LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waar baseer je dat op?

Met die logica zouden bijvoorbeeld beperkte oplages uberhaupt niet kunnen. Als je kijkt naar bijvoorbeeld postzegel- of muntenverzamelingen, om maar eens wat te noemen, is een limited editie juist heel normaal.

Beperkte beschikbaarheid (en dus als gevolg daarvan exclusiviteit) is juist een eigenschap van dergelijke producten.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
11 jan 2019 14:34
Waar baseer je dat op?
Economie. AH kan invloed uitoeven op de vraag door de actietermijn kleiner of groter te maken. Als de termijn een week was geweest, dan was TS hier waarschijnlijk niet aan begonnen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
11 jan 2019 14:50
Moneyman schreef:
11 jan 2019 14:34
Waar baseer je dat op?
Economie. AH kan invloed uitoeven op de vraag door de actietermijn kleiner of groter te maken. Als de termijn een week was geweest, dan was TS hier waarschijnlijk niet aan begonnen.
Dat is niet echt antwoord op mijn vraag welke regel er overtreden zou zijn.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat vroeg je niet. Ik stelde regel met aanbod en vraag is overtreden. Jij stelde die regel geldt niet, want het aanbod kan niet groter worden gemaakt. Daarop stelde ik die regel geld wel, want de vraag kan kleiner gemaakt worden. En toen vroeg je "Waar baseer je dat op?" Context ;)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door sjohie »

Kees2850 schreef:
10 jan 2019 17:57
Het is nog gekker. De actie zou tot 24 februari lopen maar kreeg afgelopen dinsdag geen zegels meer. Volgens caissière was actie afgelopen. Daarnaast kreeg je bij de koop van een oudjaarslot een volle spaarkaart. Nu 10 dagen later kun je daar niets meer mee. Ik ben het met TS ( Maria) eens. Dit riekt naar oplichting.
Huh? Ik kreeg gistermiddag bij het doen van de boodschappen nog servieszegels aangeboden? Ah zelf zegt op de site dat je tot 24-02 zegels aangeboden krijgt. En wat betreft die limited editions zeggen ze dat er over een paar dagen een online reserveerservice in de lucht gaat, dus dan is dat ook nog op te lossen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
11 jan 2019 14:21
Het aanbod moet in voldoende mate aanwezig zijn om aan de te verwachten vraag te kunnen voldoen. Het is overduidelijk dat daar niet aan is voldaan.
Waarom zou AH een reserveerservice optuigen als alles van die limited editions toch al op is? Er is blijkbaar nog wel genoeg om dat de moeite waard te maken. Dit hebben ze voor eerdere acties overigens ook al wel gedaan.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door riddert »

Kees2850 schreef:
11 jan 2019 16:27
@sjohie Vandaag kreeg ik wel een servieszegel. Maar op mijn vraag of ik eventueel het gedecoreerde servies later nog kon kopen moesten ze het antwoord schuldig blijven. We weten het niet, maar er zijn al veel klachten binnengekomen dus misschien wel was het antwoord. Misschien hier ook de druk er een beetje op houden? Of RADAR er aandacht aan geven in de uitzending?
@Kees, en aan wie heb je je vraag gesteld dan? Aan de cassiere? Wellicht dat deze niet van alle ins en outs betreffende de actie op de hoogte is.
Kijk eens op https://www.ah.nl/servies en daar zul je lezen dat binnenkort een mogelijk tot online reserveren beschikbaar komt voor de limited editions. Oftewel er gaan meer bordjes beschilderd worden.
Radar hoeft hier dus absoluut geen aandacht aan te besteden in uitzendingen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
11 jan 2019 15:12
Dat vroeg je niet. Ik stelde regel met aanbod en vraag is overtreden. Jij stelde die regel geldt niet, want het aanbod kan niet groter worden gemaakt. Daarop stelde ik die regel geld wel, want de vraag kan kleiner gemaakt worden. En toen vroeg je "Waar baseer je dat op?" Context ;)
Dat stelde ik niet. Ik stelde dat er niks mis is met limited editions of beperkte beschikbaarheid.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zie eveneens niets mis met limited editions of beperkte beschikbaarheid. Echter, dat betekend nog niet dat het aanbod niet in voldoende mate aanwezig hoeft te zijn om aan de te verwachten vraag te kunnen voldoen.
Moneyman schreef:
11 jan 2019 14:26
alfatrion schreef:
11 jan 2019 14:21
Het aanbod moet in voldoende mate aanwezig zijn om aan de te verwachten vraag te kunnen voldoen. Het is overduidelijk dat daar niet aan is voldaan.
Dat geldt wel voor de normale spaaractie, maar niet als er sprake is van een specifieke "limited editions-versie", waarbij de beperkte beschikbaarheid niet alleen bekend, maar juist ook een specifieke eigenschap is.
Je stelt hier dat de hoofregel, zoals hierboven aangegeven, niet van toepassing zou zijn als het gaat om een limited edition. Je onderbouwd dat alleen niet.
Moneyman schreef:
11 jan 2019 14:34
Met die logica zouden bijvoorbeeld beperkte oplages uberhaupt niet kunnen.
Over welke logica heb je het? En dan niet antwoorden "jouw logica", want er is een aannemelijke kans dat je me niet goed begrijpt. En kun je ook motiveren Waarom deze logica er toe zou leiden dat beperkte oplages onmogelijk zouden zijn?
Moneyman schreef:
11 jan 2019 15:03
Dat is niet echt antwoord op mijn vraag welke regel er overtreden zou zijn.
Zou je een letterlijk citaat willen aanhalen?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door renewouters »

