LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse muntenhuis

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ESabir
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:11

Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door ESabir »

Hoi,

Ikzelf heb onlangs een aantal munten via internet van het muntenhuis gekocht. 5 euro voor 5 actie's etc. Echter heb ik vandaag een munt binnengekregen welke ik nog nooit heb besteld, ook is het een muntsoort welke ik nooit zou kopen. Als het 5 voor 5 zou zijn zou ik het wel gewoon betalen, maar dit is een munt van 30 euro en het heeft geen echte waarde...
Heb naar alle facturen gekeken via mijn email, maar deze munt zit er echt niet bij. Geen enkel bevestigingsmail, niks...

Edit: ben er achter gekomen dat bij 1 van de munten een overeenkomst eraan gesloten is dat ze erna ieder maand een extra munt opsturen welke steeds duurder worden. Een gehele collectie zijn ze dus van plan op te sturen.
Alstublieft help me. Hoe kan ik hier vanaf komen zonder problemen, ik zou het me echt niet kunnen veroorloven om de gehele collectie te kopen als student zijnde. Ik wou alleen de munt van 10 euro, niet daarna ieder maand een duurdere extra.
Hoe moet ik het terug opsturen? Aangetekende brief of normaal? Bij een normale kunnen ze zeggen dat ze het niet hebben ontvangen en dan ben ik de klos of niet?

mvg,
E.Sabir
Laatst gewijzigd door ESabir op 17 nov 2010 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ESabir
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:11

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door ESabir »

Pindakaaspotje schreef:zit je niet toevallig aan een abonnement vast? ik weet het precies, maar het muntenhuis staat wel bekend om dit soort praktijken
Je hebt gelijk, alleen is er een probleem voor hen: Ze kunnen opsturen wat ze willen van een kale kip kan je niet plukken.
Bedankt voor de reactie, ineens is het me duidelijk hoe ernstig de situatie is. Die 30-80 per maand lijkt wellicht niet veel voor sommige hier, maar dat zou voor mij alleen bonen in blik eten worden voor de komende tijd...

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ESabir
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:11

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door ESabir »

Ze kunnen niet via automatische incasso van mij vorderen, gelukkig had ik hen die recht niet gegeven. Ook staat er dat ik na ieder munt 21 dagen de tijd heb om het terug te sturen waardoor ik het niet hoef te kopen. Echter weet ik niet precies hoe ik het terug moet opsturen en wil ik dat ook niet ieder maand weer doen (totaal 6 maanden dacht ik). De kans lijkt mij vrij groot dat ze gaan zeggen dat ze het niet ontvangen hebben en 6 keer aangetekend terug sturen kost mij ook redelijk wat...
Als ze achter dat klein beetje geld dat ik heb gaan, pluk ik mijzelf wel preventief kaal zodat zij het niet kunnen. Hoe dan ook, zij zullen er niet van profiteren. Ik zal er echter wel veel tijd en eventueel wat geld aan kwijt zijn.

Ik weet zeker dat er mensen zijn net als ik, maar die niet durven nee te zeggen en dan maar de gehele collectie gaan kopen terwijl ze eigenlijk maar 1 goedkope wilden kopen.

Ik heb ze een mail gestuurd waarin ik uitleg dat ik er alleen de eerste wou en niks anders. Ook heb ik hen gevraagd hoe ik het zou moeten terug sturen. Als het gewenst is plaats ik de antwoord dat ze geven hier voor eventuele toekomstige slachtoffers.

