LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
giepske
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2005 14:17

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door giepske »

Ik krijg gelukkig van Radar ook de nieuwsbrief,
en daar staat het dus.
Normaal kijk ik altijd ff op internet, alleen nu dus net niet.
En bijna ingetrapt dus.
Waarschuwing voor iedereen dus.
Groetjes Giepske.
:lol:

boomer
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 17:40

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door boomer »

hallo
Ik schrik me rot heb namelijk gisteren de brief wel op d post gedaan, omdat ik met dat setje van munten iemand wil verrassen.
Wat moet ik nu in godsnaam doen?

boomer

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door hammy »

Ik zou me er niet zo druk om maken.
Je krijgt het per post toegestuurd, en dan zit er vaak een acceptgiro bij in voor de verzendkosten.
Pakketje gewoon terugsturen, ongeopend, nieuw adres erop, antwoordnr. gebruiken, dan kost het je ook niks.
Je bent niet verplicht om het te behouden.
Laat ons wel even weten hoe het is afgelopen, ben ik wel nieuwsgierig naar.

j.schepers
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:28

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door j.schepers »

Je kunt er gif op innemen dat hier iets niet klopt.
Dit "bdrijf" is al vaker negatief in het nieuws geweest.
Ik heb de inhoud kapot gescheurd en teruggestuurd.
Dit moest iedereen doen.
De portokosten zijn voor hun.
Oplichters zijn het.

Roosenfrans
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jun 2005 18:37

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Roosenfrans »

De beste remedie tegen ALLE ongevraagde post is:
:D de antwoordenvelop vullen met de toegezonden rommel inclusief de envelop waar het in zat en terugsturen naar hun antwoordnummer. Zij betalen de portokosten dan. Geen naam vermelden, laat ze het maar uitzoeken.
:shock: Is het geadresseerde post aan u dan ongeopend terugsturen met op de envelop: geweigerd - retour afzender.
Ik ben daar jaren gelden mee begonnen en krijg nu nog nauwelijks post van dit allooi.
Eentje was zo brutaal om tot driemaal toe weer een nieuwe mailing te sturen. Een tegel netjes verpakt met de toegezonden rommel erin en naar hun antwoordnummer teruggestuurd. Nooit meer last van gehad.
Sukses. :P

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

hallo
Ik schrik me rot heb namelijk gisteren de brief wel op d post gedaan, omdat ik met dat setje van munten iemand wil verrassen.
Wat moet ik nu in godsnaam doen?

boomer
op de eerste plaats niet zenuwachtig worden.

Door de vele publiciteit die het inmiddels heeft gekregen, zullen ze het lef niet meer hebben je vervolgzendingen toe te sturen, anders betaal je het setje gewoon, en laat ze onmiddellijk weten niet te zijn gediend van vervolgzendingen.

Blijf volharden in je standpunt dat je je misleid voelt. Je hoeft niet bang te zijn dat ze je voor de rechter slepen, als je de vervolgzendingen niet wenst te ontvangen. Stuur het op hun kosten retour, en vraag bij het postkantoor een bewijs van verzending. Kost enige moeite, maar heb het er gewoon even voor over.

senska
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 18:48

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door senska »

oke ik heb de enqute 2007 wel ingevuld en ondertekend en ja stom genoeg een uurtje of 2 geleden op de post gedaan,wat moet ik nu in vredesnaam doen graag een berichtje hiervan alvast bedankt
groetjes

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

kijk even naar het bericht boven dat van jou.

Je hoeft niet bang te zijn voor die oplichters, 2 miljoen mensen hebben die troep gekregen, en er is inmiddels de nodige publiciteit over.

Dit gaat het Muntkantoor heel veel geld kosten.

P.de Groot
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:54

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door P.de Groot »

Ik had hier nog nooit van gehoord.Toevallig gisteren de gewraakte brief ontvangen.Kreeg er meteen een raar gevoel over.Ik heb de hele brief met een begeleidend schrijven aan VARA Kassa ( sorry hoor Radar ) gestuurd.Gelukkig zijn er een heleboel mensen alert op dit soort zwendel.Toevallig dat ik nu een heleboelinfo lees in de reactie's bij Radar.

