LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Boubas
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 17:33

Reclame

Ongelezen bericht door Boubas »

Geachte mevrouw, heer,

Ik heb vandaag een mailing ontvangen van een onbekend bedrijf waarin ik word gevraagd om naar een bijeenkomst te komen in Pijnacker alwaar ik dan een messenset, een kado twv € 200,= en een esspresso apparaat ontvang.
Hiervoor hoef ik alleen de mailing in te vullen en terug te sturen naar

Reserveringsburo
xxxx-gegevens verwijderd door moderator

Het zou hier gaan om een well-ness en gezondheidsbedrijf gaan.
Mensen onder de 21 jaar mogen hier niet aan deelnemen.
Is er iemand die dit ook heeft meegemaakt.
Lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk om even deze spullen daar op te halen.
Graag zou ik te weten willen komen wat hier achter zit.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Reclame

Ongelezen bericht door gravedigger »

Wat dacht je van een verkiodemonstratie, waarbij geprobeerd wordt, je veel te dure spullen door je strot duwen ?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reclame

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Iemand die je zonder enige voorwaarden een messenset, een kado van 200 euro, en nog zo het een en ander kado geeft, ja: zeker doen hoor.


Wat houdt je tegen om dat nummer uit Arnhem even te bellen, kost je immers maar enkele centen.

Kortom: wat denk je zelf?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reclame

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

het lijkt me trouwens leuk, als forummers zich massaal en collectief voor dergelijke ongein zouden inschrijven, en zich voordoen als argeloze belangstellenden. Eenmaal ter plekke: massaal de beloofde spullen opeisen.

Daar heb je recht op, want je hebt voldaan aan hun voorwaarde om naar de bijeenkomst te komen. Voor als het riskant dreigt te worden: vooraf de lokale pers en politie inschakelen. Die laatste zal niet zomaar komen, de pers echter wel.

mitzie1988
Berichten: 44
Lid geworden op: 26 feb 2009 23:14

Re: Reclame

Ongelezen bericht door mitzie1988 »

Dit was net bij Editie NL, ze gingen het uitzoeken. Schijnt dat je een cadeau bon krijgt van 200 euro voor een hotel, waarna dit (als je dit wilt boeken) nog 260 euro kost (aftrek van 200 is er dan al af)
Later zag je dat mensen met allemaal andere troep naar buiten kwamen.

Kortom een verkoop truck

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reclame

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Natuurlijk gaat het om troep. Ik wist eens dat ik bedonderd zou worden, toen ik mijn ''kado'' bij garant-o-matic opvroeg. Men had een Cappuncino-maker beloofd. Ik was gewoon nieuwsgierig naar wat het was.


Ja hoor, mijn gevoel werd niet bedrogen: ik kreeg iets toegestuurd: een kloppertje om handmatig melk op te schuimen........Grammaticaal klopte het: ik kon er cappucino mee maken, mij was niets teveel beloofd.


Ik herinner me nog dat voetenbad, waar mensen bijna 800 euro voor moesten neertellen. Als ''bewijs'' dat het werkte, moest een van de bezoekers die op de verkoopdemonstratie af was gekomen, een voetenbad nemen, waarna het apparaat werd ingeschakeld. Daarna kreeg het water al vrij snel een bruine kleur, zogenaamd de negatieve energie die uit de voeten stroomde.

Radar nam de proef op de som, en zette het apparaat aan nog voordat iemand er met de voeten in zat. Jawel: ook die bruine kleur. Toen men het apparaat aan een nadere inspectie onderwierp,, bleek er achter een filter een raar goedje te zitten, dat oploste in water.

Een soortgelijk voetenbad,, maar dan zonder dat chemische trucje, kost bij blokker nog geen 30 euro.

pete58
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mei 2009 00:06

Re: Reclame

Ongelezen bericht door pete58 »

xxxx-gegevens verwijderd door moderator

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: Reclame

Ongelezen bericht door maybe »

ik snap niet dat mensen hierin trappen. Mensen voor niks gaat de zon op. Dit soort bedrijven leven op naive mensen.

