LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] laptop gekocht voor 850,00

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
bram2303
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2006 18:14

laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door bram2303 »

Hallo,
Ik heb 10 dagen geleden een laptop gekocht voor 850 euro, nu krijg ik vandaag een folder van die winkel waar dezelfde laptop nu 699 kost. Ik kon 10dagen geleden niks van de prijs afkrijgen(geen marge werd er gemeld) IK vandaag naar de winkel om verhaal tehalen, wordt er dood leuk gezegt dat laptop niet meer leverbaar is(ik zei heb ik niks mee te maken, ik heb hem toch al) Maar ik kon hem dus niet krijgen voor die prijs kan dit allemaal zomaar?

met vriendelijke groet,

B vd werf

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Ja, dat kan. Met hardware loop je altijd een risico dat het na korte tijd flink in prijs daalt.

En 10 dagen geleden had je ook gewoon die laptop kunnen laten als je 850 euro te duur vond, maar dat deed je dus niet.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door Dutchie »

Als de laptop € 100,00 duurder was geworden, had je dan ook dat bijbetaald?

ikbenik

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door ikbenik »

Maar ik kon hem dus niet krijgen voor die prijs kan dit allemaal zomaar?


Tuurlijk!

Ik vind het nogal onbeschoft dat jij het verschil terugeist!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Normaalgesproken ben ik op de hand van de klant. Maar er wordt meestal gezegd: vindt u hetzelfde artikel binnen 8 dagen elders goedkoper, dan krijgt u van ons het prijsverschil terug, soms met een bonus.

Maar in dit geval is die periode van 8 dagen al verstreken. En het is niet ij een andere leverancier.

Het was natuurlijk netjes geweest van de leverancier, wanneer die had gezegd: als je nog een paar dagen wil wachten, gaat ie in de aanbieding. Want een folder wordt vaak weken op voorhand gedrukt, en de verkoper weet heus wel wanneer iets in de aanbieding wordt gedaan.

Dat heb ik een paar keer met andere artikelen meegemaakt, onder meer bij de Hema en bij Dixons. Het kan dus wel, maar in dit geval is het gewoon dikke pech.

ikbenik

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het was natuurlijk netjes geweest van de leverancier, wanneer die had gezegd: als je nog een paar dagen wil wachten, gaat ie in de aanbieding. Want een folder wordt vaak weken op voorhand gedrukt, en de verkoper weet heus wel wanneer iets in de aanbieding wordt gedaan.


Klopt, maar sommige mensen willen buiten de periode van de aanbieding die lage prijs hebben.
Soms staan ze echt te drammen.

En mensen die drammen en dingen gaan eisen, krijgen nooit de zin.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ik heb ook ooit een 2-speed cd-brander gekocht voor 99 gulden.

Een week later hadden ze een 4-speed brander; ook voor 99 gulden.

Uiteraard wisten ze toen ik die 2-speed brander kocht wel dat ze de volgende week een 4-speed voor dezelfde prijs zouden gaan verkopen.

Maar blijkbaar had ik 99 gulden voor een 2-speed over en heb ik daarom destijds de koopovereenkomst gesloten.

Ik baalde wel een beetje, maar ik heb niet geklaagd. Ik had toch geen poot om op te staan en ik vond het verder ook niet oneerlijk.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

een Two-speed? Toe maar Frankkk, dat moet toch wel in de computer-oudheid zijn geweest.

Maar het hangt dus echt van de goodwill van de verkoper af, of je kunt onderhandelen over de prijs.

Er is weleens een item geweest bij een van de consumentenprogramma's (doet er even niet toe welk). Daarin liet met zien, dat je best een dealtje kan maken. Maar je moet er je tijd voor nemen. Tonen dat je belangstelling hebt, laten merken dat je iets graag wil hebben maar niet tegen die prijs, en dan later terugkomen.

