LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
SybrenR59
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2017 14:18

Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door SybrenR59 »

"Hollandsdeal' belt en ja es kijken wat ze zo voordelig te bieden hebben.... Dan blijkt dat je verplicht 59 euro dient te betalen. Voor ongeziene producten.

Als je de mail terugstuurt, krijg je: Je bericht kan niet worden bezorgd bij [email protected] omdat de externe server onjuist is geconfigureerd. Bekijk de onderstaande technische gegevens voor meer informatie. Kennelijk om opzeggen te voorkomen. ....
Gelukkig zegt RADAR dat je een handtekening moet hebben gezet, dat heb ik niet gedaan. Ook niets ontvangen waarop dat zou kunnen.
Dan wachten ze 14 dagen en sturen een aanmaning. Ben benieuwd wat nu gebeurt. ( wordt vervolgd vrees ik)

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik vraag me af waarom iemand überhaupt op zo'n telefoontje ingaat.
Zou dat te maken hebben met voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten?

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dus iemand wil u een mooie aanbieding doen en u moet daarvoor betalen. Waarom dan gegevens geven om deze zogenaamde mooie aanbiedingen te mogen zien? U mag boodchappen doen in een supermarkt, maar doorvoor moet u eerst €59 betalen. Net zo zot.
Ongevraagde aanbiedingen zijn er voor 1 persoon: de verkoper. De koper schiet er altijd bij in.
Gratis tip (en deze is echt gratis), zeg nee. Geef nooit gegevens af aan een onbekende. Ook al klinkt het zo mooi, het kost altijd geld.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door yan »

U geeft niet heel veel info, alleen dat ze bellen....
Heeft u akkoord gegeven voor het leveren van bepaalde producten tegen een bedrag ?

Als u niets heeft besteld, dan hoeft u niets te betalen en mag u de producten houden (ongevraagde toezending)

u kunt wellicht eens [email protected] proberen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door renewouters »

Maar je hebt kennelijk wel al je gegevens aan ze gegeven. Dat doe je toch niet zomaar, ik neem aan dat ze hebben uitgelegd wat je daarvoor krijgt. Of hebben ze je hersens gemanipuleerd met de toverwoorden "gratis", "voordelig" of "goedkoop"? Je weet dat bij veel mensen een deel van de hersens worden uitgeschakeld als iemand die woorden tegen ze zegt.

Sonja2008
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2017 13:40

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Sonja2008 »

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb ze op alle mogelijke manieren een mail geprobeerd te sturen.

Overigens wordt gezegd dat je eerst een mail krijgt en dat je deze mag replyen als je niet wilt deelnemen. Al jou gegevens zijn hun bij voorbaat al bekend op de één of andere manier.

Ik heb de mail ook handmatig geprobeerd in te voeren en ik heb ze gebeld. Dan zeggen ze doodleuk dat ik maar een briefje moet sturen om het te beëindigen terwijl ik bij voorbaat al aangaf dat ik eerst de mail wil zien voordat ik wat af wilde nemen. Dus de klant is wederom geen koning en wordt op kosten gejaagd.

Weer een goede les hang telemarketing gelijk op ga geneens in gesprek met ze!!!

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sonja2008 schreef:Ik had precies hetzelfde en dit bedrijf beschikt al over je gegevens.

Ik heb ze ook gebeld zeggen ze dat je het handmatig moet invoeren. Klopt niet werkt ook niet, heb een ander emailadres gehad wat ook niet klopt.

Ze zeggen dat ik een brief moet schrijven wat ik verwacht dat ze dan doen of ze deze niet krijgen. Bovendien jagen ze mij dus op kosten, niet erg netjes.

Ook heb ik gelijk al gezegd dat ik nog niets wilde enkel de mail om te zien wat het precies was.

