LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat lijkt mij een mooi verhaal voor de reclame code commissie van stichting reclame code.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Stella is de Seats & Sofa’s onder de fietsen. Een hoop roepen, niets zeggen en vooral vaag doen over prijzen. Ondanks de vele klachten over beide bedrijven bestaan ze bij het feit dat mensen blijven kopen.

Zoals Alfa al aangeeft, de RCC kan je benaderen. Beter zou zijn om gewoon naar de plaatselijke fietsenmaker te gaan. Daar hangen prijskaartjes aan de fietsen en krijgt u een inruilvoorstel. Dat voorstel gaat ook daadwerkelijk van de prijs af. Zijn er naderhand problemen kunt u zo binnenrijden en hoeft u niet te wachten.

sake1987

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb gisteren met de vrouw een fiets tocht van 40 km gemaakt op onze Giant elektrische fietsen van de fietsenmaker. Het viel ons op dat er echt heel veel mensen op een Stella fietsen. Is ook geen slechte fiets maar houdt je verstand erbij als je 1 wil kopen en vergelijk.

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sake1987 schreef:
22 jul 2019 20:41
Heb gisteren met de vrouw een fiets tocht van 40 km gemaakt op onze Giant elektrische fietsen van de fietsenmaker. Het viel ons op dat er echt heel veel mensen op een Stella fietsen. Is ook geen slechte fiets maar houdt je verstand erbij als je 1 wil kopen en vergelijk.
Het ligt er aan waar u gefietst hebt. Ik was afgelopen weekend op Texel en verwonderde mij over het aantal fietsverhuurbedrijven van Stella die op het hele eiland te vinden was. En overal met dezelfde schreeuwerige reclame dat ze de goedkoopste verhuurder zijn.
Maar daar barst het inderdaad van de hoeveelheid Stella fietsen daardoor.

sake1987

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
22 jul 2019 20:52
sake1987 schreef:
22 jul 2019 20:41
Heb gisteren met de vrouw een fiets tocht van 40 km gemaakt op onze Giant elektrische fietsen van de fietsenmaker. Het viel ons op dat er echt heel veel mensen op een Stella fietsen. Is ook geen slechte fiets maar houdt je verstand erbij als je 1 wil kopen en vergelijk.


Het ligt er aan waar u gefietst hebt. Ik was afgelopen weekend op Texel en verwonderde mij over het aantal fietsverhuurbedrijven van Stella die op het hele eiland te vinden was. En overal met dezelfde schreeuwerige reclame dat ze de goedkoopste verhuurder zijn.
Maar daar barst het inderdaad van de hoeveelheid Stella fietsen daardoor.
Ik fietste in Drenthe, geen Stella verhuurder aanwezig 🤗

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Was dit een partij nieuwe Stella of een budget verhuurder die ingeruilde Stella op kocht en goed nagelopen heeft in rustige winter maanden?
Na alles controleren, spaak spanning en of wiel recht was, zijn lagers goed gesteld en zo......
Stella is na goede aflevering niets mis mee, je betaalde alleen helaas voor reclame......

Maar ik weet hoe vele na korte tijd bij plaatselijke winkel werden ingeruild en naar de handel gaan.
Als ik plaatselijk zie hoe 1 mannetje alle nieuwe rijklaar moet afleveren en nog reparaties moet doen....?
De plaatselijke fietsenmaker met kleinere showroom en 3 man hard aan het werk om alles rijdende te houden!

Er zijn gewoon tekort goede vakmensen en als de plaatselijke de Stella weigerde........
Eerst eigen klanten en als ze in gratis garantie periode al langs komen... is bij Stella de verkoop te hoog of tekort goed personeel!

Stella is vooral goede fiets voor mensen die zelf enige onderhoud en afstel en controle kunnen doen.
Maar als je wegens niet goed gespannen spaken 3 weken op nieuwe spaak moet wachten.... voor mijn 5 minuten werk, dus maar even buren geholpen!

NeoDutchio
Berichten: 12313
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
23 jul 2019 11:46
Was dit een partij nieuwe Stella of een budget verhuurder die ingeruilde Stella op kocht en goed nagelopen heeft in rustige winter maanden?
Dit was van Stella zelf. Heel de winkel vol met schreeuwerige reclame en personeel in Stelle shirts.

sake1987

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door sake1987 »

Is natuurlijk een geweldige manier om mensen met je product kennis te laten maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik zie dat ze naast testcenter/ winkel ook verhuur doen.

Vanaf €18,- per dag valt best mee voor 1 dag, langere goedkoper... en er is een kans dat ze thuis ook een willen.
slimme reclame, maar wat als ze na enkele jaren nieuwe moeten inzetten?
Naast gratis proefrit is dit goed bedacht.... mogen andere merken ook wel overnemen.

Michel-mol
Berichten: 75
Lid geworden op: 29 dec 2018 10:15

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Michel-mol »

De Stella verkoop strategie is visueel met een heleboel korting adverteren.
Maar zeg nu zelf een Ebike waar 500,- of meer aan korting op zit... dat klopt toch niet. Waar haalt de verkoper dan zijn winstmarge vandaan.
Wat ik weet is dat Stella fietsen in de adviesprijzen altijd fors te duur zijn, alsof het A-klasse fietsen zijn (helaas dit zijn ze niet).. het zijn goede Budgetfietsen.
In de Stella winkel zelf staan nooit prijzen bij de fietsen.. met reden..
Helaas is de topicstarter met open vizier in de Stella verkoop strategie getrapt... als je zon fiets koopt.. bereid je dan goed voor.. ga langs bij fietsenwinkels .. en laat je informeren.. dan kan je pas beslissen of je voor een Stella E-Bike gaat of niet.
Over koop in een winkel, weet ik niet of daar de wettelijke bedenktijd ook geld.. maar het is altijd te proberen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Koop Stella e-bikes ontbinden vanwege misleiding?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De versnellingen derailleur...... €999,- en de €1199,- kostende is met geen 3 maar 7 wel redelijk binnen enkele maanden leverbaar!

En laten die witte Allegro of zo nu de enige zijn waar je nooit 1 cent korting op kreeg, alleen de duurste!

Gesloten