Nee heb je, ja kun je krijgen. Zo heb ik dus mijn computer vorig jaar voor 160 euro minder gekregen, terwijl er volgens de ene verkoper ook niets meer af kon, bij de ander lukte het wel. Achteraf had ik nog meer korting kunnen krijgen, maar ik vond het een goede deal, en ben na ruim een jaar nog steeds dik tevreden met mijn aankoop.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door karr-2 »

Schandalig dat je uberhaupt je geld terug gaat eisen. gekocht is gekocht, wordt ie de volgende dag goedkoper dan heb je gewoon pech gehad, je hebt hem gekocht voor een prijs die jij op dat moment redelijk vond.

En de gewetensvraag is inderdaad, als ie duurder was geworden had je dan ook bijbetaald?

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door magel725 »

Mensen op de vloer weten vaak helemaal niet weken van tevoren welke akties gaan komen. Ja, de folders worden weken van tevoren gepland, maar dat betekent niet dat dit altijd gecommuniceerd wordt richting de verkopers.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door Frankkk »

@magel: in mijn geval weet ik nog heel zeker dat ik um bij de baas zelf heb afgerekend (hij is nog steeds de baas van die winkel). Dus je maakt mij niet wijs dat hij niet wist dat er de week erop 4-speeds verkocht zouden gaan worden voor dezelfde prijs.

ikbenik

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door ikbenik »

Wat een gezeur!

Er moet ergens een lijn getrokken worden!

Want anders beginnen de klanten al te zeuren als er voor de periode al wordt gedoogd en wat dacht je na die periode?

Dit is echt het gedrag van een dubbeltje op de eerste rang willen zitten (of nog erger, op het podium.)

Accepteer toch eens een keer dat je als consument pech wilt hebben en niet steeds zeuren over de kleine dingen!

Als ik iets ergens koop en een week later is dat product in de aanbieding, dan ga ik echt niet lopen ze*iken, maar dan heb ik pech.

Als ik iets koop en ik krijg te horen dat het artikel vorige week in de aanbieding was en nu niet meer, dan ga ik ook weer niet lopen ze*iken, maar dan heb ik pech.

Maar nee hoor, de mensen moeten weer eens nodig lopen zeuren om die korting!
Voor die periode beginnen ze al en als de aanbieding is afgelopen proberen ze het nog voor die aanbiedingsprijs te krijgen.
Krijgen ze die niet (wat ook heel logisch is) gaan ze lopen zeuren en dat de winkelier niet deugd.
Nee, de zeurkousen deugen dan zelf niet.
De kortingsperiode is voorbij.
Voor de aanbieding en na de aanbieding betaal je gewoon de volle pond!
Punt!
Geen discussie mogelijk!

Dit is mijn mening als consument.

Tiesties
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 sep 2006 23:10

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door Tiesties »

Kocht vorige week een brood bij de bakker, en wat denk je?? Is ie deze week in de aanbieding!! Je zal wel een druk leven hebben als je elke week alle winkels afmoet gaan waar je vorige week iets hebt gekocht en wat deze week in de reklamekrantjes staat!!

ikbenik

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik zie het heel simpel.
Ik ga er vanuit van de normale prijs.
Is iet in de aanbieding, is die lagere prijs mooi meegenomen!

Ik ga echt niet zitten kijken waar het veel goedkoper is.

Als ik weet dat een tv in winkel A betere service heeft maar wel iets duurder is, dan ga ik voor die hogere prijs.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ikbenik, jij gaat uit van je ervaring als leverancier, en geeft steeds aan, dat een hogere prijs meer en betere service betekent.

Dat kan zo zijn, maar het is niet altijd zo.

Wie bepaalt, wat een goede en gangbare prijs is, voor wat voor artikel dan ook? Ik denk dat die prijs tot stand komt door de marktwerking. Je hebt consumenten, die altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, en die betalen dan ook meteen de introductieprijs, die vele malen hoger ligt dan een verouderd artikel, dat technisch nog prima voldoet. Zelf hoef ik overigens niet het nieuwste van het nieuwste te hebben, maar dat is een ander verhaal. Het allerbeste voorbeeld is de prijs van een CD-speler, die bij introductie begin jaren 80 dus 2200 gulden kostte, en nu voor een paar tientjes te koop is.

