LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
janconsument
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2007 11:14

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door janconsument »

Doe zoals wij deden.

Pak een stuk of 30 enveloppen, vul deze met oud papier (lekker veel gewicht) of maak een mooi zwaar pakketje (tot 5 kilo) en zend deze naar het antwoordnummer.

Dit kost ze een fortuin aan porto.

Hoe meer mensen dit doen hoe minder zij aan hun "actie" overhouden.

Het is alleen jammer dat je de gezichten niet kunt zien van degene die deze post moet openen en verwerken.

Het ruimt lekker op als je je reclamefolders en oude kranten in enveloppen propt en het geeft een lekker gevoel!!!

Wij zijn van plan dit met al dit soort acties te gaan doen,
zegt het voort!

Ook je frustraties versturen? Hier is het adres:

Nederlands Muntkantoor
Antwoordnummer 1000
6100 XB ECHT

mcmodd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 dec 2005 15:03

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door mcmodd »

@ Ace_r,

geweldig gefeliciteerd. Ik denk dat je succes mede te danken is aan al die reacties van mensen op dit forum naar dit Muntkantoor toe (denk aan de bakstenen), maar ook aan je eigen doortastendheid.

Nogmaals proficiat, wellicht dat anderen hieraan ook wat hebben?

Met vriendelijke groet,

mcmodd :D

MAXIEM

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag ACE_R,

Proficiat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten, Maxiem/Read.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Indien u in de toekomst nog orders wilt plaatsen zullen wij u vragen om vooruitbetaling zodat wij zowel voor u als voor ons problemen kunnen voorkomen."
als je dat zou doen, ben je natuurlijk zelf verantwoordelijk.

Maar als je het zou doen, moeten ZIJ vooruitbetaling hebben? Brutalen hebben de halve wereld.

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door dolphy »

Geplaatst op 17 Feb 2007 10:25 door Dennis--SP

Vandaag als bijlage in de Telegraaf Weekeinde , de enquete!!! Ze houden nooit op!!!
Het staat er dus al... :roll:

In deze stunt (via bijlage in de Telegraaf) zullen zeer waarschijnlijk dus heel veel mensen intrappen.

De eerste keer toen ik zo'n brief kreeg heb ik deze onmiddelijk kapot gescheurd. Wist ik nog niet dat het op dit forum stond...
Vandaag dus het 2e exemplaar van deze oplichters!
Laatst gewijzigd door dolphy op 18 feb 2007 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Prikker »

Als iemand nog stoeptegels nodig heeft om op te sturen, dan moet je even contact opnemen met UPC. Die hebben namelijk een overschot naar aanleiding van ook zo'n foute reclame-aktie :
FOK!kers geven UPC koekje van eigen deeg
Gepost door Christiaan (--Christiaan--) - Bron: FOK!
Gepubliceerd: zondag 18 februari 2007 @ 11:45

FOK!user Conflict vond het niet zo leuk dat internetprovider UPC zomaar ongevraagd een zogenaamde "UPC Mediabox" afleverde. Daarom gaat hij, samen met vele andere FOK!kers, UPC een koekje van eigen deeg geven.

In een topic op het FOK!forum liet Conflict weten iedere dag een grindtegel te gaan sturen naar het gratis antwoordnummer van UPC. Niet veel later meldden andere FOK!kers ook graag mee te willen doen, en dat zijn er nu al meer dan tien. De spullen die opgestuurd gaan worden zijn niet meer alleen grindtegels, maar ook oude tv's en modems. De FOK!kers gaan ook een brief bij hun spullen sturen, welke hieronder te vinden is.


Geachte heer/mevrouw,

Net als velen ben ik niet gecharmeerd van het door jullie toegekomen 'aanbod'. Bij dit 'aanbod' wordt een UPC Mediabox afgeleverd. Ongevraagd.

Naast het feit dat het buitengewoon onbeleefd is om zomaar electronica naar mensen toe te sturen, is dit ook nog eens slecht voor het mileu, en een hoop werk voor de ontvangers van de pakketten.

In tegenstelling tot het pakketje dat door mij wordt toegezonden, wordt namelijk van de ontvangers verwacht dat zij het pakketje dat u hén toezendt weigeren of terugsturen indien zij geen gebruik willen maken van uw 'aanbod'.

Nu weet niet iedereen wat hij/zij moet verwachten bij het ontvangen van een pakketje van UPC, en weten zij al zeker niet dat ze met het in ontvangst nemen van het pakketje aan een abonnement vastzitten.

Om mijn ongenoegen te uiten over uw 'aanbieding', stuur ik u bij deze mijn aanbieding. Wees gerust, met het aannemen van dit pakketje zit u NIET vast aan een abonnement. Sommige mensen hebben namelijk wél enig fatsoensbesef.

Hoogachtend,

Een ontevreden UPC klant
Bron : http://frontpage.fok.nl/nieuws/73573

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door bot321 »

Heb hem gisteren ook ontvangen.
Heb de antwoordenvelop terug gestuurd met de Chinezen Euromunt
erin voor een prijs van 60 euro.Tevens in hele kleine
lettertjes erbij geschreven dat ze vast zitten aan een abbonement
van 82 euro p.mnd.Bij niet betalen volgt incasso. :wink:
Of ze moeten alsnog binnen 8 dagen opzeggen.

Deborah82
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 feb 2007 16:45

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Deborah82 »

Hahaha geweldig al die ideeen om die zooi terug te sturen! Ben ik ook gelijk mijn oud papier kwijt....ik heb nu al zin in de volgende brief! Ik had er namelijk ook eentje gekregen...maar ja wie niet.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

En al helemaal mooi om te zien dat al deze acties weldegelijk ertoe hebben geleid dat het muntkantoor hier lering uit getrokken zegt te hebben.


Zegt te hebben, dus........ :!:

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Jan9 »

AMSTERDAM (ANP) - Een ongeadresseerde reclame van het Nederlands Muntkantoor met een officieel aandoend enquêteformulier is misleidend. Dat heeft de Reclame Code Commissie geoordeeld. Ze heeft de uitspraak woensdag bekendgemaakt.

De gewraakte mailing van het muntkantoor bevat een 'Deskundigen Enquête 2007, Enquête over het onderwerp euro'. Volgens de commissie blijkt onvoldoende duidelijk dat invullen en retourneren van het vragenformulier niet alleen het dankpakket oplevert, maar dat de inzender voor ongeveer 30 tot 50 euro een bestelling plaatst voor 'Euro-Gedenkmuntensets'.

Over het plaatsen van de bestelling wordt pas gerept in de kleine lettertjes die onderaan de vier pagina's tellende mailing staan.

Gesloten