Weer een goede les dit, hang gelijk op als je verkopers aan de lijn krijgt.
Niet erg netjes: dit zijn gewoon criminele klootzakken die er alles aan doen dat ze niet beteikbaar zijn en de opzeggingen niet binnenkomen. Er zal binnenkort wel een berichtje van een incassobureau komen (die trouwens vaak van dezelfde criminelen zijn) de meeste mensen die al in het telefoontje van het eerste bedrijf zijn getrapt zullen (om van het gezeur af te zijn) het incassoburo ook wel betalen. Dit forum staat boordevol met dit soort zaken

Nidaro
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Nidaro »

Hier idem dito, even kijken wat het voor iets is, je kunt zoals ze aangeven binnen 14 dagen weer opzeggen. Toen de inlog binnen was gekeken, was niets dus meteen opgezegd. Diverse malen geprobeerd, lukt niet omdat de e-mails niet bezorgd kunnen worden, bellen lukt niet want ze nemen niet op. 16 dagen later, de eerste herrinnering met meteen daarna nog een. 5 dagen de tijd om te betalen, nu op dag 6 het eerste dreig telefoontje, betalen of anders incassso, deurwaarder etc. Heb het al doorgegeven aan de Fraudehelpdesk , is pure oplichting maar omdat er niets aan gedaan word kan dit blijven bestaan. Als er 25 % van de mensen betaald omdat ze bang zijn voor een incasso dreigement dan lopen die jongens binnen. Is makkelijker dan drugs en ze hebben niets te vrezen. Zou bijna geneigd zijn om ook zoiets op te starten, niemand die je wat doet. Triest.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

maar niet betalen he? anders blijven ze zeker doorgaan

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Nidaro schreef:Hier idem dito, even kijken wat het voor iets is, je kunt zoals ze aangeven binnen 14 dagen weer opzeggen. Toen de inlog binnen was gekeken, was niets dus meteen opgezegd. Diverse malen geprobeerd, lukt niet omdat de e-mails niet bezorgd kunnen worden, bellen lukt niet want ze nemen niet op. 16 dagen later, de eerste herrinnering met meteen daarna nog een. 5 dagen de tijd om te betalen, nu op dag 6 het eerste dreig telefoontje, betalen of anders incassso, deurwaarder etc. Heb het al doorgegeven aan de Fraudehelpdesk , is pure oplichting maar omdat er niets aan gedaan word kan dit blijven bestaan. Als er 25 % van de mensen betaald omdat ze bang zijn voor een incasso dreigement dan lopen die jongens binnen. Is makkelijker dan drugs en ze hebben niets te vrezen. Zou bijna geneigd zijn om ook zoiets op te starten, niemand die je wat doet. Triest.
Er is wel wat aan te doen hoor: nee zeggen. Zolang mensen nog steeds al hun gegevens blijven geven en blijven betalen blijven dit soort bedrijfjes bestaan.

_amy_
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2017 10:43

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door _amy_ »

Ik maak nu hetzelfde mee.
Aan de telefoon gezegd dat ze me maar moesten mailen met het aanbod dan zou ik het doorkijken. Mail kwam in mijn spambox, maar de mail met de factuur niet. Daarop reageren lukte niet maar wel op unsuscribe geklikt onderaan. Net gebeld door dezelfde mevrouw die zegt dat ik binnen 3 dagen 57 euro over moet maken, anders komt het incassobureau. Over vragen over de mail of het uitschrijven is het antwoord: wij hebben niks ontvangen.
Weet iemand hoe je hier vanaf komt? Of kan ik beter maar gewoon betalen om er vanaf te zijn?
Groetjes Amy

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Brahms »

En hoe komen die mensen aan je gegevens, door het overal maar invullen van je gegevens op sites, bij acties en weet wat niet meer. Al deze gegevens gaan van bedrijf naar bedrijf, en de hoeveelheid spam en telefoontjes nemen als maar toe.

