Poll over al dan niet complete zonnebrillen (kortingsactie Hans Anders)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

Valt een gewone zonnebril binnen de actie van Hans Anders?

Peiling eindigde op 06 jul 2019 17:17

Ja (ik ben brildragend)
6
18%
Ja (ik ben niet brildragend)
3
9%
Nee (ik ben brildragend)
17
52%
Nee (ik ben niet brildragend)
7
21%

Totaal aantal stemmen: 33

witte angora

Re: Poll over al dan niet complete zonnebrillen (kortingsactie Hans Anders)

Ongelezen bericht door witte angora » 04 jul 2019 22:07

fonsflons schreef:
04 jul 2019 21:40
Eerste keer dat komkommer een goed punt heeft.
In zoverre, het is veelzeggend dat het nietszeggend is.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 04 jul 2019 22:34

Ik laat mijn gelijk liever bezorgen; thuis natuurlijk, dus niet bij de buren of een afhaalpunt.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 04 jul 2019 22:43

.....................................................

Er werd gevraagd bij het oorspronkelijke topic te reageren en niet hier,
blijkbaar heb ik als enige geen nieuwe bril nodig!

Nu lees ik 2 Topics met vrijwel dezelfde inhoud... niets dus!

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 04 jul 2019 22:57

Opmerkelijk dat 90% van de stemmers brildragend is. Je zou daaruit de conclusie kunnen trekken dat de leeftijd van de meeste stemmers 50+ is. Zie kader in de link:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2013/38 ... tactlenzen

Maar het zou zeker een feit kunnen zijn dat de meerderheid van de vaste bewoners hier de 50 intussen wel gepasseerd is. Als dat klopt zou de eigenlijke poll wel eens redelijk representatief kunnen zijn.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 04 jul 2019 23:08

Mijn kleinkinderen die nog Buurman & Buurman kijken worden ietsje ouder en gaan minder kijken... en Opa bleef alleen achter.

Ja, op TV ontbreekt een grote groep die liever achter laptop zit en Fake Boek gebruikte.....
Dan kijk je ook geen Radar, enkele uitgezonderd.....

Dan krijg je een bril dragende topic met brildragers, en wat doen we met Contactlens dragers?
Ja die zijn we tot nu toe totaal vergeten.
En laten die vaak ex bril dragers nu graag naar Hans Anders gaan voor standaard bril zonder sterkte want die
dragen ze al op de oogbol......

Geen enkel onderzoek is echt 100% betrouwbaar, want je hebt altijd een bepaalde groep die actief is en mensen die na 1x hard weglopen omdat ze niet de gewenste hulp of antwoorden kregen.
Daar valt weinig aan te doen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 04 jul 2019 23:17

Zeg Komkommertijd, u gaat hier toch niet de betrouwbaarheid van deze poll in twijfel trekken? De integriteitscommissie en de visitatiecommissie waren onder de indruk van de opzet, zo heb ik begrepen. Het zou zelfs onder de aandacht zijn gebracht van de KNAW, zou iemand in de wandelgangen hebben opgevangen.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 05 jul 2019 00:07

Ik heb toch zelden een belangwekkender issue behandeld zien worden op dit forum, dan de eventuele korting op een zonnebril bij HA. :lol:

breien

Ongelezen bericht door breien » 05 jul 2019 00:13

Ik heb al sinds mijn kindertijd een bril. De bril zegt dus niets over de leeftijdscategorie van mij

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 05 jul 2019 00:15

breien schreef:
05 jul 2019 00:13
Ik heb al sinds mijn kindertijd een bril. De bril zegt dus niets over de leeftijdscategorie van mij
Maar misschien wel over de aanschaf van een Ray Ban zonnebril. :lol:

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd » 05 jul 2019 08:09

Erthanax schreef:
04 jul 2019 23:17
Zeg Komkommertijd, u gaat hier toch niet de betrouwbaarheid van deze poll in twijfel trekken? De integriteitscommissie en de visitatiecommissie waren onder de indruk van de opzet, zo heb ik begrepen. Het zou zelfs onder de aandacht zijn gebracht van de KNAW, zou iemand in de wandelgangen hebben opgevangen.
Nee hoor, prima gemaakt maar ik realiseer dat mijn ijdele buurman ooit een bril had en nu Contact lenzen en hij weet nu niet onder welke groep hij nu hoorde!
Dus naast met en zonder bril......
Ooit een populair artikel en nu lijkt een Design bril meerwaarde te hebben boven lenzen.

Ook de mensen die hun ogen lieten behandelen met Laser ontbreekt geheel,
maar om daar een 4e groep voor te maken, liever niet, na 3x Laser behandeling heb je zoveel lid tekens erop dat geen enkele contact lens meer kan en behandelen op dit plaatselijke door lidteken verstevigde en misvormde niet meer mogelijk is voor staar...

Ja, elk voordeel heb z'n nadeel riep een Amsterdammer die 1 jaar vreemd ging in de Kuip ooit!
Ik zal niet vragen om van 4 naar 8 mogelijkheden te gaan, want een nieuwe om compleet te zijn....

Het is nu warm en Komkommertijd dus droom lekker over deze voor 98% voldoende Topic.
Ik verwacht slechts enkele Contactlens en of er nog een behandelde Laser forum lid tussen zit is twijfelachtig.

