LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mediamarkt??

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
maurice&brigtte
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2007 22:00

mediamarkt??

Ongelezen bericht door maurice&brigtte »

Mediamarkt???

Mediamarkt heeft dan wel een uitgebreid assortiment, maar meestal hebben ze nooit dat op voorraad liggen wat wel uitgestalt staat. behalve volledige rekken vol met eenzelfde artikel. dus ze zeggen wel een uitgebreid assortiment te hebben, maar hebben het niet als je iets wilt. voornamelijk de verzorgingsproducten.

verder is de service verre van deskundig als je jezelf voorbereid en wat kijkt in folders etc. dan kun je het ondeskundige personeel van de mediamarkt nog iets leren. voorts zeggen ze bijna altijd dat het duurdere beter is dan het goedkopere, waarom verkopen ze dan de goedkopere merken?

Laagste prijs? verre van dat is waar Mediamarkt is vaak duurder dan andere. goed voorbeeld een fohn bij de kruivat voor 19eur mediamarkt 29euro. dit is 10eur meer voor een product van ca. 30eur. een andere fohn is tussen twee mediamarkten 7eur goedkoper bij de ene 27eur bij de andere 34eur .deze verschillen aangehaald en erop gewezen over de laagste prijs garantie. anwoordt medewerker wij zijn deze mediamarkt en hebben niets te maken met een andere mediamarkt. voor het prijsverschil met het kruidvat moest ik maar het reclame blaadje meebrengen of het aantonen, echter dit was de vasteprijs bij kruidvat. vroeg om het showmodel van dedesbetreffende fohn,omdat ze wederom niets op voorraad hadden, en vroeg of de verpakking er nog bij was. nee en de accesoires waren er ook niet bij, maar van de prijs ging niets af. Hoezo klantvriendelijk.

Mediamarkt zegt toch binnen een straal van 30km de laagste prijsgarantie mits het geen internet aanbieding is. echter probeer dit maar eens erdoor te krijgen. ze vinden altijd wel weer een smoes.

Je kunt beter bij de lokale elekrowinkel gaan, waarom? een voorbeeld met een wasmachine. mediamarkt beide nagenoeg een bepaald gelijkwaardige machine, was ongeveer 20eur goedkoper dan de elektrowinkel. maar dan komt het. bij de mediamarkt worden bezorgkosten van ca 60eur in rekening gebracht, en de uitvoering wijkt af van de originele vesie van de wasmachine. blijkt dat bepaalde series specifiek voor zulk soort concerns gemaakt worden. met minder functionaliteit en veelal minderwaardiger gebruikte componenten. al met al ben je duurder uit voor een slechter en uitgekleed product. dan valt nog niet te spreken over de service achteraf. de eleltrowinkel komt binnen een 1 a 2 dagen tegen een schapelijke prijs (of soms gewoon gratis --> service) maar bij de mediamarkt, zijn de kosten hoger en doet men geen moeite. voor een degelijke oplossing

Uiteraard heb ik nog meerdere voorvallen met de mediamarkt de afgelopen jaren meegmaakt.

Nee, Mediamarkt is een concern voor de grote massa, en zijn lang open. maar dan heb je ook alles gehad. na 2 jaar ervaring met de mediamarkt zullen ze geen euro meer verdienen aan mij. Kwaliteit is minder, prijs is veelal duurder (ook gote verschillen tussen verschillende mediamarkten onderling), service is star en beneden de maat, kennis personeel waardeloos en onvriendelijk, veelal producten niet op voorraad en men kan niet zeggen wanneer deze arriveren.

Ik hoop dat meerdere mensen negatieve ervaring hebben met de mediamarkt. en wordt het tijd dat hiertegen iets gedaan wordt. Alhoewel men zal zeggen koop dan niet bij de mediamarkt. dit klopt maar ik wil de mensen wel even waarschuwen.

Uncle Willy
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 jul 2005 22:54

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door Uncle Willy »

Ben ik toch eventjes blij dat er nu toch steeds meer mensen zijn die hun ogen openen in dit soort zaken.
Zelf heb ik Mediamarkt niet 1 dag de tijd gegeven om mij als klant binnen te kunnen halen.

Vanaf het begin dat ze open gingen moest er even snel geld verdient worden, dat was de opzet.

Groeten,
Uncle Willy

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

En dat niet alleen bij Mediamarkt!

Bij Scheer en Foppen kunnen ze er ook wat van.

Wat die daar voor onzin uitkramen, het is niet meer normaal.

Je wordt echt voor de gek gehouden!

Dat zeg ik niet als winkelier, maar als consument.