Hoover
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 20:51

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Hoover »

Heb vandaag ook zo'n 'persoonlijke uitnodiging' ontvangen voor een bijeenkomst in Hoogeveen op 23 juni. Er worden inderdaad allerlei kadootjes in het vooruitzicht gesteld en het e.e.a. wordt ondersteund door een 'korte interessante verkoopdemonstratie' . Deze korte demo duurt van 14.00 tot 16.45 uur!! Hoezo kort!! Wat een giller zeg!
Het is ook niet mogelijk om na het begin van de middag nog binnen te komen. Sterker nog, je komt er dus waarschijnlijk ook niet voortijdig uit. Mensen blijf weg van dit soort ongevraagde verkooppraktijken. Goed idee om de lokale pers in te schakelen! Of neem een videocamera mee om het geheel te filmen, kun je het thuis nog eens nazien en evt. opsturen naar Radar!

roosdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2009 21:17

Re: Reclame

Ongelezen bericht door roosdejong »

ook in Hasselt een brief met de post.
las dat het om een 1-mans bedrijf ging, dat is vreemd want wij worden (haha) uitgenodigd ook op 23 juni 0m 10.00 uur in zaal spoorzicht in staphorst.
vreemd zaakje

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reclame

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb al met een paar vrienden en collega's afgesproken, dat we er met zijn allen naar toe gaan, wanneer bij 1 van ons een dergelijke uitnodiging in de bus valt. We nemen dan zoveel mogelijk bekenden mee, halen zoals gezegd de regionale pers erbij, zodat het zaaltje helemaal vol zit. Met geluids-aopnameapparatuur, kleine videocameraatjes, en alles wat me maar kunnen verzinnen om de ''demonstratie'' vast te leggen.

En we doen ons voor als dom publiek. Maar we eisen wel de kadootjes op, de tastbare zaken, welteverstaan, niet de zogenaamde kortingen.


Vervolgens koopt niemand ook maar iets.

paulamartin
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2009 16:48

Re: Reclame

Ongelezen bericht door paulamartin »

Geachte mevrouw/heer,

Per post gekregen van reserveringskantoor postfach 5141 6802 EC Arnhem.
Prijskennisgeving van 04-07-2008.

Wij zouden op 04-07-2008 telefonisch zijn benaderd dat wij een espreekoffiezetapparaat hebben gewonnen met een zomertombola. Wij worden geacht deze prijs op te halen 01-07-2009 in zalencetrum de Molen te Helmond. Graag een ander echtpaar meebrengen want die krijgt een kaasmessenset. Onze prijs ter waarde van 200,= vervalt op 04-07-09.
Antwoordkaart opsturen.

JohnDoe123456
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2009 10:16

Re: Reclame

Ongelezen bericht door JohnDoe123456 »

Ik krijg dezelfde uitnodiging op het adres waar we sinds bijna een jaar nu wonen, gericht aan de vorige bewoners.

De uitndoiging is voor 2 juli 2009 om 14:00 uur bij Zaal Verploegen in Wijchen


Vreemde is echter dat het gericht is aan het echtpaar [Naam], echter de man van dit echtpaar is al bijna tien jaar geleden overleden en de vrouw (weduwe) ongeveer twee jaar geleden!!

Je vraagt je af welke bron gebruikt is voor de namen en adressen van de personen die 'persoonlijk' zijn uitgenodigd. Zou er tevens op leeftijd worden geselecteerd? Want deze mensen waren al zeer op leeftijd.

Het zou mooi geweest zijn als ook nog zouden hebben geschreven/beweerd dat ze de uitgenodigde personen hadden gesproken.... zoals in een van de vorige posts wel staat.

