LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

De Mediamarkt maakte op 28 november 2016 op Radio 538 reclame: In verband met de Blackfriday actie kon een playstation 4 worden verkregen met een extra controller en een opslagcapaciteit van 1 terrabite voor 279 euro. De slogan eindigde met; "maar wees er snel bij want deze actie is maar geldig tot en met 28 november 2016". de Mediamarkt ontkent deze reclame nu en Radio 538 verwijst me naar de Mediamarkt. Inmiddels zit ik op 27 januari 2016 bij de Geschillencommissie. Hieronder mijn verhaal.
Op maandag 28 november 2016 rijd ik met mijn vrouw naar het werk (zelfde werkgever). Onderweg horen wij de hierboven genoemde reclame. Aangezien mijn oudste zoon voor een playstation 4 had gespaard dacht ik dat is een mooi buitenkansje voor hem. Op het werk aangekomen heb ik nog even naar de folder van de Mediamarkt gekeken. De aanbiedingen in de folder liepen vanaf 28 december 2016. Ook daarin stond een actie voor een PS 4 met een extra controller en dan met het spel GTA V erbij. Maar dan voor 318 euro. Dat vond ik nogal raar nog een actie extra erbij maar goed. Ik ging in de middag naar huis en toen hoorde ik op radio 538 weer de reclame. Ik ben toen mijn zoon uit school kwam naar de Mediamarkt op Ekkersrijt te Son gereden. De medewerker die ik naar de actie vroeg zei dat hij de actie niet kende en dat ze ook die PS4's niet meer hadden. Teleurgesteld ben ik met mijn zoon naar buitengelopen (GTA V had hij al dus die actie was niks voor hem). Toen ik terug reed kwam de reclame weer op Radio 538 langs. Dus ik denk "nou dan bel ik de Mediamarkt Centrum op om te vragen of zij nog PS4's hebben ivm de Blackfriday Actie". Ik kreeg een mevrouw aan de telefoon die het even na ging vragen. Terug aan de telefoon gekomen zei ze tegen mij "wij hebben er nog genoeg staan". Ik vroeg of ik kon reserveren. Dat kon wel maar dat was niet nodig want ze zouden echt niet op één dag uitverkocht zijn. Dus ik zei "goed dan kom ik vanavond wel langs om hem op te halen". Omdat de Mediamarkt in het centrum vlak bij het station Eindhoven ligt besloot ik in de avond met de trein te gaan. Ik was er rond 18.00 uur. Ik vroeg de Mediamarktmedewerker om de PS4 die ivm de Blackfriday actie werd aangeboden. Hij vroeg me eerst welke kleur controller ik wilde. Ik heb daarop mijn zoon (die niet mee was naar deze Mediamarkt) gebeld om te vragen welke kleur hij wilde. Dat was wit, vervolgens pakt de medewerker ook het spel GTA V..... Ik zeg "nee ik kom niet voor die actie maar voor die actie van 279 euro". "Die actie was tot en met gisteren" zegt de medewerker "die is vandaag niet meer". Ik denk nu wordt ik gek, Ik zeg "dat ga je me toch niet maken hé dan wordt ik gek, ik heb er zelfs nog voor gebeld". "Nou" zegt hij "vraag het aan mijn baas die komt daar net aangelopen". De baas, die net als ik ook Hans blijkt te heten zegt eveneens dat de actie niet geldig is maar tot en met de 27e november gold. Ik zeg tegen hem "zet dan nu radio 538 aan want die reclame komt elk half uur voorbij dan luisteren we samen". Ik begon steeds wanhopiger te praten en kreeg het gevoel dat ik gek werd. De medewerker zei "die reclame is van Bart Smit die heb ik ook gehoord". Ik zeg "kom op we gaan luisteren". Maar de medewerker pakt een ps4 doos waar al een extra controller inzit en waarbij de PS4 een opslagcapaciteit heeft van 1 terrabite. Hij draait een bon uit voor 299 euro. Ik zeg nee het was voor 279 euro. Hij zegt dat klopt je kunt 20 euro cashback krijgen. Hij schrijft op de bon met pen de betreffende website die ik dan moet benaderen en dan zou ik de PS4 ook voor 279 euro hebben. Dus ik was blij dat ik de PS4 dan toch nog voor 279 euro had gekregen.....De andere medewerker klaagde nog dat hij nou zijn trein had gemist door dit gedoe. Thuisgekomen zei ik tegen mijn vrouw "ik heb de pS4 gekregen voor 279 euro maar vraag niet hoe, we gaan nu eerst naar radio 538 luisteren want ik wil nu zeker weten dat ik niet gek ben". En ja om 19.15 uur kwam de reclame gewoon weer voorbij en hij was echt van de Mediamarkt. Wat heb ik achteraf een spijt dat ik die reclame toen niet heb opgenomen met mijn telefoon of zo. Maar ik ging er toen ook nog niet vanuit dat ik met een verschrikkelijk onklantvriendelijk miljardenomzet makend bedrijf te maken had. 'S avonds probeerde ik de cashback via de website terug te krijgen. Maar nadat ik de aankoopdatum invulde gaf de site aan dat ik de PS4 te laat had gekocht voor de cashback. Ik heb gelijk de consumercare van de Mediamarkt gemaild.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, MM, daar ben ik vorige week nog kwaad weggelopen, maar dan filiaal Almere. Intussen hier in het eigen dorp mijn product besteld (nog betere specs ook dan ze daar konden bieden). Als het mee zit kan ik het dinsdag ophalen.