Als consument wil ik bij die zaken kopen die:
- Verstand van de producten hebben.
- Gewoon eerlijk zijn.
- Goede service hebben.

Als die grote dozenschuivers goedkoper zijn, weiger ik er gewoon om de producten daar te kopen.

Het heeft ook met vertrouwen te maken.

jora39
Berichten: 93
Lid geworden op: 31 jan 2007 21:03

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door jora39 »

:?:
Laatst gewijzigd door jora39 op 18 nov 2008 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Deejay
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 sep 2005 23:46

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door Deejay »

Beste ikbenik
Ik ben het helaas niet met je eens, bij mediamarkt heb ik al meermalen slechte ervaringen gehad. Bij S&F kan je beter de iets oudere verkoper vragen, die geven nog wel dat beetje extra. Ik lees zo nu en dan dit forum weleens en ik ben heel benieuwd of jij geen enkele ontevreden klant hebt. Als je zo vaak kan reageren lijkt het me dat je teveel tijd over hebt.
Deejay

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als je zo vaak kan reageren lijkt het me dat je teveel tijd over hebt
Dat lijkt maar zo, maar ik zit heel vaak op internet, dus ik kan dan heel gemakkelijk een reactie geven.

Dit vak bestaat ook uit wachten.
Gegevens overzetten op een andere harde schijf, het scannen op spyware en virussen. Dat kost tijd. En in de tussentijd kan ik mooi reageren.

vdberg35
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 nov 2005 18:09

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door vdberg35 »

Dit vak bestaat ook uit wachten.
Gegevens overzetten op een andere harde schijf, het scannen op spyware en virussen. Dat kost tijd. En in de tussentijd kan ik mooi reageren.
En een hoop onzin uitkramen.

:lol:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik ben Ik zit wel veel, maar ik zie dat de tijden wel kloppen, juist als ik dergelijke apparaten koop, waarbij ik meestal een goede verkoper kan uitzoeken!

Dus liefst voor 10 uur en niet op zaterdag!
Verder zijn online winkels juist niet tijdgebonden, dus dat kan ook nog!
Door hier te lezen en te antwoorden kun je als winkelier veel leren wat een consument elders voor ellende mee maakt en juist daar op in te spelen en dan mag je iets meer vragen voor zelfde produkt, gewoon slim zaken doen!

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik voer mijn bedrijf vanuit mijn huis en ik heb geen aparte winkel/toonzaal.

Ik heb 1 slaapkamer ingericht als werkkamer en 1 als kantoor.

En ook omdat ik veel op internet zit (ook zakelijk), is het niet meer dan logisch dat ik dan ook reageren kan.

Veel reparaties doe ik in de werkplaats, en ook bij de mensen thuis.

En nee, ik heb geen vaste openingstijden.
De praktijk wijst uit dat de mensen tussen 7:00 uur en 24:00 uur bellen.
Soms ook wel in de nacht.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door magel725 »

Altijd mooi, dit soort discussies. Ik ken grote zaken als Media Markt waar ze erg veel kennis bezitten en ik ken kleine zaken waar ze totaal geen kennis hebben van de produkten en andersom. Het is maar net wie je treft en daarom vind ik het ook onzin om iedereen over 1 kam te scheren.

Verder kun je klagen over grote winkels, maar als je ziet wat er verkocht wordt sla je 10 keer achterover. Schijnbaar is het merendeel van de klanten echt wel tevreden over die zaken.
Mediamarkt???

