LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
JVZ
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 15:42

Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door JVZ »

Reklame van Nederlands Muntkantoor (Echt, Noord-Brabant)
In de bus gekregen in Amsterdam: Als je een zogenaamde enquete over de euro invult krijg je een horloge cadeau als dank. Je denkt dat je voor het invullen een horloge krijgt, maar je kunt kiezen tussen het 'dankpakket' ( met munten uit Slovenie) en 'geen interesse dankpakket'. Alleen bij het 'dankpakket ' kun je je naam en adres achterlaten, inclusief je handtekening. Veel mensen zullen het horloge wel willen hebben in ruil voor de enquete en zullen het logisch vinden dat je naam en adres invult. In combinatie met je handtekening hang je dan voor een muntenset Slovenie.
Heel geraffineerd opgestelde reklame.

Prikker
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Prikker »

Ik heb 'm ook gehad.

Doe wat ik doe, verscheur 'm en stuur 'm in kleine stukjes in de retourenvelop terug dan moeten ze toch de porto betalen. Desnoods stop je er nog andere reclamefolders bij om 'm wat zwaarder te maken.

Meer kun je niet doen.

Hmm.. tenzij dit ook onder de reglementen van https://www.spamklacht.nl valt ? Iemand ?

zander
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:57

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door zander »

Daarnaast neem je ook een abonnement op de muntensetjes als je het ingevuld op stuurt, varierend tussen de 30,92 en 49,92 euro.

Rups
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005 08:20

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Rups »

Deze brief vandaag ook gekregen. teruggestuurd zonder adres natuurlijk met de mededeling dat ik het schandalig vind en dat ze mensen erin proberen te luizen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

In hoe meer rubrieken je dit tegenkomt, hoe beter het is. Dit is al het derde of vierde subforum waar iets over deze reclame staat geschreven (oh ja, voor iedereen over me heen valt: ik was er niet de eerste mee, had het wel geplaatst in de rubriek waar een bericht erover mijns inziens het meeste thuishoort.)

Nu staat het dus te lezen in Oplichters, Acties/Reclame, en Euro. Wat was het vierde nou ook weer? Ach, drie subforums zijn ook voldoende.

MAXIEM

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Gewoon de brief terugsturen met een fake naam, een fake adres (wel binnen de postcode maar met een straatnaamnummer dat niet bestaat), een bestaande postcode en een fantasie handtekening. Daar hebben ze dan mooi werk mee, zonder dat het iets oplevert. :wink:

Maxiem.

Prikker
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Prikker »

@Maxiem

Oh hemeltje (ChristenUnie NewSpeak), da's een goed idee... jammer nou... ik heb 'm al verscheurd.

Kan niet wachten tot ik er nóg een krijg !!!

Gers Edmond
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:36

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Gers Edmond »

Heb die brief ook ontvangen. Mij viel al meteen de slechte lay-out op. Tevens ergens onderaan de brief een opmerking dat Nederlands Muntkantoor 'een merk van HMK GmbH / ZNL Taegerwillen Konstanzerstrasse 17, CH-8274 Taegerwillen' is. Bij het 'GmbH' fronste ik al mijn wenkbrauwen; Duits???? Tevens is in de gehele informatie geen website of zo te vinden. En het woord 'gratis' met slechts een bijbetaling... daar snap ik geen ABN van. Gelukkig verzamelt een stichting, waar ik lid van ben, ééns per twee maanden oud papier in, dus dergelijke bulk is goed voor de opbrengst van onze stichting. Kwam het toch nog allemaal goed hierzo :lol:

AVRO
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 21:23

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door AVRO »

Nou, ook ik was representatief geselecteerd. Volgens mij gaat representativiteit over de persoon en niet over de wijze van selecteren. Die deskundigheid heeft men dus ook al niet.
Inderdaad, betalen om iets gratis te krijgen... En waarom zou ik een Fins eurosetje willen.
Er zullen wel mensen reageren. Tja, runderen worden bij de wet niet beschermd.
Zoals gesteld: of bij het oud papier of leeg terugsturen!

zander
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:57

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door zander »

Ik ben even benieuwd, welk opinieformulier nr hebben jullie? Die van mij is 259/847. Iedereen neem ik aan?
(dit staat boven aan de enquete)

jijbak
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 dec 2006 19:22

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door jijbak »

Advies: vul een doos met rommel (tot maximaal 5 kilo), plak de antwoordenvelop op die doos en breng deze naar het postkantoor. Kosten voor die hondenkoppen van het muntkantoor. Als genoeg mensen dat doen, kappen ze wel een keer.

Ik heb ook enqueteformulier 259/847 8)

Daarnaast contact opnemen met de Consumentenbond en de Consumentenautoriteit om te zorgen dat deze praktijken stoppen.

