LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Play Simpel Colportage

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
oszy
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2016 11:15

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door oszy »

ook wij kregen gisteren een vreemd telefoontje van Play Simpel.
Ik vroeg mij af of meer van de mensen hier ook bij Scoupy meedoen; dat is nl. de enige plek waar ik zo van weet waar ik mijn IBAN heb achter gelaten

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door berndv »

eventueel ook even melden bij de autoriteit persoonsgegevens, als zij gegevens hebben van jou die zij niet zouden moeten hebben, is er ergens op een punt onzorgvuldig omgegaan met je gegevens, door wie of wat zou wel uitgezocht moeten worden

Kimmeah
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2016 15:31

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Kimmeah »

Nadat ik letterlijk al 10 keer door een onbekend nummer was gebeld heb ik deze keer toch maar eens opgenomen. Overrompeld door het snelle praten en het feit dat ze veel van mij wisten: inderdaad ook mijn naam, adres en de laatste cijfers van mijn rekeningnummer.

Ik heb direct het onderstaande telefoonnummer teruggebeld om me af te melden, doen ze natuurlijk niet telefonisch, dus nu wacht ik op zo'n e-mail om me af te kunnen melden. Hele rare en vervelende situatie dit. Ik heb aan de telefoon nog expliciet gevraagd of ik ergens een akkoord voor had gegeven, toen zei ze nee, want je kan je nog afmelden. Ook konden ze niet duidelijk vertellen waar mijn gegevens vandaan kwamen, daarvoor moest ik "bij een andere afdeling zijn". Gegevens van dit bedrijf:

[contactgegevens door Moderator verwijderd]

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Kimmeah schreef:Nadat ik letterlijk al 10 keer door een onbekend nummer was gebeld heb ik deze keer toch maar eens opgenomen. Overrompeld door het snelle praten en het feit dat ze veel van mij wisten: inderdaad ook mijn naam, adres en de laatste cijfers van mijn rekeningnummer.

Ik heb direct het onderstaande telefoonnummer teruggebeld om me af te melden, doen ze natuurlijk niet telefonisch, dus nu wacht ik op zo'n e-mail om me af te kunnen melden. Hele rare en vervelende situatie dit. Ik heb aan de telefoon nog expliciet gevraagd of ik ergens een akkoord voor had gegeven, toen zei ze nee, want je kan je nog afmelden. Ook konden ze niet duidelijk vertellen waar mijn gegevens vandaan kwamen, daarvoor moest ik "bij een andere afdeling zijn". Gegevens van dit bedrijf:

[contactgegevens door Moderator verwijderd]
Bankrekening in de gaten houden en zorgen dat ze niets kunnen afschrijven. Anders terugboeken.

baltar
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 okt 2009 12:06

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door baltar »

Ik ben zojuist ook gebeld door iemand van Play Simpel: hetzelfde verhaal. Ik snap niet hoe ze aan mijn gegevens komen want ik ben er heel voorzichtig mee maar ik heb wel een vermoeden.

Ik heb iemand anders hier ook horen zeggen dat hij/zij iets gekocht heeft bij Coolblue. Coolblue werkt samen met een organisatie CashbackXL (https://www.cashbackxl.nl/). Je krijgt via deze site dat een paar procent korting op de aankoop van je artikel. Ik heb via die site 22 euro teruggekregen op mijn aankoopbedrag. Daar heb ik dus wel mijn gegevens achtergelaten en dus inderdaad ook mijn bankrekening.

Die Cashbackxl.nl werkt met meerdere winkelketens samen dus wanneer er hier inderdaad meer mensen zijn die met deze site in contact zijn geweest is dat misschien het bedrijf/website die de gegevens verstrekt aan Play simpel. Ik kan me niet voorstellen dat Coolblue, een gerenomeerde webwinkel, zich leent voor dit soort praktijken.

Erwin05
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2016 00:02

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door Erwin05 »

Ik ben blij dat er nu meerdere zijn die schrijven dat het bij coolblue weg komt.

Coolblue heeft mij telefonisch bevestigt geen zaken te doen met zulke bedrijven.

Dus toch wel.

