LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Stiertje
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 sep 2005 21:41

Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Stiertje »

Beste mensen,

Ben ik de enige of hebben meer mensen last van het volgende:

Je kijkt TV, normaal volume. Reclameblok komt...niks aan de hand: net als anders een kopje koffie en mijn mail checken. Komt de nieuwe 'Hans' reclame van UPC voorbij: schiet het volume ineens vrij ver (lees: ik ervaar het als zwaar irritant) omhoog. Reclame is afgelopen en het volume is weer normaal.

Kortom: naar mijn idee is dit alleen bij de UPC reclame. Hebben meer mensen dit gemerkt? Ik vond de UPC reclames al zo irritant maar als wat ik zeg klopt vind ik het gewoonweg niet kunnen. De eerste keer schrok ik me een hoedje!

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Gr.
Linda

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Misschien is je tv kapot? Ik heb de nieuwe reclame al meerdere malen voorbij zien en horen komen, maar het volume blijft gewoon hetzelfde.

Stiertje
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 sep 2005 21:41

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Stiertje »

De tv is zeer zeker niet kapot.
Gisteren avond kwam hij nog twee keer voorbij: een keer weer zo hard maar de tweede keer niet meer. Dus waarschijnlijk ligt het toch aan mij.

Chima
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 jun 2005 11:11

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Chima »

Ik moet Stiertje hier gelijk in geven. Ook wij hadden al gemerkt dat we naar afstandbediening moeten grijpen zo gauw de UPC reclame voorbij komt.

Maar UPC is daar niet de enige in volgens mij.....

qlootzak
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 feb 2006 01:10

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door qlootzak »

Reclame is over het algemeen 30% (!!!!) harder. Die daar van upc zijn misschien uitgeschoten met het volume knopje.

Maar zelfs als die upc reclame niet zo hard was, vond ik hem nog steeds ZWAAR IRRITANT!

Ik leef met je mee.

Beathoven
Berichten: 191
Lid geworden op: 29 jan 2006 23:43

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Beathoven »

De nieuwe reclame voor digitale TV is beter, dat is tenminste een reclame met mooie beelden, goede muziek en verder geen gelul.

Zou dat mens van UPC getrouwd zijn met Leen van Frisia Financieringen. Misschien kunnen ze samen met schimpie het meest irritante reclamespotje voor 2006 maken :wink:

Stiertje
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 sep 2005 21:41

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Stiertje »

Mjah want ik weet zeker dat ik gelijk heb. Vele mensen geven mij ongelijk maar ik en mijn vriend zijn er zeker van dat hij inderdaad minimaal 30% harder gaat...ronduit belachelijk...je moet al blij zijn dat ik reclame op heb staan...beetje triest...

vd2006
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2006 11:49

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door vd2006 »

Dit is bij verschillende reklames.
Heb je een moderne TV dan zit er soms wel een functie op
om het geluid automatisch zachter te zetten.

Stiertje
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 sep 2005 21:41

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Stiertje »

Kan wel zo zijn maar het blijft irritant.
Ik merk het zelfde bij andere reclames maar het zal vast en zeker vaker gebeuren. Alleen bij UPC valt het echt op, verder valt het mij nooit op misschien. En tja kan de tv wel automatisch zachter zetten maar dan nog is de UPC reclame harder...Het blijft gewoon irritant.

Floon
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2006 18:46

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Floon »

Nou het is mij ook opgevallen en het is inderdaad mateloos irritant. Een irritante reclame die ook nog eens hard de kamer inknalt. Ik ga eens even uitzoeken of er iets aan gedaan kan worden. Wat mij betreft is het misbruik maken van de positie als kabelleverancier. De reclame wordt namelijk alleen harder uitgezonden in de steden waar UPC kabelleverancier is (wel in Eindhoven niet in Enschede/Groningen)

Groeten Floris

Stiertje
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 sep 2005 21:41

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Stiertje »

Blijkt dat ik toch niet gek ben.
Wij wonen inderdaad in de omgeving Eindhoven. Geen idee of het daaraan ligt maar ik ga wel een klacht indienen. Ik weet dat het weinig zin heeft en ik waarschijnlijk niet eens een reactie terug krijg maar ik moet dit officeel even daar kwijt. Het gaat mij gewoon te ver. Gister nog: staat de tv zacht aan, ben in gesprek met iemand en hoppah...ik irriteer me echt niet snel...maar toen...brrr....meteen afgezet...

helenamaria
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2006 22:29

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door helenamaria »

Mij is het ook opgevallen. Je zit nietsvermoedend te kijken naar een knus programma, en dan opeens: "HANS!!! HAHAAAAAANS???"

Het is een keertje uitgelegd in een of ander semi-wetenschappelijk programma. Er is een bepaalde maximum aan geluid waar tv-spul op mag worden uitgezonden, en dat wordt soms in een uiterste piek bereikt. Reclames zorgen ervoor dat ze continu tegen die bovengrens aanzitten, zodat het in totaal veel harder klinkt.

UPC heeft blijkbaar wat bedacht waardoor ze er nog meer boven zitten. Het is echt harder, in ieder geval ook hier in Amsterdam.

michel93
Berichten: 64
Lid geworden op: 16 jan 2006 18:53

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door michel93 »

Is mij nog niet opgevallen,, kga is opletten bij die reclame.

Digibetus
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2006 20:28

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Digibetus »

Het probleem met de reclame doet zich enkel voor op Veronica.
Weinig mensen die dat door hebben en waarschijnlijk ook de reden
dat t al maanden geschreeuw is met al die UPC reclames.

rdevos
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:04

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door rdevos »

wat een gezeur over die reclame van UPC, ik vind het een geweldig geinige spot en als je nu denkt dat het alleen deze spot is die luider overkomt dan je zou willen, luister je wel heel selectief en/of bevooroordeeld, dus Hans ..................ruilen? :lol:
ik heb geen enkel belang in UPC :!:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik kijk toch regelmatig tv, woon in het uitzendgebied van UPC, heb die reclame vaak voorbij zien komen. Maar er is mij echt nooit iets opgevallen van een tv of geluid dat automatisch harder en zachter gaat.

Het lijkt me ook heel sterk dat het alleen bij deze reclame en alleen in het uitzendgebied van UPC is. Hoe moeten ze dat bepalen?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Martin1976 »

alleen bij niet UPC-abonnees manipuleren ze het geluid, je TV gaat gelijk raar doen, je cavia is van de leg en je apparatuur is meteen ontregeld. nog nooit meegemaakt? :wink:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door karr-2 »

Vandaar dat mijn koffiezetapparaat het niet meer doet, de magnetron alleen nog maar wil vriezen en mijn auto niet wil starten. Nu weet ik waar het aan ligt.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door Martin1976 »

precies, gewoon meteen wegzappen die UPC reclame! :wink:

fries1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2010 23:20

Re: Nieuwe UPC 'Hans' reclame

Ongelezen bericht door fries1982 »

het klopt inderdaad dat de upc reclame in upc gebied veel harder staat. thuis irriteer ik mij er mateloos aan, in de provincie groningen nergens last van! ik heb DE oplossing: WEGGAAN BIJ UPC! Al je UPC producten opzeggen! dat is de enige manier om zo een blok te vormen tegen deze irritatie. ik heb het al gedaan en moet zeggen het is een verandeming

Gesloten