LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor Sony cashback

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
J Scheffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2015 18:36

Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door J Scheffer »

Begin januari 2015 een Sony Alpha 58 gekocht via Bol.com. Hierop zat 50 euro cashback van Sony na registratie op. Ik heb alles keurig ingevuld en opgestuurd en 19 januari een mail van Sony ontvangen dat ik binnen 2 weken de 50 euro op de rekening zou krijgen. Echter er gebeurt helemaal niets.Sony kan blijkbaar niet zo goed datums bij houden !!!!!
Na 2,5 week gebeld met Sony ondersteuning. Zij konden mij niet helpen en ik werd naar Sony cashback gestuurd. Deze gebeld a 20 cent per minuut met een max van 10 euro. Deze beloofden dat het geld maandag 9 februari zou worden overgemaakt. Echter U raad het al donderdag er na nog geen geld. Weer gebeld met Sony cashback. Jawel voor 20cent p/min, enz. Deze dame wist mij te vertellen dat het geld de komende week en misschien maand of........ en toen werd ze stil. Kortom ik krijg een heel onbehagelijk gevoel. Vrijdag 13 februari met Sony Nederland gebeld. Desbetreffende persoon heeft een dossier aangemaakt en na intern overleg zou ik terug gebeld worden door de leidinggevende. En wat denkt U? Nee, natuurlijk word ik niet teruggebeld!
Maandag 16 februari maar weer eens gebeld. Ja de baas had het druk gehad en was het vergeten........ Echter uiterlijk woensdag 18 februari zou het geld worden overgemaakt.
Nou U raad het al: NIETS< HELEMAAL NIETS!
Sony is goed in beloven, maar hun woord na komen , dat kent SONY niet. Inmiddels al heel wat belkosten gemaakt. Als ik dat bij het bedrag van de camera had gelegd had ik al lang een NIKON kunnen kopen en was ik van dit bedrijf af geweest.
Dus advies : ga niet in op deze cashback actie en koop een camera van een goed merk die zijn woord wel nakomt.

stofzuigertje

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik ben het als eigenaar van 28 webshops volkomen met U eens!

Ik verkoop geen producten meer tijdelijk als er een dergelijke actie loopt.
Bij diverse merken helaas ervaring op gedaan dus als iedereen mijn beleid over zou nemen is deze
vaak vergeten geld of te laat en te laat uitbetalen en veel gezeur snel afgelopen.

Kies voor lage prijzen en zonder kans op geld terug of problemen!
Iemand die bij www.kieskeurig.nl regelmatig tot de 3 goedkoopste behoorde....

Mag geen naam noemen wegens verboden sluikreclame op dit forum!

hoogtefotografie
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 feb 2015 10:01

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door hoogtefotografie »

J Scheffer schreef:Begin januari 2015 een Sony Alpha 58 gekocht via Bol.com. Hierop zat 50 euro cashback van Sony na registratie op. Ik heb alles keurig ingevuld en opgestuurd en 19 januari een mail van Sony ontvangen dat ik binnen 2 weken de 50 euro op de rekening zou krijgen. Echter er gebeurt helemaal niets.Sony kan blijkbaar niet zo goed datums bij houden !!!!!
Na 2,5 week gebeld met Sony ondersteuning. Zij konden mij niet helpen en ik werd naar Sony cashback gestuurd. Deze gebeld a 20 cent per minuut met een max van 10 euro. Deze beloofden dat het geld maandag 9 februari zou worden overgemaakt. Echter U raad het al donderdag er na nog geen geld. Weer gebeld met Sony cashback. Jawel voor 20cent p/min, enz. Deze dame wist mij te vertellen dat het geld de komende week en misschien maand of........ en toen werd ze stil. Kortom ik krijg een heel onbehagelijk gevoel. Vrijdag 13 februari met Sony Nederland gebeld. Desbetreffende persoon heeft een dossier aangemaakt en na intern overleg zou ik terug gebeld worden door de leidinggevende. En wat denkt U? Nee, natuurlijk word ik niet teruggebeld!
Maandag 16 februari maar weer eens gebeld. Ja de baas had het druk gehad en was het vergeten........ Echter uiterlijk woensdag 18 februari zou het geld worden overgemaakt.
Nou U raad het al: NIETS< HELEMAAL NIETS!
Sony is goed in beloven, maar hun woord na komen , dat kent SONY niet. Inmiddels al heel wat belkosten gemaakt. Als ik dat bij het bedrag van de camera had gelegd had ik al lang een NIKON kunnen kopen en was ik van dit bedrijf af geweest.
Dus advies : ga niet in op deze cashback actie en koop een camera van een goed merk die zijn woord wel nakomt.
Bij Nikon bijvoorbeeld de D3300 50 euro cashback, 3 A-viertjes met allerlei vragen, die niets uitstaan met het type camera. Voor dat je het weet sta jij met je gezin in tekst volledig op internet, waar je nooit meer vanaf komt. Nu een half jaar later, ik heb de camera goedkoper dan met cashback. Gewoon blijven rondneuzen.

