LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Messen-actie Albert Heijn 2015

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
BiesvanEde
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2017 15:21

Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door BiesvanEde »

In 2015 keukenmessen van Villeroy en Boch gespaard in de actie van Albert Heijn. Die messen blijken hol te zijn. Het massieve gevoel werd veroorzaakt door een vastgelijmd blokje metaal oid. In mijn mes liet het verzwaringelement los. Er rammelt letterlijk iets aan dit mes. Na de kristallen glazen die niet echt van kristal waren, heeft Appie ons beetgenomen met deze kwaliteitsproducten. Zijn er meer mensen met rammelende keukenmessen?

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door riddert »

BiesvanEde schreef:In 2015 keukenmessen van Villeroy en Boch gespaard in de actie van Albert Heijn. Die messen blijken hol te zijn. Het massieve gevoel werd veroorzaakt door een vastgelijmd blokje metaal oid. In mijn mes liet het verzwaringelement los. Er rammelt letterlijk iets aan dit mes. Na de kristallen glazen die niet echt van kristal waren, heeft Appie ons beetgenomen met deze kwaliteitsproducten. Zijn er meer mensen met rammelende keukenmessen?
Ik verwacht dat er wel meer mensen zijn die dit hebben, gezien het succes van dergelijke acties.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door kweenie »

Gelukkig zijn ze niet massief. Dan zouden ze namelijk veel te zwaar worden en bovendien zouden heft en schede dan uit verhouding zijn.

Ik denk dat er ook niet veel mensen de verwachting zullen hebben dat ze massief zouden zijn.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Moneyman »

Overigens was het kristal ook daadwerkelijk kristal.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:Overigens was het kristal ook daadwerkelijk kristal.
Het was van kristalglas, maar het waren geen kristallen glazen.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
Moneyman schreef:Overigens was het kristal ook daadwerkelijk kristal.
Het was van kristalglas, maar het waren geen kristallen glazen.
Het was loodkristal - dus kristal.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
Lady1234 schreef:
Moneyman schreef:Overigens was het kristal ook daadwerkelijk kristal.
Het was van kristalglas, maar het waren geen kristallen glazen.
Het was loodkristal - dus kristal.
Reactie van Albert Heijn in de Volkskrant.

Een woordvoerder van Albert Heijn legt uit: 'Het is zo dat kristalglas een gangbare benaming is voor dit type materiaal.' Volgens haar bevat het meer lood dan gewoon glas, maar minder dan echt kristal. 'Wij spraken dan ook met opzet over 'kristalglas' en niet over 'kristal' of 'kristallen glazen'.'

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door rvjapio »

..en nu terug naar de vraag: Nee, geen ervaring met rammelende keukenmessen. Gelukkig heeft u bijna drie jaar rammelloos kunnen snijden..

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Brahms »

Ik zou zeggen, zaag het heft eens door om te kijken wat daar nu inzit.
Ben erg benieuwd.......

Lenny2011
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 dec 2011 13:11

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Lenny2011 »

Moneyman schreef:Overigens was het kristal ook daadwerkelijk kristal.
Het ligt er helemaal aan hoeveel % lood er in zit! Voor loodkristal moet er minimaal 10% lood in zitten, zo niet dan is het gewoon glas! Zit er meer dan 30% lood in heet het hooglood kristal! En dan hangt het er óók nog eens van af uit welk land het komt, want die percentages verschillen ook per land! Zo, weer wat geleerd!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door renewouters »

Leuk he, lekker klagen over AH acties. Maar iedereen doet weer massaal mee aan de nieuwe acties. Tot aan ruzies bij de kassa omdat het aantal zegeltjes niet zou kloppen. En daarna weer lekker klagen omdat het weer tegenvalt. Tip: negeer de acties en koop gewoon goed spul bij een speciaalzaak.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lenny2011 schreef:
Moneyman schreef:Overigens was het kristal ook daadwerkelijk kristal.
Het ligt er helemaal aan hoeveel % lood er in zit! Voor loodkristal moet er minimaal 10% lood in zitten, zo niet dan is het gewoon glas! Zit er meer dan 30% lood in heet het hooglood kristal! En dan hangt het er óók nog eens van af uit welk land het komt, want die percentages verschillen ook per land! Zo, weer wat geleerd!
Cool, al die uitroeptekens. Ben je zo blij dat je dit geleerd hebt? :roll:

Ik vind dit hele topic nogal eh... gegevenpaardindebekkijkerig....

noymeyvrouw
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 dec 2017 20:00

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door noymeyvrouw »

Moneyman schreef:
Lenny2011 schreef:
Moneyman schreef:Overigens was het kristal ook daadwerkelijk kristal.
Het ligt er helemaal aan hoeveel % lood er in zit! Voor loodkristal moet er minimaal 10% lood in zitten, zo niet dan is het gewoon glas! Zit er meer dan 30% lood in heet het hooglood kristal! En dan hangt het er óók nog eens van af uit welk land het komt, want die percentages verschillen ook per land! Zo, weer wat geleerd!
Cool, al die uitroeptekens. Ben je zo blij dat je dit geleerd hebt? :roll:

Ik vind dit hele topic nogal eh... gegevenpaardindebekkijkerig....
Ik ook :|

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door sjohie »

BiesvanEde schreef:In 2015 keukenmessen van Villeroy en Boch gespaard in de actie van Albert Heijn. Die messen blijken hol te zijn. Het massieve gevoel werd veroorzaakt door een vastgelijmd blokje metaal oid. In mijn mes liet het verzwaringelement los. Er rammelt letterlijk iets aan dit mes. Na de kristallen glazen die niet echt van kristal waren, heeft Appie ons beetgenomen met deze kwaliteitsproducten. Zijn er meer mensen met rammelende keukenmessen?
Heb je het over het heft of het lemmet? Het heft kan inderdaad soms gedeeltelijk hol zijn, dit om de balans van het complete mes goed te krijgen. Dat is geen productiefout of oplichterij, maar een bekende constructiemethode die bij meer messen gebruikt wordt. Ik meen dat er een serie professionele Victorinox messen zijn waar dit ook zo gebeurde, en in onze vleesfabriek heb ik dit ook wel eens voorbij zien komen vroegah.

Meestal wordt zo'n gewichtje meegesmeed, of geklonken, en is losraken zo goed als onmogelijk. Ik zou er even mee langs de AH gaan, dan weten ze er van, en misschien kunnen ze nog iets voor je betekenen.

[Reclame verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2017 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Reclame verwijderd

fred-
Berichten: 85
Lid geworden op: 13 feb 2011 19:44

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door fred- »

Messen moeten snijden, niet rammelen. Hoe is de scherpte na zoveel tijd?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door sjohie »

fred- schreef:Messen moeten snijden, niet rammelen. Hoe is de scherpte na zoveel tijd?
De actie was ~2 jaar terug, als ze tussentijds niet een paar keer geslepen zijn, zal die scherpte belabberd zijn lijkt me.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:
fred- schreef:Messen moeten snijden, niet rammelen. Hoe is de scherpte na zoveel tijd?
De actie was ~2 jaar terug, als ze tussentijds niet een paar keer geslepen zijn, zal die scherpte belabberd zijn lijkt me.
Bij een goed mes doet slijpen vaak meer kwaad dan goed. Ik heb al jaren zo'n "ambachtelijk" Duits keukenmes (ben het merk even kwijt) en dat ding blijft vlijmscherp. Gewoon ouderwets staal, maar bij fabricage perfect geslepen. Het mes slaagt nog steeds me vlag en wimpel voor de tomatensnijtest.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door Moneyman »

Hooguit tussendoor even wetten. Dat scheelt een slok op een borrel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Messen-actie Albert Heijn 2015

Ongelezen bericht door sjohie »

renewouters schreef:
sjohie schreef:
fred- schreef:Messen moeten snijden, niet rammelen. Hoe is de scherpte na zoveel tijd?
De actie was ~2 jaar terug, als ze tussentijds niet een paar keer geslepen zijn, zal die scherpte belabberd zijn lijkt me.
Bij een goed mes doet slijpen vaak meer kwaad dan goed. Ik heb al jaren zo'n "ambachtelijk" Duits keukenmes (ben het merk even kwijt) en dat ding blijft vlijmscherp. Gewoon ouderwets staal, maar bij fabricage perfect geslepen. Het mes slaagt nog steeds me vlag en wimpel voor de tomatensnijtest.
Een "goed" mes ja, maar dat zijn deze messen nou niet echt. Tenminste, mijn ouders hebben er eentje gekocht, en gebruikt, maar die was, en bleef, lang niet zo scherp als hun 25+ jaar oude messen uit de slachterij die we vroeger hadden.

Gesloten