LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

@ bodejosm43

Ik dacht dat de kranten daar hun advertentie afdeling voor hadden! Ik blijf het respectloos vinden, die ongevraagde reclame.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik ben het met je eens hoor, dat was ook wat ik ermee wilde zeggen. Alleen: als de krant dikker wordt, gevuld door meer advertenties, hoor je er niemand over, en toch worden daar extra bomen het slachtoffer van.

Als het op krantenpapier gedrukt wordt, zou het dus geen probleem zijn. Ik vind dat vreemd.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Als de krant meer reclame bevat, zullen mensen niet meer bereid zijn om te betalen.

AnnickdG
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 apr 2009 15:26

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door AnnickdG »

Oke, ik snap dat het vervelend is, maar gooi het dan gewoon gelijk weg. De reden waarom u zo een sticker heeft is waarschijnlijk omdat het zoveel troep veroorzaakt. Gewoon weggooien dus. En als je dan ooit die berzorger tegenkomt, vertel hem/haar dat er niet voor niets een sticker op de brievenbus zit.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Geplaatst op 23 Apr 2009 15:49 door AnnickdG
--------------------------------------------------------------------------------
Oke, ik snap dat het vervelend is, maar gooi het dan gewoon gelijk weg. De reden waarom u zo een sticker heeft is waarschijnlijk omdat het zoveel troep veroorzaakt. Gewoon weggooien dus. En als je dan ooit die berzorger tegenkomt, vertel hem/haar dat er niet voor niets een sticker op de brievenbus zit.
Dat is het 'm juist, als je in een flat woont mag je het eerst dus mee naar boven slepen en daarna weer naar onderen brengen.

En als het om 1 krantje gaat zou ik niet zo moeilijk doen, maar het gaat om meerder en ook in meerdere brievenbussen.

Tussen twee haakjes, het is wel verbetert ... de laatste paar weken lang niet meer zo erg ....

Zou de bezorger hier mee gelezen hebben ? :D

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Machtold »

Stuur die ongevraagde folder zonder postzegel retour aan de desbetreffende winkel....geeft ff wat moeite, maar als ze aldoor zelf die porto moeten betalen ervoor, stopt het vanzelf.
Wel ff je adres met je klacht in een briefje erbij steken...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

De overlast wordt doorgaans niet veroorzaakt door de winkeliers, maar door de verspreider en diens bezorgers. Dus het is beter om de verspreider erop aan te spreken.

Heb ik ook gedaan toen er in mijn bezorgwijk regelmatig bezorgers de folders half lieten uitsteken in de brievenbus, waardoor ik keer op keer behoorlijk wat tijd verloor bij het bezorgen van mijn post. Vaak kunnen ze gemakkelijk die folders helemaal doorduwen, maar doen ze het niet uit gemakszucht. Als het bij mij om een enkel adres zou gaan, zeg ik er niets van, maat het gaat meestal om honderden adressen. Als IK die spullen kan doorduwen, kunnen de folderbezorgers dat ook. Het kost tijd, omdat je steeds de folders opzij moet duwen, en dan pas je post kwijt kunt

frontaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2009 12:24

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door frontaal »

die ja/nee sticker heb ik net vorige maand vervangen door de nee/nee sticker. 10 keer beter!
en die colporteurs aan mijn deur heb ik ook geen last meer van, daar is tegenwoordig ook een schitterende sticker voor: www.geengeleuraanmijndeur.nl

wat een rust! :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Voor een specifieke groep leurders, namelijk de jehova's, bestaat er al langer een sticker, met daaronder een verwijzing naar een van hun bijbelteksten waar ze zo dol op zijn.

Maar die tekst geldt klaarblijkelijk (of moet ik zeggen ''waarachtig'') slechts voor hen. Zij menen namelijk dat degene die die sticker heeft, aanzet tot dwaling, en ze bellen TOCH aan.

Wanneer je erover klaagt bij de opziener, of bij de politie, wordt de klacht terzijde gelegd onder het mom van ''godsdienstvrijheid''. Nou, als ZIJ menen dat ze anderen mogen lastig vallen met HUN mening, mag ik me op diezelfde vrijheid van godsdienst beroepen om hen niet te woord te staan. Maar dat vatten zij weer op als belediging.