Lowieze schreef:
10 jan 2019 19:24
renewouters schreef:
10 jan 2019 19:17
Blijft toch lachen dit soort acties. Ik twijfels soms echt een de verstandelijke vermogens van veel consumenten. Idioot veel extra uitgeven zodat je iets "gratis" kunt krijgen. Er is al zoveel over gezegd en geschreven, en bij iedere acties is het weer raak. En dan komen er gelijk weer woorden als oplichting voorbij. Terwijl de retailer niets anders doet dan inspelen op het graaigedrag en hebberigheid van de klanten.
Het is niet “gratis” , je moet naast de zegels ook nog bijbetalen :lol:
Ook nog. Dan zijn sommige consumenten nog achterlijker dan ik al dacht. Winkeliers lachen zich door zoveel onbenul.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door renewouters »

alfatrion schreef:
11 jan 2019 14:50
Moneyman schreef:
11 jan 2019 14:34
Waar baseer je dat op?
Economie. AH kan invloed uitoeven op de vraag door de actietermijn kleiner of groter te maken. Als de termijn een week was geweest, dan was TS hier waarschijnlijk niet aan begonnen.
Weldenkende mensen doen uberhaupt niet mee met dit soort acties. We moeten onderhand toch wel weten dat deze acties slechts 1 doel hebben.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door G7 »

Ik snap sws niet waarom mensen die zegels gaan sparen waar je nog voor moet bijbetalen ook. Er zijn genoeg "goedkope" winkels waar het veel voordeliger is en net zo goed zijn. Hetzelfde geldt ook voor die houdbaarheid doosjes. Moet je zien wat je moet bijbetalen, terwijl ze bij bepaalde winkels bijna voor niks zijn.

En ja, het risico van de ondernemer als hij met de spullen blijft zitten ? Nou, hier in ons filiaal worden ze dan verloot of met fikse kortingen aangeboden.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, ik heb van de week bij de Dirk 2 aardappelmesjes gekocht voor 99 cent per stuk.Laat dat nou net dezelfde messen zijn waarvoor je vorig jaar bij de Deka zegeltjes kon sparen, en dan moest je nog aardig wat bij betalen ook.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je de kinderarbeid, want zo noem ik de pubers bij de kassa, als ik die gratis spaarzegels niet wil is zelf achterover drukken zeer goed mogelijk.... en volle kaart voor je uitzet, dat gun ik deze pubers wel!

En als de 18 jarige AH een Jumbo medestudent dit laat inleveren en kopen?
Zolang er geen controle is op meerdere rollen zegels die voor uitdelen bij elke kassa lagen is..... en je meerdere avonden gaat bijverdienen voor je HBO opleiding?

Gezien de enorme salarissen die zij kregen is dit wel te verwachten, je gaat met duizenden Euro's om en kreeg zelf... Uh...!
Geld word gecontroleerd, en de zegels niet, wel de koop zegels maar deze deel je soms gratis uit!
Dan is de kans dat ze 2 maanden eerder moeten stoppen erg groot geworden!