Mediamarkt heeft dan wel een uitgebreid assortiment, maar meestal hebben ze nooit dat op voorraad liggen wat wel uitgestalt staat. behalve volledige rekken vol met eenzelfde artikel. dus ze zeggen wel een uitgebreid assortiment te hebben, maar hebben het niet als je iets wilt. voornamelijk de verzorgingsproducten.
Vandaar de grote stapels met produkten. Dat is omdat ze niets op voorraad hebben? Bovendien vraag ik me af wat er beter is; een kleine winkel met niets op voorraad, of een grote winkel met niets op voorraad. Volgens mij zit daar geen verschil in.
verder is de service verre van deskundig als je jezelf voorbereid en wat kijkt in folders etc. dan kun je het ondeskundige personeel van de mediamarkt nog iets leren. voorts zeggen ze bijna altijd dat het duurdere beter is dan het goedkopere, waarom verkopen ze dan de goedkopere merken?
Dat heet "marketing". En afhankelijk van het artikel is het meestal zo dat een duurder artikel kwalitatief beter is en/of meer functionaliteit heeft. Als een verkoper je goed wilt helpen zodat je thuis tevreden bent over wat je koopt, dan kijkt hij hoeveel geld je voor een artikel over hebt en probeert aan de hand vanje budget het best passende artikel te vinden. Voor 60 euro kun je een goedkoop scheermesje kopen, of een volautomatisch scheerapparaat waarvan je geen huidirritatie krijgt. Als jij dan 60 euro wilt uitgeven dan zou die verkoper ontzettend idioot zijn om je een scheermesje van 10 euro te verkopen. Daar heb jij namelijk ook minder plezier van als dat je dat ding van 60 euro had gekocht. Dat was voor beiden interessanter geweest. Dat is de andere kant van het verhaal.
Laagste prijs? verre van dat is waar Mediamarkt is vaak duurder dan andere.
Dat is niet waar. MM doet wekelijks onderzoek en dat wordt centraal d.m.v. steekproeven gecontroleerd. Af en toe/geregeld kom je best artikelen tegen die duurder zijn. Je kunt namelijk niet 24 uur per dag een medewerker laten posten bij elke concurrent om daar de prijzen in de gaten te houden.
goed voorbeeld een fohn bij de kruivat voor 19eur mediamarkt 29euro. dit is 10eur meer voor een product van ca. 30eur. een andere fohn is tussen twee mediamarkten 7eur goedkoper bij de ene 27eur bij de andere 34eur .deze verschillen aangehaald en erop gewezen over de laagste prijs garantie. anwoordt medewerker wij zijn deze mediamarkt en hebben niets te maken met een andere mediamarkt. voor het prijsverschil met het kruidvat moest ik maar het reclame blaadje meebrengen of het aantonen, echter dit was de vasteprijs bij kruidvat.
Mij lijkt het logisch dat ze niet meteen de prijs aanpassen wanneer iemand zegt dat artikel X bij winkel Y voor Z euro goedkoper staat. Zonder controle kost binnen 1 week alles dan nog maar 1 euro of minder, aangezien iedereen dan wel een prijs weet te verzinnen.
vroeg om het showmodel van dedesbetreffende fohn,omdat ze wederom niets op voorraad hadden, en vroeg of de verpakking er nog bij was. nee en de accesoires waren er ook niet bij, maar van de prijs ging niets af. Hoezo klantvriendelijk.
Met klantvriendelijkheid heeft dat niet veel te maken. Het komt alleen op klanten heel raar over. Ik ken echter wel een waarschijnlijke reden. Misschien was het een model dat er als vulling stond (vandaar geen accessoires bewaard) en daardoor liever niet verkocht hoefde te worden omdat er dan weer een nieuw artikel besteld moet worden als vulling. In zulke gevallen is het bij een grote zaak interessanter om dat produkt niet te verkopen.
Mediamarkt zegt toch binnen een straal van 30km de laagste prijsgarantie mits het geen internet aanbieding is. echter probeer dit maar eens erdoor te krijgen. ze vinden altijd wel weer een smoes.
15km en er zijn duidelijke voorwaarden voor. Houd je je daar aan dan krijg je gewoon de laagste prijs.
Je kunt beter bij de lokale elekrowinkel gaan, waarom? een voorbeeld met een wasmachine. mediamarkt beide nagenoeg een bepaald gelijkwaardige machine, was ongeveer 20eur goedkoper dan de elektrowinkel. maar dan komt het. bij de mediamarkt worden bezorgkosten van ca 60eur in rekening gebracht,
De lokale kleine zaak bezorgt vaak gratis als service, wanneer je er regelmatig komt. Dat kan een grote zaak niet betalen en komen er kosten kijken en dan leggen ze op die 60 euro waarschijnlijk nog geld toe. Doe hier je voordeel mee bij je vaste kleine zaak.
en de uitvoering wijkt af van de originele vesie van de wasmachine. blijkt dat bepaalde series specifiek voor zulk soort concerns gemaakt worden. met minder functionaliteit en veelal minderwaardiger gebruikte componenten. al met al ben je duurder uit voor een slechter en uitgekleed product.
Het klopt dat er speciale artikelen voor bepaalde concerns gemaakt worden, alleen vergis je jezelf in wat er dan allemaal anders is. Het enige dat dan verandert is de kleur en het typenummer. Dat is alles. Het is namelijk te duur om een heel apparaat aan andere eisen te laten voldoen, maar door een andere kleur en typenummer voorkom je wel dat iedereen zijn prijs omlaag moet doen wanneer winkel X stunt met de custom wasmachine. Die zijn namelijk de enige die dat ding hebben dus hoeft de rest het standaard model niet af te prijzen. Dat heet ook marketing en dat kun je doen wanneer je groot genoeg bent.
dan valt nog niet te spreken over de service achteraf. de eleltrowinkel komt binnen een 1 a 2 dagen tegen een schapelijke prijs (of soms gewoon gratis --> service) maar bij de mediamarkt, zijn de kosten hoger en doet men geen moeite. voor een degelijke oplossing
Voor de MM is dat ook helemaal niet nodig. Die zijn niet voor niets goedkoper dan de winkel om de hoek. Dit soort service kost gewoon geld en daar betaal je voor wanneer je dat krijgt. Dit lijkt me vrij logisch.
Uiteraard heb ik nog meerdere voorvallen met de mediamarkt de afgelopen jaren meegmaakt.

