LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Miss54
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:54

Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Miss54 »

Kort geleden mee gedaan met een actie waarbij ik bij aanschaf van een S5e twv 380 Euro, 75 Euro extra inruilwaarde zou ontvangen voor mijn oude tablet.

op 15-10-2019 heb ik het registratieformulier van Samsung ingevuld en hier via mail een bevestiging van gehad.

Er werd mij verteld dat ik mijn oude tablet moest opsturen zonder vermelding van termijnen. Ik zou 19 Euro ontvangen voor mijn oude Tab A, wat al belachelijk weinig was. Maar omdat ik 75 Euro extra zou ontvangen heb ik er toch voor gekozen om mijn tablet naar Samsung op te sturen.

Op 27-11-2019 heb ik een mail gehad met de bevestiging dat mijn tablet was ontvangen en dat ik zoals afgesproken 94 Euro (19 + 75) op mijn rekening zou ontvangen binnen een aantal weken. Uiteindelijk heb ik in december 2019, 19 Euro op mijn rekening ontvangen. Volgens het bedrijf dat de cashback afhandelt van Samsung, weigerde Samsung de 75 Euro te betalen omdat de actieperiode voorbij zou zijn. Ik heb hier echter nooit bericht over gehad en ook bij registratie is niks vermeld over termijnen.

Op het verzoek dat ik dan mijn tablet terug wilde hebben, heb ik al weken geen reactie ontvangen.
Ook weigert Samsung mij die 75 Euro te betalen.

Conclusie is dat Samsung mij voor 19 Euro mijn tablet afhandig heeft gemaakt en zich niet aan onze afspraken heeft gehouden.

Dit is pure OPLICHTING!!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 09 feb 2020 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

https://www.coolblue.nl/download/6bff02 ... rde_nl.pdf

Uiterlijk 14-10 had u zich moeten aanmelden en had uw oude apparaat opgestuurd moeten zijn, daar zat u dus buiten. U krijgt netjes bericht wat er uitbetaald gaat worden, daar heeft u niet op gereageerd. Pas na de uitbetaling gaat u roepen.

Dus geen oplichting, maar uw eigen fout door te laat uzelf aan te melden.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

NeoDutchio schreef:
09 feb 2020 19:24
(...) U krijgt netjes bericht wat er uitbetaald gaat worden, daar heeft u niet op gereageerd. Pas na de uitbetaling gaat u roepen. (...)
Inderdaad, want dat bericht gaf geen aanleiding tot klachten:
Miss54 schreef:
09 feb 2020 19:09
Op 27-11-2019 heb ik een mail gehad met de bevestiging dat mijn tablet was ontvangen en dat ik zoals afgesproken 94 Euro (19 + 75) op mijn rekening zou ontvangen binnen een aantal weken.


Miss54, wat zegt Samsung nu over hun e-mail over de uitbetaling?

Miss54
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:54

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Miss54 »

Ik heb een mail in mijn mailbox van Samsung op 15 oktober 2019. Dus ik krijg een bericht van Samsung om mijn tablet op te sturen op 15 oktober en ik had tot 14 oktober de tijd om de tablet op te sturen. Klinkt inderdaad als een eigen fout, dikke schuld. Grapjas :lol:

Miss54
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:54

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Miss54 »

Erthanax schreef:
09 feb 2020 19:53
NeoDutchio schreef:
09 feb 2020 19:24
(...) U krijgt netjes bericht wat er uitbetaald gaat worden, daar heeft u niet op gereageerd. Pas na de uitbetaling gaat u roepen. (...)
Inderdaad, want dat bericht gaf geen aanleiding tot klachten:
Miss54 schreef:
09 feb 2020 19:09
Op 27-11-2019 heb ik een mail gehad met de bevestiging dat mijn tablet was ontvangen en dat ik zoals afgesproken 94 Euro (19 + 75) op mijn rekening zou ontvangen binnen een aantal weken.


Miss54, wat zegt Samsung nu over hun e-mail over de uitbetaling?
Samsung zegt inderdaad dat ik te laat was met opsturen volgens de algemene voorwaarden. Maar ik heb dus op 15 oktober mail gehad van Samsung dat mijn registratie is geaccepteerd en dat ik mijn tablet kan opsturen. In dit mailtje stonden geen termijnen vermeld.
Ook een maand later weer bericht dat ik 94 Euro zou ontvangen op mijn rekening.

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Erthanax »

De voorwaarden zeggen het een, de mail zegt wat anders. Als u hier geen juridisch advies krijgt, kunt u het beste naar het Juridisch Loket in uw woonplaats gaan.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Miss54 schreef:
09 feb 2020 19:54
Ik heb een mail in mijn mailbox van Samsung op 15 oktober 2019. Dus ik krijg een bericht van Samsung om mijn tablet op te sturen op 15 oktober en ik had tot 14 oktober de tijd om de tablet op te sturen. Klinkt inderdaad als een eigen fout, dikke schuld. Grapjas :lol:
U hebt de aktie gezien, anders had u er geen gebruik van kunnen maken. Wellicht hebben ze de aanvragen van 15-10 alsnog meegenomen, maar u besluit de oude tablet pas anderhalve maand later terug te sturen?

U zegt geen informatie ontvangen te hebben, maar voor en bij het invullen van de formulieren staat exact wat er verwacht wordt. Het kan zijn dat u een automatisch bericht hebt terug gekregen, maar alles is buiten de actieperiode geweest.

