LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoortoestel

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Rollator65
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 sep 2016 15:42

hoortoestel

Ongelezen bericht door Rollator65 »

Ik heb Schoonenberg hoortoestellen, een mail gestuurd, omdat ik mij stoor aan hun hoortoestel reclame, dat zij al 90 jaar bestaan. Ik heb eens uitgerekend, dat dat in 1927 was en de 1e wereldoorlog bij wijze van spreken net voorbij was, en dat ik het knap vindt van jullie, dat je al een gehoortoestel ontwikkeld had of zoiets. Ik vind het storend en misleidend. En heb gemaild dat ik kassa en radar hiervan op de hoogte zou stellen. Wat vind U van dit alles. Ik vind, als men had gezegd, dat men 30 jaar bestond, dan had ik het geloofd, maar nu. Daar mag toch best iets van gezegd worden, nietwaar, of heb ik het mis. Groet Hans

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door crazyme »

90 jaar bestaan is niet gelijk aan 90 jaar geleden hoortoestellen verkopen. Wellicht zat schoonenberg toen in de kleding ?

En waarom stoort u zich daar aan ? Omdat het volgens u niet klopt en u daar vervolgens geen enkel (serieus) motief voor hebt ?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Rollator65 schreef:Ik heb Schoonenberg hoortoestellen, een mail gestuurd, omdat ik mij stoor aan hun hoortoestel reclame, dat zij al 90 jaar bestaan. Ik heb eens uitgerekend, dat dat in 1927 was en de 1e wereldoorlog bij wijze van spreken net voorbij was, en dat ik het knap vindt van jullie, dat je al een gehoortoestel ontwikkeld had of zoiets. Ik vind het storend en misleidend. En heb gemaild dat ik kassa en radar hiervan op de hoogte zou stellen. Wat vind U van dit alles. Ik vind, als men had gezegd, dat men 30 jaar bestond, dan had ik het geloofd, maar nu. Daar mag toch best iets van gezegd worden, nietwaar, of heb ik het mis. Groet Hans
Oh wat zullen ze bang zijn voor uw dreigement dat u Kassa en Radar op de hoogte gaat stellen van uw irritatie. Als u een beetje op hun website had gekeken zie je een kopie Historie Schoonenberg.

https://www.schoonenberg.nl/vacatures/h ... hoonenberg

Hier schrijven ze heel duidelijk "De wortels van Schoonenberg Hoorcomfort gaan terug tot 1926. In dat jaar opende Herke Schoonenberg in Rotterdam een winkel in ‘gehoorapparaten’, brillen en fotoapparatuur".

Ga je dan nog wat verder zoeken (via Google) dan vind je een artikel wie de uitvinder was van eerste elektrische hoortoestel en dat dit in 1902 was. Schonenberg was er dus nog relatief laat bij, het toestel bestond al 24 jaar toen zij het gingen verkopen.

http://www.doof.nl/nieuws/wie-was-de-ui ... stel/26556

Je hebt dus compleet ongelijk en dit had je in 5 minuten ook zelf kunnen ontdekken.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door witte angora »

Rollator65 schreef:Ik heb Schoonenberg hoortoestellen, een mail gestuurd, omdat ik mij stoor aan hun hoortoestel reclame, dat zij al 90 jaar bestaan. Ik heb eens uitgerekend, dat dat in 1927 was en de 1e wereldoorlog bij wijze van spreken net voorbij was, en dat ik het knap vindt van jullie, dat je al een gehoortoestel ontwikkeld had of zoiets. Ik vind het storend en misleidend. En heb gemaild dat ik kassa en radar hiervan op de hoogte zou stellen. Wat vind U van dit alles. Ik vind, als men had gezegd, dat men 30 jaar bestond, dan had ik het geloofd, maar nu. Daar mag toch best iets van gezegd worden, nietwaar, of heb ik het mis. Groet Hans
Beste,

Lees onderstaande links eens.

http://www.doof.nl/nieuws/wie-was-de-ui ... stel/26556
https://www.audionova.be/nl/blog/de-ges ... rapparaten

Gegroet,
Iemand die al 48 jaar geleden achter-het-oor apparaten droeg. En die toen al voor zijn specifieke gehoorverlies de keuze had uit drie verschillende toestellen, terwijl er nog tientallen andere waren.