Deel je nooit je gegevens, dan heb je in de regel nergens last van en wordt je nooit benaderd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Brahms schreef:En hoe komen die mensen aan je gegevens, door het overal maar invullen van je gegevens op sites, bij acties en weet wat niet meer. Al deze gegevens gaan van bedrijf naar bedrijf, en de hoeveelheid spam en telefoontjes nemen als maar toe.

Deel je nooit je gegevens, dan heb je in de regel nergens last van en wordt je nooit benaderd.
Zodra je je op internet begeeft, zijn je gegevens al bekend en kunnen doorverkocht worden. Daar hoef je helemaal geen
enquêtes voor in te vullen of aan acties mee te doen.

Janny1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2017 13:47

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Janny1953 »

Ook ik ben er ingetrapt.
Zijn niet te bereiken via telefoon of mail.
Hoe kom ik.hier nu vanaf?.
Geen factuur gehad komen nu met herinneringen.

Mvg
Janny

Nidaro
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Nidaro »

maar niet betalen he? anders blijven ze zeker doorgaan
Je hoeft niet te betalen, ik heb gebeld met de Fraudehelpdesk en die verbonden me door met Consuwijzer. Ze zijn verplicht het schriftelijk te bevestigen (wat ik al wist) , er is dus helemaal geen contract en dus ook geen opzegtermijn van 14 dagen, helemaal niets. Dat weten ze ook wel maar de meeste mensen niet en daar spelen ze dus op in. Ik denk dat een kwart of misschien wel meer toch maar betaald om geen gezeur te krijgen en dat is wat ze zoeken.
Deel je nooit je gegevens, dan heb je in de regel nergens last van en wordt je nooit benaderd.
Telefoongids en ze hebben je nummer en adres en er zijn ook lijsten van bijvoorbeeld reguliere websites / bedrijven in omloop. Vergeet niet dat deze adressen geld opbrengen, dus een goed adressen bestand is te verkopen door bijvoorbeeld een beheerder van een site of iemand van de administratie van een bedrijf. Kijk maar naar de juffrouw die me belde vanmorgen met haar dreigementen, is waarschijnlijk van een call centre, (waren op de achtergrond nog meer mensen aan het bellen). Ze weet wat ze aan het doen is, (ik zal niet de enige zijn die haar dit vertelde,) maar geld verdienen is het enige wat haar interesseert. Zo iemand verkoopt ook het adressen bestand weer door.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
Brahms schreef:En hoe komen die mensen aan je gegevens, door het overal maar invullen van je gegevens op sites, bij acties en weet wat niet meer. Al deze gegevens gaan van bedrijf naar bedrijf, en de hoeveelheid spam en telefoontjes nemen als maar toe.

Deel je nooit je gegevens, dan heb je in de regel nergens last van en wordt je nooit benaderd.
Zodra je je op internet begeeft, zijn je gegevens al bekend en kunnen doorverkocht worden. Daar hoef je helemaal geen
enquêtes voor in te vullen of aan acties mee te doen.
Dat is onzin. Ik ben al sinds ca. 1995 zeer actief op internet en heb nog nooit dit soort dingen meegemaakt. Als er (zinvolle/bruikbare) gegevens over je bekend zijn heb je die toch echt zelf gegeven.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Lowieze »

renewouters schreef:
Lowieze schreef:
Brahms schreef:En hoe komen die mensen aan je gegevens, door het overal maar invullen van je gegevens op sites, bij acties en weet wat niet meer. Al deze gegevens gaan van bedrijf naar bedrijf, en de hoeveelheid spam en telefoontjes nemen als maar toe.