Uiteraard ga ik hier niet naar toe.

famwdewit
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 okt 2007 11:45

Re: Reclame

Ongelezen bericht door famwdewit »

:) Ik krijg vandaag ook zo'n post dat ik een expressokoffieapparaat heb gewonnen vroeg me al af waar ik aan meegedaan had?????geen idee..wilde er heen gaan maar nu ik dit lees, heb ik zoiets toch ook nog op tv gezien...moet de prijs op 08-07-09 halen terwijl ook op de lijst 2 mensen staan die het hebben ontvangen...raar verhaal vorig jaar heb ik ook niets gehoord en dit ga vanaf 08-07-2008dus nu besluit ik maar niet te gaan:)jammer dan.....voor het apparaat hoef ik het niet te doen heb al een senseo.....gr Lien

Magnemite
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2009 15:40

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Magnemite »

Ook hier de zelfde uitnodiging net ontvangen te Maassluis

Bellen heeft geen zin er wordt niet opgenomen.

Ja of wij mensen er maar in willen trappen?
Wie weet zijn er mensen die denken...
Oh dat is mooi meegenomen zeker in deze tijden waarin we momenteel verkeren en nemen er zelfs een vrije dag voor op.
DOOD ZONDE.... denk ik dan,zowel van je dag als van je tijd :!:

rietveldje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2007 20:21

Re: Reclame

Ongelezen bericht door rietveldje »

Ook de brief ontvangen, uitgenodigd voor in Reeuwijk. Ik lees hier dat sommigen praten over het opeisen van de kadoootjes. In het kader onderaan de brief staat rechtsonder echter: onder voorbehoud, dit voorbehoud zal dan wel zijn: eerst e.e.a. kopen, dan pas je zogenaamde prijs of kado ontvangen. M.i. valt er dus niks op te eisen. Maar het idee om erheen te gaan met camera's enzo, en dan de pers inschakelen, is goed. Zelf heb ik er geen zin in, zonde van mijn tijd, maar idd, naïeve mensen nemen er misschien zelfs een vrije dag voor op en dat is doodzonde om een dag verloren te laten gaan om naar verkooppraat te luisteren en teleurgesteld te worden
Barry

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Reclame

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Barry, dit soort bedrijven weet heel goed dat ze balanceren op het randje van de wet.


Maar ze denken onder hun beloftes uit te kunnen komen, door die toevoeging ''onder voorbehoud'' erbij te zetten. Waarom zeggen ze er niet gewoon eerlijk bij dat de grootte van het kado afhangt van je besteding tijdens een dergelijke dag?

Dat is wel zo eerlijk en open. Maar kun jij je nog herinneren hoe velen bedonderd werden met dat voetenbad dat je bij Blokker voor nog geen 30 euro koopt, maar waar je bij zo'n firma 800 euro neer moet tellen? Waarbij proefondervindelijk bleek dat er bedrog in het spel was?

Eerlijk zaken doen, dat is wat die bedrijven niet kunnen.

burtsky
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 02:30

Re: Reclame

Ongelezen bericht door burtsky »

Ik heb m ook gekregen, maar ik zie nergens "onder voorbehoud"staan. Ik stuur gewoon de antwoordkaart op ZONDER de postzegel erbij en met een passend zinnetje erop :D :D Het klopt toch dat ze m dan moeten dokken of niet? Als het kantoor bestaat tenminste...

gelderblom
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 12:39

Re: Reclame

Ongelezen bericht door gelderblom »

Wat ben ik blij dat ik even op google ging zoeken naar zomertombola.
Het kon gewoon niet waar zijn. En het is dus ook niet waar.
Ik kreeg gister een uitnodiging voor de prijsuitreiking op 6-7-2009 in partycentrum Le Carillon in Pijnacker. Ik zou een espresskoffiezetapparaat gewonnen hebben waar ze me op 9-7-2008 van op de hoogte gebracht hadden.
Als we als paar komen krijgen we ook nog een digitaal fotolijstje en als je de antwoordkaart gelijk terugstuurd krijgt je ook nog een verrassing ter waarde van 100,-- euro.
Onbegrijpelijk dat dit zomaar kan. Worden hier geen regels overtreden?

Koffiedrinker
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2009 15:10

Re: Reclame

Ongelezen bericht door Koffiedrinker »

Deze verkoopmethode heeft ook Holtum beriekt.
Trap er niet in mensen.

Jammer dat de exploitant van de zaal zijn goede naam hieraan ten doel stelt.

Frank

Gesloten