LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
krogtwil
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:02

Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door krogtwil »

Pearl maakt veel reclame met de aanbieding dat bij aankoop van een bril de tweede bril op sterkte gratis is. Dit blijkt echter niet juist te zijn. Je krijgt slechts een 2e bril met een maximale montuur prijs van € 100 en ipv van dubbel focus slechts leesglazen of verwegglazen. Ook moet de sterkte van de glazen voor beide brillen gelijk zijn. Dat je dus voor een andere persoon ook die 2e bril kunt krijgen is dus ook niet juist. Na wat gezeur werd uiteindelijk wel € 50 korting gegeven.

mirna
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:32

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door mirna »

Ik ben er ook geweest en moest betalen voor mijnmultifocale bril omdat deze automatich kleurend was 765 euro.
Maar een tweede bril er gratis bij?
Nee hoor, een leesbril of een afstand bril en dan kon ik kiezen in een bepaalde hoek van de zaak die monturen waren daarvoor.
Ik weet genoeg ik ben gewoon weggegaan.
Nu ben ik geslaagd bij een kleine middenstander die geen dure reklame maakt maar eerlijke mond op mond reklame die het liever aan de klanten geeft.
Eerlijke reklame is ver te zoeken vind ik.
Zeer slim bedacht deze reklame.
Maar mensen worden ook slim en krijgen het vroeg of laat door dat deze manier van reklame maken op ten duur negatief uitvalt.

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door Chani »

bij dit soort acties zitten heel vaak addertjes onder het gras. Letterlijk gezien komen ze wel na waar ze mee adverteren, maar echt netjes is het natuurlijk niet. daarom moet je denk ik ook altijd expliciet naar de voorwaarden vragen, en dan beslissen of het wel of niet voordelig uitpakt.
Ik kwam toevallig met de vorige actie met gratis zonnebril op sterkte wel voordelig uit bij de pearl. maar een volgende keer ga ik net zo lief naar een ander die een beter aanbod heeft.

mirna
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:32

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door mirna »

Juist.

Maar als ze eerlijke reklame willen voeren moeten ze dit ook in de reklame vermelden ,dat ze een leesbril of een afstandbril erbij krijgen als tweede bril.
En niet de klanten binnen laten komen en het dan pas vertellen.

Chani
Berichten: 39
Lid geworden op: 05 jan 2006 18:26

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door Chani »

als ze alle voorwaarden in de reclame moeten vermelden mogen ze die wel 3 keer zo lang maken.
op tv is in de reclame duidelijk te zien dat je naar de voorwaarden moet vragen in de winkel.
Dat lijkt mij meer dan voldoende in dit geval.
liefs

rabartels
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 nov 2004 23:02

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door rabartels »

op de pearl website kun je wel alle voorwaarden lezen:

Ik zie een… 2e bril gratis. Ook als zonnebril op sterkte.
Naast de uitstekende service, is het kopen van een bril bij Pearle Opticiens ook heel voordelig. Want bij aankoop van een complete bril krijgt u een 2e bril gratis. En, omdat de zomer er aan komt, ook als zonnebril op sterkte. Deze gratis bril kunt u kiezen uit maar liefst 500 monturen. Goeie actie van Pearle. Deze actie is geldig tot en met 2 juli 2006 bij Pearle Optiens.


Wat u nog moet weten over deze actie.
Deze actie is geldig van 3 april tot en met 2 juli 2006.
Koopt u een complete bril dan krijgt u van Pearle Opticiens de 2e bril gratis.
Voor uw gratis 2e bril heeft u de keuze uit alle monturen, behalve de monturen met een oranje sticker.
De goedkoopste van de 2 monturen krijgt u gratis.
Als de glazen van de 1e bril die u koopt enkelvoudig zijn, dan krijgt u ook enkelvoudige glazen voor uw gratis 2e bril.
Als de glazen voor de 1e bril die u koopt multifocaal zijn, dan heeft u de keuze tussen multifocale of enkelvoudige glazen voor uw gratis 2e bril.
De glazen in uw gratis 2e bril zijn van dezelfde sterkte als de glazen in de 1e bril.
De gratis glazen voor uw gratis 2e bril zijn standaard (gekleurde) kunststof enkelvoudige glazen (index 1.5) of standaard (gekleurde) kunststof multifocale glazen (Variview Basic, index 1.5).
Voor bewerkingen behalve kleurtoeslag van uw glazen in uw gratis 2e bril vragen wij een geringe bijbetaling.
De actie is niet geldig in combinatie met andere goeie acties van Pearle.

mirna
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:32

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door mirna »

De 2 de bril gratis?