Deel je nooit je gegevens, dan heb je in de regel nergens last van en wordt je nooit benaderd.
Zodra je je op internet begeeft, zijn je gegevens al bekend en kunnen doorverkocht worden. Daar hoef je helemaal geen
enquêtes voor in te vullen of aan acties mee te doen.
Dat is onzin. Ik ben al sinds ca. 1995 zeer actief op internet en heb nog nooit dit soort dingen meegemaakt. Als er (zinvolle/bruikbare) gegevens over je bekend zijn heb je die toch echt zelf gegeven.
Ik schrijf ook niet dat je gelijk gebeld wordt, maar je gegevens zijn wel degelijk overal bekend zodra je op internet actief bent.
Als u dat niet gelooft, zou Ik toch maar wat minder naïef worden. Er zijn heel veel sites die trackers gebruiken die zoveel mogelijk informatie verzamelen van de bezoekers.

Nidaro
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2017 15:09

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door Nidaro »

Dat is onzin. Ik ben al sinds ca. 1995 zeer actief op internet en heb nog nooit dit soort dingen meegemaakt. Als er (zinvolle/bruikbare) gegevens over je bekend zijn heb je die toch echt zelf gegeven
Welk soort dingen ??? Je wordt gebeld, zoals ik al aangaf is een telefoonnummer en adres bijna altijd vrij beschikbaar, anders werd er ook nooit iemand gebeld voor energie etc. Het bel me niet register is er niet voor niets gekomen, is niet voor mensen die gebeld willen worden maar voor mensen die ongewild gebeld worden.
En dan bied iemand iets aan, in mijn geval wilde ik eens vrijblijvend kijken wat het was. In mijn geval geef ik mijn e-mail omdat ze de inlog gegevens moesten sturen, telefoonnummer en adres hadden ze al. Waar vandaan is me onbekend. Maar ik word ook 3 of 4 keer per jaar gebeld door Microsoft of door iemand uit Afrika die me goud of dollars wilt sturen. Kan ik of een ander telefoonnummer aanvragen (en verhuizen ?) of dit gewoon maar laten gaan voor de paar minuten die het duurt om die jongens af te wimpelen. Omdat ik een bedrijf heb is mijn e-mail overigens ook wel terug te vinden.
Waar het hier om gaat is dat er een bedrijf is dat mensen belt (en waar ze de nummers vandaan hebben is niet belangrijk) en dat ze mensen onder druk zetten om te betalen voor iets wat ze niet hoeven te betalen. (wettelijk) Oplichting dus. Ik schrijf dit omdat er mensen zullen zijn die niet weten wat ze moeten doen en dan toch maar betalen en ik gun dit soort oplichters (net als die Afrikanen) geen cent.
Maar goed, er is in ieder geval 1 iemand in Nederland die nog nooit gebeld is door een bedrijf om iets te verkopen, ik kende namelijk niemand. Al weer iets wijzer geworden.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door juliomariner »

De Microsoft bellers werken denk ik met een nummergenerstor. Als je het nummer dan in nummerzoeker gooit hen je meestal ook al naam en adres. Belmeniet doen dit soort criminelen helemaal niets op uit

_amy_
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2017 10:43

Re: Hollandsdeal: betalen voor ongeziene producten?

Ongelezen bericht door _amy_ »

Je hoeft niet te betalen, ik heb gebeld met de Fraudehelpdesk en die verbonden me door met Consuwijzer. Ze zijn verplicht het schriftelijk te bevestigen (wat ik al wist) , er is dus helemaal geen contract en dus ook geen opzegtermijn van 14 dagen, helemaal niets. Dat weten ze ook wel maar de meeste mensen niet en daar spelen ze dus op in. Ik denk dat een kwart of misschien wel meer toch maar betaald om geen gezeur te krijgen en dat is wat ze zoeken
Bedankt voor deze tip Nidardo!
Ik heb ook met deze instanties gebeld en uiteindelijk deze brief: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... ereenkomst aangetekend verstuurd naar het bedrijf.
Het lijkt me slim om allemaal dit bedrijf te melden als fraude zodat het snel stopt.

Groetjes Amy
ps. iedereen die reageert dat je dit niet moet doen: ja dat snappen we nu ook wel.

Gesloten