LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Janny1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2017 13:47

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Janny1953 »

Dus ik moet nu kosten maken voor een aangetekende brief.
En waar stuur je die naar toe?
Volgens mij is het adres op de mail net zo nep als het telefoonnummer en het mail adres.
Consumentenbond zegt niet betalen ook niet aan incasso bureau komen ze net deurwaarder zullen ze eerst een rechtzaak moeten starten ik heb nergens voor getekend.
Dus zullen ze dit niet winnen

Verwijderd

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Janny1953 schreef:Dus ik moet nu kosten maken voor een aangetekende brief.
En waar stuur je die naar toe?
Volgens mij is het adres op de mail net zo nep als het telefoonnummer en het mail adres.
Consumentenbond zegt niet betalen ook niet aan incasso bureau komen ze net deurwaarder zullen ze eerst een rechtzaak moeten starten ik heb nergens voor getekend.
Dus zullen ze dit niet winnen
Zou ik allemaal niet doen joh. Als ze weer contact met u opnemen dan vraagt u of ze een schriftelijk contract hebben waar uw handtekening op staat. Dat hebben ze niet, dus wenst u verder ook niet lastig gevallen te worden. Brieven van incassobureaus verdwijnen bij het oud papier, of u stuurt ze retour afzender, of u laat het incassobureau weten dat Hollandsdeal geen contract heeft waar uw handtekening onder staat en dat u daarmee deze zaak als afgehandeld beschouwd. Tot een deurwaarder laten ze het toch niet komen, om de simpele reden dat ze daar geen enkele rechtsgrond voor hebben.

maad5
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017 09:05

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door maad5 »

Janny1953 schreef:Ook ik ben er ingetrapt.
Zijn niet te bereiken via telefoon of mail.
Hoe kom ik.hier nu vanaf?.
Geen factuur gehad komen nu met herinneringen.

Mvg
Janny
Niks aan de hand. gewoon negeren en nooit betalen. stopt vanzelf. deurwaarder komt niet, is allemaal dreiging.

Nidaro
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Nidaro »

Dus ik moet nu kosten maken voor een aangetekende brief.
Bij de Fraudehelpdesk stelde ze dit ook voor maar ik zei al meteen dat ik geen 7 of 8 euro uit ga geven voor zoiets. Ze hebben geen poot om op te staan, alleen dreigementen , en zo proberen ze toch iemand zo ver te krijgen dat ze betalen. (en er zijn er genoeg die dat doen)
Als ze weer bellen, wat ik vrijdag verwacht want dan zijn de 3 !! dagen die ik had om te betalen voorbij dan zal ik zeggen dat ik met Ruben Kok heb gesproken van de administatie van Hollandsdeal en dat deze gezegd heeft dat ik niet meer hoefde te betalen. Leg ik de bal daar maar weer neer.
Kijken wat ze zeggen :D Ze kunnen niet zeggen dat ik hem niet gesproken heb en ze kunnen ook niet zeggen dat hij dit niet zei want hoogstwaarschijnlijk bestaat deze beste persoon helemaal niet.
Maak me er voor mezelf niet druk om, wel om al die mensen die toch betalen en dat er dus eigenlijk niets tegen dit sort praktijken gedaan wordt of kan worden.
Overigens is hun adres, Vijzelstraat 20 in Amsterdam, een kantoor gebouw waar je kantoor ruimte kunt huren maar ik denk niet dat ze daar zitten.

Sonja2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:40

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Sonja2008 »

Ik heb bij de Fraudedesk en bij conzuwijzer een klacht ingediend van hollandsdeal. Ik zal hun er tevens overal op wijzen als ze komen met dreig telefoontjes.

Dita1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2018 14:18

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Dita1960 »