Bedankt voor de hulp pindakaas, echt als je mij niet gewaarschuwd had zou ik niet weten dat ik een gehele collectie toegestuurd zou krijgen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door plumber »

Volgens mij moet je deze bedrijven net zo aanpakken als
ze bij jou doen. Als je lid wil worden hoef je niks te doen,
maar als je op wil zeggen krijgen ze ineens de brief niet binnen.
Die munten worden ook niet aangetekend verstuurd dus
ik neem aan dat je ze niet ontvangen heb :wink:

ESabir
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:11

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door ESabir »

plumber schreef:Volgens mij moet je deze bedrijven net zo aanpakken als
ze bij jou doen. Als je lid wil worden hoef je niks te doen,
maar als je op wil zeggen krijgen ze ineens de brief niet binnen.
Die munten worden ook niet aangetekend verstuurd dus
ik neem aan dat je ze niet ontvangen heb :wink:
Dat zou diefstal zijn...
Ik stuur het dan wel op via normale post denk ik. Heb nog steeds geen mail terug ontvangen van hun klantenservice. Als ik de munt terugstuur moet ik er wel mijn factuurnummer etc bijzetten neem ik aan. Ook zit er een "certificaat van echtheid" op mijn naam bij de munt, zou die ook mee moeten? Het zorgt ervoor dat er extra postzegels op moet :roll: .

In ieder geval bedankt, ik koop die 5 voor 5 munten voortaan wel via de postkantoor.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door plumber »

Diefstal???????????????????
Hoe noem je dat dan wat die bedrijven doen! :mrgreen:

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door seconds-out »

ESabir schreef:
plumber schreef:Volgens mij moet je deze bedrijven net zo aanpakken als
ze bij jou doen. Als je lid wil worden hoef je niks te doen,
maar als je op wil zeggen krijgen ze ineens de brief niet binnen.
Die munten worden ook niet aangetekend verstuurd dus
ik neem aan dat je ze niet ontvangen heb :wink:
Dat zou diefstal zijn...
Ik stuur het dan wel op via normale post denk ik. Heb nog steeds geen mail terug ontvangen van hun klantenservice. Als ik de munt terugstuur moet ik er wel mijn factuurnummer etc bijzetten neem ik aan. Ook zit er een "certificaat van echtheid" op mijn naam bij de munt, zou die ook mee moeten? Het zorgt ervoor dat er extra postzegels op moet :roll: .

In ieder geval bedankt, ik koop die 5 voor 5 munten voortaan wel via de postkantoor.
Je bent niet de enige.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=do ... s%5D=18713

HNM
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jul 2010 11:13

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door HNM »

Geachte heer /mevrouw Sabir,
Namens Het Nederlandsche Muntenhuis reageer ik hierbij op uw bericht. Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen uw probleem alsnog graag oplossen. Helaas kunnen wij u aan de hand van uw gebruikersnaam niet zelf traceren. Wilt u contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 68 68 366 en vragen naar Marja of per email: [email protected]. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Het Nederlandsche Muntenhuis

ESabir
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:11

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door ESabir »

HNM schreef:Geachte heer /mevrouw Sabir,
Namens Het Nederlandsche Muntenhuis reageer ik hierbij op uw bericht. Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen uw probleem alsnog graag oplossen. Helaas kunnen wij u aan de hand van uw gebruikersnaam niet zelf traceren. Wilt u contact met ons opnemen via het gratis telefoonnummer 0800 - 68 68 366 en vragen naar Marja of per email: [email protected]. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 9-17 uur.

Met vriendelijke groet,
Klantenservice Het Nederlandsche Muntenhuis
Allemaal leuk en aardig maar het komt erop neer dat ik het al stop heb laten zetten.
De eerste munt wat ik voor 10 euro heb gekocht moet ik de volle pond voor betalen omdat ik de rest van een collectie niet koop. Omdat ik die al langer dan 21 dagen geleden heb ontvangen kan ik het ook niet terug opsturen.
Ook had ik een 2 euro herdenkingsmunt gekocht voor 2 euro...blijkbaar worden die voor 10 euro ps verkocht. De eerste krijg je voor 2, de rest kosten per stuk 10 euro.
Als je de rest niet koopt moet je voor de eerste de volle pond betalen...

Dus voor de munt wat als 10 euro staat moet ik nu 30, en voor een 2 euro munt 10 euro betalen... ipv 12 euro wordt het nu 40 euro.
28 euro meer dan wat ik eigenlijk dacht uit te geven.