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door sweet-devil »

Probeer het eens via social media. Gratis, en de bedrijven zijn bang voor slechte publiciteit dus reageren snel.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door GJvdZ »

hoogtefotografie schreef: Bij Nikon bijvoorbeeld de D3300 50 euro cashback, 3 A-viertjes met allerlei vragen, die niets uitstaan met het type camera.
Dacht je dan dat ze je geld terug geven omdat ze je zo aardig vinden? Cash back acties zijn o.a. bedoeld om marketinggegevens te verzamelen. Het feit dat mensen voor relatief kleine bedragen er al aan mee doen is een duidelijk teken dat we privacy niet zo veel waard vinden.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Precies.

J Scheffer
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 feb 2015 18:36

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door J Scheffer »

GOED NIEUWS

Sony heeft blijkbaar toch eieren voor haar geld gekozen en alsnog de 50 euro over gemaakt.
Hiermee heeft het recht toch gezegevierd. Al koste het de nodige discussie en energie.

J Scheffer

sweet-devil
Berichten: 123
Lid geworden op: 03 dec 2014 14:27

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door sweet-devil »

J Scheffer schreef:GOED NIEUWS

Sony heeft blijkbaar toch eieren voor haar geld gekozen en alsnog de 50 euro over gemaakt.
Hiermee heeft het recht toch gezegevierd. Al koste het de nodige discussie en energie.

J Scheffer
Dat is mooi. Sommige bedrijven zijn zo slecht nog niet, alleen sloom.

Mat64
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2015 11:17

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door Mat64 »

Ik heb ook problemen. Voor de kerst een Sony RX100 gekocht, ook met cash-back. Geregistreerd en alle documenten inclusief de orginele streepjescode opgestuurd naar het aangegeven adres in Maastricht.

Nu krijg ik plots een e-mail dat de orginele streepjescode ontbreekt. Lekker is dat: ik kan dit op geen enkele manier corrigeren; de streepjescode heb ik dus niet meer: die heb ik opgestuurd!

Ik heb de customer care een e-mail gestuurd m.b.t. dit probleem. Eens kijken wat er nu gaat gebeuren.

jolandavt
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2016 16:08

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door jolandavt »

tja ook ingetrapt begin januari 2016 tv gekocht waar 100 euro cashback op zit. Wilde eigenlijk niet zoveel voor een tv uitgeven maar mijn man vond de tv zo mooi en ook het beeld, dus ja je krijgt er nog 100 euro voor terug en van de winkel nog wat korting dus toch gekocht. En meteen alles opgestuurd per post en ook nog digitaal zou binnen 2 a 3 weken geld terug krijgen maar niks. Heb een mail gestuurd geen antwoord op gekregen heb 2 keer gebeld ze zeiden komt er aan het is goed gekeurd. Maar nog niets, vorige week weer een mail gestuurd dat ik het niet netjes vond mensen zolang op hun geld te laten wachten. Niet iedereen heeft zoveel geld te besteden. Mail terug gehad door het overweldigende succes was er een betalingsachterstand nog enige tijd geduld. Ben benieuwd maar volgende aktie zal niet meer overweldigend zijn voor mij geen sony meer als het zo moet.

McLovin90
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 mar 2016 17:28

Re: Pas op voor Sony cashback

Ongelezen bericht door McLovin90 »

Heb vorig jaar een Samsung S6 edge gekocht met €100,- cashback. Ja, het duurde even voordat het geld op mijn rekening stond, maar ach, als je de dagen gaat aftellen duurt alles lang. Ik had er niet meer bij stilgestaan en op een gegeven moment stond het geld netjes op mijn rekening, dus het is niet zo dat alle fabrikanten moeilijk doen met cash-back acties. Dat mag ook gezegd worden.

Gesloten