LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
mediamarktkiller
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2007 10:56

mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door mediamarktkiller »

ik ben op zoek naar mensen die ook zo veel klachten hebben over de mediamarkt te breda tel 0765258100,slechte bereikbaarheid,en proberen bij garantie mensen af te wenden naar fabrikant!! terwijl hun verantwoordelijk blijven voor de produkten die ze verkopen...en kan ik bv mijn geld terug vragen waneer ik bv en photoprinter heb die en maand oud is en al 2 keer kapot is gegaan!! dus 2 printers die na 2 weken al kapot zijn gegaan,en alle twee dezelfde problemen vertonen

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Beetje extreem om jezelf mediamarktkiller te noemen, nietwaar.
En over de bereikbaarheid... Waarom bellen? Het beste kan je gewoon naar de servicebalie gaan, daar krijg je direct antwoord van een competent persoon en niet van de telefoniste.

En je kan volgens mij wel je geld terugvragen, maar pas nadat je de winkelier de kans hebt gegeven om het product te herstellen/vervangen. Het is niet duidelijk of 1 printer nu 2x kapot is geweest of dat je 2 printers hebt die beide 1x kapot zijn geweest, in dat laatste geval heb je nog geen rechten.

idem
Berichten: 118
Lid geworden op: 23 dec 2004 14:24

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door idem »

Captain Pervert,

Moet je voor de aardigheid maar eens een half uurtje bij de servicebalie gaan staan, kan je lachen terwijl het eigenlijk om te huilen is.
Elekronica koop je het beste bij de vakman en niet bij een dozenschuiver.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dat ben ik met je eens, maar als het kwaad al is geschied - zoals in dt geval - is mijn suggestie een goede oplossing.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door vdberg35 »

En heb je dan een klacht wordt ie gelijk voor je opgelost.

http://www.dumpert.nl/mediabase/15022/4 ... index.html

ikbenik

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Moet je voor de aardigheid maar eens een half uurtje bij de servicebalie gaan staan, kan je lachen terwijl het eigenlijk om te huilen is.



De consumenten zijn echt kierewiet geworden!

Ze kopen eerst producten, om ze later net zo weer terug te brengen!
En dat schijnt tegenwoordig heel normaal te wezen! :evil:

Ik vind dat echt niet normaal!

Je koopt niet de producten om ze terug te brengen!

Daarom is het vaak ook zo druk bij die servicebalies.
Omdat de consumenten zo nodig hun net gekochte producten terug willen brengen.

En dan heb ik het over de producten waar niets mee aan de hand is!

lummel
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jan 2007 23:13

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door lummel »

Tsja, zo'n grote keten, met zo'n dure winkels op TOP-A locaties..... tsja, dan moeten er hier wel een paar mediamarkt medewerkers reageren.
Consumenten moeten niet zeuren, willen alleen dingen terugbrengen etc..

Mediamarkt, ik ben in ieder geval niet gek meer:

1050 euro te duur met een Pioneer plasma tv, een Epson scanner waar ik 8 keer voor in de winkel heb gestaan.
Het enige wat verteld werd, was dat ze besteld waren. Op de vraag wanneer ze binnen kwamen, was het antwoord: "ligt aan de leverancier"

Moet ik eens tegen mijn klanten vertellen....

Ik kom er in ieder geval nooit meer binnen; stelletje ongemotiveerde bende.....

ikbenik

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

tsja, dan moeten er hier wel een paar mediamarkt medewerkers reageren.
Consumenten moeten niet zeuren, willen alleen dingen terugbrengen etc..


Voor alle duidelijkheid:
Ik ben géén medewerker van Mediamarkt.

Ik ben een zelfstandige ondernemer.
Consumenten moeten niet zeuren, willen alleen dingen terugbrengen etc..
Steeds meer consumenten willen dat ja!
Dat is een keiharde feit. Je hoeft het niet te geloven, maar het is toch echt zo.

Steeds meer consumenten gaan daar kopen als ze de mogelijkheid hebben om de producten terug te brengen.
Kunnen ze de producten niet terugbrengen, dan gaan ze daar niet eens kopen!

Volgens steeds meer consumenten hebben zij het recht om de producten terug te brengen.

Nu kun jij dat wel afschilderen als onzin, maar ik hoor steeds meer mensen hierover.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door mens »

Zouden die consumenten misschien een reden kunnen hebben om die producten terug te brengen? D'r gaat toch niemand voor z'n lol eerst in de rij staan om een product te kopen wat ie niet wil hebben, om vervolgens weer in de rij te gaan staan om dat product weer terug te brengen. :roll:
Ben benieuwd waar deze zelfstandig ondernemer werkzaam is... Ik zou er in ieder geval niks willen kopen, als hij / zij z'n klanten zo benadert.