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door ZaBo »

Is allemaal niet zo knap hoor.

Hoe heeft het hoortoestel zich ontwikkeld?

De afgelopen decennia is de ontwikkeling van hoortoestellen enorm snel gegaan. De eerste hoortoestellen waren hoorns, in de 17e eeuw. Ze waren te krijgen in allerlei maten en gemaakt van ijzer, zilver, hout, slakkenhuizen of dierenhoorns. Veel mensen wilden hun gehoorbeschadiging niet toegeven, en ze hadden dan ook de meest vreemde plekken om hun hoorn te verbergen: in hun wandelstok, in een waaier of tussen diamanten in oorbellen (Phonak, z.d.)  In de jaren 20 van de 19e eeuw werden de eerste elektrische hoortoestellen uitgevonden. Ze waren toen klein genoeg om gedragen te kunnen worden in een handtas. In de jaren 40 kwamen de eerste zaktoestellen op de markt. Aan het begin van de jaren 60 werd het hoortoestel ontworpen zoals we hem vandaag de dag nog kennen: Het achter-het-oor toestel (AHO) (Phonak, z.d.)

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door ZaBo »

Rollator65 schreef:Ik heb Schoonenberg hoortoestellen, een mail gestuurd, omdat ik mij stoor aan hun hoortoestel reclame, dat zij al 90 jaar bestaan. Ik heb eens uitgerekend, dat dat in 1927 was en de 1e wereldoorlog bij wijze van spreken net voorbij was, en dat ik het knap vindt van jullie, dat je al een gehoortoestel ontwikkeld had of zoiets. Ik vind het storend en misleidend. En heb gemaild dat ik kassa en radar hiervan op de hoogte zou stellen. Wat vind U van dit alles. Ik vind, als men had gezegd, dat men 30 jaar bestond, dan had ik het geloofd, maar nu. Daar mag toch best iets van gezegd worden, nietwaar, of heb ik het mis. Groet Hans
Misschien moet er toch eens een selectie zijn in de topics die geplaatst worden, Schoonenberg heeft in dit geval 100% gelijk, maar wordt toch wel weer ten onrechte zwart gemaakt :twisted:

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door Costnix »

Het hoortoestel heeft al een hele lange geschiedenis:
http://www.audiciensinfo.nl/Lesmateriaa ... oestel.pdf

stofzuigertje

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zijn toeristen uit Europa die hier inkopen....

De link hierboven, ja vrijwel allemaal maar de Schelp uit gouden eeuw al bekend was ontbreekt.
Water Scouts gebruiken deze voor communicatie over water, tot 200 meter met veel ruil kun je elkaar meestal nog verstaan mits windkracht 4 of minder.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Met een niet correct gerechercheerde topic loop je een groot gevaar jezelf te blameren (en dat is gelukt), maar tevens juist contra-productief te zijn en reclame voor het aangeklaagde bedrijf te maken (dat is dus óók gelukt)!

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door ZaBo »

Zou toch heel graag een terugkoppeling wensen, waarom meneer/mevrouw Rollator65 niet geloofd dat schoonenberg al 90jaar bestaat,

Misschien heeft hij/zij wel enkele steekhoudende argumenten voor dit topic(terwijl het tegendeel al eigenlijk daar is)

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: hoortoestel

Ongelezen bericht door ZaBo »

Ja ik weet dat ik een "new be" op het forum ben, en het topic weer naar boven haal

Maar verbaas mij toch dat(goed recht van een ieder) iemand iets roept, en dan als het tegenovergestelde wordt bewezen,

Er Nul,nul reactie komt van een ts " zelfs niet "sorry i am wrong"

Gesloten