LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
HakuKobayashi
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 13:16

MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door HakuKobayashi »

Ik heb gisteren bij de Mediamarkt een PHILIPS HUE LightStrip bundel set gekocht voor ongeveer 50 euro. Op dat moment was er een actie van 50% op deze set die normaal 100 euro is. Dit was voor mij een deal die ik als consument niet kon laten liggen.

Gisteren besteld en toen direct erna een bestelbevestiging ontvangen van Mediamarkt. Tot mijn spijt krijg ik zojuist een mail "Bevestiging van annulering" waarop staat dat mijn bestelling is geannuleerd. Hierbij staat er aangegeven dat het bestelde product niet op voorraad is. Dit zie ik ook terug op de webshop als ik nu kijk, maar zie hem nog wel in 8 andere filialen op voorraad (helaas niet in de buurt). Op het moment van aanschaffen was hij nog wel op voorraad.

Is er voor mij een mogelijkheid om mijn aankoop overeenkomst te behouden? Want deze prijs is uitzonderlijk om het zo maar te zeggen. Het gaat hier niet om een prijsfout. Als het setje weer op voorraad is, dat ik hem alsnog krijg voor deze prijs.

Alvast bedankt,

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De webshop van MM is iets anders dan een fysieke winkel. De winkels zijn in handen van franchisers, dus een andere eigenaar. De mogelijkheid is er wel om online te bestellen en in een fysieke winkel af te halen. Maar zowel het hoofdkantoor als de webshop heeft deze niet meer op voorraad.
Hoe moeten zij leveren als er niets op voorraad is? De prijs is dermate laag geweest dat er dus meer kopers dan voorraad geweest is. Dat gebeurd.

Als ik trouwens kijk naar de lopende acties, dan kom ik een aktiecode tegen voor 50% korting voor de outlet. Dat is sowieso altijd op is op.

HakuKobayashi
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2020 13:16

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door HakuKobayashi »

Bedankt voor je reactie, maar het gaat hier niet om een product uit de outlet en is er ook niet gebruik gemaakt van een actiecode. Ik begrijp dat ze niet iets kunnen leveren dat niet meer op voorraad is, maar dan is er wel iets mis met hun voorraad systeem, aangezien ik al betaald heb en een bevestiging heb ontvangen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door Revoked »

Morgen naar de Lidl, of de online versie.

alfatrion
Berichten: 21911
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door alfatrion »

HakuKobayashi schreef:
25 nov 2020 13:27
Is er voor mij een mogelijkheid om mijn aankoop overeenkomst te behouden?
Ja, MM heeft geen recht om de overeenkomst te ontbinden. Dat is alleen anders als er in het aanbod staat het vrijblijvend wordt gedaan. In dat geval kan MM na de aanvaarding het aanbod nog onverwijld herroepen. Ik zou het gesprek hierover aan gaan. Je kan altijd een dekkingskoop sluiten.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar was het een actie waarbij stond 'zolang de voorraad strekt'?

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
25 nov 2020 18:29
Maar was het een actie waarbij stond 'zolang de voorraad strekt'?
Dat is niet meer van belang op het moment dat de koop al is gesloten.

ergfijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jul 2020 14:38

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door ergfijn »

Je moet helemaal nooit de intentie hebben om iets te kopen bij de mediamarkt.
Ze hebben nooit spullen op voorraad zoveel keer al meegemaakt gewoon een
waardeloze zaak.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

ze moeten gewoon leveren, op moment van het accepteren van de bestelling is er een overeenkomst tussen u en de MM tot stand gekomen....

Henk Terpstra
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 jan 2010 19:19

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door Henk Terpstra »

Ik ben NIET de eerste die dit meld. Nimmer nooit NIET ( 3x is correct) iets bij Media Markt kopen. Koop gewoon bij de Nederlandse Middenstand. Heb je meer garantie en bescherm je de NL. markt.
Heb enige jaren geleden bij toeval bij een Mediamarkt geparkeerd In Groningen. Er tegenover een audio zaak en meer.
Moest even wachten op mijn vrouw. Kijk en vergelijk. Dat particuliere bedrijf was op meerdere producten goedkoper.
Simpele reden. Die schreeuw reclame mag u betalen in uw aankoop. Let wel, en Duits bedrijf. Een NL. bedrijf op de fles wordt uit uw belasting betaald. Eèn Europa is een Farce. Goed voor foute ondemocratische zakken vuller in Brussel. Groet, Henk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: MediaMarkt annuleert bestelling, 'niet op voorraad'

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Volg de stappen onder punt 10:

https://www.thuiswinkel.org/leden/media ... ertificaat

Ze moeten leveren. Anders kunt u de set elders kopen en het prijsverschil bij MM terugvorderen. Desnoods spant u een geschil aan.

Gesloten