Overigens; ik heb wel eens iets geruild bij MediaMArkt Breda. Een lens voor m'n camera om precies te zijn. Ik had het verkeerde type meegekregen, die pastte dus niet op m'n camera. Omruilen voor een andere was geen probleem. Ik herken deze klacht dus niet helemaal.

Ik heb me wel voorgenomen er nooit meer iets te kopen, maar dat heeft een andere reden;
Als ik vraag "Welke lens hoort er bij dit type camera?" en je weet het antwoord niet, zeg dan gewoon; "Ik weet het niet." Zeg dan niet "Ik zoek het voor u op." Om vervolgens alsnog de verkeerde lens mee te geven. 't Kost mij een hoop benzine.
Ik kan me dus aansluiten bij het advies; koop geen spullen bij deze dozenschuiver!

ikbenik

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Zouden die consumenten misschien een reden kunnen hebben om die producten terug te brengen? D'r gaat toch niemand voor z'n lol eerst in de rij staan om een product te kopen wat ie niet wil hebben, om vervolgens weer in de rij te gaan staan om dat product weer terug te brengen.
Steeds meer mensen doen dat dus wel.

Kopen eerst een product en gaan dan binnen 7 dagen na aankoop het product weer terugbrengen.

Steeds meer mensen zijn van mening dat zij het recht hebben om een product eerst uit te proberen en als het dan niet bevalt dat zij dan het recht hebben om een product weer terug te brengen.

Echter is dat niet het geval.

Als je een product in de winkel koopt heb je totaal géén recht om het product terug te brengen of om te ruilen.
Dus in de winkel is het:
Koop=koop!

Dan kun je mij wel klantonvriendelijk vinden, maar het is nu eenmaal zo. Dat recht heb je niet.

Als het product kapot is, is het een heel ander verhaal.

ikbenik

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ben benieuwd waar deze zelfstandig ondernemer werkzaam is... Ik zou er in ieder geval niks willen kopen, als hij / zij z'n klanten zo benadert.
Jij eist iets waar je totaal géén recht op hebt en in zo'n geval hoef ik jou als koper niet eens te hebben!

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door mens »

Zijn we het over één ding in ieder geval eens. :roll:

Overigens, hoeze heb ik geen recht om te ruilen als de verkoper mij het verkeerde product meegeeft?
Hoeze heeft de starter van dit topic geen recht om een product te ruilen dat kapot is?

ikbenik

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Overigens, hoeze heb ik geen recht om te ruilen als de verkoper mij het verkeerde product meegeeft?
Als de verkoper je een verkeerde product meegeeft dan waar je om gevraagd heb, dan heb je tuurlijk recht op een ander product of je geld terug.
Want het product heeft dan niet die eigenschappen dan wat de winkelier gezegd had.
Hoeze heeft de starter van dit topic geen recht om een product te ruilen dat kapot is?
Als het product kapot is gegaan door eigen schade, dan heb je géén recht op gratis omruiling.
Als het product kapot is gegaan door normaal gebruik en de oorzaak is een fabricagefout of montagefout, dan heb je wel recht op omruiling.

Waar ik op doel is dat mensen het product terug willen brengen als niets mis is met het product.
En dat zie je veel vaker.
Dus dat mensen spijt hebben van het aankopen of dat het product gewoon achteraf niet voldoet.

Als je iets op internet, bij een webwinkel of postorderbedrijf koopt, heb je wel het recht om zonder opgave van reden het product terug te sturen.

In de normale winkel gelden deze regels niet en is:
Koop=Koop!

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door mens »

Dit topic gaat dus over een product dat kapot is, tweemaal binnen een maand. D'r staat niet bij hoe, da's waar. Naar ik vertrouw er maar even op dat het niet de schuld is van de koper.
Jouw reactie over consumenten die "zomaar" ruilen en dat ze daar geen recht op hebben, past dus totaal niet binnen dit topic.
In je laatste bericht bevestig je dit in feite zelf.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

ik ben op zoek naar mensen die ook zo veel klachten hebben over de mediamarkt te breda tel 0765258100,slechte bereikbaarheid,en proberen bij garantie mensen af te wenden naar fabrikant!! terwijl hun verantwoordelijk blijven voor de produkten die ze verkopen...en kan ik bv mijn geld terug vragen waneer ik bv en photoprinter heb die en maand oud is en al 2 keer kapot is gegaan!! dus 2 printers die na 2 weken al kapot zijn gegaan,en alle twee dezelfde problemen vertonen
Service via HP of Canon (meest verkochte printers) kan via Media Markt of via de fabrikant zelf. Dit laatste scheelt je een aantal weken wachttijd en het produkt wordt meestal omgeruild in plaats van gerepareerd. Ik kan dat niet slecht noemen en je bent vrij om er niet voor te kiezen.