Nou in die kwaliteit zonder de extra's van de kleine lettertjes krijgen de klanten er bij ons 4 voor. :!:

En ook nog eens het montuur uit de hele zaak en niet uit een bepaalde hoek waar je uit mag kiezen.

Van wie krijg je nu iets gratis,denk toch na.

Je betaald het uiteindelijk gewoon zelf (door de extra's die je erbij neemt.
Tenminste dat hopen ze ,want heb je bij de eerste de extra's erbij genomen dan gaan ze er van uit dat je het ook bij de gratis bril ook erbij neemt (koopt)

Want als je bij de eerste bril de de extra's erbij koopt en bij de 2de gratis bril niet , dan laat je de 2de bril liggen dan zul je het verschil duidelijk merken en dat weten ze.
En dat is hun winst!


Het woord gratis daar zijn de klanten alleen maar gek op.
Van niemand krijg je iets gratis!
Want als je iets ergens gratis krijgt zijn in mijn ogen alleen maar proefmonstertjes die je gratis mag uit proberen, zodat je als het je bevalt het aan kunt schaffen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik kreeg kortgeleden een mailing van Pearle, waarbij me een hogere korting werd beloofd op een complete multifocale bril, dan de prijs die ik bij een van de nieuwere opticien-keten van Nederland heb betaald. Kun je nagaan wat ik dan bij Pearle betaald zou hebben. De bril zit na 4 maanden nog steeds prima, en voldoet ruim aan mijn verwachtingen.

Vriendelijke bediening, enthousiast team, geduldige en perfecte aanmeting van zowel het montuur als de juiste sterkte van de glazen.

Ik herken het aspect van mond op mond-reclame.

Ogen en Meer, dus, maar dan in het Engels.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door antonh »

Ik heb mijn nieuwe bril gewoon bij een opticien winkel gekocht.
Gelukkig maar achteraf.
Had ik hem bij Pearl gekocht had ik nu problemen.
Prijsverschil is er bijna niet maar wel een groot verschil in service.
Ik heb dus dat multivocaal.
Veraf en dichtbij en kleuren.
Ze hebben een paar maal nieuwe glazen er in gezet om dat het niet goed was.
Nu wel.
Dat had Pearl niet gedaan zovaak nieuwe glazen hoor.
Voor niks gaat de zon op zeg ik maar.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Anton, ik weet niet of jij het weet, maar Pearle is ook een opticien hoor. En al vele tientallen jaren actief, voorheen onder de naam Brilmij. Maar volgens mij heten ze al sinds het eind van de jaren 70 Pearle.

De bril die ik er ooit kocht, plus bijbehorend extra montuur plus glazen, waren prima te noemen. Alleen de prijs mocht wel wat lager.

Wat echeter misleidend is: men suggereert, dat je die tweede bril ook voor iemand anders kunt gebruiken. Dat kan inderdaad, ware het niet dat die persoon dezelfde specificaties qua glassterkte moet hebben.

fennie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 mar 2007 16:16

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door fennie »

