ex is die die 'bestelling' heeft gedaan, is het denk ik toch wel het meest verstandig geweest om dat ding terug te sturen. Want in dat geval is er daadwerkelijk een bestelling, en is het aan mij om te bewijzen dat niet ik, maar mijn ex die bestelling heeft gedaan.

En hoe bewijs je dat nou weer. Zeker omdat bestellingen via e-mail als rechtmatig beschouwd worden. Ik weet dat ik ongevraagde bestellingen niet hoef terug te sturen, maar het kon in dit geval voor dat muntenhuis wel eens aantoonbaar zijn dat er wél om gevraagd is. Ook al is het door een ander. En dan heb ik waarschijnlijk een probleem als ik dat ding niet teruggestuurd heb.

Frappant is wel dat er tot nu toe geen reacties hier zijn geweest die hetzelfde met het muntenhuis hebben gehad, hoewel de praktijken vergelijkbaar zijn met Readers Digest indertijd.

En nogmaals: waarom zal ik me een hoop toestanden op de nek halen voor een stukje plastic als dat op kosten van het muntenhuis retour afzender kon.

Ik steek liever mijn energie in het behouden van mijn waardigheid dan in het verkrijgen van een recht dat financieel gezien geen stuiver waard is. Als ik al enig recht heb, want nogmaals, als mijn ex op mijn naam dat ding besteld heeft en naar mijn adres heeft laten sturen dan is het nog maar zeer de vraag in hoeverre de rechter met mij mee gaat.

Toch blijf ik er wel bij dat het muntenhuis een oplichter is, want een stuk plastic verkopen voor echt zilver is natuurlijk bedrog. Net zoals dat verhaal dat ze drie weken geleden 39 gouden munten gevonden hebben, dat ik een van de 39 gelukkigen ben die zo'n kreng kunnen bestellen, en dat ik dan meteen aan een hele serie vastzit. Waarbij de uiterste besteldatum 8 december is, en de datum van de 'brief' zo rond de 14e lag. Dat maakt het natuurlijk helemaal lachwekkend. Ze konden zeker niet aan 39 klanten komen...

Het sprookjesboek van het muntenhuis...

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 » 31 dec 2007 15:51

Mmmm, ik denk dat je het forum ''oude stijl niet goed hebt doorgelezen. Het muntenhuis waar jij het over hebt, is al jarenlang een van de meest besproken onderwerpen op dit forum. Herinner jij je die nep-enquete niet meer, waar ongeveer heel Nederland mee te maken kreeg?

Ik denk dat, zelfs al HEEFT je ex dit allemaal gedaan, dat je niet bang moet zijn voor die blaaskaken. Ze weten dat ze hier in Nederland illegaal bezig zijn, en ze branden heus hun vingers niet aan wat voor rechtszaak dan ook.

Bedenk namelijk het volgende: jouw ex zal MIJ of welke andere willekeurige forummer hier echt niet gaan vervelen met dit soort geintjes, en toch heeft heel Nederland een probleem met het muntenhuis.

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger » 31 dec 2007 17:50

Klopt, ik kom pas sinds een maand of twee, drie op het radar forum, kijk alleen maar naar actuele topics. Heb weinig zin om te reageren op topics waar al maandenlang niet meer in gepost is.

Dus vandaar dat ik niet wist dat er meer over geschreven is. Maar oude stijl? Is dat een oud forum of zoiets?

Mijn ex is helaas gek genoeg om met dit soort dingen aan de gang te gaan, je weet niet wat die al gepresteerd heeft. Maar goed, de wal keert het schip wel een keer, ik laat haar maar gaan. Heb geen zin om me nog om dat mens druk te maken.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 » 31 dec 2007 19:27

Nee, oude stijl, daar bedoel ik mee dat het forum zoals jij dit nu ziet, een verademing is ten opzichte van het vorige. Dus het is ook helemaal geen verwijt.