P.de Groot
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2007 19:54

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door P.de Groot »

Ik had hier nog nooit van gehoord.Toevallig gisteren de gewraakte brief ontvangen.Kreeg er meteen een raar gevoel over.Ik heb de hele brief met een begeleidend schrijven aan VARA Kassa ( sorry hoor Radar ) gestuurd.Gelukkig zijn er een heleboel mensen alert op dit soort zwendel.Toevallig dat ik nu een heleboelinfo lees in de reactie's bij Radar.

gedding
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:32

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door gedding »

Doe als ik, Pak een baksteen in en plak de retourenvelop er op! Stuur dit retour naar het antwoordnummer. Dit antwoordnummer staat reeds op de envelop.
Door zo te handelen zullen de portokosten van dit zogenaamde Nederlans Munt Kantoor behoorlijk oplopen.

tubs
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:33

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door tubs »

Wat een goed idee! :D

alles verscheuren, zo zwaar mogelijk maken :lol: en dan terug sturen
met de hatelijke groeten van iedereen die zich niet te grazen laat nemen.

nelliebouman
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:37

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door nelliebouman »

:( Ik ben zo'n sufferd die het formulier ingevuld teruggestuurd heeft.
Maar.... ik heb bij de kleine lettertjes een * geplaatst en daarbij de aantekening dat ik geen munten wil ontvangen daar ik daar geen interesse in heb.
Ik hoef dan eventuele munten die mij gestuurd worden toch niet te betalen !!!

leoisaak
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:45

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door leoisaak »

Tegen deze oplichters is maar een goede remedie: financieële strop. In dit geval stuur de antwoordenvelope retour, alleen dit keer in een grote envelop met ander foldermateriaal die anders naar de papiercontainer zouden worden gebracht. Als ieder dit doet wordt het geldelijk gewin, verlies. Het is dan zo afgelopen.

anica
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2007 19:44

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door anica »

Na het lezen van de berichten, bedacht ik me dat ik de prullenbak nog niet leeg had gemaakt. Even nasnuffelen en ja hoor...de euro brief met enquete. Deze gaat dus niet bij het oud papier, maar ik stuur het lekker terug; verzwaard natuurlijk! Ik vond op internet meer over deze louche handel. Artikelen hierover van jaren terug! Ik hoop dat ze nu eens echt worden aangepakt. Hoeveel bomen zijn voor deze rotzooi omgehakt?!

borrelnootje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:15

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door borrelnootje »

Goed idee, dat terugsturen.
Ik heb deze reclame al eens eerder ontvangen. Toen viel mij de "kleine lettertjes" al op, over dat abonnement! :shock:
Ik ga hem ook even uit de oud-papierbak vissen en terugsturen middels bijgevoegde retourenvelop!

badgirl
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:16

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door badgirl »

Als je het enquete formulier hebt ondertekend is er nog niets aan de hand. Onderaan het enquete formulier staat o.a.: "Bij ons koopt u zonder risico: mocht u niet tevreden zijn met de geleverde waar, dan mag u de verzamelobjecten zonder opgave van redenen binnen de termijn voor zicht en teruggave van 20 dagen na ontvangst zonder restrictie en kostenloos terugsturen. Om de termijn aan te houden is het afdoende om de waar bijtijds terug te sturen. Als u het verzamelobject niet bijtijds terugstuurt, betaalt u de actuele aanbiedingsprijs."

Mijn advies hierbij is: als je het terugstuurt vraag dan een duidelijk bewijs van terugsturen!!

Dennis--SP
Berichten: 119
Lid geworden op: 10 jun 2006 20:21

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Dennis--SP »

Ik ga het morgen gewoon opsturen ,wat kan mij die 5 euro schelen? Alle munten zijn bij elkaar 3.98 waar in het echt en dan nog een mooi horloge. Ik betaal gewoon de eerste zending en zeg dan meteen op. Als het kennismakingspakket me niet bevalt stuur ik het sowieso terug en betaal ik uiteraard niks. Doe ik wel vaker , kennismakingspakketjes aanvragen en daarna meteen opzeggen. Ben heus niet de enigste.

zonnevogel
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2006 23:55

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door zonnevogel »

Ik heb de envelop volgepropt met zoveel mogelijk papier erin.Het was een dikke envelop geworden. Dat ze er maar lekker porto kosten over mogen betalen.Als iedereen dat nou deed, dan was het zo afgelopen met die flauwekul. :lol:

Redstar
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 jan 2007 14:33

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Redstar »

Kreeg de brief eergisteren. Regelrecht op het Groot Archief gegooid! :evil:

Gesloten