LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame Samsung Galaxy S8 misleidend?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
RaymondSw
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 okt 2017 18:44

Reclame Samsung Galaxy S8 misleidend?

Ongelezen bericht door RaymondSw »

Ik ben vanaf 11 september met het messengerteam van Samsung bezig geweest over een klacht. Ze weigeren de klacht door te zetten naar de relevante afdeling en blijven volhouden dat ik ongelijk heb.

Laat ik het even samenvatten. Er was een actie m.b.t. de Samsung Galaxy S8. In de advertentie stond deze letterlijke tekst: 'Als je tot en met 23 augustus een Galaxy S8 of S8 Plus koopt, dan kun je daarna de gratis ‘Gear VR Package’ ter waarde van € 179,99 aanvragen. Deze bestaat uit de nieuwste versie van de Gear VR headset, de speciale controller, én een Oculus voucher van € 50,-. Met deze laatste kun je in de Oculus Store – te vinden op je S8 als je deze in de Gear VR stopt – games en andere content kopen.'

Toen ik mijn voucher in ging wisselen was er geen sprake van het kopen van games en content in de store. Ik mocht kiezen uit twee voorgedefinieerde sets apps. Ik voel me dus belazerd. Als ik dit had geweten had ik mijn toestel wel bij een goedkopere webwinkel gekocht.

Het bijzondere is dat mensen van het messengerteam wel toegeven dat de reclame niet goed is geformuleerd. Maar ze komen niet met een oplossing.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Reclame Samsung Galaxy S8 misleidend?

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u bewijs heeft, 100% onomstotelijk, dat het zo gepubliceerd is, stuur ze een brief en een email met uw claim met een termijn van 14 dagen waarbinnen u een naleving van de belofte verwacht.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Reclame Samsung Galaxy S8 misleidend?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

RaymondSw schreef:Ik ben vanaf 11 september met het messengerteam van Samsung bezig geweest over een klacht. Ze weigeren de klacht door te zetten naar de relevante afdeling en blijven volhouden dat ik ongelijk heb.

Laat ik het even samenvatten. Er was een actie m.b.t. de Samsung Galaxy S8. In de advertentie stond deze letterlijke tekst: 'Als je tot en met 23 augustus een Galaxy S8 of S8 Plus koopt, dan kun je daarna de gratis ‘Gear VR Package’ ter waarde van € 179,99 aanvragen. Deze bestaat uit de nieuwste versie van de Gear VR headset, de speciale controller, én een Oculus voucher van € 50,-. Met deze laatste kun je in de Oculus Store – te vinden op je S8 als je deze in de Gear VR stopt – games en andere content kopen.'

Toen ik mijn voucher in ging wisselen was er geen sprake van het kopen van games en content in de store. Ik mocht kiezen uit twee voorgedefinieerde sets apps. Ik voel me dus belazerd. Als ik dit had geweten had ik mijn toestel wel bij een goedkopere webwinkel gekocht.

Het bijzondere is dat mensen van het messengerteam wel toegeven dat de reclame niet goed is geformuleerd. Maar ze komen niet met een oplossing.
De tekst staat ook hier https://www.galaxyclub.nl/tips/galaxy-s ... vr-package

Je zou een klacht kunnen indienen bij de Reclame Code Commissie (https://www.reclamecode.nl) omdat de tekst niet duidelijk is. Echter leveren ze je wel games en andere content t.w.v. € 50,00.

Helaas zet je hier nergens neer wat je wilt als oplossing, maar eisen dat je een cash tegoed krijgt van € 50,00 is denk ik niet iets wat realistische is. Je kunt natuurlijk verdere actie nemen maar een klacht indienen bij de geschillen commissie kost je ook € 50,00 en de vraag is of je hier je gelijk haalt.

De actie is onduidelijk maar misleiding is het zeker niet. Op het forum van Samsung zijn er 3 topics over deze actie en allemaal accepteren ze het aanbod.

Speedy123
Berichten: 1149
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Reclame Samsung Galaxy S8 misleidend?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

RaymondSw schreef:Ik ben vanaf 11 september met het messengerteam van Samsung bezig geweest over een klacht. Ze weigeren de klacht door te zetten naar de relevante afdeling en blijven volhouden dat ik ongelijk heb.

Laat ik het even samenvatten. Er was een actie m.b.t. de Samsung Galaxy S8. In de advertentie stond deze letterlijke tekst: 'Als je tot en met 23 augustus een Galaxy S8 of S8 Plus koopt, dan kun je daarna de gratis ‘Gear VR Package’ ter waarde van € 179,99 aanvragen. Deze bestaat uit de nieuwste versie van de Gear VR headset, de speciale controller, én een Oculus voucher van € 50,-. Met deze laatste kun je in de Oculus Store – te vinden op je S8 als je deze in de Gear VR stopt – games en andere content kopen.'

Toen ik mijn voucher in ging wisselen was er geen sprake van het kopen van games en content in de store. Ik mocht kiezen uit twee voorgedefinieerde sets apps. Ik voel me dus belazerd. Als ik dit had geweten had ik mijn toestel wel bij een goedkopere webwinkel gekocht.

Het bijzondere is dat mensen van het messengerteam wel toegeven dat de reclame niet goed is geformuleerd. Maar ze komen niet met een oplossing.
Ik heb gebruik gemaakt van dezelfde actie en kon ook alleen kiezen uit een aantal gedefineerde pakketten, Eentje bevatte alleen spelletjes, de andere bevatten een spelletje en apps zoals een aquarium e.d. Je bleek inderdaad geen vrije keuze te hebben in tegenstelling tot de campgane die suggereerde dat je zelf kon beschikken over 50 euro store tegoed.

Gesloten