En dat een printer stuk gaat is niet de schuld van de Media Markt. Zij maken de printers niet.

ikbenik

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door ikbenik »

Jouw reactie over consumenten die "zomaar" ruilen en dat ze daar geen recht op hebben
Toch zie je het steeds meer, vandaar dat ik het aangaf.

jeroenverboom
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 jun 2008 14:36

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door jeroenverboom »

Het is inmiddels al een dik jaar geleden dater voor het laatst gereageerd is, maar ik wil toch ook even zeggen dat de mediamrkt in breda gewoon niet aan de telefoon te krijgen is.
de telefoon voor de telefoniste gaat 5 minuten over en wordt dan niet opgenomen.

ik wil weten hoe het ervoor staat met mijn betaling en om daar nu een half uur voor te gaan rijden vind ik ook een beetje ver gaan.
maarja na 3 keer bellen moet ik dan toch maar in de auto stappen en hopen dat ze me kunnen helpen aan de balie.

filiz1978
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 mei 2009 16:31

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door filiz1978 »

hoi

ik heb ook een voorval met de mm in breda gehad.
ik kocht op 20 mei 2009 een laptop.
acer aspire 5738g voor 688

informatie gehad van een medewerker.
deze was sneller door zijn ddr3!!
nou dus ik nam hem mee.
kom ik er mee thuis, installeren klaar voor gebruik!!
wil de usb poort gebruiken nee lukt niet!!
nou mijn zoon die er erg veel verstand van heeft en er vor geleerd heeft.
hulp op afstand, nou ook niet kwamen er niet door.
driver check 20 niet up to date.
pppfff terug naar mediamarkt want hij was ook traag en toetsen weigerde.

geen probleem die zelfde jonge kwam bij de service en gaat kijken.
ja zegt hij hij doet het niet maar onze sticks ziet hij wel!!
ja mijn usb,ziggo en externe hd niet gek he :?

maarrrr hij is wel trager dan die wie boven staat inderdaad en toetsen weigeren,dusssss
een nieuwe mee fijnnnnnn leuk opgelost,maaarr wel 1op1 moet het zelfde zijn mag geen andere uitzoeken.
ja want eigenlijk mag een laptop niet terug als hij is geinstalleerd.
:oops: hoe moet ik dan weten of hij goed is.

kom ik er mee thuis,installeren kan beginnen.
ja hoor nou klp ik....
deze geeft ook allemaal stuurprogamma fouten op en ben nog niet klaar met installeren.
maar ja zaterdag bijna 18.00uur.
gebeld ja moet u bij acer zijn!!! nee zei ik
deze komt net 2 uur geleden bij jullie vandaan en heb hem bij jullie gekocht en nog niet gebruikt.....

nou dan moet u maar ff langs komen.....
hup weer naar breda maandag en maar kijken wat ik nu krijg

maar voor mijn geen acer meer, en anders maar mijn geld terug
dit is de 2e in 3 dagen!!!!!

ben 2 dagen alleen bezig geweest met installeren hahahahah
leer je nog eens wat :?

wie heeft ook deze problemen en weet een oplossing
of heeft de zelfde laptop en wat heb je er aan gedaan!!!
ben erg wanhopig na zo uitgave!!

Michel73
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2005 22:13

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door Michel73 »

Als je in Breda computerspullen nodig hebt kan je veel beter naar de CD ROM LAND gaan dan naar de mediamarkt. Die zijn echt niet duurder dan de mediamarkt en geven gewoon een goed aankoopadvies ipv verkooppraatjes :D . En bij problemen ben ik daar altijd goed en correct geholpen :) . Ook op de shopsurvey van tweakers.nl halen ze een goede score.

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: mediamarkt breda klachten garantie/service!!!!!!

Ongelezen bericht door maybe »

Volgens mij is het moeilijk om een winkel te vinden waar je slechter advies krijgt dan de mediamarkt. De enige voorwaarden waar iemand aan moet voldoen om daar te mogen werken is dat ze kunnen ademen en rechtop staan.

In breda heb je genoeg winkels waar je beter naar toe kan. cdromland,dynabyte,paradigit,mycom....

Allemaal winkels waar wel normaal nadenkend personeel staat.

Gesloten