LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kruitvat

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
gruyter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2006 13:52

kruitvat

Ongelezen bericht door gruyter »

bij deze doe ik een oproep om de klantenservice van het kruitvat eens ons ongenoegen kenbaar te maken omtrend de reclamefolders,wat een grote oplichterij is.
bij ons is het eeuwige antwoord,was restant van vorrige akties uitverkocht.nee hoe bedoel je de boel belazeren.
en ik krijg de folder maandag en ga zelfs op maandag,spullen mogen dan nog helemaal niet verkocht worden.maar zelfs dan is het er al niet meer of komt niet.
mensen laat je toch niet bedotten en negeer zulke winkels en laat ze weten dat de consument geen achtelijk persoon is die dan toch wel wat koopt want daar gaat het om,je gaat bijna nooit met legen handen weg,ik wel want dat is mijn principe.

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Angelic »

Hmmz, ik heb nog nooit problemen gehad bij de kruitvat aangaande zulke acties.
Nu heb ik het wel over een wijkwinkel van de kruitvat.

:?

Angela1972
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 aug 2005 18:27

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Angela1972 »

In de huidige folder staan twee pagina's uitverkoop van artikelen van oude akties. Staat er ook bij. Als die artikelen bij de vorige aktie al op waren, zijn ze er dus niet meer. Raar he!

Fien
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:20

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Fien »

een kruitvat is heel iets anders dan een kruidvat :lol: :lol:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik kom regelmatig bij het Kruidvat, maar elk artikel wat in de folder aangeprezen staat is in ruime mate aanwezig en ligt er vaak zelfs nog als de nieuwe folder al uit is.

Misschien doet jouw filiaal iets niet goed in de bevoorrading?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Maakt inderdaad per filiaal uit, er zit er eentje vlak bij m'n werk en daar hoef te eind van de ochtend niet meer te komen als er net een foldertje uitgekomen is. In m'n eigen woonplaats zit er eentje die de actieprodukten vaak de hele week nog heeft, verschilt enorm!

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Nuffie »

Altijd als ik bij het Kruidvat kom is er niets meer aanwezig. Acties met etenswaren zijn er volop in voorraad in de winkel aanwezig.
Ik gebruik veel het ondergoed van Ani Rolfi wat te krijgen is bij het kruidvat. De laatste 4 keer dat dat dit ondergoed in de folder stond aangeprezen met 2 halen 3 betalen bleek dat bij alle 4 keer folder aanbiedingen gewoon de oude voorraad ondergoed in de schappen te liggen. Aangezien daar alleen nog maar maatje 36 in de schappen liggen (alle 4 de aanbiedingen verspreid over een jaar) vis ik elke keer achter het net. Bij het aanspreken van de meestal hele jonge meiden die nergens verstand van hebben krijg ik meestal als antwoord: "Mevrouw, wij hebben dit ondergoed niet vast in het assortiment dus wij zijn afhankelijk van wat ze ons sturen." Waarom maken ze dan reclame in de folders? Ja mevrouw, we moeten eerst de oude restanten opmaken voordat we een nieuwe voorraad krijgen". Zo werkt het Kruidvat dus. Alleen als ik naar een hoofdfiliaal zou gaan (Amsterdam of Alkmaar) dan kan ik meer geluk hebben want daar hebben ze het wel vast in het assortiment. Bij de vraag of iemand van het Kruidvat via de bestelling een paar onderbroeken voor me kon laten meekomen vanuit Amsterdam of Alkmaar kreeg ik ruzie in de winkel. De filiaalmanager werd zo boos op me (waarom weet ik niet want dit is toch een normale vraag lijkt me) dat ze me vroeg wie ik wel niet was, en of ze niets anders te doen hadden dan voor iedereen maar alles uit andere filialen te laten aankomen. Daar komen verschrikkelijk hoge kosten bij kijken en daar willen ze niet voor opdraaien en de consument betaalt het ook niet!
Als de ruimte van het Kruidvat te klein is om alle reclame artikelen te plaatsen moeten ze of een groter pand huren of de reclame folders aanpassen. Ik heb hier in de 3 jaar dat hier nu een Kruidvat zit 2 keer iets uit de reclame folder mee kunnen nemen (behalve dan etenswaren, die zijn er altijd wel) maar dan moet ik wel op maandagmiddag binnen komen en de uitpakkers in hun nek hijgen om te kijken wat ze neer zetten. Die keer dat ik dat heb gedaan kwam ik ook tot de ontdekking dat er van sommige producten maar 2 of 3 stuks werden neergezet. Het is te belachelijk voor woorden. Nee, ik kom niet meer bij het Kruidvat, alleen nog voor vitamine C tabletten die ik ook nog door mijn eigen gebakken brood strooi.
Ik ben het volledig eens met gruyter en ik uit mijn ongenoegen ook. Maar zoals het Kruidvat doof is voor de klanten zal dit ook niet veel helpen. Ze hebben niet door dat door deze onzin folders en houdingen van het personeel klanten alleen maar weglopen waardoor ze dus minder grote panden kunnen huren en minder voorraad kunnen hebben.