MM is een zaak van draaikonten die zelfs hun huisregels niet eenduidig weten te interpreteren.


hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Nee dat heb ik al geprobeerd overigens heeft mijn verhaal een vervolg maar dat moet ik herstellen omdat ik de naam van de verkoper genoemd heb dus dat ga ik even doen.

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

De geschillencommissie is pas op 27 januari 2017 (sorry ik heb het jaartal verkeerd gezet, lees mijn vervolg op deze zaak want dan val je echt van je stoel.

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Ik hoop dat iemand de radio commercial ook gehoord heeft of dat hij hem wellicht opgenomen heeft. Indien iemand hem gehoord heeft zou hij mee kunnen (als hij dat zou willen) als getuige. Mijn vrouw en kinderen tellen niet echt als getuige denk ik omdat dat familie is. Bovendien zijn mijn kinderen minderjarig.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door olaf79 »

Zou niet weten waarom vrouw en kinderen niet mogen getuigen. Maar de vraag is moet jij voor 20 euro zoveel stampij maken dat je er gezondheidsklachten van krijgt?

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Goede opmerking, maar ik kan me er gewoon niet bij neerleggen dat de Mediamarkt dit zo maar kan doen. Inmiddels ben ik gewoon weer kalm hoor:). Het gaat me al niet eens meer om het geld maar gewoon om het principe. Ik weet dat bv in het bestuursrecht de Centrale Raad van Beroep weinig waarde hecht aan de getuigenis van familieleden, vrienden en kennissen.

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, 28 november is al een tijdje geleden natuurlijk. Ik denk niet dat mensen zich dat nog kunnen herinneren.

Maar mag ik een eerlijke vraag stellen? Het overkomt mij af en toe ook wel dat ik iets heel zeker weet, vanuit mijn herinnering, maar als ik later dingen zwart op wit lees, blijkt dat mijn herinnering toch niet helemaal klopte. Het gebeurt me ook wel eens dat ik aanbiedingen van verschillende supermarkten door elkaar haal. Sta ik in de Appie te zoeken naar een aanbieding die bij de Dekamarkt ligt. Zou dat bij jou ook het geval kunnen zijn?

Dat je dingen moeilijk los kan laten snap ik wel. Dus ik gooi het over een heel andere boeg: hebben de kinderen plezier van de PS4? Zo ja, het gaat om hen, niet waar?

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door BL2 »

Bijna 50 cm tekst over een bedrag(je) van Euro 20,00.
Laat het rusten, is mijn simpele tip. Als je voor een speeltje bijna Euro 300,00 over hebt, dan heb je geld genoeg.
En inderdaad niet meer naaar de Mediamarkt, net als wij overigens.

