LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
babybel8400
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2015 16:05

Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door babybel8400 »

Goedemiddag allen,

Zojuist een zeer enerverend gesprek gehad met de Kruidvat klantenservice, waarover ik graag mijn mening wil geven, en middels dit bericht wil vragen of meer mensen hier tegenaan gelopen zijn.

Kruidvat:
Kruidvat heeft een actie waarbij je het 2e kaartje voor de huishoudbeurs gratis krijgt. Voorwaarde is wel dat je 2 kruidvat actieproducten moet kopen. Je krijgt 2 kassabonnen mee, en je kan het kaartje verzilveren door via de Kruidvat website de unieke code welke je op de 2e kassabon kunt vinden, in te vullen.

Ik heb dit gedaan, en kreeg netjes een factuur overzicht van EUR 0,00. Toen ik dit wilde bevestigen kreeg ik een foutmelding waarin vermeld stond dat ik het eerste kaartje a EUR 19,95 aan diende te schaffen alvorens ik het 2e kaartje kan claimen.
Op zich natuurlijk logisch, aangezien het 2e kaartje gratis zou zijn, doch kost een kaartje via de website van de huishoudbeurs maar EUR 14,95 (voorverkoop). Ik ben dus op deze manier alsnog wel goedkoper uit, maar vind het toch zuur dat ik bij Kruidvat voor het eerste kaartje EUR 5,- meer dien te betalen dan wanneer ik deze via het officiele kanaal, namelijk de site van de huishoudbeurs zelf, bestel.
Dit is dan ook het eerste punt waarover ik twijfel.

In de voorwaarden van de Kruidvat staat geheel niets gemeld over het aanschaffen van dit kaartje bij Kruidvat zelf. Hypothetisch gezien kan ik dus het eerste kaartje van tevoren al gekocht hebben bij bijvoorbeeld de website van de huishoudbeurs, en vervolgens dus het 2e kaartje bij de Kruidvat innen.

Hierover heb ik zojusit de klantenservice gebeld. Naam van de medewerkster is bekend, maar zal ik i.v.m. privacy niet plaatsen op dit forum.
Ik kreeg herhaaldelijk te horen "ja maar meneer, het is toch logisch dat u dit kaartje bij ons dient te kopen". Men gaf aan dat dit in de algemene voorwaarden vermeld stond. Ik heb tijdens dit gesprek 3 of 4 keer gevraagd in welk artikel dit stond, waarop mevrouw in kwestie alleen maar weer herhaalde "ja maar meneer, dit is toch logisch".

Afijn. Voor mij is dit natuurlijk wel te verklaren, maar het gaat mij om het principe dat er nergens vermeld staat dat dit kaartje EUR 5,- duurder is dan op de site van de huishoudbeurs zelf, en ook is er alleen maar vermeld dat ik "het 2e kaartje kan verzilveren via de volgende link". Er wordt niet vermeld dat je meteen ook EUR 19,95 online dient te betalen omdat je anders je kaartje niet kan verzilveren.

Wat ik echter nog veel vreemder vond was het gesprek met de klantenservice. Ik werk zelf op een niet nader te noemen callcenter en heb gedurende de afgelopen 5 jaar in diverse callcenters gewerkt, waaronder klachtafhandeling.
Toen ik mevrouw aangaf dat ik een klacht in wenste te dienen gaf mevrouw mij letterlijk aan: "Dat heeft u dan bij deze gedaan".
Toen ik uitlegde dat het zo niet werkt en dat ik een second opinion hoor te krijgen m.a.w. mijn klacht toch echt ergens op een SERIEUZE manier wenste te laten behandelen gaf mevrouw mij aan dat ik kon mailen. Maar, werd er verteld, "het antwoord heb ik zo al voor je, dat is nee".

Nu zou dit forum bericht in eerste instantie gaan over de actie an sich, wat ik niet vind kloppen, maar na het gesprek met de medewerkster ben ik erachter gekomen dat je bij Kruidvat zelf uberhaupt GEEN klacht in KAN dienen, ook al zou je dit willen. Men neemt de klacht niet serieus, neemt de klacht uberhaupt niet aan, en verkoopt linea recta een "nee", zonder de klacht uberhaupt inhoudelijk te bekijken.

Wat ik met dit bericht wil bereiken is eigenlijk niets, behalve aan de kaak stellen dat ik de "klachtenprocedure" bij de Kruidvat nogal vreemd vind, en dat ik ook van mening ben dat de voorwaarden omtrent de "huishoudbeurs 2e kaartje gratis" mij, en wellicht ook andere consumenten, niet geheel duidelijk is.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door witte angora »

Een heel verhaal, maar als ik het zo lees heb je de lont in het kruitvat aangestoken...

Ik heb het van de prijzen niet opgezocht. Zou het kunnen dat 19,95 formeel de juiste toegangsprijs is, maar dat je aan de kassa 5 euro korting krijgt op die formele toegangsprijs? Dan klopt het wel dat je bij kruidvat 19,95 (normale prijs) moet betalen en de tweede gratis krijgt. Je eigenlijke korting, die je maximaal kan krijgen, is dan eigenlijk nog geen tientje.

Wat de 'logica' en de voorwaarden betreft: normaal gesproken bestel je beide kaartjes in één keer. Dat is overal. Bij Appie zijn momenteel de hamsterweken aan de gang, maar het kan toch niet zo zijn dat je in het ene filiaal de spullen betaalt, en in het andere filiaal de 'tweede gratis' ophaalt? Dat gaat in één keer, en dat is ook hier het geval.
babybel8400 schreef:
Wat ik met dit bericht wil bereiken is eigenlijk niets, behalve
Je besteed overigens wel veel werk aan dat 'niets'. :wink:

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door newmikey »

babybel8400 schreef:Wat ik met dit bericht wil bereiken is eigenlijk niets, behalve aan de kaak stellen dat ik de "klachtenprocedure" bij de Kruidvat nogal vreemd vind, en dat ik ook van mening ben dat de voorwaarden omtrent de "huishoudbeurs 2e kaartje gratis" mij, en wellicht ook andere consumenten, niet geheel duidelijk is.
Voor wie gewoon Nederlands kan lezen zijn de voorwaarden kristalhelder:

Kruidvat zegt: "2e kaartje voor de huishoudbeurs gratis t.w.v. €19.50"
Huishoudbeurs zegt: "T/m 20 februari betaal je slechts € 14,50 per kaart i.p.v. € 19,50 aan de kassa."

Ik zie het probleem niet. De kortingsactie van Kruidvat adverteert met een vergelijking t.o.v. de reguliere prijs en die is inderdaad €19.50

Dat je twee kortingsacties van twee verschillende bedrijven niet met elkaar kan vermengen is uiteraard volkomen normaal. Het is ook niet moeilijk na te zoeken, het staat er allemaal volstrekt klip en klaar op bij beide websites. Geen misleiding, geen valse voorwendselen, nike, noppes, nada van dat alles.

Dat u daar vervolgens een klacht van maakt en die bij de klantenservice van Kruidvat neerlegt da's tot daarantoe maar wat moeten die ermee behalve bevestigen dat het volkomen klopt zoals het is? U bespaart dus ongeveer een tientje op deze manier - gewoon doen dus!

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Je kan nog wel veel meer besparen. Kruidvat biedt namelijk ook twee gratis kaartjes aan voor de negenmaandenbeurs en huishoudbeurs voor houders van een voordeelkaart.
Enige nadeel is dat er maar twee data zijn en alleen 's avonds...

kniertje
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 apr 2010 15:04

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door kniertje »

Ik heb dat ooit eens geprobeerd bij de wijnhandelaar ,2e fles gratis. Ik zei doe alleen de 2e maar ik drink niet zoveel,helaas het lukte niet.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als u een signaal wilt afgeven aan Kruidvat dan kunt u dat doen door een klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen.
https://www.reclamecode.nl/consument/de ... D=72&hID=2

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:Als u een signaal wilt afgeven aan Kruidvat dan kunt u dat doen door een klacht bij de Reclame Code Commissie in te dienen.
Signaal over wat? Dat ze correct adverteren? Dat ze niet zeggen dat het een korting is op de kassaprijs? Dat ze niet zeggen dat je beter 2 kaartjes à €14.50 voor een totaal van €29 in de voorverkoop kan nemen dan 2 kaartjes voor een totaal van €19.50? Dat iemand anders óók leuke kortingsacties heeft?

Of je leest gewoon niet wat er staat òf je bent gewoon niet capabel om één en één bij elkaar op te tellen.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga af op wat TS inbrengt: het kaartje kost bij Kruidvat 19,50 en bij de huishoudbeurs 14,95. Dit geeft aanleiding om te vermoeden dat de prijs van het gratis kaartje deels verdisconteerd is in de prijs van het eerste kaartje.

babybel8400
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2015 16:05

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door babybel8400 »

Ik vind het heerlijk om scherpe reacties te krijgen doch heb ik reeds in mijn topicstart al aangegeven dat het er wat mij betreft ook niet om gaat of het wel of niet logisch is ( respectievelijk de actie waar het om gaat), of dat ik het er wellicht niet mee eens ben.

Waar het mij om gaat is dat het, al dan niet terecht hetzij onterecht, schijnbaar niet mogelijk is een klacht in te dienen bij Kruidvat (vestiging hoofdkantoor), omdat men aangeeft "dat heeft u dan bij deze gedaan". Ik meen mij te herinneren dat een consument hierin bepaalde rechten heeft. Nogmaals; ondanks het feit dat de klacht al dan niet wellicht totaal onterecht zou zijn of misschien wel totaal nergens over zou gaan, ben ik van mening dat een klacht wel degelijk ingediend moet kunnen worden zonder als consument afgescheept te worden.

Wat betreft de rest van de reacties: Ja, tuurlijk is het "alsnog" goedkoper om de kaartjes via de Kruidvat te bestellen, maar het gaat mij er (zoals hierboven genoemd) om dat de korting fysiek gewoon niet de korting is die je krijgt, in verband met het verschil van de 5 euro.

En ja, natuurlijk is het voorverkoop, maar iedereen weet (neem ik althans aan) dat de hele term "voorverkoop" ook 1 grote marketingstunt is.
De brandstofprijs is ook een adviesprijs. Heb jij ooit een pomp gezien die zich daaraan houdt?
(En hiermee probeer ik alleen aan te geven dat, wanneer er op een hele makkelijke, legale en zelfs officiele manier kaartjes goedkoper te verkrijgen zijn dan de adviesprijs, het natuurlijk niet realistisch is om te zeggen: "Ja, maar Kruidvat hanteert de adviesprijs").

Evenwel bedankt voor de reacties, hierboven noemde ik het al; Ik ben oprecht blij met jullie scherpe reacties (en dat is geen sarcasme overigens!).

@newmikey: Ik ben en capabel genoeg om op te tellen, en ik lees wat er staat. Ik ga geen discussie met je aan maar ben toch wel erg benieuwd wat je punt is. Mijn punt is het namelijk niet om gelijk te krijgen (ik snijd alleen een onderwerp aan ter discussie). Mijn punt is dat ik het in zekere zin enigzins twijfelachtig vind hoe bepaalde zaken door Kruidvat gepresenteerd worden. Ik kan niet in gelijk of ongelijk staan want ik wil nergens gelijk over hebben, nogmaals, ik snijd een punt aan welke mijns inziens openstaat voor discussie.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door witte angora »

Alfa, jouw bericht geeft aanleiding om te vermoeden dat je de verkeerde spijkers op laag water zoekt.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Kruidvat - huishoudbeurs 2e kaartje gratis

Ongelezen bericht door newmikey »

alfatrion schreef:Ik ga af op wat TS inbrengt: het kaartje kost bij Kruidvat 19,50 en bij de huishoudbeurs 14,95. Dit geeft aanleiding om te vermoeden dat de prijs van het gratis kaartje deels verdisconteerd is in de prijs van het eerste kaartje.
Helaas, toch niet goed gelezen. Het kaartje kost zowel bij Kruidvat als bij de Huishoudbeurs €19.50. De Huishoudbeurs heeft een kortingsactie (€14.50 online vroegboekkorting) en het Kruidvat heeft een andere, eigen kortingsactie (2e kaartje gratis, 1e kaartje voor de normale Huishoudbeurs kassaprijs). Welk onderdeel daarvan snapte je precies niet?

Gesloten