Nuffie

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door dds »

@ Nuffie,

1. De KV-filialen in NL nemen nog steeds elk jaar in aantal toe, in het afgelopen jaar is het filialenbestand met meer dan 10 % uitgebreid.


2. Er is geen goederen uitwisseling tussen de filialen, alles wordt aangevoerd vanuit de verschillende DC's en de retouren gaan ook weer terug naar de DC's. Als men dus van een ander filiaal goederen zou laten moeten komen, wordt dat eerst opgehaald met een truck om naar 1 van de DC's te brengen om dat dan weer zo te sorteren dat het in een andere truck komt voor het andere filiaal. Snapt U wel hoeveel werk dat is?!?! Er zijn meer daan 600 filialen in Nl, stelt U zich eens voor als er bij elk filiaal 4 klanten per week komen met uw vraag, dan rijden die trucks alleen nog voor speciale klusjes! Weet U wel wat dat kost?!?!?!?!


KV is een budget-drogist, dit in tegenstelling tot de DA en Etos e.d.. Om een budget-drogist te kunnen zijn moet je een paar dingen voor ogen houden.
1. Winkel met zoveel mogelijk verkoopruimte en zo weinig mogelijk magazijn. Het magazijn kost immers geld en levert weinig/niets op.
2. Niet veel voorraad in de winkel. Dat wil zeggen dat er van actie-artikelen die niet standaard in het assortiment liggen niet te veel wordt ingekocht. Als ze er mee blijven zitten kost het immers geld. Dus hierdoor gem. 3-4 atrikelen met actie-soort per filiaal. Hierdoor zorgt men ervoor dat er uit eindelijk geen voorraad meer overblijft!

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Nuffie »

@dds,

1. Ik vind het niet gek dat ze zo kunnen uitbreiden. Mensen lokken met reclames die er niet zijn en ondertussen nemen de mensen andere dingen mee dan waarvoor ze kwamen. Tuurlijk is een strategie maar daar gaat het hier niet om. Het gaat hier om valse reclame....

2. Alle punten die je aangeeft begrijp ik allemaal best maar dan gaat het nog steeds om valse reclame. Mij gaat het erom dat er niet klantvriendelijk word gereageerd als je een normale vraag stelt en dat het kruidvat niet klantvriendelijk is met al die valse reclames. Ook al is het een budgetdrogist, ze moeten geen reclames tonen die ze niet waar kunnen maken. Hoe vaak ik in het verleden teleurgesteld ben in de aanbiedingen die gewoon niet geleverd zijn. Als ze de aanbiedingen netjes zouden leveren en niet continu de smoesjes zouden verkopen dat het niet geleverd is of dat ze oude voorraad moeten gebruiken zouden er ook geen klanten zijn zoals ik met "normale vragen". De oude voorraad (zoals ik eerder beschreef van het ondergoed) ligt nu al een jaar met kapotte oude doosjes, verkeerde maat in het verkeerde pakje in de schappen. Laten ze dan dit weghalen en daar voor in de plaats andere artikelen inzetten die wel goed lopen.
Ik weet liever dat ze het artikel helemaal niet meer verkopen dan dat ik elke keer de grote smoes krijg: "Is niet geleverd of is al uitverkocht".
De strategie klopt gewoon allemaal niet en ze komen er nog mee weg ook.
Over dat budget drogist valt te twisten. Kruidvat is echt niet meer 1 van de goedkoopste. Ze moeten het ook van de reclames hebben.
De reclames worden niet geleverd dus dan gaan mensen wel andere dingen kopen. Het is puur bedrog!

Ik heb ook al eens het antwoord gekregen: "volgende week krijgen we een nieuwe zending binnen en ik hoop dat het er dan bij zit." Waarop mijn antwoord is, "ok dan wil ik graag wat artikelen bestellen zodat je die nog door kan geven en dan kom ik ze volgende week gewoon ophalen".
En dat kan dus ook weer niet. Het kost teveel moeite, teveel tijd. Er is voor mij al 1 jaar geen onderbroek meer te krijgen en er is echt geen manier om het Kruidvat hier een extra bestelling te laten doen. Zelfs niet als ik er normaal voor wil betalen. (dus niet uit de reclame folder maar gewoon tussendoor) Ik vind dit niet kloppen! Eerst maken ze je lekker met een bepaald artikel, je hebt er weer wat van nodig en dan kan je het niet meer krijgen vanwege de slechte strategie.

