LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intomart GFK omzeilt bel-me-niet register

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Intomart GFK omzeilt bel-me-niet register

Ongelezen bericht door Creatura »

Vanavond ben ik gebeld door GFK Intomart (010-3003050). Een dame die niet gewend is te luisteren maar alles via script opleest vertelt dat zij van een onderzoeksbureau is, en vragen wilt stellen. Op mijn vraag hoe men aan mijn telefoonnummer komt (ik sta in het bel-me-niet register) komt als antwoord dat dat niet nodig is aangezien het om onderzoek gaat. Opvallend in haar verhaal is dat naar mijn opmerkingen niet wordt geluisterd, maar pas na een hard "kunt u even stoppen en naar mij luisteren" het pas stil wordt. Daarna wordt aangegeven dat ik wel een klacht kan indienen bij GFK.

Mijn telefoonnummer staat nergens vermeld, dit kan dus alleen maar worden gekozen door een geautomatiseerd systeem waarbij je binnen een bepaalde tijd de telefoon op moet nemen. Volgens mij is dit in strijd met de telecommunicatiewet:
Artikel 11.7
1. Het gebruik van automatische oproep- en communicatiesystemen zonder menselijke tussenkomst,
faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor
commerciële, ideële of charitatieve doeleinden aan abonnees of gebruikers is uitsluitend
toegestaan, mits de verzender kan aantonen dat de desbetreffende abonnee of gebruiker daarvoor
voorafgaand toestemming heeft verleend.

Vanavond een klacht ingediend bij de Autoriteit Consument en Markt, dit soort bedrijven moeten stoppen met het ongevraagd bellen en het omzeilen van het bel-me-niet register.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Intomart GFK omzeilt bel-me-niet register

Ongelezen bericht door Brahms »

Slechts drie tips:

-> Vaste telefoon de deur uit.
-> Nooit in gesprek gaan met ongewenste bellers.
-> Bij verkooppraatjes direct (dat betekend METEEN) ophangen.

Creatura
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 okt 2007 21:46

Re: Intomart GFK omzeilt bel-me-niet register

Ongelezen bericht door Creatura »

vierde tip (in mijn situatie):

- Modem configureren (VOIP) en nummer 0103003050 in de blocklist zetten

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Intomart GFK omzeilt bel-me-niet register

Ongelezen bericht door scontra »

Brahms schreef:Slechts drie tips:

-> Vaste telefoon de deur uit.
-> Nooit in gesprek gaan met ongewenste bellers.
-> Bij verkooppraatjes direct (dat betekend METEEN) ophangen.
Onnodig, ook hier gelden uw punten 2 en 3.

Gesloten