Ik heb ook een bril gekocht bij pearle. die was 377 euro. Ik ben verzekerd voor 380 euro dus dat kon mooi. Toen ik die bril gekocht had zei de medewerker dat pearle een actie had dat wanneer je een complete bril had gekocht je een tweede bril gratis kon krijgen tot 200 euro. Harstikke mooi toch?
ik heb toen een montuur uitgezocht en gekleurde glazen waarvoor ik 20 euro moest betalen. totaal bedrag 189 euro. Ik heb er glazen in voor verzien. Toen ik mijn bril op kwam halen kreeg ik een rekening onder mijn neus van 58 euro voor mijn gewone bril en voor de zonnebril wat wel was afgesproken 20 euro. Ik zeg ik betaal die twintig euro maar die 58 euro niet want ik ben verzekerd tot 380 dus dat kunt u declareren bij mijn verzekering. Toen was het verhaal dat ze maar 319 euro hadden gekregen van de verzekering omdat ik een tweede bril heb. Dus ik vroeg hoe mijn verzekering dan weet dat ik een tweede bril heb? Dat betekent dus dat ze die ook proberen te declareren bij je verzekering. Ik heb mijn verzekering gebeld bleek dat pearle helemaal nog niets heeft gedeclareerd. Dus hoe kunnen ze dan zeggen dat ze maar 319 hebben gekregen. ik zoek dit dus ook tot op de bodem uit want ik laat mij niet graag bedonderen. mijn verzekering geeft heel duidelijk aan dat ze die 377 kunnen declareren en dat ook vergoed krijgen, maar dat die tweede bril toch echt een actie van pearle zelf is. Dus het verhaal van omdat ik een tweede bril zou hebben en daardoor pearle maar 319 euro zou hebben gekregen klopt dus niet want mijn verzekering heeft a; nog helemaal geen rekening binnen gekregen en
b: het een actie is van pearle waar de zorgverzekeraar helemaal buiten staat.
volgens mij probeert pearle de actie te verhalen bij de verzekeraars en licht dus de mensen op. Want waarom zou ik 58 euro bij moeten betalen bij pearle terwijl ik een bril heb gekocht die nog niet eens aan die 380 euro zit. Vreemd vreemd vreemd. Wordt vervolgt. ik hoop dat ik hier veel reacties krijg van mensen die het zelfde hebben meegemaakt. niet om die mensen natuurlijk maar wel omdat ik denk dat er veel ruchtbaarheid aan moet worden ggeven zodat hier duidelijkheid in komt.
Want het kan toch niet zo zijn dat ze reclame maken en dat de mensen daar de dupe van worden, maar ook de zorgverzekeraar. WAnt dat moeten we tenslotte ook weer met elkaar op hoesten.


Groetjes,
en

mirna
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:32

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door mirna »

Vreemd???

De grote ketens hebben de afspraak met de zorgverzekeraars dat ze het gelijk mogen aftrekken voor de klant,zodat ze het zelf niet hoeven te doen.
Een kleine middenstander die laat het de klant zelf doen die hebben die afspraak niet mogen maken.
Waar ze recht op hebben krijgen ze gewoon ook bij ons.
Wij zijn ook aangesloten bij alle zorgverzekeraars,alleen de klant moet het indienen.

Een afstandbril voor 377 euro??
Daarnaast krijg je een tweede bril gratis??

Bij ons heb je er bijna 5 voor.
Montuur naar keuze uit de hele zaak,

Kunststofglazen,
Super ontspiegeling ( Zowel de binnen als buitenkant,)
Anti-condens, ( Geen beslagen glazen meer)
Dus de komplete T.C. coating bij elke bril.
Ook daar zoals je schrijft zit daar een bril bij met gekleurde glazen.
Keuze uit 25 verschillende kleuren.
Onze klanten doen het liever zelf.
Ze betalen dus eerst de bril en daarna dienen ze het in.


Kleine moeite, maar de mensen vinden het waarschijndelijk gemakkelijk.

shodan
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2007 22:25

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door shodan »

Mijn vrouw en dochter hebben een bril gekocht bij Pearle. Allebei voor ± 300 euro. Mijn vrouw vroeg of ze aangesloten waren bij onze zorgverzekering. Hier werd negatief op geantwoord en we kregen dus geen korting.
Een brief geschreven naar onze zorgverzekering en kregen bericht terug dat ze wel bij Pearle aangesloten zijn en dat wij dus wel recht hadden op korting omdat Pearle dat bedrag weer kon declareren. (2 sterren 50 euro en 3 sterren 100 euro).
We zijn vandaag (29 juli 2007) terug naar Pearle gegaan en gevraagd hoe dat nu zit. De medewerker zei dat zijn collega had moeten zeggen dat ze wel aangesloten waren en dat het óf 2e bril gratis was óf 50/100 euro korting van de zorgverzekering.

Daar konden we het dus mee doen.

Nog even op de site van Pearle gekeken naar de actie van de 2e gratis bril en wat blijkt:
• Deze actie is wel geldig in combinatie met de zorgvergoeding van uw zorgverzekeraar.

Bij venster Hoe groot is uw zorgvoordeel? staat bij gratis bril de tekst:
Pearle heeft afspraken met zorgverzekeraars waardoor u dubbel zoveel voordeel kunt genieten.