Het onderwerp ging over de oplichterij van de reclame folders. In mijn ogen is dat het ook. Mensen lokken met reclames die ze niet waar kunnen maken waardoor andere artikelen mee worden genomen. Slim, erg slim....
Elk bedrijf heeft een bedrijfsrisico. Als ik al een jaar naar dezelfde onderbroeken moet kijken in de winkel die toch niet meer verkocht worden vraag ik me af wat beter is: Ze laten liggen en waardevolle plaats bezet houden voor artikelen die wel goed verkocht worden OF ze laten liggen wetende dat je het toch niet meer verkoopt?
Je schrijft zelf dat de retouren ook weer terug gaan naar de DC's. Alles wat over is kan dan toch weer meegenomen worden? Dan gaan ze vanzelf naar de winkels onder het kruidvat. Hoe vaak ik stickertjes van het kruidvat tegen kom op een budget winkel hier in het dorp. Daar is het iig een stuk goedkoper.

Aan je verhaal te zien weet je er wel erg veel van af. Werk je soms bij het Kruidvat? Dan kun je de onderstaande vraag ook wel beantwoorden denk ik.
Waarom kan het bij de Trekpleister allemaal wel goed lopen terwijl dit hetzelfde is als het Kruidvat?

Nuffie

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door dds »

@ Nuffie,

nee, ik werk niet voor de AS Watson company.

Dat je oudere artikelen in andere "wegwerp" winkels tegenkomt is niet zo vreemd, de goederen die uit collectie gaan worden vaak in partijen aageboden aan opkopers, die verkopen het dan weer aan de bovengenoemde winkels!

Verder is het zo dat aanbiedingsgoederen niet evenredig worden verdeeld over alle filialen. Dit is puur marketing. Op basis van eerdere verkoopgegevens kunnen ze zien hoe goed een bepaald artikel bij een filiaal loopt. In jouw geval loopt bijvoorbeeld de verkoop van het ondergoed niet goed, dit blijkt o.a. uit het feit dat er nog steeds onderbroeken van vorig jaar liggen. Toch zijn er ook filialen waarbij de aanvoer binnen een week al verkocht is. Dan is het voor commercieel denkende mensen heel logisch om dat filiaal dan beter (dus meer artikelen) te bevoorraden dan het filiaal waar er maar 2 of 3 worden verkocht!

Overigens, ik ga inderdaad niet in discussie over het feit of KV een budget-drogisterij is. Natuurlijk zijn er tegenwoordig nog goedkopere (duitse) drogisterijen, maar de TP en KV formule is toch echt een budget-formule. Je gaat mij toch niet vertellen dat je deze winkels echt wil gaan vergelijken met bv de DA of Etos??

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Nuffie »

Hoi dds,

Er is juist heel veel vraag naar het ondergoed. De allerlaatste keer dat ik in de winkel was om ondergoed te halen stonden er 5 mensen die net zo teleurgesteld waren als ik. Als ze juist meer zouden bestellen (en niet alleen maatje 34/36) dan zou het juist lopen als een trein. Alleen doet het personeel geen moeite om de reacties te noteren zodat ze de volgende keer meer zouden kunnen bestellen...
Als er van een product maar 3 artikelen in de schappen gelegd worden, hoe kunnen ze dan nagaan hoe hard iets loopt? Als er misschien honderd hadden gelegen waren ze ook weg geweest. Marketing technisch vind ik dit dus niet kloppen. Jij stelt dat de onderbroeken die er nog liggen van vorig jaar bepaalt of een artikel loopt ja of nee? Dat vind ik juist met dit artikel niet kloppen. Vanaf maat 34/36 t/m 48/50. Alles is weg (binnen 1 dag) alleen de kleinere maten blijven ze mee zitten. Wat zegt dit? Dat de grotere maten goed lopen maar de kleintjes niet. Laten ze de kleinere maten terug sturen en daar voor in de plaats grotere maten neerleggen. Wedden dat ze binnen 1 uur van al het ondergoed af zijn? Wat is hier nu strategisch aan? Geen wonder dat het ondergoed dan niet meer loopt hier in het filiaal want iedereen is zooooo teleurgesteld dat ze het of bij een ander Kruidvat halen of van het artikel afstappen. Nee, dit is een goede strategie van het Kruidvat. Flink volhouden!

