LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:In ieder geval is wel duidelijk dat het je nu al meer kost dan oplevert. De reis- en verletkosten ben je dus sowieso kwijt.
Evengoed heeft het MM meer gekost dan opgeleverd. Kost MM honderden euros bij de commissie.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Student90 »

16again schreef:
witte angora schreef:In ieder geval is wel duidelijk dat het je nu al meer kost dan oplevert. De reis- en verletkosten ben je dus sowieso kwijt.
Evengoed heeft het MM meer gekost dan opgeleverd. Kost MM honderden euros bij de commissie.
Hoe kom je hierbij?

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door BL2 »

En ook daar ligt MM absoluut niet wakker van. Dat is toch een bedragje van niets.

Ik werk (af en toe) bij een bedrijf, worden nieuwe werknemers opgeleid, maar soms blijken ze toch niet aan de verwachtingen te voldoen en kunnen ze weer gaan. Bedrijf ligt absoluut niet wakker van de opleidingskosten van E 100.000,= welke dan verspild zijn.
En enkele keren per jaar gebeurd dit gewoon, of nieuwkomers gaan na opleiding "gewoon" weer weg !

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door 16again »

Student90 schreef:
16again schreef:Evengoed heeft het MM meer gekost dan opgeleverd. Kost MM honderden euros bij de commissie.
Hoe kom je hierbij?
Voor aangesloten bedrijven loopt dit via de branche-organisatie, die hanteren toch andere bedragen dan de 50,- euro
https://www.uneto-vni.nl/cms/showpage.aspx?id=23692
Blijkt niet uit de link, maar als aangesloten bedrijf te vaak bij de commissie verliest, dan dan kan het bedrijf keurmerk verliezen

Mucha

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door 16again »

kan, te vaak en als...zijn inderdaad vaag, omdat ik niet over de interne reglementen van deze branche organisatie beschik.
Wel heb ik soortgelijk reglement voor branchevereniging wonen uit 2001, wellicht gelden hier vergelijkbare regels
REGLEMENT ERKENNINGSREGELING WONENBRANCHE 2001 schreef:Artikel 11 Verplichtingen
Vanaf het moment van lidmaatschap van de CBW is de deelnemer verplicht de verplichtingen van de erkenningsregeling na te komen
....
Als een deelnemer een bruto jaaromzet heeft van 2 miljoen gulden/ 0,9 miljoen euro of minder, mag hem ten hoogste twee bindende adviezen per jaar uitgebracht door de Geschillencommissie Wonen, waarbij de klacht van de consument geheel of gedeeltelijke gegrond wordt verklaard, worden opgelegd. Heeft een deelnemer een bruto jaaromzet van meer dan 2 miljoen gulden/ 0,9 miljoen euro, dan mag hem door de Geschillencommissie Wonen voor iedere 1 miljoen gulden bruto jaaromzet ten hoogste één bindend advies als hiervoor omschreven per jaar zijn opgelegd

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:kan, te vaak en als...zijn inderdaad vaag, omdat ik niet over de interne reglementen van deze branche organisatie beschik.
Wel heb ik soortgelijk reglement voor branchevereniging wonen uit 2001, wellicht gelden hier vergelijkbare regels
REGLEMENT ERKENNINGSREGELING WONENBRANCHE 2001 schreef:Artikel 11 Verplichtingen
Vanaf het moment van lidmaatschap van de CBW is de deelnemer verplicht de verplichtingen van de erkenningsregeling na te komen
....
Als een deelnemer een bruto jaaromzet heeft van 2 miljoen gulden/ 0,9 miljoen euro of minder, mag hem ten hoogste twee bindende adviezen per jaar uitgebracht door de Geschillencommissie Wonen, waarbij de klacht van de consument geheel of gedeeltelijke gegrond wordt verklaard, worden opgelegd. Heeft een deelnemer een bruto jaaromzet van meer dan 2 miljoen gulden/ 0,9 miljoen euro, dan mag hem door de Geschillencommissie Wonen voor iedere 1 miljoen gulden bruto jaaromzet ten hoogste één bindend advies als hiervoor omschreven per jaar zijn opgelegd
Media-Saturn, het moederbedrijf van ook Media Markt Nederland. doet 5+ miljard per jaar in West-Europa. Stel de Nederlandse tak doet 300 miljoen omzet, dan zouden ze volgens die regels 300 van dit soort gevallen kunnen verliezen op jaarbasis. In totaal heeft de geschillencommissie in heel 2015 ~2100 zaken behandeld, waarvan de helft geschikt zijn. Die tellen dus niet mee in het aantal gegrond verklaarde klachten lijkt me. Dan zouden dus 300 van die resterende 1000 van de mediamarkt moeten zijn, en ze die ook nog moeten verliezen voordat er gesproken zal worden over intrekking of royeren etc.

witte angora
Berichten: 30565
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... De Geschillencommissie wonen is een andere dan waarmee de topicstarter te maken heeft, lijkt mij. Plus dat 2001 niet echt actueel lijkt te zijn.

Maar intrekken of royeren op basis van een aantal zaken lijkt me, gezien het bovenstaande, niet snel voor de hand te liggen. Maar dat is de vraag van de topicstarter ook helemaal niet.

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, maar we moeten toch iets schrijven als tijdverdrijf, totdat de uitslag bekend is......

Faye1971
Berichten: 276
Lid geworden op: 29 dec 2011 22:52
Locatie: Ergens in Nederland

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Faye1971 »

hans100 schreef:door hans100 » 27 jan 2017 21:03

Hallo mensen,

Ik ben er, ik ben ook naar de commissie geweest maar de uitspraak is binnen vier of vijf weken dus ik weet nog niks. Ik heb van tevoren nog wel een aantal dingen gevonden die ik hier nog niet verteld heb. Onder andere een website die aangaf dat de Mediamarkt op 28 november 2016 voor 279 euro de PS4 aanbood ivm Blackfriday. Ik zeg nog niks over de commissie voordat ik de uitspraak heb. Wellicht lezen zij ook dit forum. Zodra ik de uitspraak binnen heb zal ik verslag van de zitting bij de commissie doen. En verder waarom wordt ik toch TS genoemd?, dat is me nog steeds een raadsel.
En? Is er al een uitspraak bekend? Ben erg benieuwd naar het resultaat.

Mucha

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten