LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ABHEITRHERK
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2013 14:24

Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door ABHEITRHERK »

Let op bij Kaufmannmatrassen.nl (kaufmann)!!!

Onlangs heb ik via kaufmannmatrassen.nl een 2-persoons oplegmatras gekocht.

Op de hoofdpagina van de site stond dat er een speciale actie was ivm het 40-jarige jubileum. De actie duurde 3 dagen en werd kracht bijgezet met een klok die aftikte.

Vreemd genoeg loopt de actie nog steeds en wordt de klok iedere dag steeds bijgesteld. Beetje vreemd!

Op de site wordt tevens geadverteerd met een andere actie. Er staat vermeld: Bij aankoop van een 1 persoons matras, gratis 1 luxe kussen en bij een 2 persoons matras, gratis 2 luxe kussens!

Bij het klikken op de pagina van de oplegmatrassen blijft ook deze actie zichtbaar.

Ik ging er vanuit dat bij bestelling van een 2 persoons oplegmatras ik ook 2 gratis luxe kussens zou krijgen. Ook een oplegmatras is een matras, anders moet je het geen oplegMATRAS noemen.

Maar helaas zaten de kussens niet bij het bestelde oplegmatras.

Ik heb contact opgenomen met Kaufmannmatrassen.nl maar zei gaven aan dat de actie niet geldig is op oplegmatrassen.

Maar dit wordt nergens op de site vermeld!! Ik heb een klacht ingediend over de misleidende reclame, maar men gaat hier niet op in. Ze geven alleen aan dat de actie niet geldig is op oplegmatrassen en op misleidende reclame wordt niet ingegaan. Inmiddels tikken de wazige kussenactie en de klok op de site gewoon door...

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door dhc »

En de vraag was?

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door the_hurricane »

hij heeft geen vraag, hij wilde alleen maar mededelen dat die matrassenkoopman rare acties heeft :mrgreen:

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door Annikaatje »

ABHEITRHERK schreef:Let op bij Kaufmannmatrassen.nl (kaufmann)!!!

Onlangs heb ik via kaufmannmatrassen.nl een 2-persoons oplegmatras gekocht.

Op de hoofdpagina van de site stond dat er een speciale actie was ivm het 40-jarige jubileum. De actie duurde 3 dagen en werd kracht bijgezet met een klok die aftikte.

Vreemd genoeg loopt de actie nog steeds en wordt de klok iedere dag steeds bijgesteld. Beetje vreemd!
Wat maakt dat nou uit, jij wilde 't in die periode toch voor die prijs hebben? Of had je 'm dan liever twee dagen later besteld?


ABHEITRHERK schreef:Op de site wordt tevens geadverteerd met een andere actie. Er staat vermeld: Bij aankoop van een 1 persoons matras, gratis 1 luxe kussen en bij een 2 persoons matras, gratis 2 luxe kussens!

Bij het klikken op de pagina van de oplegmatrassen blijft ook deze actie zichtbaar.

Ik ging er vanuit dat bij bestelling van een 2 persoons oplegmatras ik ook 2 gratis luxe kussens zou krijgen. Ook een oplegmatras is een matras, anders moet je het geen oplegMATRAS noemen.

Maar helaas zaten de kussens niet bij het bestelde oplegmatras.
Ook hierbij weer: had je 't anders niet gekocht? (En: dit had je ook wel een béétje zelf kunnen bedenken... een oplegmatras is iets heel anders (ook qua prijs) dan een gewoon matras. Stonden er nergens actievoorwaarden?)

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door weetnietveel »

ABHEITRHERK schreef: Ik heb een klacht ingediend over de misleidende reclame, maar men gaat hier niet op in. Ze geven alleen aan dat de actie niet geldig is op oplegmatrassen en op misleidende reclame wordt niet ingegaan.
Als je dit een misleidende reclame vindt kun je dit melden bij de Reclame Code Commissie.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door VioletPrue »

ABHEITRHERK schreef:Ik heb contact opgenomen met Kaufmannmatrassen.nl maar zei gaven aan dat de actie niet geldig is op oplegmatrassen.

Maar dit wordt nergens op de site vermeld!! Ik heb een klacht ingediend over de misleidende reclame, maar men gaat hier niet op in. Ze geven alleen aan dat de actie niet geldig is op oplegmatrassen en op misleidende reclame wordt niet ingegaan. Inmiddels tikken de wazige kussenactie en de klok op de site gewoon door...
Nee, logisch.
Er staat dat de actie geldt op matrassen.
Niet op oplegmatrassen of op ALLE matrassen.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door sephora30 »

Een oplegmatras is geen matras dus niks misleiding. Over die klok, ach ja, zoiets moet je met een schep zout nemen, is gewoon een reclamestunt.

Naes90
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2014 13:25

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door Naes90 »

Er wordt wel een beetje vreemd gereageerd hier op iemand die een vraag stelt of juist mensen wil attenderen op 'vreemde zaakjes'

Mijn ervaring bij Kaufmann:

Na contact te hebben gehad met een uiterst vriendelijke medewerker hebben we een bestelling geplaatst. Met 2 weken zou de boxspring geleverd kunnen worden. Uiteraard moest ik wel thuis zijn en zodoende heb ik vrij genomen. De eerste keer kreeg ik bericht dat niet alle onderdelen er waren en dat het 1 of 2 weken langer zou duren. Opnieuw vrij geregeld en ze konden me op een prima manier tegemoet komen. Geen probleem dat er wat van de prijs afging. Vervolgens op de morgen dat mijn bestelling gebracht zou worden, kreeg ik om 8 uur 's morgens een belletje dat niet alle onderdelen er waren en dat het langer ging duren. Toen heb ik maar besloten de bestelling te annuleren. Na meerdere mailtjes gestuurd te hebben dat ik het wou annuleren leken ze mijn verzoek telkens te negeren. Elke keer begonnen ze over een vervolgafspraak terwijl ik had aangegeven dat ze niet meer bij mij voor de deur hoefden te komen. Na 3 keer mailcontact eindelijk duidelijk kunnen maken dat ik geen belangstelling meer had. Ze pakken de telefoon regelmatig niet op (ik heb wel 13 keer, zelf bijgehouden, gebeld)en het mailcontact beantwoordden ze niet. Misschien een keer een misser en gezien de ervaringen hieronder een uitzondering? Ik heb wel meerdere slechte verhalen gehoord. Denk goed na voor je besteld en betaal nooit vooruit bij Kaufmann, ga er desnoods heen want je weet niet wat je kan verwachten.

Bestel gewoon lekker ergens anders je boxspring dus!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

u verschuilt zich achter een woord.
matras en oplegmatras.
maar u hebt het gewoon verkeerd begrepen.
jammer maar waar.

vergelijk het met beest en suikerbeest (die van 5 december)
dan zult u toch moeten toegeven, dat dit heel verschillende zaken zijn.

mark-muchomas
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2014 15:40

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door mark-muchomas »

Hallo,

helaas ben ik ook in die 3-daagse actie getrapt. Het topdekmatras kwam opgerold in een plastic zak aan.
Je moest het matras eerst 24 uur laten liggen omdat het vacuum verpakt was.
Dat hebben we gedaan, maar om het matras uit de verpakking te krijgen was de enige optie de zak open te scheuren. Na een dag op het bed gelegd, maar het matras is zo slap, dat we er niet eens een hoeslaken om krijgen. E-mail gestuurd om het terug te mogen sturen, dat mocht volgens Kaufmann niet, we mochten wel ruilen voor een ander matras. Het matras dat we gekozen hadden, was al het duurste matras, dus waartegen zouden we het dan moeten ruilen?
In een e-mail Kaufmann gewezen op het feit dat ze verplicht zijn geld terug te geven.
Daarop kregen we de volgende een reactie met daarin de volgende tekst:

U mag een artikel retourneren indien deze verpakt is in de originele verpakking en niet gemonteerd is. Indien er niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, vervalt het recht om het artikel te retourneren.

Ik krijg dat matras nooit meer terug in die gescheurde zak.
Kaufmann is gewoon een oplichter, want ze beloofden een traagschuim matras, maar wat we kregen is zo'n geribbeld schuimrubber dat je voor een paar tientjes ook op de markt kunt kopen.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit kan oplossen.

groeten


Mark

stofzuigertje

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

14 jaren terug schuilde ik voor de regen, zag wel eens een Vanaf aanbieding maar wie heeft er nu een 70x190 matras nodig?
De meeste zijn 200 lang en 80 en 90 breed en die hadden flinke meerprijs.

Ook de kwaliteit daar viel tegen en nu jaren later zie ik nog regelmatig deze in de krant staan....
Goedkope rommel die in theorie met korting verkocht word.
Volgens mijn zijn het vaste lage prijzen en is 3 dagen na 3 jaren nog steeds leverbaar.....

En de verpakking eis, ja slim want ze willen niets terug nemen en met strak oprollen zoals ook Ikea (wel beter) doet is het vrijwel onmogelijk dus ze beloven geld terug mits niet uitgepakt....

Gewoon goed kijken in winkel en gelijk meenemen en vooral niet bestellen met levertijden....
Het blijven gladde verkopers ...;

UrsulaRia
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2014 11:00

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door UrsulaRia »

Een tijdje geleden hebben wij bij Kaufmannmatrassen.nl twee Pocketveer matrassen gekocht.
We kregen een bericht dat het matras snel geleverd kon worden.
Na een aantal nachten vonden wij het matras toch te hard.
Gebeld naar Kaufmann wat de mogelijkheden waren om het matras om te ruilen voor een ander matras.
Gelukkig was dit geen probleem, het matras werd kosteloos omgeruild voor een zachter matras.
Wij slapen er nu heerlijk op!
Kaufmann geef ik een warme douche, wat een geweldige service geven ze!!!

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door ruud_a »

prem schreef:Haha 13 juli geregistreerd en de eerste reactie een warme douche....waar werk je?
freelance positieve commentaren schrijven voor bedrijven op fora.

normand
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2015 17:33

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door normand »

Inmiddels anderhalf jaar verder. Ben blij dat ik er net net net net op tijd bij ben. Over 6 uur verloop te 40 jaar jubileum actie met de gratis kussen. Stelletje misleiders zijn het. Waarschijnlijk ook oplichters dan.

stofzuigertje

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

goed lezen en bij twijfel vragen.. of opleg ook Matras is...

Net als eerst uitpakken, bij de duurste zou ik eerst in de winkel gaan proef liggen en als thuis ik een ander gevoel kreeg en dus niet hetzelfde kun je ook zonder verpakking je geld terug eisen...

De show matras moet gelijk zijn aan verkochte en als je niet probeerde, slappe hap, maar zo dom zijn sommige mensen nu eenmaal....

Floris777
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 20:31

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door Floris777 »

Noem iets actie en het is een actie! Dit is slechts een verkoopstunt. Ik denk dat heel veel mensen op kaufmannmatrassen.nl uitkomen bij het zoeken op google naar "matras" of iets dergelijks. En heel veel mensen kopen er dingen. Doen ze best goed toch? :P

Neem bijvoorbeeld een matras dat daar voor 600,- staat aangeboden voor 300,-. Dan denk je "oh dat zal wel een goed matras zijn die ik voor 300,- wel wil!". Maar wat nou als 300,- de normale prijs is? Zou je er dan hetzelfde over denken? Een actie is makkelijk te verzinnen. En het is misleiding.

Alleen jammer als ze dingen niet na (kunnen) komen. Ikzelf heb er een matras besteld (uiteraard altijd kiezen voor aan de deur betalen met pin!), maar behalve een email heb ik er niks meer van gehoord. Dit is enkele weken geleden.

NLP
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 aug 2015 16:14

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door NLP »

Een opleg matras is geen matras. Je gaat ook niet op een opleg matras liggen zonder matras want het is niet veel dikker dan een dekbed. Oké wel iets natuurlijk, maar het is geen matras.

Ik ben vandaag naar Alkmaar geweest naar Kaufmann en ben daar keurig geholpen. Heb de spullen die ik wilde. Ik had online besteld maar zag toen dat ze dichtbij zaten en ophalen was beter voor mij want nu kan ik het gelijk gebruiken.

Dat ze al anderhalf jaar een actie van 3 dagen hebben is een beetje bijzonder, maar iedereen probeert een manier te vinden om tussen alle andere bedrijven op te vallen om zijn waar te verkopen.

Maar om ze nu gelijk oplichters te noemen vind ik zeer kwalijk. Het zijn vriendelijke hardwerkende mensen die gelijk klaarstonden toen ik binnenkwam. mijn bestelling stond al klaar. mocht ze nog even voelen op een showroombed dus alles was in orde.

Ik ben de eerste die zal zeggen dat consumenten elkaar moeten waarschuwen voor oplichting, zodat oplichters zo min mogelijk schade kunnen aanrichten, maar dan moet er wel werkelijk sprake van oplichting zijn.

Elk bedrijf kent zijn positieve en negatieve klanten. Geen bedrijf is perfect, Maar hun intentie is meestal wel oprecht. Zomaar gooien met oplichting naar bedrijven omdat het even niet zo is gegaan als verwacht/gehoopt mag wat mij betreft strafbaar worden. Het is gewoon laster.

Vorig jaar heb ik iets gekocht in de supermarkt wat over datum bleek te zijn. Moet ik dan de supermarkt aanklagen of had ik zelf even beter kunnen opletten? Ik kijk liever naar mezelf en heb geleerd om beter op te letten. (dit zeg ik overigens niet om een discussie over de supermarkt te starten maar om iemands eigen aandeel te benoemen).

Jack Leidschendam
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2017 13:18

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door Jack Leidschendam »

Voel me in de maling genomen door die actie van kaufman door die 3 dagen ding ik had dus nog maar een paar uur en heb maar besteld anders was ik veel meer kwijd. Dus geld voor de kids vacantie weken er aan gegaan.nu blijkt dat het altijd die actie is en had ik na de vakantie kunnen bestellen .
Ben alleen staande vader van drie en loop onder bewind dus moet met leefgeld doen.
Ben hier erg pissig om en dat dit mag en kan gebeuren

Dieke83
Berichten: 460
Lid geworden op: 04 mei 2017 12:32

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Jack Leidschendam schreef:Voel me in de maling genomen door die actie van kaufman door die 3 dagen ding ik had dus nog maar een paar uur en heb maar besteld anders was ik veel meer kwijd. Dus geld voor de kids vacantie weken er aan gegaan.nu blijkt dat het altijd die actie is en had ik na de vakantie kunnen bestellen .
Ben alleen staande vader van drie en loop onder bewind dus moet met leefgeld doen.
Ben hier erg pissig om en dat dit mag en kan gebeuren
Dus na de vakantie was het in 1 keer minder erg? je hebt neem ik aan je bewind voerder om extra geld gevraagd om de aankoop te doen? Dus waarom zou dat dat van je vakantie geld afgaan normaal gezien is er een nood potje waar huishoudelijke nood van kan worden betaald dus waarom word het daar niet van gedaan?

Tevens vind ik het wel bezwaarlijk om dit bedrijf oplichters te noemen aangezien ze zover ik heb gelezen nog niemand hebben opgelicht.
En nee ik werk niet voor dit bedrijf.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rare acties bij kaufmannmatrassen.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Jack Leidschendam schreef:Voel me in de maling genomen door die actie van kaufman door die 3 dagen ding ik had dus nog maar een paar uur en heb maar besteld anders was ik veel meer kwijd. Dus geld voor de kids vacantie weken er aan gegaan.nu blijkt dat het altijd die actie is en had ik na de vakantie kunnen bestellen .
Ben alleen staande vader van drie en loop onder bewind dus moet met leefgeld doen.
Ben hier erg pissig om en dat dit mag en kan gebeuren
4 jaar geleden liep deze aktie ook al, had u kunnen zien. Dat u overhaast iets gaat bestellen omdat u denkt duurder uit te zijn en daarvoor geld gebruikt wat daar niet voor bedoeld is heeft enkel uzelf in de hand.
Als u echt nieuwe matrassen nodig zou hebben had u dit kunnen bespreken met de bewindvoerder om geld voor vrij te maken. En dan zouden deze matrassen wel heel goedkoop moeten zijn aangezien er op meer plekken winkels zijn die goedkope matrassen verkopen.

Gesloten