Nee, Mediamarkt is een concern voor de grote massa, en zijn lang open. maar dan heb je ook alles gehad. na 2 jaar ervaring met de mediamarkt zullen ze geen euro meer verdienen aan mij. Kwaliteit is minder, prijs is veelal duurder (ook gote verschillen tussen verschillende mediamarkten onderling), service is star en beneden de maat, kennis personeel waardeloos en onvriendelijk, veelal producten niet op voorraad en men kan niet zeggen wanneer deze arriveren.

Ik hoop dat meerdere mensen negatieve ervaring hebben met de mediamarkt. en wordt het tijd dat hiertegen iets gedaan wordt. Alhoewel men zal zeggen koop dan niet bij de mediamarkt. dit klopt maar ik wil de mensen wel even waarschuwen.
Kwaliteit is hetzelfde, service is anders (niet minder) en niet zo persoonlijk als de winkel om de hoek. Kennis hangt van de persoon af en zo ook de vriendelijkheid. Produkten zijn in grote getale op voorraad en met elektronica kun je niets beloven. Als er 1 chip niet leverbaar is is de printer ook niet leverbaar. Als je wel iets belooft en je komt het niet na, dan sta je binnen 10 minuten ook op radar, dus goed kun je het niet doen tenzij je een glazen bol bezit.

Ik hoop dat dit constructief overkomt en niet weer een "je zal wel bij die of die winkel werken" of "stomme winkelier is ikbenik" of " ik vraag alleen om mensen die ook zeuren" topic wordt. Laten we dit keer constructief reageren.

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

stomme winkelier is ikbenik"
Toch begrijp ik niet waarom dat er toch veel forumgebruikers mij hier ongewenst vinden, en dat ik maar stom ben.

Want ik vertel gewoon de waarheid en ik geef gewoon aan hoe de zaken en de problemen achter de schermen zich voordoen.

Ja, ik ben een eerlijke winkelier en een eerlijke consument.

Want waar zou ik dan oneerlijk in moeten zijn?

En waarom ben ik dan een stomme winkelier?

Als er mensen niet met mij eens zijn, laten ze dan inhoudelijk op ingaan, in plaats van maar te roepen dat ik stom ben.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door magel725 »

Mensen kunnen geen kritiek hebben, zeker niet degenen die hier hun verhaal kwijt moeten en ondersteuning zoeken.

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Als mensen zich gepikeerd voelen en dat ze hun verhaal hier kwijt willen, is tuurlijk geen probleem. Maar daarbij moeten ze wel redelijk blijven.

Mepmiep
Berichten: 18
Lid geworden op: 01 jun 2007 10:26

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door Mepmiep »

even weer ontopic, namelijk over de mediamarkt.

ik was afgelopen week op zoek naar een epilator. aangezien er zoveel aanbod is heb ik research gedaan en mijn keuze is gevallen op de 5580 van braun, een silk-épil X'elle (nieuw type). die heeft namelijk 1 onderdeel extra wat de anderen niet hebben, een epileeropzetstuk voor oksels en bikinilijn. ik bestel hem online en hij blijkt niet meer leverbaar. om dat te checken ga ik naar de plaatselijke electronica zaak en die man kijkt bij zijn leverancier en komt tot dezelfde conclusie. ik dacht dat de mediamarkt misschien nog wat op voorraad had staan, ook aangezien ze reclame maken voor dat product op hun site.

kom ik bij de mediamarkt aan, helemaal niets meer op voorraad van dit product. ook niet van andere X'elle types. de verkoper komt erbij en vertelt mij dat ze hem (de 5580 die niet meer in NL verkrijgbaar is) gewoon besteld hebben en hij er over een week weer zal zijn. ik ben nog naar wat andere winkels geweest en ze hebben allemaal bevestigd dat dit model niet meer in Nederland geleverd wordt. toch wel typische dat de mediamarkt dan zegt van wel ;).

ook ooit met een telefoon die ik wilde kopen, vertelde die jongen me hele andere dingen dan dat daadwerkelijk de specificaties van het product waren.

ik vind dat wel wat zeggen over de deskundigheid van de verkopers. ik zal dan ook niet zo snel meer naar de mediamarkt gaan, alleen als ik echt precies weet wat ik wil en zij hebben het.