Ook ik werd opgebeld door Hollandsdeal en dacht ach een mailtje om te kijken wat het is kan geen kwaad je kunt het binnen 14 dagen opzeggen
Niet dus 14 dagen lang iedere dag geprobeerd maar iedere dag kreeg ik de mail weer terug omdat hij niet bezorgd kan worden
Werd net opgebeld dat er nog een openstaande rekening staat ik zei ja dat weet ik en ben niet van plan om die te betalen ik leg netjes uit dat hun mailadres niet werkt dat bestond niet zei ze ik moest het nog maar een keer proberen ik zei oke dan probeer ik het terwijl ik u aan de telefoon heb ja zei ze dat heeft weinig zin want u bent toch al te laat met afzeggen ik zei nou je hoeft er echt niet op te rekenen dat ik iets ga betalen
ze zei dan geven we het in handen van een incassobureau zeg ik maar ik heb nergens voor getekend dus je kunt het uit handen geven betaald door mij word er niet
Toen zei ze we bellen u volgende week nog een keer terug ik zeg waarom kan het nu niet afgehandeld worden bleek de juiste persoon niet aanwezig te zijn
Ik werd een beetje nijdig en zei als jullie zorgen dat jullie mail systeem werkt is dit allemaal niet nodig ze zei u bent de enige waar het niet bij werkt toen heeft ze de verbinding verbroken

a.penninger
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2018 19:47

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door a.penninger »

Hallo! Helaas weer een 'klant' van Hollandsedeal, ik zie dat een mogelijke oplossing is om het document in te zenden maar heeft iemand al een echt werkend adres of e-mail adres gevonden, kamer van koophandel is ook onbekend met de bedrijfsnaam helaas..

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bewaar in ieder geval het bewijs dat u heeft gemaild en dat de mail retour is gekomen.
In Outlook kun je onder opties 2 vinkjes zetten voor vragen om ontvangstbevestiging en vragen om leesbevestiging. Tevens even het retourmailtje van dat de mail niet kan worden afgeleverd bewaren

Mouse5312
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2018 05:46

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Mouse5312 »

[ongefundeerde bewering verwijderd]
Is het trouwens ook niemand opgevallen dat de eerste informatie mail van hun niet klopt?
Bij mij stond er namelijk in dat als ik akkoord was met hun aanbod, dat ik dan 57 euro moest overmaken. Dit heb ik niet gedaan, want ik was niet akkoord.
Het meisje van het callcenter kreeg toen een kleine kortsluiting en hing toen gelijk op...

Wat ook helpt om dit soort bedrijven op te laten houden met bellen, is om te vragen waar ze jouw gegevens vanaf hebben. Ze zijn wettelijk verplicht om jouw dit te melden. En dan MOET er een duidelijk antwoord komen, want ze proberen er dan altijd met een vaag iets vanaf te komen en dat mag niet...
Laatst gewijzigd door Radar op 28 jan 2018 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

Sija1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2018 19:45

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Sija1960 »

Wij hebben een betalingsherinnering ontvangen voor iets wat we niet willen. We hebben niets getekend en is er dus geen overeenkomst. Dus ik ga niet betalen.

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sija1960 schreef: Dus ik ga niet betalen.
Zeker niet doen. Ook niet als ze gaab dreigen met deurwaarder en zo. Ze hebben niks en kunnen niks

Stefan07
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2018 10:20

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Stefan07 »

Ik heb gisteren een email gekregen omtrent betaling voor Hollandsdeal. Ik heb ze gebeld, maar je krijgt te horen dat zij de mail hebben verstuurd, welke ik niet gezien en gelezen heb, zit niet bij de spam en ook niet in de prullenbak. Ze kunnen zien dat ik deze niet gelezen heb. Vraag ik dus om door verbonden te worden naar de administratie. Krijg ik te horen volgende week wordt u terug gebeld. Na 18 minuten aan de telefoon ben ik niets wijzer.
Dus dan maar een email sturen naar het adres van de verkregen factuur : [email protected] wordt deze onbestelbaar terug gestuurd.

Word je dan voor de gek gehouden of wat ?

Nidaro
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Nidaro »

Word je dan voor de gek gehouden of wat ?
Ja, je wordt voor de gek gehouden. Bij mij is het een tijdje stil geweest maar kreeg afgelopen week toch een laatste aanmaning om 57.95 te betalen en anders incasso met kosten etc. Probleem is dat je het niet af kunt zeggen, e-mails worden niet bezorgd (komen weer terug zoals bij iedereen) en telefoon wordt niet opgenomen.
Nu zit je aan dit alles helemaal niet vast omdat ze verplicht zijn om een schriftelijke bevestiging te sturen, iets wat ze niet doen. Maar het is voor die gasten een leuk verdienmodel, niemand die er wat aan doet , bijvoorbeeld justitie. Dus ze kunnen gewoon doorgaan en als 25% betaald dan halen ze waarschijnlijk tienduizenden euro's per maand op.
Niet betalen dus, gewoon naast je neerleggen.