AVRO
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 21:23

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door AVRO »

Hoe is het mogelijk, ik heb dat formuliernummer ook!
Ik zat er net aan te denken, dat vullen van een doos. :twisted:

Fight_Back
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 feb 2007 21:08

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Fight_Back »

De beste manier om deze lui aan te pakken is om met gelijke munt terug te slaan:
Stop de envelop vol met oude (waardeloze gulden) munten en stuur die retour. Extra veel gewicht, dus extra veel portkosten op rekening van dit zgn. MUNT(!)kantoor... kunnen ze binnenkort een museum openen met hun ontvangen MUNTENcollectie, ben je van die kwartjes, dubbeltjes af en zalig het gevoel wat je eraan overhoud... is onbetaalbaar.

Wees creatief met deze criminele praktijken en organisaties... dat is de echte tirranie in deze maatschappij!!!

Krijgen ze waar voor hun GELD!!!! Dat dit (vrij!) ondernemerschap nog niet bij wet verboden is!!!! Den Haag vindt het best... IK NIET!!!! Radar (en anderen) doe er wat aan en je kunt met deze ludieke aktie ook zelf je muntje bijdragen:) :):):):):):)

Het kost en verplicht je niks en anders verdienen zij uiteindelijk 250 zuurverdiende euri aan een ONGEVRAAGD abonnement! Wees gewaarschuwd!!!

Is er geen manier om in deze tijd een virtueel bedrijf op internet op te zetten waar iedereen belangeloos op in kan schrijven die wat tegen deze COLPORTAGE-praktijken wil doen? En waarbij ieder geslaagd faillissement een commissie oplevert die RECHTSTREEKS naar een goed doel gaat? Zijn we in 1 klap ook af van al die CRIMINELE (goede doelen?)loterijen !!!! Gratis advies bij deze, weer eens wat anders in deze tijden.

Stuur deze GOLDEN ENVELOP gerust door naar vrienden en kennissen (die deze envelop in bezit hebben).... brengt meer op dan welke hoax dan ook.! Grijp je kans met deze PORTVRIJE envelop :lol:

BETER NOG: kopieer deze tekst in alle forums waar dit item staat (ben anders alleen maar aan het registreren merk ik), dan gaat het een stuk sneller om deze lui ten gronde te richten :twisted:

h.ziepzeerder
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2007 23:08

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door h.ziepzeerder »

Vandaag ook zo`n oplichtersbrief ontvangen en wist het meteen: dit is niet kosjer! Mijn moeder van 85 was er wellicht ingetuind, als ik haar niet had gewaarschuwd. Dat dit soort oplichterspraktijken niet kunnen worden gestopt in een land als het onze waar je normaliter gesmoord wordt met regels en wetten?! Goed idee om de enveloppen terug te sturen met een onbestemde inhoud!

Gers Edmond
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2007 16:36

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door Gers Edmond »

259/847 dito formulier. Vind die terugzend ideeen wel erg origineel :twisted:

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door roland48 »

Voor zij die nog gezellig mee willen doen:

Nederlands Muntkantoor
Antwoordnummer 1000
6100 XB ECHT

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door hammy »

Zo zie je maar weer, hoe goed je moet opletten, ook ik kreeg hem in de bus. Gelukkig ben ik lid van de rijksmunt, dat is tenminste vertrouwd.
Je kon wel nagaan dat het een louche zaak was.
Wie geeft nu iets gratis weg en toch verzendkosten vragen, dat is niet koosjer, gaan mijn stekeltjes al omhoog.
En wat de tips voor het terugsturen betreft, deel ik ieders mening, laat ze maar flink opdraaien voor de portokosten.
Leuke tips trouwens, zal ik zeker gebruik van maken, en iedereen aanraden.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Het advies van Fight_Back is natuurlijk wel het domste wat men kan doen!
"Waardeloze"guldens in een envelop en naar dat "Muntkantoor"zenden????

Werkt Fight_Back soms voor dat "Muntkantoor"??????

Ja zeg, dat zal lekker wezen!! Dat Muntkantoor nog eens aan munten helpen ook!!

'k Ben daar een haartje betoeterd zeg! Nee een baksteen met hun enquete (oningevuld) terugsturen naar hun antwoordnummer is beter en menig stad of dorp heeft nog wel een straatsteen over.

Grootvader

giepske
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 nov 2005 14:17

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door giepske »

Gelukkig zie ik deze mail nog op tijd.
Ik ben zo`n goedgelovige :oops: en had hem al klaar
liggen om op de bus te doen.
Vlug weggooien dus.
Iedereen bedankt.
Groetjes Giepske.

hammy
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 jun 2005 17:52

Re: Nederlands Muntkantoor OPLICHTING?

Ongelezen bericht door hammy »

Je moet ook niet klakkeloos overal op reageren, altijd eerst op internet kijken wat voor bedrijf het is.
Kom je het nergens tegen, dan bestaan ze gewoon niet.
Koppie koppie, uitkijken dus, gelukkig dat je dit forum bezocht.

Gesloten