LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MediaMarkt Prijsgarantie maakt ook duurder

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
oude man
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jul 2017 12:58

MediaMarkt Prijsgarantie maakt ook duurder

Ongelezen bericht door oude man »

Had al eerder bij MediaMarkt een smart tv Samsung UE40KU6000 gekocht en wilde er nog een kopen. Plots was de tv € 50 duurder geworden (van € 489 naar € 539). Bij navraag zei MediaMarkt dat het onder het Prijsgarantieplan viel. Ze vergelijken de (online) prijzen van hun grootste concurrenten (beperkt aantal) en maken dan hun prijs gelijk aan de laagste prijs onder die concurrenten. MAAR ALS DE PRIJS IS GESTEGEN PASSEN ZE DIE OOK ALS ZODANIG OMHOOG AAN. En dat rekenen ze door aan hun klanten. Ze steken het meerdere in eigen zak! Bij navraag wilden ze dit niet veranderen. Eigenlijk zijn dit verkapte prijsafspraken lijkt mij ook in het nadeel van de klant. Niet leuk MediaMarkt

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: MediaMarkt Prijsgarantie maakt ook duurder

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

oude man schreef:Had al eerder bij MediaMarkt een smart tv Samsung UE40KU6000 gekocht en wilde er nog een kopen. Plots was de tv € 50 duurder geworden (van € 489 naar € 539). Bij navraag zei MediaMarkt dat het onder het Prijsgarantieplan viel. Ze vergelijken de (online) prijzen van hun grootste concurrenten (beperkt aantal) en maken dan hun prijs gelijk aan de laagste prijs onder die concurrenten. MAAR ALS DE PRIJS IS GESTEGEN PASSEN ZE DIE OOK ALS ZODANIG OMHOOG AAN. En dat rekenen ze door aan hun klanten. Ze steken het meerdere in eigen zak! Bij navraag wilden ze dit niet veranderen. Eigenlijk zijn dit verkapte prijsafspraken lijkt mij ook in het nadeel van de klant. Niet leuk MediaMarkt
En waarom zou dit niet mogen dan? Ieder bedrijf is vrij om zijn eigen marge te berekenen. En als de vraag omhoog gaat en daardoor de prijzen stijgen, ja, dan bent u duurder uit. Dat ze hier iets meer marge op kunnen pakken compenseren ze weer met artikelen met een lage marge. En ze doen nog steeds wat ze beloven, de goedkoopste zijn.
Maar wie zegt dat het niet te maken heeft met een duurdere inkoop? Als alle aanbieders van deze tv met de prijs omhoog gaan kan ook betekenen dat de inkoop omhoog is gegaan. En u heeft geen zicht hierop.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: MediaMarkt Prijsgarantie maakt ook duurder

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus goedkoper maken mag wel, maar duurder maken (en nog steeds de goedkoopste zijn) mag niet.

Die logica gaat er bij niet in.

P123L
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 aug 2017 09:32

Re: MediaMarkt Prijsgarantie maakt ook duurder

Ongelezen bericht door P123L »

Als ik bij Mediamarkt in Den Haag een product koop dat in de folder als reclame wordt verkocht hebben ze toevallig dat product niet in voorraad en probeert de verkoper mij een duurdere variant van dat product aan te smeren. Daar trap ik dus niet in.

Ik ga tegenwoordig naar BCC± Eerlijke prijs- product verhoudingen- uitstekende service ook bij bezorging van een product. En ze vragen altijd hoe je behandeld bent.

Gesloten