Waar ik echter een gruwelijke hekel aan heb, is de gesuggereerde korting die winkeliers je voorspiegelen. Korting, gebaseerd op de adviesprijs. Tot mijn ergernis blijken er dus twee soorten adviesprijs te zijn (Biojvoorbeeld de Beertender, die zowel een adviesprijs van 320 euro als 380 euro bleek te hebben, je kan dat navragen bij Krups).

Nu schreeuwt een reclamefolder je bijvoobeeld toe: Onze keten bestaat 10 jaar, daarom krijgt iedere klant 10 procent extra korting op het gehele assortiment. Feestprijs, dus. Hoera, hoera.

Echter: bij de concurrent kun je dezelfde Beertender voor dezelfde prijs krijgen als de ''Feestprijs'' bij de jubilaris. Hoezo, viert de concurrent het feestje dan mee? Lijkt me toch van niet.

Ik geef dit als voorbeeld hoor, ik heb het vaak genoeg gezien bij computers, televisies en vergelijkbare apparatuur. Moraal van mijn betoog: een adviesprijs biedt geen houvast meer, de consument wordt een vette worst voorgehouden in de vorm van een korting, die er in werkelijkheid niet is omdat hetzelfde produkt bij de concurrent die geen feestje te vieren heeft, voor dezelfde prijs wordt aangeboden.

Waarom moet je als consument een hoge prijs voor een artikel betalen, wanneer je het bij een andere leverancier bij vergelijkbare voorwaarden een stuk goedkoper kunt krijgen? Wanneer de service en bijkomende zaken vergelijkbaar zijn, ga ik naar de zaak met de laagste prijs.

En de gewetensvraag is inderdaad, als ie duurder was geworden had je dan ook bijbetaald?
Beter goed gekopieerd, dan slecht zelf verzonnen...........dit argument komt van mij, uit het euro-afrond-topic.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door Dutchie »

Beter goed gekopieerd, dan slecht zelf verzonnen...........dit argument komt van mij, uit het euro-afrond-topic.
als je toch de combinatie zout en slak gebruikt, kijk dan bij beterbed topic van 13-januari 2006 waar ik dit ook al zei (en ongetwijfeld iemand daarvoor ook wel eens)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Heel goed mogelijk dat jij die eerder hebt gebruikt. Ok, dan heb ik hem van jou. En jij misschien weer van mij.........maar daar gaat het me niet om.

Ik gaf er destijds mee aan, dat mensen aan de ene kant principieel zijn, en als ze dan een bedrag van bijvoorbeeld 18,02 moeten betalen, en 18 euro afrekenen, ineens niet zo principieel meer zijn. De opmerking is in elk geval niet door Karr zelf verzonnen.

Maar ja, het is een opmerking die hij ongetwijfeld als belediging zal opvatten, terwijl het niet anders bedoeld is als even op zijn nummer zetten. Maar dat is aan Karr niet besteed.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar ja, het is een opmerking die hij ongetwijfeld als belediging zal opvatten, terwijl het niet anders bedoeld is als even op zijn nummer zetten. Maar dat is aan Karr niet besteed.
je schijnt hem nog al goed te kennen, dat je deze conclusie kunt trekken? Ik ken hem niet, maar voor zover ik zijn bijdragen kan beoordelen lijkt het me geen type die meteen beledigd is.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ken hem niet, en wil dat ook zo houden. Maar heel vaak, niet altijd, vat hij een opmerking die een beetje negatief overkomt, beledigend op. Terwijl ze dat dus eigenlijk nooit zijn. Op je nummer zetten is namelijk iets anders als beledigen, dat laatste zal ik niet doen, tegenover niemand.

Iemand aan het denken zetten, iemand na laten denken over een opmerking die ie zelf maakt, zo zijn mijn opmerkingen in zo'n geval bedoeld.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: laptop gekocht voor 850,00

Ongelezen bericht door magel725 »

Vandaar dat het een adviesprijs is. Dat is ook niet meer dan een advies.

Gesloten