Om ontopic te blijven. Het Munthuis had beterschap beloofd, nadat Nederland massaal over hen heen was gevallen. Ze benadrukten dat mensen niet verplicht waren iets af te nemen, en dat ze het slechts hoefden te laten weten als ze niet aan een abonnement vast wilden zitten.

Je zou denken: ze hebben hun vingers behoorlijk gebrand aan die flut-enquete, en door hun reactie hierop gaven ze indirect toe dat het ze niet te doen was om die enquete, maar dat ze slechts probeerden argeloze mensen een abonnement voor een waarde van tussen de 2500 en de 4000 euro aan te smeren.

Neem maar rustig van mij aan dat het munthuis haar dreigement echt niet zal waarmaken om een rechtszaak tegen je te beginnen als jij hun rekeningen niet betaalt. Zetten zij 1 voet in de rechtszaal, dan lopen ze het risico zelf een aanklacht aan de broek te krijgen. En dat weten ze heel goed.

linda bakker

Ongelezen bericht door linda bakker » 03 jan 2008 14:38

Readers Digest is trouwens ook weer bezig, volgens mij hebben ze weer een nieuwe actie bedacht. ( leest mijn topic).

roweda

Ongelezen bericht door roweda » 07 jan 2008 21:50

het nederlansche muntenhuis is inderdaat 1 van de grootste oplichters. het begind allemaal in okt 2007 wij keijgen post dat we de verzameling eerste slag van de eurolanden konden verzamelen.dit leek ons wel iets leuks voor de kinderen op latere leeftijd.de eerste levering ging zonder sla of stoot.dus wij besloten om buiten die actie op 27 nov.extra munten te bestellen,en vanaf dat moment hebben we niks als gedonder.zo zou als eerste de munt die we op 27 nov. besteld hadden vooruit moeten betalen . vol goede moed hadden wij dat gedaan maar helaas bleef de munt weg,dus wij bellen en daar kregen wij te horen dat het bedrag wat wij betaald hadden voor de munt door het muntenhuis is overgezet voor de nieuwe munt van de eurolanden.ik heb daar bezwaar op gemaakt maar met wat voor bewijzen ik ook kom ik krijg mijn bestelde munt niet!!!

tros radar zou echt eens iets moeten doen aan deze oplichting praktijken!!!!!!!

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger » 09 jan 2008 15:14

Ja, Roweda, de munt waar jij het over hebt is dezelfde die ik dus ongevraagd geleverd heb gekregen, en die volgens mij gewoon plastic is. Zou je eens naar een muntenhandel willen gaan of een juwelier om een en ander te laten bekijken? Heb jij de reclame nog? Want daarin staat toch duidelijk dat het om echt zilver en goud gaat.

Ik heb alles teruggestuurd, kan dus niks meer doen.

Inmiddels krijg ik niks meer van hen, hopelijk blijft het zo. Heb ze wel attent gemaakt op dit topic, wellicht dat ze dan beseffen dat ze een heel groot probleem krijgen als ze dit doorzetten.

roweda

Ongelezen bericht door roweda » 09 jan 2008 15:41

ik ben bij de juwelier geweesd en en de conclusie is de munten zijn echt.ze heefd alles gecontroleerd van het merkje tot het gewicht en echt alles klopte.maar ondanks alles gaat alles gewoon terug want wat ze niet kennen is normaal zaken doen

Equinoctium

Ongelezen bericht door Equinoctium » 11 jan 2008 16:56

Frappant is wel dat er tot nu toe geen reacties hier zijn geweest die hetzelfde met het muntenhuis hebben gehad, hoewel de praktijken vergelijkbaar zijn met Readers Digest indertijd.
Gisteren kreeg ik ongevraagd een pakket toegestuurd met daarin een gouden munt EN een map voor de toekomstige zendingen. En of ik even 96,95 euro wilde overmaken via een acceptgiro. Right!