Nu zal ik het eerlijk toegeven, ik heb niet alles gelezen wat ze opsturen . Maar zeg nu zelf er zit zoveel reclame tussen... Heb net nog 3* 2 euro munten weer ontvangen. Die gaan dus ook terug. Hopelijk ben ik er met 40 euro dokken ervan af. :(

@Plumber: Dat noem ik oplichting. Dat andere dat bij mij doen betekent niet dat ik dat terug ga doen. Zij blijven zich houden aan de wetgeving, ze vermelden ook hoe het zit met collecties. Echter moet je de vitale info tussen al het reclame door weten te lezen. Dit was mijn fout volgens de wetgeving, dus probeer ik het op te lossen zoals het zou moeten. Echter als ze hierna nog munten opsturen mogen ze het bij mij thuis komen ophalen...

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 03 jan 2012 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

ESabir
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 nov 2010 19:11

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door ESabir »

Bedankt, dat betekent dat ik in totaal 32 euro zal moeten betalen. 20 euro extra voor een levenslange wijze les is zo slecht nog niet. :wink:

In ieder geval stuur ik de 4 munten waar ik nooit om heb gevraagd morgen terug, ik zie wel wanneer ik die extra 20 euro zal moeten betalen.

Nogmaals bedankt!

MAXIEM

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ESabir

Stuur dit ********bedrijf een aangetekende brief met daarin de tekst dat je geen toezending van verdere munten meer wenst te krijgen en dat je als dat van toepassing zou zijn, alle volgende toezendingen als ongevraagde toezending zult beschouwen. Verwijs daarbij naar het BW7/7.

Maxiem.

Flentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 21:21

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Flentje »

Wat lees ik nu? “Het Nederlandsche Muntenhuis vindt tevreden klanten en goede service erg belangrijk. Wij willen uw probleem alsnog graag oplossen.” HUH? Het moet niet gekker worden!
Hier de realiteit:
Eind juni bestelde ik een munt bij het Muntenhuis als cadeau voor mijn broer. Ik kreeg ook "voorkeursrecht" op andere munten. Ik heb daar geen aandacht aan besteed. Ik ontving mijn bestelde munt in juli en betaalde de rekening. Daarmee stopte het niet. In de maand augustus - terwijl ik op vakantie was- ontving ik twee (!) nieuwe munten. Bij bestelling van een munt bij het Nederlandsche Muntenhuis via internet zit je namelijk vast aan een 'collectie' munten. Elke maand wordt een nieuwe munt gestuurd in een enveloppe. Als je deze niet wilt, moeten deze binnen 21 dagen worden teruggestuurd. Ik merkte dat te laat en heb nu rekening van €200,-.

Hier is sprake van misleiding. De zaak ligt nu bij Intrum Justitia (incasso). Ik heb oktober de twee ongewenste munten teruggestuurd per aangetekende post. Ik heb dezelfde dag een mail gestuurd naar de klantenservice en gesteld dat de 'aanbieding' onduidelijk was en ik de munten niet wens. Via Intrum Justitia kreeg ik het bericht dat mijn "betwisting ongegrond is verklaard", omdat ik de gehele collectie zou heben besteld.

Ze vragen erom. Zie je voor de rechter HNM (Nederlandsche Muntenhuis)!
Groet Flentje

Meer weten?
Zie:
De Consumentenbond heeft het bedrijf eerder aangesproken op de "onduidelijke aanbieding". http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... aanbieding )

http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=muntenhu ... ord&id=153

helmatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 nov 2010 01:45

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door helmatje »

ook ik lig met het muntenhuis in de klich ze stuurde mij 5 a6 parketten in een week
ik was toen op vakantie toen ik terug kwam heb ik ze meteen gemaild dat ik deze munten niet wilde,
ik kreeg een email terug dat ik ze kosteloos kon terug sturen ik meteen dezelfde dag gedaan
nu word ik belaagd door incasso krijg elke dag een brief sms of email dat ik toch moet betalen omdat ze i de eerste instantie zeiden niets terug te hebben ontvangen,maar vanmorgen vertelde die man dat ik telaat was met terug te sturen,
ik heb die man vriendelijk maar duidelijk verteld dat ik niet betaal voor iets wat ik niet in mij bezit heb.
het is een grote oplichtingsbende heel dat muntenhuis
als ik ze een email stuur dan dan reageren ze daar niet op
klopt voor geen meter zie ook dit forum bij douce we zijn niet de enige

Flentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 21:21

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Flentje »

Nou ben ik benieuwd of het Muntenhuis ook reageert op helmatje, op mij en op al die andere gedupeerden, die zich gepakt voelen. Wij zijn ontevreden, u vindt het belangrijk dat wij tevreden zijn. Ik zou zeggen: pak uw kans HNM!

smishak
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:32

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door smishak »

Het Nederlandse Muntenhuis is een niet zo'n nette organisatie.
Ook ik bestelde voor de gein voor mijn kinderen een munt van 5 Euro.
Kreeg daarna ook ongevraagd munten. Heb toen contact opgenomen en de zendingen zijn stopgezet. De zendingen die ik al had gehad kon ik terugsturen naar een antwoordnummer. Ik heb precies gedaan wat muntenhuis mij vroeg en dit ook bevestigd per e-mail.
Na een tijdje kwamen er brieven van nog zo'n weinig klantvriendelijke organisatie die zich Intrum Justitia noemt. Reageren niet op e-mail, uiteindelijk heb ik gebeld en via een brief de zaak uitgelegd. Men zou het uitzoeken. LAng niets gehoord totdat ik van Intrum te horen kreeg dat de betwisting ongegrond is verklaard omdat het Nederlandse Muntenhuis beweerd geen zendingen retour te hebben ontvangen en nooit een melding heeft ontvangen. Ja ja goed onderzoek.
Een tijd daarvoor had ik Muntenhuis al geschreven alle tijd die nog in dit dossier gaat zitten in rekening ga brengen en mocht Muntenhuis niet binnen enkele weken reageren ik ervan uit mag gaan dat ze hier accoord mee zijn. Niets gehoord dus inmiddels behoort Muntenhuis mij zo'n 250 Euro te betalen. Er zijn rekeningen gestuurd, maar betalen ho maar.
Ook op andere e-mails reageert het muntenhuis niet, net zomin als Intrum trouwens. Intrum schrijft inmiddels dat de deurwaarder gaat langskomen.
Dus Muntenhuismensen, jullie lezen mee, laat nu maar eens zien wat jullie klantvriendelijkheid echt waard is.

.

Flentje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 nov 2010 21:21

Re: Nederlandse muntenhuis

Ongelezen bericht door Flentje »

In ieder geval dien ik een klacht in bij de Consumentenautoriteit. Het zou denk ik goed zijn dat iedereen die belazerd is door het Muntenhuis, dat doet. Als er meer van ons zijn, zullen ze er ongetwijfeld mee aan de slag gaan.

Hoe? Je kunt je klacht indienen via:
http://www.consuwijzer.nl/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Ze schrijven:
Waarom is het belangrijk dat ik mijn klacht bij ConsuWijzer meld?
Achter ConsuWijzer staan drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de NMa (Nederlandse Mededingingsautoriteit) en de OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit). En dat is in úw voordeel. Want ConsuWijzer registreert iedere vraag en klacht. Uw signaal komt dus rechtstreeks bij deze toezichthouders terecht. De toezichthouders hebben wettelijke middelen om in te grijpen als bedrijven zich niet aan de regels houden.

Mocht je je juridisch willen voorbereiden op een dagvaarding oid: http://www.consumentenautoriteit.nl/cab ... netaankoop

Tenslotte, ik heb op meerdere plekken een bericht achtergelaten over de malafide verkooptechnieken van het Nederlandsche Muntenhuis. Als we allemaal onze eigen ervaringen posten, kunnen we in ieder geval veel mensen een boel poen en ellende besparen. Het Muntenhuis reageert op elke klacht op die sites door te zeggen dat ze het probleem willen oplossen. Blijkbaar doet het ze pijn.

Gesloten