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

Komkommertijd schreef:
12 jan 2019 10:50
Als je de kinderarbeid, want zo noem ik de pubers bij de kassa, als ik die gratis spaarzegels niet wil is zelf achterover drukken zeer goed mogelijk.... en volle kaart voor je uitzet, dat gun ik deze pubers wel!

En als de 18 jarige AH een Jumbo medestudent dit laat inleveren en kopen?
Zolang er geen controle is op meerdere rollen zegels die voor uitdelen bij elke kassa lagen is..... en je meerdere avonden gaat bijverdienen voor je HBO opleiding?

Gezien de enorme salarissen die zij kregen is dit wel te verwachten, je gaat met duizenden Euro's om en kreeg zelf... Uh...!
Geld word gecontroleerd, en de zegels niet, wel de koop zegels maar deze deel je soms gratis uit!
Dan is de kans dat ze 2 maanden eerder moeten stoppen erg groot geworden!

Zijn deze beschuldigingen nou ergens op gebaseerd of zuigt u dat allemaal uit uw duim?
Ik weet dat personeel dat zegeltjes achterover drukt, op wat voor manier dan ook, er gelijk uit vliegt. U dacht echt dat die jongelui gebrek aan zegeltjes en dat servies hebben? Die halen het wel bij Ikea voor een habbekrats hoor.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door witte angora »

Lowieze schreef:
12 jan 2019 11:13
Zijn deze beschuldigingen nou ergens op gebaseerd of zuigt u dat allemaal uit uw duim?
Lowieze, in een vorig leven heette komkommertijd stofZUIGERtje...

Niet teveel aandacht aan besteden, het gaat in dit topic om serviesonderdelen die niet meer leverbaar zouden zijn. :wink:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik was op visite en zag dat ze beide dus AH vrouwtje en Jumbo Partner wel erg veel van dit in huis hadden en zoveel eten deze 2 niet!

Ik heb geen bewijs maar wel sterke vermoedens, en eruit vliegen, vele winkels zitten te springen op voordelig personeel en leeftijd is bepalend hoeveel uren je mag zitten, een 18 jarige kreeg meer en vaker werk dan 23 jarige en de controle is.....?
Ik lees hier pas €400,- kopen voor volle spaarkaart, en dan denk ik.... meer als €4000, - boodschappen ongeveer?

18 jarige doet zelfde werk als 23 jarige maar voor half geld, dan is verleiding groot om per ongeluk in plaats van enkele zegels een hele rol weg te geven... en bij controle na je werk heb je niets!
Ook kun je iets teveel zegels geven voor klein flut bedrag want ik zag gewoon meerdere rollen liggen die gebruikt werden dus niet te tellen hoeveel je uit deelde!

Ik heb geen bewijs maar ook geen uitleg hoe zij aan zoveel Servies komt !

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
12 jan 2019 11:17
Lowieze schreef:
12 jan 2019 11:13
Zijn deze beschuldigingen nou ergens op gebaseerd of zuigt u dat allemaal uit uw duim?
Lowieze, in een vorig leven heette komkommertijd stofZUIGERtje...

Niet teveel aandacht aan besteden, het gaat in dit topic om serviesonderdelen die niet meer leverbaar zouden zijn. :wink:

U hebt gelijk, maar ik vind mensen beschuldigen zonder enig bewijs te hebben nogal ergerlijk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Hij zuigt anders behoorlijk.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Serviesonderdelen AH-spaaractie nu al niet meer leverbaar

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat een discussie weer. Mensen willen graag bedonderd worden. Leuk servies, maar wat moet je er voor doen.
4 ontbijtbordjes : 80 zegels + €7,98
4 dinerborden: 80 zegels + €9,98
4 soepborden: 80 zegels + €13,98
Het eten moet ergens in, dus een schaal voor 40 zegels en €5,99.

Dus om 1 klein setje compleet te krijgen moet je 280 zegels hebben a €10,- en €37,93 bijbetalen. Bij elkaar voor een kleine 3000 euro voor een beetje servies. En dan gaan klagen dat het niet lukt? Voor de helft van dit geld wil ik ook wel wat servies leveren hoor. Ook limited. Zal bij een Action nog wel een restpartij staan.

Gesloten