Voor mij valt het gewoon onder opdringen van een door mij ongewenste opvatting. En dat heeft niets met ''aanzetten tot'' te maken, ik heb een eigen mening, en die dienen ZIJ te respecteren, net zo goed als ik die van hen moet respecteren.

Jeronymus
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2009 22:31

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Jeronymus »

Helaas, ook in Amsterdam West merk ik sinds kort dat mijn NEE-NEE sticker minder waarde heeft gekregen.

Na ruim twee jaar geen reclame (behalve dan de pizzeria's) krijg ik sinds anderhalve maand ineens folders van de Vomar, Belcompany en Kwantum binnen. :?

Ik heb de bezorgdienst van deze bedrijven er nu twee keer op aangesproken, maar het gaat gewoon vrolijk door. Wat kan ik doen? Is er een zwarte lijst van bezorgers die de boel bewust negeren?

paul01
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 nov 2009 15:02

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door paul01 »

bodejosm43 schreef:De bedoeling van die stickers was dus dat er overeenkomstig het percentage stickers, ook minder folders gedrukt zouden gaan worden, maar dat is nooit gebeurd. Ik vind dat een kwalijke zaak, want ook al ploft die hoeveelheid papier niet meer op je deurmat als je een sticker hebt, er wordt geen boom minder voor omgezaagd.
Tja, dat heeft ook zo weer zijn reden he.
Toen ik een jaartje of 14 was, liep ik ook wekelijks een huis-aan-huis blad. Ik respecteerde daarbij altijd de stickers, dat wel. Maar ik ontving van de uitgever 370 krantjes, terwijl mijn wijk uit zo'n 320 huizen bestond. Elke week dus 50 stuks over.
Kranten lopen was mijn enige zakcentje op dat moment en ik kreeg per krant betaald. Ik kreeg dus voor die extra 50 stuks wel gewoon betaald, terwijl ik ze niet hoefde te lopen! Tja en toen ik 14 jaar was, stond ik er echt niet bij stil dat dit slecht was voor het milieu. Het geld was voor mij belangrijker.

Dutchfan
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 aug 2005 01:39

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Dutchfan »

Een paar jaar geleden plukten de zenuwpezige kinderen steeds de NEE NEE sticker van mijn brievenbus, en gooiden hem in de struiken, zodat ik er noodgedwongen NEE NEE op geschilderd had. Toch kreeg ik altijd de pakken reklame folders. Via via de distributeur ervan opgespoord, en gebeld. De dame daar vond, dat alleen de stickers gelden, en zij het RECHT hadden om dingen in mijn brievenbus te doen. Toen ik zei, dat ik ook wel een paar dingen kon bedenken, die ik bij hen in de brievenbus kon komen doen, bond ze in, en zou ze de bezorgers aanspreken.
Ik woon ook in Rotterdam Lombardijen, en het bezorgbedrijf zat in Beverwaard. ( Ik weet niet meer de naam).
Trouwens, waarom pizzaria's, bakkers etc denken boven de sticker wet te staan, begrijp ik ook nog steeds niet.
Af en toe een stapel troep in hun brievenbus werkt misschien.... als ze erop aanspreken niet helpt..... zucht.

Als je van bepaalde aanbiedingen gebruik wilt maken, kun je altijd bij de betreffende supermarkt een folder vragen.

Victor2010
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2010 12:14

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Victor2010 »

Zo veel mogelijk stuur ik 'overtreders' een brief. (Eigenlijk is het wel een tikkie vreemd, het regenwoud red ik er niet mee.) Zie standaardbrief hieronder.
Als ik na 3 brieven nog post ontvang, stuur ik de verzonden brieven met schrijven naar de http://www.reclamecode.nl. Dit heb ik pas 1x gedaan.Schuldige was Dominos Pizza. Door de reclamecodecommissie is het prima afgehandeld.
Mijn brievenbus is nu vrij leeg.

Standaardbrief:
==============================
[NAW- gegevens van jou]

[NAW-gegevens van bedrijf]

[datum]

Betreft: bezorging ongewenst reclamedrukwerk en/of huis-aan-huisblad


Geachte mevrouw/meneer,

Ondanks het feit dat ik op mijn brievenbus een sticker heb waarmee ik aangeef geen reclame te willen ontvangen, ontving ik toch nog reclame van uw bedrijf.

Handelend volgens de klachtenprocedure gekoppeld aan de stickers die vallen onder de regeling van de Stuurgroep Reclame, laat ik u hierbij weten dat ik geen prijs stel op uw reclamefolders.

Mocht ik reclame van u blijven ontvangen, dan voel ik me genoodzaakt hierover te klagen bij de Reclame Code Commissie. Ik reken echter op uw medewerking en ga er vooralsnog vanuit dat de bezorging een misverstand is en dat deze situatie op een prettige manier voor ons beiden kan worden opgelost.

[jouw naam]

Innodura
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2011 20:30

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Innodura »

Eerder vanavond kreeg ik - ondanks een nee-nee sticker - toch ongevraagd reclamedrukwerk van het bedrijf Innodura in mijn bus. Toen ik de bezorger erop aansprak, meldde hij dat hij bewust de nee-nee sticker had genegeerd. Toen ik de bezorger vervolgens om een legitimatie verzocht, wilde hij die niet geven. Ik vind dit maatschappelijk onverantwoord en onbeschoft gedrag waar de overheid tegen moet optreden.

Zou het niet goed zijn als bezorgers verplicht worden gesteld zich desgevraagd te legimiteren? Zo'n verzoek weigeren zou wat mij betreft strafbaar mogen worden gesteld. Werkt dit niet voldoende afschrikwekkend dat moet wellicht een vergunningplicht worden ingesteld voor bedrijven die iets willen laten bezorgen.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door bianca82 »

beetje oud topic maar oke...

enigste "reclame"die ze in de post mogen gooien (en dat doet tnt) is als het van de regering komt (of politie zoals het politiekrantje)

helaas negeren gewone krant en folder lopers ze vaak.. snap niet waarom heb ooit een maand zoiets gedaan en hoe minder je erin hoef te doen hoe eerder je klaar ben... je wordt toch voor de wijk betaald en niet waar je ze erin stopt.. ik stopte ze zelfs niet in de beschilderde brievenkleppen... nee is nee..

overigens toen de ts dit topic starte woonde ik ook in lombardijen en we hadden inderdaad aardig wat last van een grappemaker van een kranten/folderloper...

Martjola
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:16

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door Martjola »

Vandaag was er bij TNT/POST.nl weer folder dag.
deze keer gamma en albert heijn.
Bij de post leer je dat nee/nee nee/ja stickers gerespecteerd dienen te worden, daarnaast krijg je het aantal folders mee wat in je wijk thuis hoort.
Dus minus de stickers, je kunt dus nooit de stickers ook doen, want daarvoor heb je niet genoeg folders bij je.
Daarnaast wil het bedrijf geen klachten krijgen en jezelf ook niet, want klachten krijgen betekent ontslag.
dus respecteren de stickers, ik heb zelf ook zo'n sticker op de bus, als ik reclame wil zien, kijk ik wel op internet, is ergens een site over reclame folders.
het is natuurlijk onzin om te zeggen dat folderverspreiders niet weten waar de stickers zitten of nat worden door de regen en om die reden dan maar een folder in de bus doen.
Wij worden ook nat door de regen, maar we slaan nog steeds de brievenbussen met stickers over, en we pleuren ook niet de stickers van de bus af.
Wij staan voor kwaliteit en we willen de bedrijven die via ons de folders aanbieden graag te klant houden.
en ja, ik heb vroeger ook met folders en met kranten gelopen, maar sloeg de stickers altijd over.
je dient gewoon respect te tonen voor iemand die om een bepaalde reden geen folders of kranten in de bus wil hebben
ik kom ze regelmatig tegen, verspreiders die zonder pardon elke brievenbus van een folder voorzien, als je dan vraagt waarom ze dat doen, kijken ze je schaapachtig aan en het duur een eeuw voordat ze de vraag weten te beantwoorden, het komt er op neer dat de klant dat wil.
Dat de klant beter tevreden klanten kan hebben is bij de klant waarschijnlijk nog niet doorgedrongen.
de slechtste reclame is nog altijd mond op mond reclame.
je kunt miljoenen folders verspreiden maar als je eenmaal een slechte naam hebt opgebouwd, waar de verspreiders aan mee helpen, je krijgt op die manier nooit weer een goede naam.
daarnaast zijn er media als tros waarop heel veel klachten staan over bedrijven.
het is ook zo dat ik regelmatig folders op straat zie liggen omdat de kinderen de folders niet in de bus stoppen maar er voor 75% uit laten hangen, het wordt nat, het waait er uit of wordt door spelende kinderen eruit getrokken.
das ook een goede reclame voor het bedrijf dat de opdracht geeft voor het verspreiden