En als je mijn straks met een 2e Bril ziet lopen, ben de BAD kamer aan het verbouwen en de toilet bril was ook aan vervanging toe, geen glazen op sterkte want die drink ik wel na afloop! :mrgreen:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 05 jul 2019 09:09

Een bevriend ophtalmoloog wees mij erop dat ook lezers met kunstlenzen (geplaatst bij een zg. staaroperatie) hier uit het zicht blijven. Die zijn overigens weer te verdelen in twee groepen, met en zonder na-refractie.
De leeftijd waarop men brildragend (in ruime zin) is geworden, speelt wellicht ook een rol. Leeftijdsklassen van 10 jaar breed lijkt voldoende.
De huidige leeftijd moet ook meegenomen worden. Ouderen kijken er misschien anders tegenaan dan jongeren. Bovendien kan dan dat ook de duur van de brildragendheid in de analyse meegenomen worden. Man of vrouw? Hoogst genoten opleiding? Wel of geen ornitholoog (amateur of beroeps)? Geen van deze aspecten komt aan de orde.

Toch heb ik die verfijningen heel bewust niet aangebracht. In een zeker Scandinavisch wetenschappelijk comité is men, zo begreep ik, juist gecharmeerd van de vereenvoudigde opzet van deze studie die met één scherp geformuleerde vraag en slechts vier even scherp gekozen, unieke antwoordmogelijkheden tóch een diepgaand inzicht biedt in het spontane begrip van de zesregelige uitleg van de actie.

breien

Ongelezen bericht door breien » 05 jul 2019 09:22

Hoe zit het met blinden, zoals Stevie Wonder die altijd een zonnebril met standaardglazen dragen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 jul 2019 09:26

Stevie Wonder zal die 50% korting toch niet nodig hebben?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 jul 2019 09:34

Inmiddels zijn er 8 stemmen bij, de percentages zijn weinig veranderd. Liefst 28% heeft de actie niet begrepen.

Ik zie een volkomen nieuw onderzoeksonderwerp ontstaan: 'wordt reclame wel begrepen?'

Saillant detail: ik 'moest' ooit opdraven voor een onderzoekje naar reclame van een of andere telecomaanbieder. Die bood televisie op de mobiel aan, maar dat mocht ik van tevoren niet weten. Wel... ik begreep letterlijk niets van die reclame. Zag alleen iemand overal doorheen springen. Letterlijk springen. Afijn, pas veel later begreep ik dat hij voetballen of zo wilde zien, maar op zoek was naar een tv, en met een mobiele tv-zender of zoiets kon hij rustig kijken... Heb er heel duidelijk iets van gezegd, ben daarna nooit meer gevraagd door dat bureau. De klant had klachten. Kennelijk wilden die alleen horen wat ze wilden horen...

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 05 jul 2019 09:40

witte angora schreef:
05 jul 2019 09:34
Heb er heel duidelijk iets van gezegd, ben daarna nooit meer gevraagd door dat bureau. De klant had klachten. Kennelijk wilden die alleen horen wat ze wilden horen...
Ik vermoed dat dergelijke reclame op een bepaalde doelgroep gericht is, 18 - 50 jarigen. Als een ingehuurd onderzoeksbureau dan senioren gaat inzetten kan ik mij de klacht wel voorstellen :mrgreen:
Laatst gewijzigd door fonsflons op 05 jul 2019 09:44, 2 keer totaal gewijzigd.

scontra

Ongelezen bericht door scontra » 05 jul 2019 09:40

breien schreef:
05 jul 2019 00:13
En ook niet over dat van anderen ! :idea:

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons » 05 jul 2019 09:48

Ik kreeg gisteravond te horen dat ik (mijn bedrijf) een leuke nabewerkingsklus voor de boeg heb van een al wat oudere man met heel veel (markante) brillen die pas geleden voor de laatste keer in Nederland was. Zomers zijn altijd leuk omdat er dan meer muziekklussen voorbij komen. Toch mijn passie waarom ik in dit vak begonnen ben.

breien

Ongelezen bericht door breien » 05 jul 2019 09:57

witte angora schreef:
05 jul 2019 09:26
Stevie Wonder zal die 50% korting toch niet nodig hebben?
Weet ik niet. Veel beroemdheden willen altijd alles gratis of met hoge korting krijgen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 05 jul 2019 10:05

Bij een populatie van 17 miljoen en een steekproef van 26, is de foutmarge 19% bij 95% betrouwbaarheid.
Er zijn nu 27% ja-stemmers; dat zijn dus consumenten die de actie anders uitleggen (na de korte uitleg) dan HA bedoelt. Het aantal ja-stemmers in de gehele populatie zal dan liggen tussen 8 en 46%.

Eigenlijk ging het me erom of niet-brildragers de actie anders begrijpen dan brildragers. Ondanks het kleine aantal respondenten lijkt het daar wel op, al is die conclusie met 20% niet-brildragende respondenten en een foutmarge van 19% wat wankel.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora » 05 jul 2019 11:46

Nou.... er zijn maar liefst vier niet-brildragers die de actie goed begrijpen, en twee die de actie niet begrijpen. Dat gaat dus om 67 om 33%.

Bij de brildragers is het 59 en 21%, dus iets minder dan 1 op de 3 die niet goed begrijpt wat HA er nu mee bedoelt. Het verschil is eigenlijk verwaarloosbaar.

Het al dan niet dragen van een bril ten aanzien van het begrijpen van deze actie maakt dus niet zo heel veel uit. Mensen 'zien' het, of ze 'zien' het niet. Waarmee de huidige langlopende reclamecampagne van Specsavers dus ook slaat als een tang op een varken. Of, in dit geval, als een veerpoot op een aangemeten brillenglas.

Uit een simpele poll zijn dus toch wel zeer interessante conclusies te trekken...

Plaats reactie