Miss54
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:54

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Miss54 »

NeoDutchio schreef:
09 feb 2020 20:11
Miss54 schreef:
09 feb 2020 19:54
Ik heb een mail in mijn mailbox van Samsung op 15 oktober 2019. Dus ik krijg een bericht van Samsung om mijn tablet op te sturen op 15 oktober en ik had tot 14 oktober de tijd om de tablet op te sturen. Klinkt inderdaad als een eigen fout, dikke schuld. Grapjas :lol:
U hebt de aktie gezien, anders had u er geen gebruik van kunnen maken. Wellicht hebben ze de aanvragen van 15-10 alsnog meegenomen, maar u besluit de oude tablet pas anderhalve maand later terug te sturen?

U zegt geen informatie ontvangen te hebben, maar voor en bij het invullen van de formulieren staat exact wat er verwacht wordt. Het kan zijn dat u een automatisch bericht hebt terug gekregen, maar alles is buiten de actieperiode geweest.
Je bent werkzaam bij Samsung? Waar heb ik gezegd dat ik mijn tablet pas 6 weken later heb opgestuurd?
Er werd bij het registreren niet vermeld wanneer de tablet opgestuurd moest worden. Ook niet in het bevestigingslinkje. Ze hebben 2x gecommuniceerd dat ik 94 Euro zou ontvangen. Als er inderdaad geen overeenkomst was omdat de actie al voorbij was, had Samsung mijn tablet terug moeten sturen. Nu hebben ze mij voor 19 Euro mijn tablet afhandig gemaakt. De titel wordt aangepast maar blijft oplichting. Ik wil gewoon mijn tablet terug of het afgesproken bedrag. :!:

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door berndv »

Miss54 schreef:
14 feb 2020 11:52
Je bent werkzaam bij Samsung?
Iedereen hier werkt overal. Dat krijgt iedereen hier wel vaker te horen... Als het antwoord niet in het straatje past.
Miss54 schreef:
14 feb 2020 11:52
Waar heb ik gezegd dat ik mijn tablet pas 6 weken later heb opgestuurd?
Miss54 schreef:
09 feb 2020 19:09
op 15-10-2019 heb ik het registratieformulier van Samsung ingevuld
Miss54 schreef:
09 feb 2020 19:09
Op 27-11-2019 heb ik een mail gehad met de bevestiging dat mijn tablet was ontvangen
Grapjas. U zegt inderdaad niet wanneer u de tablet heeft verzonden, u zegt alleen wanneer ze de tablet hebben ontvangen. Gezien de ontvangstdatum lijkt het mij wel logisch om te concluderen dat de tablet niet op 16 oktober is verzonden, maar ergens na 20 november klinkt aannemelijker.
Miss54 schreef:
14 feb 2020 11:52
De titel wordt aangepast maar blijft oplichting.
nee hoor, ik zie hier geen oplichting. Hooguit miscommunicatie, misschien een stukje misleiding, maar oplichting is dit naar mijn mening niet echt.
Miss54 schreef:
14 feb 2020 11:52
Ik wil gewoon mijn tablet terug of het afgesproken bedrag.
dat is een logisch standpunt. Hebben ze ook aangegeven waarom ze uw verzoek tot het terugsturen van de tablet nog niet hebben kunnen inwilligen?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
09 feb 2020 19:24
https://www.coolblue.nl/download/6bff02 ... rde_nl.pdf

Uiterlijk 14-10 had u zich moeten aanmelden en….
Wellicht is bij andere verkoper gekocht, die actievoorwaarden minder duidelijk maakte

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het lijkt me dat de datum van aanmelding geldt.
Dat Samsung later vraagt om tablet op te sturen maakt niet dat u daardoor te laat bent.
Moet je geen aankoopbewijs laten zien want nu krijg je €75 extra inruil terwijl je daarvoor geen of een ander merk tablet kunt kopen?
Lees de actievoorwaarden nog eens goed door.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Nijogeth »

berndv schreef:
14 feb 2020 12:09
Miss54 schreef:
14 feb 2020 11:52
Ik wil gewoon mijn tablet terug of het afgesproken bedrag.
dat is een logisch standpunt. Hebben ze ook aangegeven waarom ze uw verzoek tot het terugsturen van de tablet nog niet hebben kunnen inwilligen?
Waarschijnlijk omdat er een deal ligt voor 19€ en dat de cashback onder voorbehoud is. Ik verwacht dat ze het zo doen

Miss54
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:54

Re: Samsung actieperiode blijkt voorbij maar daar was niks over vermeld

Ongelezen bericht door Miss54 »

Kolibrie schreef:
14 feb 2020 13:04
Het lijkt me dat de datum van aanmelding geldt.
Dat Samsung later vraagt om tablet op te sturen maakt niet dat u daardoor te laat bent.
Moet je geen aankoopbewijs laten zien want nu krijg je €75 extra inruil terwijl je daarvoor geen of een ander merk tablet kunt kopen?
Lees de actievoorwaarden nog eens goed door.
Uiteindelijk heeft Samsung niks met mijn klacht gedaan. Wat een K*t bedrijf.
Ik heb me dus aangemeld op 15-10-2019 en hier van Samsung een bevestiging gehad met het verzoek mijn tablet op te sturen.
Samsung geeft aan dat de tablet op 14-10-2019 bij hun binnen moest zijn om in aanmerking te komen voor de cashback.

Met andere woorden, in plaats dat ze melden dat de actieperiode voorbij was op 15-10-2019, sturen ze een mail met het verzoek om mijn tablet op te sturen. Ik heb het maar opgegeven, maar eigenlijk had ik bij de politie een aangifte moeten doen.

Gesloten