LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Robbert1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2018 16:10

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door Robbert1968 »

Een aantal maanden terug was dat een hot item op Facebook.

Bij veel mensen verschenen advertenties op hun Facebook of Instagram met producten.
Voor het bekijken van de prijs of het plaatsen van een bestelling werd je verwezen naar een externe link.
Van wat ik begreep, werd er eerst om je persoonlijke gegevens gevraagd en tijdens het proces werd er gevraagd om op een Bestel-knop te drukken.

Het lastige hieraan is dat wanneer het bedrijf kan aantonen dat er op de Bestel-knop is gedrukt, er geen sprake is van een ongewenste bestelling.

Je kunt het volledig negeren, zoals ConsuWijzer en Tros Radar aangeeft. Maar dit lijkt mij niet wijs als het bedrijf in kwestie redelijkerwijs kan aantonen dat
de bestelling en verzending zijn verstuurd naar aanleiding van jouw handelingen op hun website.

Wellicht zal het niet tot een rechtszaak komen. Maar voortdurend mailtjes, brieven en telefoontjes van een incassobureau vreten tijd.
Daarnaast zou het zou maar kunnen dat het een BKR registratie oplevert, waardoor je moeite hebt met het verkrijgen van een lening of zelfs het afsluiten van een mobiel abonnement.

Aangetekend terugsturen kost waarschijnlijk een tientje en dan ben je zeker van je zaak.

Mocht je echter nooit wat hebben ingevuld, dan is mijn advies om even langs te gaan bij de politie en een aangifte doen van identiteitsfraude.
Het kan zijn dat een of andere grappenmaker jouw gegevens heeft ingevuld en dan zit jij met de gebakken peren.

Anne-Sophie4
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2018 19:36

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door Anne-Sophie4 »

Hier ook een aantal weken geleden een pakketje door de brievenbus gekregen. Een pakketje dat niet besteld is maar wel verzonden. En op de mail ontvangen wij nu aanmaningen. Al een aantal weken aan het mailen geweest met digital sourcing zonder resultaat helaas. Als antwoord op de laatste mail die ik heb gestuurd krijg ik dat ze niet meer zullen reageren op mails. Echter afgelopen zaterdag een aanmaning gekregen via de post met een dreigbrief dat ze een jurist gaan inschakelen. Weet iemand wat hiermee te doen? Ik kan het pakketje terug sturen natuurlijk 13 euro is nog altijd goedkoper dan het product en de aanmaningskosten. Maar het moet worden verzonden naar een postbus, dat vertrouw ik persoonlijk niet helemaal. Wat zijn jullie ervaringen/adviezen?

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door juliomariner »

U heeft niets besteld. Dan is het een onterrechte factuur. Mail ze maar dat u de rechtzaak met vertrouwen tegemoet ziet
Laatst gewijzigd door juliomariner op 21 feb 2018 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze als afzender een postbus doen, daar gaan brieven in en geen pakjes, dus retour onmogelijk... en zou weer bij U bezorgd moeten worden.

Niet besteld mag je houden en bij niet terug halen door hun mag je ze gebruiken of weggeven.
Als je niet tekende voor ontvangst pakje is zelfs bewijs voor bezorgen niet voldoende.

De incasso, gewoon negeren en vooral geen brieven schrijven of kosten maken.
Eventueel als ze mail sturen, niet beantwoorden want dan blijven ze je op werkende mail adres lastig vallen.
Lezen mag, leesbevestiging of antwoord, liever niet.

Nilma Hoving
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2018 15:32

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door Nilma Hoving »

Vandaag heeft op naam van mijn dochter van 14 jaar een pakket Diamondgel kit binnen gekomen te waarden van 108,85€ Van Digital Sourcing.
Wat moet ik hier mee? Ik kan ze niet eens terugsturen

juliomariner
Berichten: 4809
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door juliomariner »

En u weet zeker dat ze niets heeft besteld?
Als ze niets heeft bedteld gelden bovenstaande antwoorden

Nilma Hoving
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2018 15:32

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door Nilma Hoving »

Ze zegt dat, ze via Instagram een reclame heeft gezien en om verder te kijken moest ze haar adres invullen paar minuut later kreeg ze een e-mail dat haar bestelling binnen paar dagen zal ontvangen

Moiseule58

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Nilma Hoving schreef:Vandaag heeft op naam van mijn dochter van 14 jaar een pakket Diamondgel kit binnen gekomen te waarden van 108,85€ Van Digital Sourcing.
Wat moet ik hier mee? Ik kan ze niet eens terugsturen
Uw dochter is minderjarig. De onderstaande link vertelt u wat u kunt doen.

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-d ... jarig-kind

https://www.consuwijzer.nl/thema/koop-op-afstand

Jeffrey011181
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2018 10:25

Re: Pakje met niet-bestelde oogpotloden van Digital Sourcing

Ongelezen bericht door Jeffrey011181 »

Brief van incasso bureau ontvangen waarin stast dat ik een betaling moet doen van 104.95 euro ik heb nog noot wat besteld ik heb ook nooit wat ontvangen. Volgens incasso bureau is op mijn IP adres iets van gezichtsmaskers besteld en ik kan maar beter betalen werd mij verteld en er word hellemaal niet naar mijn kant van het verhaal gehoord. Er werd vrij agressief gesproken door het Incasso bureau Monarch Collect uit Amsterdam. Ook werd de verbinding verbroken toen ik om meer bewijs vroeg. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en het verhaal uitgelegd zij vertelde mij dat ik mij niet druk moet maken en het kon vergeten. Ik heb ook nooit een bevestiging mail gehad en sterke nog ze weten mijn email adres niet eens. Het incasso bureau probeerde wel mijn mail adres te krijgen maar dat heb ik geweigerd.
All met all was ik zeer op de kast gejaagd dat dit allemaal kan ????

Gesloten