Soms wil ik de andere drogisterijen best vergelijken met het Kruidvat. Maar dan alleen als er reclames zijn. Dan kan je overal je voordeel halen toch? :)
Soms is de service net even belangrijker. Bij het Kruidvat is niet elke medewerker goed op de hoogte van medicijnen etc. en dan kan het verschil groot zijn. In 1 keer een wat duurder product aanschaffen met een goede uitleg, of goedkoper iets kopen en dan achteraf iets anders moeten halen omdat het product niet goed was. Dan ben je alsnog duur uit. Maar verder is de prijs verhouding inderdaad niet te vergelijken.
Kwaliteit is een andere discussie! ;-)

Maar goed, we wijken nu wel erg af van het oorspronkelijke onderwerp :)

Al zou het Kruidvat gewoon de advertenties/ reclames aanpassen dan zouden er heel wat minder teleurgestelde mensen zijn.
Toch blijft de reclame verspreiding bedrog ondanks alle uitleg die je geeft klopt het niet. Want niet alle artikelen zijn gegevens over dus ze kunnen nooit vantevoren vaststellen of een artikel loopt ja of nee.

Nuffie

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Angelic »

Zak af richting zuiden en je wordt eronder bedolven. Zonder overdrijving staan hier 2 rekken vol met slips, shorts, strings, tops in alle maten....

Nuffie
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 mar 2004 08:50

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Nuffie »

En waar in het zuiden dan Angelic? Dit zal wel 1 van de vestigingen zijn die het ondergoed vast in het assortiment zitten. Zou geweldig zijn als ik eindelijk weer wat kan vinden :-)

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Angelic »

Nou ehh... echt zuidelijk. Maastricht...
Maar echt, behoorlijk wat ondergoed ligt nog in de rekken. Moet wel zeggen dat het een kruidtvadt is in een buitenwijk, misschien dat ze daar niet zo zeer om ondergoed zitten te springen...

dds
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 12:39

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door dds »

@Nuffie,

ik reageer nog slechts 1 keer, dat is dus deze keer. Dit om te voorkomen dat dit een eindeloze discussie wordt.

Je vergeet 1 ding (gaf ik dacht ik al aan) het gaat hier ab-so-luut niet om een standaard artikel welk in de winkel thuis hoort zoals bv de baby-voeding. Het gaat hier om partijen die AS Watson voordelig op de kop tikt om die vervolgens weg te zetten in de winkel. Het zijn vaak bulk-partijen waarbij ze niet de keuze hebben in maten. Bij sommige winkels vliegen dus werkelijk ALLE maten de winkel uit, bij andere blijven (zoals bij jou) de kleine en grote maten liggen en bij weer andere wordt er gewoon niets verkocht (zoals 1 van de filialen in Maastricht.
Zoals ik dus aangaf, het zijn grote bulk-partijen, de marketing mensen kijken gewoon na het aantal verkochte producten, dus niet per kledingmaat. Dat is onbegonnen werk, daar zijn de DC's niet voor ingericht. Het is geen Hema of C&A waar men na de maat kijkt, bij KV is een onderbroek een onderbroek, de maat maakt niet uit.

Het is geen "core-business" deze onderbroeken, dus doet men zo min mogelijk extra werk voor deze zaken!!

Tot slot, als de KV je niet bevalt, ga er dan ook niet winkelen!!!!! Niemand die het je verplicht!!!!!

prof
Berichten: 138
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:59

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door prof »

Acties kruitvat: de voor en de tegens van de lezers.
De Acties hebben inderdaad een beperkte hoeveelheid ,Kruitvat heeft geen idee of een bepaalde actie aan zal slaan.
Maar..... heb ik toch een mooi en goed idee waar kruitvat namelijk iets mee doet.
U komt voor een bepaalde actieartikel uitverkocht. vraag naar de chef of cheffin vraag naar het filiaal nummer.
Thuis gekomen geef je een e-mail aan het hoofdkantoor Kruitvat.
Dat jij nog interesse heb in dat artikel maar dat het in het filiaal waar jij komt is uitverkocht.
Gaan zij eerst kijken of er in de beurt een filiaal is dat het nog wel heeft.
Ben u niet in de omstandig heden het daar e kunnen halen.Komt het met de eerst volgende levering mee bij jou filiaal.
{ je moet wel bij je e-mail bericht bevestigen dat je het ook daadwerkelijk komt halen}

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: kruitvat

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zo is het "PROF" heeft er tenslotte voor gestudeerd.

Gesloten