LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lidl in Nederland erg duur

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
fjw
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 dec 2005 15:12

Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door fjw »

Bij Lidl hebben een deze week een computergestuurde telescoop in de aanbieding voor 239 euro. Maar in Belgie kost ie volgende week bij Lidl maar 169 euro. Uiteraard kunnen er verschillen in de distributiekosten zitten, maar dit verschil is belachelijk. Heel vervelend als je niet dicht bij Belgie woont. De telefonische servicelijn kon er ook geen zinnige verklaring voor geven. Ik vraag me toch wel af waar ik bij Lidl nog meer veel te veel voor betaal.... :(

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Tsja dat zul je dus nooit weten. Ik kom zelden tot nooit bij de Lidl, maar ik ken mensen die er regelmatig en met zeer grote tevredenheid kopen. Als je de prijzen en dergelijke vergelijkt met andere winkels zoals AH of C1000 dan betaal je minder geld voor dezelfde of soms zelfs betere kwaliteit.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door bot321 »

Gooi voor 35 € benzine of diesel in je auto
rij naar Belgie en koop hem.
Scheelt je 35€ plus dat je nog brandstof
overhoud.

winter
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 nov 2005 16:26

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door winter »

239,- is toch ook goedkoop ? wat zeur je nou ? Als je tijd hebt je hierover op te winden heb je ook wel tijd om naar Belgie te fietsen !

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door tienepien »

en de kasten van de ikea zijn in belgie veel duurder dan in nederland...

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door Angelic »

Een tijdje geleden was het zelfs zo dat de prijs in Nederland lager was dan de Belgische prijs, ondanks het feit dat de euro al lang en breed was doorgevoerd. Scheelde al gauw €1.50 op de prijs...
Nagevraagd bij de kassa en het bleek dat dat gedaan was ivm de concurrentie.
Weet niet of het nog steeds zo is overigens.

Bzzz
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 sep 2005 10:12

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door Bzzz »

Kijk eens op de labeltjes van de Hema kleding. In Belgie is dat ook allemaal duurder. Niet veel, maar toch

Angelic
Berichten: 140
Lid geworden op: 18 aug 2005 08:10

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door Angelic »

Kijk eens op de labeltjes van de Hema kleding. In Belgie is dat ook allemaal duurder. Niet veel, maar toch
Precies! Ik bedoelde inderdaad de Hema! (was het vergeten erbij te zetten, sorry...)

huisbite
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 nov 2005 11:16

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door huisbite »

Hoi ,

je kan heel makkelijk zien of wat er nog meer goedkoop is in andere landen, via internet , doe ik ook bij aldi , gelukkig woon ik wel dichtbij de grens dus rijd ik ff heen en weer , tank gelijk (scheelt ook weer) en heb mijn voordeel er snel uit . TIP voor oud jaar haal bij de supermarkten in duitsland mijn vuurwerk ,ligt gewoon in de vakken en hoef niks in te vullen. geen ellelange wachttijden maar gewoon afrekenen en goed spul ook nog.

Ger 1111
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 nov 2005 20:23

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door Ger 1111 »

Bij de Duitse lidl zijn artikelen ook vaak goedkoper. Maar zal het eraan liggen dat daar de BTW lager is als hier in Nederland. Misschien is dat in België ook.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Lidl te duur?

What's next, wil je je boodschappen gratis? Of met geld toe?

M@rleen
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 jan 2006 17:19

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door M@rleen »

De liddl was altijd goedkoop, en als je vergelijkt met de c1000 en andere winkels is hij dat nog steeds.
Maar na een paar keer gewinkeld te hebben bij de Aldi, gaan we nog zelden naar de liddl,
wat we bij de liddl kwijt zijn aan een paar dingen, hebben we bij de aldi meer voor. :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Bij de Duitse lidl zijn artikelen ook vaak goedkoper. Maar zal het eraan liggen dat daar de BTW lager is als hier in Nederland. Misschien is dat in België ook.
Dat zal nu snel gedaan zijn. Bij mijn weten is de BTW daar gelijk getrokken met andere landen, of dat gaat zeer binnenkort gebeuren.

hajar
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jan 2006 14:51

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door hajar »

in nederland betaal je 19% btw en in Belgie is dat veel minder.
mischien zit daar het verschiel

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door NAK »

Bij Lidl hebben een deze week een computergestuurde telescoop in de aanbieding voor 239 euro. Maar in Belgie kost ie volgende week bij Lidl maar 169 euro.
Weet je hoe dat komt :roll: :?:

België ligt dichter bij de evenaar dan Nederland :wink: :oops: :P :lol: :shock:

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Vrijwel alle aanbiedingen van Lidl zijn in Nederland goedkoper dan in Belgie.Er waren verschillende telescopen in de aanbieding en telkens was de Nederlandse de goedkoopste! Misschien de folder (of website) niet goed gelezen? Ik had in eerste instantie wel interesse in een telescoop,maar vond het toch te duur.Ik heb de verschillende telescopen zowel in Nederland als in Belgie bekeken.Het verhaal van de topicstarter klopt dus van geen kant.

amber2307
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:24

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door amber2307 »

Tja als medewerkster van Lidl moet ik hierop toch reageren, :D Lidl in Nederland is bijna altijd het goedkoopst met zijn Non food aanbiedingen.... Als je alles gaat vergelijken en dan bedoel ik qua boodschappen, dan zul je merken dat in België en Duitsland de boodschappen weer duurder zijn...... [/b] Helaas heb ik de vreemde gewoonte, als ik in Belgie of Duitsland ben.......toch even de Lidl binnen te lopen om gewoon eens te vergelijken :wink:

Maar als je niet tevreden bent, dan had je toch je telescoop terug kunnen brengen? en hem in België kunnen gaan halen? er geldt een 30 dagen niet goed geld teruggarantie........

En Helaas het enige dat gratis is, dat is de zon die opgaat en ook weer onder :P

groetjes

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door Belg »

volgens mij zijn de prijzen in belgie iets duurder ivm hoger btw tarief en is duitsland in januari gestart met hogere btw-tarieven dus die prijzen zullen ook snel stijgen.
Ging het wel om hetzelfde product? Ik meende laatst ook zo iets te zien bij de blokker maar in de winkel bleek het duurdere product uitgebreider te zijn.

hoezo valsspelen?
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mei 2006 12:33

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door hoezo valsspelen? »

Op consumtieartikelen is het btw bedrag geen 19 % in Nederland hoor, maar 4%! Dus daar kan het niet aan liggen. Wat luxe artikelen betreft natuurlijk wel :wink:

ikbenik

Re: Lidl in Nederland erg duur

Ongelezen bericht door ikbenik »

Op consumtieartikelen is het btw bedrag geen 19 % in Nederland hoor, maar 4%! Dus daar kan het niet aan liggen. Wat luxe artikelen betreft natuurlijk wel

Een hele kleine correctie. Op consumptieartikelen zit een BTW van 6% i.p.v. 4%. Het is maar 2% verschil. Maar toch.

Gesloten