Ik heb even mijn voordeel berekend voor mijzelf.
Dit is het antwoord in mijn email:

Geachte Heer

Pearle Opticiens heeft een exclusief samenwerkingsverband met uw
zorgverzekeraar Achmea.
Hierdoor heeft u met uw 2 ster pakket recht op het volgende voordeel bij
aankoop van een enkelvoudige bril:

U krijgt helaas geen vergoeding van uw zorgverzekeraar, maar wel 50 euro
korting van Pearle *

Wij regelen uw declaratie direct met uw zorgverzekeraar!

Volgens mij declareren ze 150 euro en zijn we gewoon opgelicht.

Wij gaan gewoon weer terug naar Pearle voor de korting.

Wordt vervolgd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door D1RK »

Als je niet betaal en korting krijgt wat op de website staat, zoek een ander filliaal, of koop elders!

Ook zou ik dan de zorgverzekering melden dat het niet volgens de regels gaat, want ook zij kunnen als er vele boze klanten komen overstappen op Specsavers, Hans Anders, Het Huis, Groeneveld, en nog vele andere met minder landelijke dekking!

Dus als Pearl niet doet wat afgespoken is verliezen ze vele klanten, want vele kiezen deze winkel voor de korting!

Ik zeg altijd achteraf als de prijzen al op papier staan dit, zodat ze niet eerst de prijzen kunnen verhogen, om dit terug te halen!
Als ze boos worden omdat het vooraf moet, is het geen eerlijke kortingen, en enkele verzekeraars zijn veranderd van winkels!

mirna
Berichten: 42
Lid geworden op: 13 apr 2006 16:32

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door mirna »

Aktie????

Alle klanten krijgen voor 80 euro per bril incl montuur naar keuze uit de hele zaak.

De glazen zijn kunststof,
Super ontspiegeling,
Krasvast,
Ant-condens.
Betalen ze niets meer voor.

Dus aktie???

Onze prijzen: voor 2 afstandbrillen incl montuur.
80 euro
80 euro
160 euro - de zorgverzekering Achmea.

Krijg je dan de hoogste korting van 100 euro.
Komt de beide brillen samen op 60 euro.

En dan gaat via de zorgverzekering ACHEMEA waar de klanten recht op hebben er nog eens vanaf.
Welke zorgverzekering de klanten ook hebben .

shodan
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2007 22:25

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door shodan »

Het vervolg.

Ik ben niet meer teruggegaan naar Pearle maar ik heb een e-mail gestuurd naar Interpolis met screenshots van de acties van Pearle op internet en het verhaal wat mij is overkomen.

Hieronder een verkorte versie uit de brief van Interpolis:

Aan de vergoedingsregeling bij Pearle en Eye Wish zijn de volgende voorwaarden verbonden:
- de vergoeding geldt niet in combinatie met andere kortingsacties in de winkel
- de verzekerde dient bij aanschaf van een bril in de winkel aan te geven dat hij van de speciale vergoedingsregeling gebruik wenst te maken.
- de vergoeding wordt door Pearle Opticiens en Eye Wish rechtstreeks met de zorgverzekering verrekend

Deze voorwaarden zijn opgenomen in de polisvoorwaarden maar staan niet in het vergoedingsnoverzicht en zijn dus niet voor iedereen duidelijk geweest.

Er is afgesproken dat de verzekerden in de winkel duidelijk worden geinformeerd over de geldende voorwaarden. Helaas is gebleken dat dit toch niet altijd gebeurt. Vanwege de klachten die bij Interpolis zijn binnengekomen hebben zij contact opgenomen met Pearle en Eye Wish en de gemaakte afspraken aangescherpt. Ook liggen in alle winkels nu informatiefolders met daarin de exacte voorwaarden van de vergoedingsregeling.

Al met al is het toch nog goed gekomen.
Volgens de polis hadden we dus recht op totaal 150 euro in 3 kalenderjaren.
Dit bedrag is door Interpolis op mijn rekening gestort.

Ik vind dit géén goede actie van Pearle maar wel van Interpolis.