Ik heb klantenservice gebeld en hier wisten ze me direct te vertellen dat iemand waarschijnlijk een grapje met me had uitgehaald.

Ik kon de munt gratis terugsturen en dat heb ik ook gedaan. Ik weet dat ik dit wettig niet verplicht ben, maar vind dit wel zo netjes. Voordeel van de twijfel zeg maar, want ik heb tot nu toe positieve ervaringen met HNM.

roweda

Ongelezen bericht door roweda » 11 jan 2008 17:20

zou als ik jou was alles aangetekend versturen anders heb je nog geen poot om op te staan en kan je alsnog de rekening verwachten!!!!!!

Equinoctium

Ongelezen bericht door Equinoctium » 11 jan 2008 21:41

zou als ik jou was alles aangetekend versturen anders heb je nog geen poot om op te staan en kan je alsnog de rekening verwachten!!!!!!
Omdat ik de munt niet besteld had mag ik hem volgens de wet houden. Hij is van mij en ik mag ermee doen wat ik wil. Dus als hij zoek raakt met de post ben ik niet aansprakelijk. Dat zou ook krom zijn omdat ik dan kosten zou moeten gaan maken voor een aangetekende verzending, terwijl ik dus ongewenst dingen thuisgestuurd kreeg. Daar komt bij dat HNM de munt zelf ook niet aangetekend had verzonden. Ik heb ook niet hoeven te tekenen voor ontvangst. Als HNM ontkent dat ze iets hebben ontvangen over de post kan IK dat dus ook nog altijd doen :wink:

Maar goed. Ik wacht af wat er gaat gebeuren.

Ratz

Ongelezen bericht door Ratz » 12 jan 2008 09:59

Zou het niet makkelijker zijn gewoon het pakket te weigeren?
Of als het in een aan u gerichte (ongeopende) enveloppe zit: RETOUR AFZENDER te doen?
Het kan wel zijn dat uw ex er achter zal zitten, maar als u al ongeadresseerde post krijgt met een rekening vind ik dat vreemd.
U heeft nu aangegeven bij de organisatie dat u de munt zal terugsturen.
Doet u dat niet/heeft u dat niet gedaan, zal de organisatie dit tegen u gebruiken, ook al is het een ongeadresseerd iets.

Dit soort organisaties zullen met harde hand proberen u iets te verkopen, in de hoop dat u gaat toegeven.

Als ik iets bestel via internet, krijg ik altijd een bevestiging via email(daar kan ik dan nog op reageren).
Via de post is mijn handtekening nodig(of uw ex kan verdomd goed uw handtekening namaken, in dat geval kan een rechtszaak volgen waarbij een grafoloog misschien te pas moet komen.

Ik denk dat als u blijft bellen oid met deze organisatie, zij zich steeds agressiever gaan opstellen.

Dus nogmaals: neem het niet aan en stuur het terug(retour afzender/onbekend pakket(oid))

Succes.

zeus

Ongelezen bericht door zeus » 20 jun 2008 17:39

:twisted: bij deze mijn ervaring.

het nederlandsche muntenhuis,is naar mijn ervaring een stelletje oplichters.
heb een 10 guldenmunt besteld wilhelmina (goud)
werd opgestuurd, voor getekend en betaald,blijken er 2 pakketen te zijn in een zending 1 met mijn bestelde munt,en 1 pakje zondermunt,maar wel en rekening!!!
gelijk gebeld,uitgelegd pakje zonder munt maar wel een rekening.werd verzocht om het terug testuren,kan alleen aangetekend terug naar afzender is onmogelijk wordt op hun postbus niet aangenomen.je bent dus verplichtb om het aangetekend te versturen!!!!!!!
terug gestuurd dus, na een week opnieuw een rekening ik moest betalen.opnieuw gebeld, wisten niets van mijn vorige telef contact.opnie uitgelegd.zo worden uitgezocht. nee dus eeen brief van een incassob
ik had getekend voor onvangst dus betalen.!oplichters dus!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten