LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
euromos
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2007 14:34

Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door euromos »

Wij zijn, afgaande op de reclamefolder, naar het Kruitvat gegaan, om daar 2 dozen Schwartzkopf kleur 499 te halen
In de reclamefolder EN aan het prijskaartje dat ervoor hing was duidelijk te zien: 2e voor 1 euro
Bij het afrekenen bleek deze korting niet zijn meegenomen
We hebben de filiaalmanager erbij geroepen die zonder te kijken meteen riep: Nee die is niet in de reclame, ik haalde vervolgens het kaartje wat ervoor stond maar meneer wou t niet eens zien
Dus zijn we maar huiswaarts gegaan met een enkele verpakking
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
IK vind het een schande mensen te lokken met dit soort acties
Snap ook niet de beweegreden van de filiaalmanager waarom hij dit niet onderzocht, net als vorige keer : geen tijd

Ik hoop dat iemand van u dit recht kan zetten, want aanbieding is aanbieding vind ik

Het filiaal ligt Dorpsstraat 19 te Heer, Maastricht

Met vriendelijke groet
[adresgegevens verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 05 jun 2015 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam en adresgegevens verwijderd.

hermelot
Berichten: 43
Lid geworden op: 17 jul 2014 19:39

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door hermelot »

Probeer het eens bij Kruidvat.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

euromos schreef:Wij zijn, afgaande op de reclamefolder, naar het Kruitvat gegaan, om daar 2 dozen Schwartzkopf kleur 499 te halen
In de reclamefolder EN aan het prijskaartje dat ervoor hing was duidelijk te zien: 2e voor 1 euro
Bij het afrekenen bleek deze korting niet zijn meegenomen
We hebben de filiaalmanager erbij geroepen die zonder te kijken meteen riep: Nee die is niet in de reclame, ik haalde vervolgens het kaartje wat ervoor stond maar meneer wou t niet eens zien
Dus zijn we maar huiswaarts gegaan met een enkele verpakking
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
IK vind het een schande mensen te lokken met dit soort acties
Snap ook niet de beweegreden van de filiaalmanager waarom hij dit niet onderzocht, net als vorige keer : geen tijd

Ik hoop dat iemand van u dit recht kan zetten, want aanbieding is aanbieding vind ik

Het filiaal ligt Dorpsstraat 19 te Heer, Maastricht

Met vriendelijke groet

Aanbieding is ook aanbieding. Het hoofdkantoor van Kruit( oh nee met een D ) kruidvat maakt nog steeds veelvuldig prijsfouten. Deze worden centraal ingelezen.

Een FM heeft de mogelijkheid om de prijs te overschrijven in de kassa dus als jij zeker weet dat deze artikelen in de aanbieding waren dan zou ik mn poot stijf houden.

Vermoedelijk wil de FM geen handmatige prijsaanpassingen op zijn conto hebben en stuurt die klanten met een l*l smoes naar huis.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door moederslink »

TS een advies : haal even uw persoonlijke gegevens uit uw OP , en ja 2e artikel voor € 1 is gewoon voor € 1,
dit klopt niet wat die FM heeft gedaan en ik zou zelf idd terug gaan....

stofzuigertje

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Maak van de folder waarin het bewijs staat een propje en gooi deze achter de kassa en loop zonder iets te kopen weg.

Kom nooit meer en deze fout kost dan meer dan U aan voordeel mis loopt.
Eventueel kunt U een ander filiaal proberen en misschien dat zij het wel leveren.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

stofzuigertje schreef:Maak van de folder waarin het bewijs staat een propje en gooi deze achter de kassa en loop zonder iets te kopen weg.

Kom nooit meer en deze fout kost dan meer dan U aan voordeel mis loopt.
Eventueel kunt U een ander filiaal proberen en misschien dat zij het wel leveren.

Nou das een advies waar TS wat mee kan :roll:

KV filialen zitten veelal niet heel dicht bij elkaar. Vaak wel een Trekpleister en de relames van KV en TP zijn om de week praktisch hetzelfde ( zelfde organisatie )

SimonV
Berichten: 38
Lid geworden op: 02 nov 2011 19:08

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door SimonV »

Sowieso neem ik altijd een deel van de folder mee als ik aanbiedingen koop. Zeker bij Kruidvat en Trekpleister kloppen de prijzen vaak niet. Kassamedewerkers weten het ook niet vertrouwen blind op de kassa. Voet bij stuk houden is het devies.
Als de filiaalmanger geen oplossing bied zou ik gewoon de spullen laten staan, bedanken en weglopen. Dan haal ik het product wel ergens anders - desnoods iets duurder.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door witte angora »

stofzuigertje schreef:Maak van de folder waarin het bewijs staat een propje en gooi deze achter de kassa en loop zonder iets te kopen weg.
Vergeet niet even te kijken wie er achter/naast je staat. Dat zou zomaar iemand kunnen zijn die je niet kent, maar waar je dezelfde dag, of in de komende dagen/weken, van afhankelijk bent om wat voor reden dan ook. :wink:

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door Eljar »

Heeel herkenbaar! De prijzen in de kassa kloppen zo vaak niet, dat ik regelmatig met de kassabon en het aanbiedingsproduct terug naar de kassa moet omdat ze het weer eens verkeerd hebben aangeslagen. Soms kom je thuis en dan zie je het pas en baal je daar flink van.
Tegenwoordig controleer ik direct de bon en weten een aantal caissières inmiddels ook dat ik er regelmatig kom (en de bon controleer) en zeggen dan: "even kijken of de korting er ook af is? :) Een kwestie van volhouden dus. En ook ik heb weleens een aanvaring met een FM gehad, maar uiteindelijk kreeg ik wel gelijk. En dat iemand het ziet die achter mij staat vind ik dan alleen maar mooi, want dat versterkt mijn vastberadendheid.....
En 1 + 1 gratis zoals nu bij de cadeau-sets koop ik altijd maar 1 aanbieding van, want anders snappen ze het sowieso niet en wordt het te lastig voor de medewerkers om te berekenen.
De aanbiedingen blijven leuk, maar je moet - helaas - blijven opletten.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Eljar schreef:Heeel herkenbaar! De prijzen in de kassa kloppen zo vaak niet, dat ik regelmatig met de kassabon en het aanbiedingsproduct terug naar de kassa moet omdat ze het weer eens verkeerd hebben aangeslagen. Soms kom je thuis en dan zie je het pas en baal je daar flink van.
Tegenwoordig controleer ik direct de bon en weten een aantal caissières inmiddels ook dat ik er regelmatig kom (en de bon controleer) en zeggen dan: "even kijken of de korting er ook af is? :) Een kwestie van volhouden dus. En ook ik heb weleens een aanvaring met een FM gehad, maar uiteindelijk kreeg ik wel gelijk. En dat iemand het ziet die achter mij staat vind ik dan alleen maar mooi, want dat versterkt mijn vastberadendheid.....
En 1 + 1 gratis zoals nu bij de cadeau-sets koop ik altijd maar 1 aanbieding van, want anders snappen ze het sowieso niet en wordt het te lastig voor de medewerkers om te berekenen.
De aanbiedingen blijven leuk, maar je moet - helaas - blijven opletten.

Nogmaals, prijzen worden centraal ingelezen. Daar kunnen de medewerkers niets aan doen.
Als een prijs niet goed is ingelezen dan dient deze te worden overschreven middels pas / code door FM of ass. FM

Als jij maar 1 aanbieding koopt als 1+1 is terwijl je wellicht meer wilt, ben je een dief van je eigen portefeuille.
Ja kan ook apart afrekenen. Dus per aanbieding als de prijzen niet goed zouden zijn ingelezen.

Moet zeggen dat ik met aanbiedingen niet veel misprijzen heb, meer met reguliere spul. Veelal zijn dan de prijskaartjes niet optijd verwisseld.

Eljar
Berichten: 90
Lid geworden op: 11 mar 2013 20:16

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door Eljar »

Het klopt Teunbosseman dat de medewerkers er niets aan kunnen doen dat het in de kassa niet goed staat en dat neem ik ze ook niet kwalijk, maar op een gegeven moment werd ik er wel een beetje moe van.

En elke keer terug moeten met je bonnetje is gewoon niet prettig, al sta jij in je gelijk. Ook een nieuwe FM die behoorlijk eigenwijs was deed mijn bloeddruk wel een beetje stijgen. Gelukkig is zij nu met zwangerschapsverlof.

En dat ik van de aanbieding 1 + 1 gratis niet meer dan 1 tegelijk koop is wellicht te zien als dief van je eigen portemonnee, maar het is mij al een paar keer overkomen dat ik met meerdere stuks terug moest omdat ze de aanbiedingsprijs niet hadden berekend en toen wel heel erg ingewikkelde berekeningen erop los lieten, en het uiteindelijk nog steeds niet klopte, maar ik er maar genoegen mee nam.

Maar inderdaad kan ik in het vervolg vragen of ze het apart willen afrekenen. Dat is een goede tip. Iets om uit te proberen.

fiddler
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2015 22:37

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door fiddler »

Teunbosseman schreef:

Nogmaals, prijzen worden centraal ingelezen. Daar kunnen de medewerkers niets aan doen.
Als een prijs niet goed is ingelezen dan dient deze te worden overschreven middels pas / code door FM of ass. FM

Als jij maar 1 aanbieding koopt als 1+1 is terwijl je wellicht meer wilt, ben je een dief van je eigen portefeuille.
Ja kan ook apart afrekenen. Dus per aanbieding als de prijzen niet goed zouden zijn ingelezen.

Moet zeggen dat ik met aanbiedingen niet veel misprijzen heb, meer met reguliere spul. Veelal zijn dan de prijskaartjes niet optijd verwisseld.
En dit komt heel vaak voor in sommige filialen.
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
In dezelfde filiaal?
Gewoon van filiaal wisselen.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

fiddler schreef:
Teunbosseman schreef:

Nogmaals, prijzen worden centraal ingelezen. Daar kunnen de medewerkers niets aan doen.
Als een prijs niet goed is ingelezen dan dient deze te worden overschreven middels pas / code door FM of ass. FM

Als jij maar 1 aanbieding koopt als 1+1 is terwijl je wellicht meer wilt, ben je een dief van je eigen portefeuille.
Ja kan ook apart afrekenen. Dus per aanbieding als de prijzen niet goed zouden zijn ingelezen.

Moet zeggen dat ik met aanbiedingen niet veel misprijzen heb, meer met reguliere spul. Veelal zijn dan de prijskaartjes niet optijd verwisseld.
En dit komt heel vaak voor in sommige filialen.
Dit is overigens de 3e keer dat dit ons overkomt, wat niet in de kassa staat aangegeven als reclame word ook niet verrekend werd ons de vorige keer gemeld
In dezelfde filiaal?
Gewoon van filiaal wisselen.
Dan is dus wat goed mis in die sommige filialen als deze de prijskaartjes procedure niet onder controle heeft. Weet niet of er tegenwoordig nog een datum code op wordt geprint...bv week15-14 wat dan staat voor week15 2014.

Filiaal wisselen zal niet zo makkelijk zijn want niet iedere plaats heeft meerdere KV filialen.

euromos
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jan 2007 14:34

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door euromos »

Tijd later opgelost. Hoofdkantoor gebeld hierover en we werden in het gelijk gesteld
Dus terug naar de winkel
Blijkbaar had de fm een reprimande gekregen want hijzelf wilde ons niet te woord staan. Lees vluchtte zijn kantoor in en stuurde iemand anders
Die was heel vriendelijk en bood excuses aan en overhandigde alsnog het 2e product aan 1 euro
Wij blijven er komen en voelen de schichtige blik van de fm meermaals

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door BL2 »

Zo das een snelle terugkoppeling, je had enkele dagen moeten wachten, dan was het precies twee jaar.

Maar schijnbaar gaat het nu prima bij het KV, er komen geen klachten meer voorbij........

gerst64
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2017 17:41

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door gerst64 »

Kruidvat is veel te duur, gillette fusion scheermesjes 12 stuk in de akte 39,99€.
Bij DM markt een Duitse drogist voor dezelfde verpakking vaste prijs 28,49€.
En dit geld ook voor veel andere merk artikelen zoals niveau producten, in Duitsland hebben ze vaste lage prijzen en geen gestunt met reclame aanbiedingen.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door BL2 »

Was onlangs in Roemenie, daar is alles maar 1/5 van de prijs alhier, en ja ook de bekende merken.
De prijs in een ander land zegt helemaal niets, ga maar eens uit-eten in Duitsland, voor Euro 15 zit je helemaal vol, hier heeft het toetje vaak al zo'n prijs.....

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik krijg elke week ca, 10 duitse folders , korting korting korting.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Laat mij nu steeds vaker het tegenovergestelde gebeuren: krijg kortingen die helemaal niet aan het schap staan ...
Dus inderdaad chaos aan de schappen.

1 - Meteen de bon controleren en niet de winkel uitgaan wanneer er iets in je nadeel wordt afgerekend.
2 - Komt het vaker voor, dan eerst controleren (of vooraf zelf uitrekenen) en na o.k. pas betalen.

stofzuigertje

Re: Kruitvat lokt klanten met folder maar geeft de korting niet

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Soms word een folder te vroeg bezorgd dus kijk naar ingang en einddatum!

Verder is er soms niets op voorraad of hebben ze de stunt aanbieding weg gehaald om de normale rest te verkopen.
Ik weet dat ze soms klanten lokken maar niet voor die prijs willen leveren.

En de Duitse opmerking, die hebben andere importeur en bij minder reclame kan het daar goedkoper.
Per land mogen de prijzen verschillen, zelfs Ikea heeft in NL BE en DE andere prijzen.
Net als de BTW tarieven.

Gesloten