Holiday
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 okt 2006 16:54

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door Holiday »

Gisteren was ik ook in een Pearl winkel om een nieuwe bril uit te zoeken.
Natuurlijk viel mijn keus weer op een dure bril van 147 Euro.
Als tweede bril wou ik graag een zonnebril en vond er een die 87 euro kostte.
Mij werd verteld dat ik de tweede bril gewoon moest betalen omdat het een zonnebril was, wel kreeg ik korting op de glazen.

Volgens mij is dit helemaal tegen de regels van Pearl in.

Ik ga eerst nog maar eens kijken bij andere winkels wat ik daar moet betalen.

Overigens vond ik de keus maar erg beperkt.

MrRight
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2009 10:26

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door MrRight »

Ook ik heb een bril gekocht bij Pearle en heb er een heel goed gevoel over gehad. Het is echt niet zo negatief zoals iedereen zegt. Je kan het ook anders zien. Er zijn nl ook zorgverzekeraars die de boel bedonderen.

Volgens mijn zorgverzekeraar heb ik recht gehad op 200,- zorgvergoeding. En die heb ik ook helemaal gehad. Maar wat Zilveren Kruis er vergeet erbij te vermelden is dat ik van ZK Achmea maar 95,- krijg, en de rest als korting van Pearle. Maar ZK Achmea doet het overkomen alsof alles van hun af komt. Maar dat is dus totaal niet waar. Dat is dus lekker pronken met andermans veren! En daar heb ik een hekel aan.

Bij de Pearle Opticien in Veenendaal hebben ze het me helemaal uitgelegd hoe dat in elkaar zat. Ze hebben me via hun computersysteem laten zien hoe het allemaal in elkaar steekt. Daarin kon ik heel duidelijk zien dat ik 95,- van ZK Achmea kreeg, en een korting van Pearle 105,- waardoor dus mijn totale vergoeding op 200,- uitkwam. En daarnaast kreeg ik er dus idd een 2e bril gratis bij. En omdat ik zoveel moeite gedaan had om precies te weten wat mijn vergoeding was (ik had nl daarvoor ZK Achmea gebeld om te vragen wat mijn vergoeding was. En die zeiden dat het 200,- was, waardoor ik dacht 200,- en daarbovenop nog mijn korting. Terwijl dit dus niet het geval was. Dit gaven ZK Achmea na 3x bellen eindelijk toe) kreeg ik van Pearle Opticiens Veenendaal zelfs mijn 2e bril als zonnebril helemaal cadeau! Zonder dat ik er wat voor hoefde te betalen!

Alle lof gaat dus naar Pearle Veenendaal en niet naar die zorgverzekeraars! Daar moesten ze eens nieuwe cursussen geven. Of vraag daar maar eens naar de voorwaarden!

Volgende keer ga ik gewoon weer naar Pearle!

sleurhuttoloog
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2009 06:24

Re: Pearl, 2e bril op sterkte gratis

Ongelezen bericht door sleurhuttoloog »

Deze week nieuwe bril uitgezocht bij Pearle in Zierikzee, ook een montuur gevonden in de laag geprijsde monturen voor de gratis zonnebril.
Na een keurige meting de sterkte vastgesteld en een faktuur gemaakt voor het bestellen van de glazen, kosten van de bril €.694,=.
Was even slikken !
Het onderwerp zonnebril werd aangeroerd en wat schetst mijn verbazing dat voor deze gratis zonnebril op sterkte nog €.240,= bijbetaald moest worden omdat de gemeten sterkte niet in het gratis pakket was opgenomen.
De vriendelijke verkoopster was hier ook niet blij mee, dit was toch niet echt gratis.
Ze heeft de vorige bril opgezocht die ik jaren geleden ook daar had gekocht, daar was ook een gratis bril op verstrekt met slechts €.35,= bijbetaling.
Afspraak gemaakt dat de filiaal houdster de volgende dag hier naar zou kijken en ons zou bellen.
Dit heeft ook plaatsgevonden en er werd €.40,= korting extra gegeven, dus de zonnebril kost €.200,=.
Wij waren het hier niet mee eens wat een bits antwoord te weeg bracht van de mevrouw aan de telefoon van het Pearle filiaal.
Dus nu nog geen zonnebril en heb spijt dat ik de verkoop faktuur van de nieuwe bril al getekend heb.
Vind de vele reklame van Pearle voor de gratis zonnebril, ook als tv spot zeer misleidend. :shock: :oops:

Gesloten