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

kom ik bij de mediamarkt aan, helemaal niets meer op voorraad van dit product. ook niet van andere X'elle types. de verkoper komt erbij en vertelt mij dat ze hem (de 5580 die niet meer in NL verkrijgbaar is) gewoon besteld hebben en hij er over een week weer zal zijn. ik ben nog naar wat andere winkels geweest en ze hebben allemaal bevestigd dat dit model niet meer in Nederland geleverd wordt. toch wel typische dat de mediamarkt dan zegt van wel
Dit doen collega winkeliers soms.

Waarom dat ze dan doen, is me totaal niet duidelijk.

En dan ook nog reclame over blijven maken, volstrekt idioot gewoon.

Tja, sommige winkeliers moeten de klant weer op het verkeerde been zetten met hun gladde praatjes smoel.


Als iets niet meer leverbaar is, zeg dat dan gewoon, maar eerlijk wezen schijnt bij sommige winkeliers niet te bestaan.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door magel725 »

Of ze hebben nog een partij van een andere Media Markt afgenomen. Of ze hebben wel een leverancier die er nog één kan leveren.

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

Of ze hebben nog een partij van een andere Media Markt afgenomen. Of ze hebben wel een leverancier die er nog één kan leveren.
Er zijn ook verkopers die iets proberen te verkopen, terwijl het niet meer leverbaar is en dat ze er ook niet meer aan kunnen komen.

Ze houden dan de klant aan het lijntje, iets waar ik een bloedhekel aan heb.

maurice&brigtte
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2007 22:00

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door maurice&brigtte »

Het lijkt dat meerdere personen dezelfde ervaring hebben als ik met de mediamarkt. Echter lees ik een uitgebreid forum van magel725 waarbij ik de indruk krijg dat dit een medewerker van de mediamarkt is, of iemand die zeer graag bij de mediamarkt koopt.

Ik ben blij dat ik niet de enige ben welke zeer slechte ervaring heeft met de mediamarkt. en ja het klopt voor kleine artikelen en als je precies weet wat je wilt dan in combinatie met de openingstijden wil ik me wel eens laten verleiden.

Maar grotere artikelen, NEE daar zie je me niet meer bij de mediamarkt. eigenlijk moet ik consequent zijn en ook de kleine artikelen links laten liggen --> boycotten noemen ze dat.

In ieder geval ben ik blij dat dit ik dit forum geopend heb en ik hoop dat ik meerdere personen wakker gemaakt hebt en dat dit niet het laatste bericht op dit forum en dat we met z'n alle de consument erop moeten wijzen dat de mediamarkt gewoon weg een winkel is omzet en niet gericht op de klant.

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door magel725 »

Nee ik werk niet bij de Media Markt, maar ik kom er wel geregeld, vanuit mijn werk, over de vloer. Net als bij de andere grotere en kleinere zaken. Meestal wordt er over de grote zaken geklaagd, omdat die nu eenmaal veel meer verkopen dus van wege het hoge aantal verkopen ook meer problemen kennen. Overigens zie ik de relevantie niet, want ik ben niet pro- of contra een bedrijf. Dat vind ik totaal niet interessant, dus een zoveelste ad hominem beschuldiging doet me weinig.

Jij bent ontevreden over Media Markt; moet ik nu ook zeggen dat je vast een erg boze kleine winkelier bent die koste wat kost de grote zaken wilt zwart maken? nee toch?

ikbenik

Re: mediamarkt??

Ongelezen bericht door ikbenik »

In ieder geval ben ik blij dat dit ik dit forum geopend heb en ik hoop dat ik meerdere personen wakker gemaakt hebt en dat dit niet het laatste bericht op dit forum en dat we met z'n alle de consument erop moeten wijzen dat de mediamarkt gewoon weg een winkel is omzet en niet gericht op de klant.
Naast het feit dat er naar de klant gekeken moet worden, moet er ook omzet gedraaid worden.

Iets wat veel mensen tegenwoordig schijnen te vergeten!

Als een winkel of bedrijf lekker verdient heeft, roepen ze:

We hebben teveel betaald!!!

Gesloten