Nu weten we in ieder geval uit welke hoek het komt.

Na een bestelling bij Coolblue ben ik dus ook gebeld en wisten ze alles.

Coolblue is een bedrijf en bij dat bedrijf werken mensen en die zijn echt niet allemaal te vertrouwen.

Coolblue speelt de klantengegevens wel degelijk door.

Ik werd enkele weken nadat ik iets had bestelt bij Coolblue, gebeld door kadoboncashback ze vertelde mij dat dit was naar aanleiding van een pakketje nou dan is het voor mij wel heel duidelijk waar de boosdoener zit.

Nu nog wachten tot meerdere mensen dit ook bevestigen.

Die site van cashbackxl.nl ziet er niet echt betrouwbaar uit met alleen een 06 nummer dat is raar voor een bedrijf.

En ik heb een tijdje geleden mijn klantgegevens aangepast op de site van Coolblue en heb mijn telefoonnummer verwijderd.

gewoneman
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2016 12:57

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door gewoneman »

Voor de geschiedschrijving. Ik werd op dezelfde manier overvallen vanmorgen. Alles info waarvan ik dacht dat die prive was was algemeen bekend bij hen. Bij het vragen naar de eerste 4 cijfers van mijn bankrekening nummer gezegd dat ik die vergeten was maar hij las ze eventjes voor. Noooit enquites ingevuld, nooit eerder meegedaan aan dit soort BS spelletjes dus ben heel benieuwd waar dit bedrijf deze prive informative vandaan haalt.

bolluijt
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2010 23:26

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door bolluijt »

Via email [email protected] of telefonisch op nummer 085-7325784.
hier zijn de contact gegevens heb deze nog niet gecontroleerd.
ben zelf vandaag benaderd in de auto dus niet goed geluisterd maar nu gelijk mail gestuurd dat ik er in het kader van de colporagewet vanaf wil zien en dat alle extra kosten welke ik eventueel hiervoor moet maken voor hun rekening komen

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door olaf79 »

Kimmeah schreef:[contactgegevens door Moderator verwijderd]
Beetje vreemd dat een oplichtersbende alles van ons weet, maar als we wat gegevens over hun op dit forum publiceren, dit door de moderator wordt verwijderd. Soms is publiekelijk te kakken staan de enige oplossing om van dit soort ****** af te komen.

bertjeboos
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2016 13:04

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door bertjeboos »

Ook een belletje gehad en heb alles opgenomen. Gisteren heb ik een
bestelling geplaatst bij CoolBlue. Wat echter afwijkt van de overige
ervaringen is dat het nummer wat ik heb geregistreerd bij CoolBlue niet het
nummer waarop ze belde. Zij belde mij op een nummer
wat een langere tijd geleden is het systeem van coolblue stond. Ik zal dus
eens nagaan wanneer ik deze wijziging heb gedaan.

Inmiddels heb ik alle gegevens van de achterliggende personen en bedrijven
al verzameld. Hun KvK constructie heb ik laten doorspitten door mijn
boekhouder. Ik mijn mijn twijfels over dit bedrijf. (op een andere manier mag ik het niet posten van radar.....)


Met vriendelijke groet,

Bert

bertjeboos
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2016 13:04

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door bertjeboos »

Ter info,

3 nov op nu.nl "Consumenten klagen steeds vaker bij de Consumentenbond over kortingssites die telefonisch abonnementen aanbieden"
http://www.nu.nl/geldzaken/4345514/cons ... sites.html

Het dossier wat ik heb aangemaakt met alle relevante informatie is doorgezet naar de juiste instanties. Ik had het gesprek overigens opgenomen, laten we het erop houden dat het geen okselfrisse beleving was. (om moderatie te voorkomen).

Met vriendelijke groet,

Bert

R Alders
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2017 17:44

Re: Play Simpel Colportage

Ongelezen bericht door R Alders »

Ik heb er ook last van dat ze zonder mijn toestemming geld van mijn rekening halen. Ik heb bij de ING de incasso laten blokkeren maar wat ze tot nu toe van mij rekening hebben gehaald kan ik niet terug krijgen van de ING.

Gesloten