RobSlats
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2018 16:23

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door RobSlats »

Hollandsdeal heeft mij gebeld en ik heb hun mail ontvangen. Ik heb per mail geprobeerd mijn account te deactiveren maar ik kreeg een foutmelding "niet ontvangen" retour. Daarna heb ik met hen gebeld en is direct mijn account gedeactiveerd.
Alles is netjes en vriendelijk afgehandeld.

Anchel39
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2018 14:50

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Anchel39 »

Precies hetzelfde meegemaakt. Mail ontvangen en nagenoeg direct afgemeld tot 4 keer toe want kreeg steeds een melding dat de mails niet verstuurd kon worden. Ook via hun eigen site bij contact afgemeld! Deze is wel ontvangen. Krijg toch tot mijn verbazing een mail van de administratie afgelopen week dat er nog een factuur betaald moest worden. Mail beantwoord met de mededeling dat ik mij heb afgemeld en niet van plan was een factuur te betalen....kreeg deze mail net zoals de eerdere mails weer terug. Getracht telefonisch contact te zoeken maar je krijgt direct een muziek deuntje voor zowel de nummer in de mail als de nummer op hun site. Heb wederom via hun contactformulier op de site afgemeld en verzocht om een bevestiging van mijn afmelding. Heb van deze afmelding een foto gemaakt en bevestiging dat de mail ontvangen is. Heb tevens bewijs van mijn afmeldingen via mail bewaard. Nog geen reactie ontvangen. [offtopic bijdrage door Moderator verwijderd]

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

SybrenR59 schreef:"Hollandsdeal' belt en ja es kijken wat ze zo voordelig te bieden hebben.... Dan blijkt dat je verplicht 59 euro dient te betalen. Voor ongeziene producten.
Om wat voor producten gaat het?
SybrenR59 schreef:Gelukkig zegt RADAR dat je een handtekening moet hebben gezet, dat heb ik niet gedaan.
Waar denkt u dat dit voor geldt?
NeoDutchio schreef:Dus iemand wil u een mooie aanbieding doen en u moet daarvoor betalen. Waarom dan gegevens geven om deze zogenaamde mooie aanbiedingen te mogen zien? U mag boodchappen doen in een supermarkt, maar doorvoor moet u eerst €59 betalen. Net zo zot.
Jij weet net zogoed als ik dat dit een voorbeeld is van gelijk oversteken. Voor producten, d.w.z verplaatsbare stoffelijke objecten die voor menselijke beheersing vatbaar zijn, geldt dat een beding voor vernietiging in aanmerking komt als het de volledige betaling afdwingt.
Nidaro schreef:Ze zijn verplicht het schriftelijk te bevestigen (wat ik al wist) , er is dus helemaal geen contract en dus ook geen opzegtermijn van 14 dagen, helemaal niets.
De verplichting om een schriftelijke bevestiging te sturen heeft niet verval van het contract als sanctie.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Sira »

Gek hè, ik heb hier nou nooit last van. Hooguit mijn bedrijf dat gebeld wordt voor alarmsystemen, energie etc. etc., maar privé word ik nooit gebeld over zogenaamde "aanbiedingen" en/of "gratis" dingen.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
NeoDutchio schreef:Dus iemand wil u een mooie aanbieding doen en u moet daarvoor betalen. Waarom dan gegevens geven om deze zogenaamde mooie aanbiedingen te mogen zien? U mag boodchappen doen in een supermarkt, maar doorvoor moet u eerst €59 betalen. Net zo zot.
Jij weet net zogoed als ik dat dit een voorbeeld is van gelijk oversteken. Voor producten, d.w.z verplaatsbare stoffelijke objecten die voor menselijke beheersing vatbaar zijn, geldt dat een beding voor vernietiging in aanmerking komt als het de volledige betaling afdwingt.
En in het Nederlands vertaald?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:Ik vraag me af waarom iemand überhaupt op zo'n telefoontje ingaat.
Zou dat te maken hebben met voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten?

1 woord: het begint met een h en eindigt op ebberigheid.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:En in het Nederlands vertaald?
Er mag per algemene voorwaarden niet meer dan 50% vooruitbetaling worden bedongen. Letwel dit geldt niet voor diensten, alleen oor producten.

Gesloten