Misleid met 'aantrekkelijk aanbod' Inhoofdzaak / Innova?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
NelFrederiks
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2017 15:28

Misleid met 'aantrekkelijk aanbod' Inhoofdzaak / Innova?

Ongelezen bericht door NelFrederiks » 17 mei 2017 15:58

In september 2016 kwam iemand aan de deur van Inhoofdzaak. Een tussenpersoon voor de levering van stroom en gas. Hij zei een aantrekkelijk aanbod te hebben, speciaal voor mensen die staan ingeschreven bij de Kvk. In eerste instantie was ik afwijzend, omdat wij binnen een half jaar zouden verhuizen en dan geen stroom en gas contract meer nodig hadden. Dat was geen probleem volgens de vertegenwoordiger van Inhoofdzaak. Het contract was makkelijk op te zeggen oké, we gaan aan tafel zitten en vullen de benodigde gegevens in. Over de duur van het contract wordt niet gesproken. Lijkt niet relevant. Enkele dagen later komt het contract en de voorwaarden op de mail. Ik schenk daar geen aandacht aan omdat ik ervan uitging dat zij de overgang naar de nieuwe stroomleverancier zouden regelen en ik er geen omkijken naar had.

Nu is het zoveel dat de verhuizing voor de deur staat en ik het contract wil opzeggen. De meterstanden worden doorgegeven en de eindafrekening volgt. Nu komt de adder. Wij kunnen niet zomaar van het contract af. Volgens de voorwaarden zijn wij een bedrag van 2 x 500 euro afkoop verschuldigd. Daarover is in het eerste gesprek niet gesproken. Als we dat geweten hadden, was het contract nooit getekend.

Wij voelen ons zeer misleid. Zijn er meer mensen die soortgelijke ervaringen hebben met Innove en/of Inhoofdzaak? Zoja, wat kunnen wij doen om hier op een billijke manier van het contract af te komen?
Nel Frederiks

berndv
Berichten: 6988
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Misleid met 'aantrekkelijk aanbod' Inhoofdzaak / Innova?

Ongelezen bericht door berndv » 17 mei 2017 16:57

NelFrederiks schreef:speciaal voor mensen die staan ingeschreven bij de Kvk
een overeenkomst voor bedrijven dus, als ik het goed begrijp. Dit is een consumentenforum, en dat waar u over spreekt lijkt mij een zakelijk geschil tussen u en de energieleverancier.
NelFrederiks schreef:Enkele dagen later komt het contract en de voorwaarden op de mail. Ik schenk daar geen aandacht aan omdat ik ervan uitging dat zij de overgang naar de nieuwe stroomleverancier zouden regelen en ik er geen omkijken naar had.
En hier gaat het mis. Altijd de voorwaarden nakijken. Dat voorkomt dit soort praktijken.
NelFrederiks schreef:Volgens de voorwaarden zijn wij een bedrag van 2 x 500 euro afkoop verschuldigd. Daarover is in het eerste gesprek niet gesproken. Als we dat geweten hadden, was het contract nooit getekend.
wellicht niet over gesproken, maar als u de overeenkomst/voorwaarden had doorgelezen, dan was dit op zich niet een verrassing geweest.
NelFrederiks schreef:In eerste instantie was ik afwijzend, omdat wij binnen een half jaar zouden verhuizen en dan geen stroom en gas contract meer nodig hadden. Dat was geen probleem volgens de vertegenwoordiger van Inhoofdzaak. Het contract was makkelijk op te zeggen oké, we gaan aan tafel zitten en vullen de benodigde gegevens in. Over de duur van het contract wordt niet gesproken. Lijkt niet relevant.
het lastige is om hier ook maar iets van aan te tonen. Als u gevraagd heeft naar de mogelijkheden en gevolgen als u het binnen 6 maand zou opzeggen en er is u verteld dat dit zonder gevolgen mogelijk is, dan is het inderdaad misleiding. Maar dan zult u dat wel moeten bewijzen, en dat gaat lastig. Ook vind ik het raar dat de looptijd niet ter sprake is gekomen, energiecontracten worden altijd met een vooraf afgesproken looptijd afgesloten, en dat kan voor zakelijke contracten tot wel 5 jaar zijn. Voortijdig afkopen brengt bij alle energieleveranciers boetes met zich mee, zakelijk zijn die nog wat hoger dan voor particulieren.

Gesloten