denny009
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 dec 2010 17:45

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door denny009 »

Mijn zusje heeft ook jaren een krantje bezorgd, ik hielp haar soms. Wij negeerde de stickers gewoon. Vooral bij de bejaarden was het erg, wel en sticker nee nee, maar wel het C1000 foldertje. Alsof we niks te doen hebben.

Bij de flats staat intussen bij de brievenbussen een oud papiercontainer, zodat je het gelijk weg kan gooien. De krantjes werden toch altijd gedrukt naar het aantal adressen, sticker of geen sticker, dus het milieu help je er niet meer volgens mij door een sticker op je deur te plakken. Ik vind het ook vervelend al die reclame, maar gooi het gelijk in de oud papierbak, kleine moeite toch?

electomonteur
Berichten: 358
Lid geworden op: 06 jul 2011 12:16

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door electomonteur »

bij ons in het industrie wijkje worden de folders ook gewoon door de bus gedouwd ondanks dat er bijna overal nee nee op de bus staat
nu hebben we het verspreiding's bedrijf wat in de buurt zit hier op aan gesproken en gemeld dat we vanaf 1 juli alles bij hun in de bus zouden retouren en de adverteerders zouden inlichten
onder tussen hebben 3 bedrijven al het bezorg contract met dat bedrijf op gezegd en was de bus bij hun vanmorgen propvol met ongewenste folders
als mede hebben we het bedrijf gemeld dat de troep continue voor een klein deel in de bus word gestopt en dat brand gevaar oplevert in een industrie gebied
eventuele schade zou op hun worden verhaald en dat heeft geholpen
alle folders en kranten zitten nu volledig in de bus maar de stikkers worden nog steeds genegeerd
gister zitten wachten tot de bezorger kwam en hem even laten lezen welke boetes er op ongewenst bezorgen staan en dar schrok deze jongen van en heeft beloof het niet meer te doen
hem ook gemeld dat de boetes en eventuele schades eventueel voor zijn rekening konden komen
en daar na even de ouders geïnformeerd over het overtreden van de regels door zoon lief
pa en ma waren daar niet van gecharmeerd en hebben de politie langs gestuurd en die gaf mij gelijk
hebben zoon lief even samen met mij mee genomen en heeft pa en ma even op het bureau uitgenodigd voor een goed gesprek en hun duidelijk gemaakt dat het niet juist bezorgen door zoonlief op hoge boetes kon komen te staan en eventuele schades op hun zouden worden verhaald
en dat heeft wel door gedrongen
nu is er af gesproken dat zoon lief de overige volders mag afgeven bij onze buur man die voor afvoer hier van ging zorgen
container waar hij alle folders vrijdags in mag komen doen
de container word voor de vereniging geplaatst op zijn parkeer plaats en alle bedrijven gaan daar nu ook hun papier en karton heen brengen
om dat we zo weer afal kosten scheelt
wij moeten als bedrijf betalen om het papier en karton af te voeren en nu is het gratis en levert het voor de vereniging wat op

probleem op gelost hoop ik zo

valentijnverpaalen
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2012 20:48

Re: Masaal negeren NEE-NEE sticker!

Ongelezen bericht door valentijnverpaalen »

Er is een oplossing!

Op http://alleenreclameopverzoek.petities.nl/ kun je tekenen tegen het ongericht verspreiden van reclamefolders. Door de regering te vragen het systeem om te draaien zodat alleen voordeuren met JA-JA stickers reclamefolders ontvangen.

Kijk ook op http://www.jaja2013.nl

Gesloten