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Ik ga sowieso nog naar de Geschillencommissie en Witte Angora, ik heb nu juist specifiek toen ik thuiskwam op 28 november 2016 nog een keer extra naar die commercial geluisterd en het was echt een reclame van de Mediamarkt. Ik ben ook heel blij dat mijn vrouw en kinderen hem ook gehoord hebben anders hadden ze me misschien ook niet eens geloofd. Ik heb inderdaad geld genoeg anders zou ik geen 60 euro aan die Geschillencommissie hebben besteed en ik moet er ook nog voor naar Den-Haag dat is voor mij al gauw meer dan een uur reizen. Maar ik zeg maar zo als niemand aan dit soort dingen wat zou doen dan zou er helemaal geen klantenservice meer overblijven. ik rust pas als ik bij de Geschillencommissie ben geweest. Wat denk je dan van de Mediamarkt zelf die voor dit soort onzin ook nog eens een jurist inschakelen....... (dat is ook meer dan 20 euro dat kan ik je verzekeren).

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Overigens heb ik mijn mailcontact met 538 nog eens goed nagelezen. Die schrijven mij dat ze het mediabureau niet door mogen geven en dat ik aan de Mediamarkt moet vragen wie hun reclamebureau is. Maar 538 ontkent de reclame ook niet! Daar uit haal je eigenlijk al dat mijn verhaal klopt. Dit is wat ze schrijven:

"Goedemiddag Hans,
Bedankt voor je mail.
We hebben het hier intern even nagevraagd maar wij mogen het mediabureau niet aan je doorgeven.
Als advies hebben ze mij wel verteld dat je bij Mediamarkt kan vragen welk mediabureau ze gebruiken.
Helaas kunnen wij verder niks voor je doen.
Ik hoop dat het opgelost word.
Succes…

Met vriendelijke groet,"

"Goedemorgen Hans,

Ik heb nog even nagevraagd of wij iets voor jou kunnen betekenen maar helaas is dit iets wat je echt moet oppakken met Media Markt.
Wij kunnen je hier niet bij helpen.
Met vriendelijke groet,"

"Goedemiddag Hans,

Ja dat is inderdaad heel vervelend. Misschien dat Kassa jou verder kan helpen. Ik hoop dat het word opgelost.
Succes.

Met vriendelijke groet,"

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zou ik zeggen, als je zo zeker van je zaak bent: ga je gang.

Realiseer je je wel dat, als je in het ongelijk wordt gesteld, dat je niet alleen die 60 euro kwijt bent, maar ook de kosten van de tegenpartij? Daar komen de kosten bij voor het ritje naar Den Haag van jezelf, je vrouw en je kinderen. Plus alle tijd die er in gaat zitten.

Principieel kan een keuze zijn, nuchter constateren dat je op sommige momenten beter je verlies kunt nemen, kan een andere keuze zijn. Dat is aan jou.

Ik wens je verder veel succes, ik laat het erbij.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Moneyman »

Choose youre battles... ik zou deze laten gaan.

Mucha

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Moneyman »

En niet alleen financieel, maar vooral qua gezondheid. Als je al duizelig van boosheid wordt tijdens het uitlaten van de hond gaat er iets niet goed...

hans100
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2017 15:34

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door hans100 »

Jullie hebben waarschijnlijk gelijk maar als ik dit onrecht zou laten zitten zou ik me er sowieso niet goed bij voelen. Als iedereen zich gelijk overal bij neer zou leggen dan hadden we nu nog bezet kunnen zijn door de Duitsers....

Mucha

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:Choose youre battles... ik zou deze laten gaan.
Ik heb ook nog niets gelezen waarvan ik denk: die Win je zeker..
Ik zou m laten gaan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt ontkent radiocommercial 538 van 28 november 2016

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vraag me af of TS zich realiseert dat het ook gewoon een fout van het mediabureau kan zijn...

Gesloten