LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stay healthy products

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Verwijderd

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Karla1968 schreef:Dank voor je antwoord.
Echter:
Ze hebben me een printscreen doorgestuurd dat de post het pakket heeft afgeleverd.
Weliswaar zonder handtekening van mij, dus ik was er niet om het pakket te ontvangen.
Ze beweren echter dat dit 'bewijs' bindend is.
En dat dreigen met de deurwaarder: dat vind ik er echt over.
Ik ga niet betalen, en heb dat ook aan dat incassobureau gemeld ([email protected]), maar die zeggen 'bewijs van de post is er'. Ja, een printscreen van aflevering. Maar op een dag en uur dat ik op het werk zat... Dus zéker niet aan mij afgeleverd.

Ondertussen is het al een bedrag van zo'n 150 euro geworden (2 keer herinneringskosten)...
De rechter bepaalt of bewijs bindend is of niet. Dat kunnen zij niet zelf zeggen. Met een beetje photoshop kun je zelf zo'n printscreen in elkaar fröbelen. Dat is geen bewijs. Zij zullen moeten bewijzen dat u het pakket heeft ontvangen. En dat kunnen ze niet.

Als ze dat zouden willen, dan hadden ze het verzekerd moeten versturen en dat de ontvanger een handtekening moet zetten. Dat hebben ze niet gedaan. Dus kunnen zij nu niet bewijzen dat u het pakket hebt ontvangen.

Als ik bijvoorbeeld iets waardevols als een smartphone bestel, dan moet ik altijd een handtekening geven én daarna een bedrag van €0,01 pinnen. Dit is sluitend bewijs dat ik degene ben die het pakket heeft aangenomen.

Dus zeg maar gewoon tegen hen dat een printscreen geen sluitend bewijs is en als zij daar anders over denken dat ze er dan maar mee naar de rechter moeten stappen. Dat zullen ze 99,9% zeker toch niet doen.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door yan »

Ze hebben me een printscreen doorgestuurd dat de post het pakket heeft afgeleverd.
Weliswaar zonder handtekening van mij, dus ik was er niet om het pakket te ontvangen.
Ze beweren echter dat dit 'bewijs' bindend is.
Ze kunnen beweren wat ze willen, maar dat betekend niet dat het ook juist is natuurlijk.
Een printscreen van PostNL dat het geleverd is, is geen bewijs dat u het heeft ontvangen.
Het risico voor verzending ligt altijd bij de verkoper, dus u hoeft zich hiervan niets aan te trekken.
Ondertussen is het al een bedrag van zo'n 150 euro geworden (2 keer herinneringskosten)...
De incasso-procedure is ook niet wettelijk.
U dient eerst een waarschuwing te krijgen met hierin vermeld wat de incassokosten zullen gaan worden: deze mogen maximaal 15% van de pakketwaarde zijn, met een minimum van €40,-..
Maar u heeft niets ontvangen, dus u hoeft ook geen incassokosten te betalen.

Het beste kunt u nog eenmalig reageren naar de leverancier (en met kopie naar [email protected] ) dat u niets heeft ontvangen, dat het toegestuurde bewijs geen handtekening bevat en daarom niet voldoende is, en dat u zodoende niets zult betalen.
Geef tevens aan dat u verder niet meer op verder contact zal reageren.

Karla1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2018 12:01

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Karla1968 »

Dank u wel! Dat lucht al even op. Ik ga einde van de maand naar de rechtbank hier (gratis advies) en kijken wat die zeggen.
Echt bedankt!!

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Jesa H »

Karla1968 schreef:Dank u wel! Dat lucht al even op. Ik ga einde van de maand naar de rechtbank hier (gratis advies) en kijken wat die zeggen.
Echt bedankt!!
Uh, ik zou wel even zorgen dat je voorbereid naar de rechtbank gaat....

Dus zorg dat je alle correspondentie en bewijzen op een rijtje hebt en duidelijk kan aantonen dat er geen sprake is van een terechte vordering.

Karla1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2018 12:01

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Karla1968 »

dat is locale rechtbank, waar ik mijn dossier kan voorleggen en raad vragen. niets meer of minder, hoor...

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Moneyman »

Karla1968 schreef:dat is locale rechtbank, waar ik mijn dossier kan voorleggen en raad vragen. niets meer of minder, hoor...
Je bedoelt waarschijnlijk het juridisch loket of iets dergelijks. De rechtbank verleent geen advies.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door juliomariner »

Volgens mij is Karla1968 woonachtig in Belgie Moneyman dus misdchien geeft de rechtbank daar wel gratis advies. Als ze in belgie woont moet het bedrijf een nederlandse deurwaarder inschakelen die een belgische collega inschakeld om een dagvaarding te lsten betekenen of zit ik hier fout Moneyman?
Als ik gelijk heb dus extra kosten welke dit "bedrijf" zeer waarschijnlijk nooit zal willen risceren

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door juliomariner »

@anria1971 u schreef dat u voor de rechter moest komen. Heeft de deurwaarder u een dagvaarding uitgereikt? Is de rechtzaal al geweest en wat was het vonnis?

Karla1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2018 12:01

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Karla1968 »

Inderdaad, Belgische gedupeerde...
Is bij de locale vrederechter; daar kan je voor advies (2 avonden per maand) terecht. Zij (er zijn een paar advocaten aanwezig) geven je hun mening. En de eventuele stappen die je dient te ondernemen (waar, bij wie, enzomeer).

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:Volgens mij is Karla1968 woonachtig in Belgie Moneyman dus misdchien geeft de rechtbank daar wel gratis advies. Als ze in belgie woont moet het bedrijf een nederlandse deurwaarder inschakelen die een belgische collega inschakeld om een dagvaarding te lsten betekenen of zit ik hier fout Moneyman?
Als ik gelijk heb dus extra kosten welke dit "bedrijf" zeer waarschijnlijk nooit zal willen risceren
Ah, ik had niet meegekregen dat er sprake is van een Belg. Ik ga uiteraard uit van de Nederlandse situatie.

Als ze TS zouden willen dagvaarden, kunnen ze ook gewoon een Belgische deurwaarder inschakelen. Want waarom zou je dan naar een Nederlandse deurwaarder gaan? Tenzij ze al hun incasso’s in Nederland ondergebracht hebben. In dat geval zou die Nederlandse deurwaarder een Belgische collega inschakelen. Qua procedure of kosten maakt dat allemaal niets uit.

Karla1968
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2018 12:01

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Karla1968 »

Ik heb vandaag een bericht mogen ontvangen van Stay Healthy:
"Zoals u kunt zien zijn alle stappen voltrokken en zijn daar ook netjes bewijzen van. Oplichters zijn wij dus zeker niet. Wij zullen de factuur bij deze verwijderen."
Ik vond dat ik dit zeker ook moest doorgeven. Eerlijk is eerlijk.

ojee66
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2015 20:42

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door ojee66 »

Ook hier een pakketje mogen ontvangen.
Blijkt dat deze via 1 enkele click via ipay besteld is.

Leveringsvoorwaarden zijn op dat moment niet zichtbaar (zelfs geen link naar de website waar het product wordt besteld)

We zijn nog druk aan het mailen om de rekening gecrediteerd te krijgen.
Afterpay dreigt ondertussen met een incasso.

Ik laat het desnoods tot de rechter doorgaan.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door juliomariner »

ojee66 schreef: Ook
Ik laat het desnoods tot de rechter doorgaan.
Zo ver zullen ze het waarschijnlijk niet laten komen, het risico is voor hen te groot dat ze verliezen en dan alle kosten zullen moeten betalen. Gewoon de poot strak houden en zeker niet betalen.

Andasa
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2019 15:27

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Andasa »

Stayhealtyproducts zijn volgens mij grote oplichters. Ik heb nooit iets besteld en ook nooit ergens voor getekend. Een pakje zou eerst 80 eurokosten en later weer 60 euro. Nu incassobureau.gemaild,geen reactie gebeld. Gegevens kloppen niet. Gooien de telefoon op de haak. Betaal niets, aangezien niets besteld is.

Andasa
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2019 15:27

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Andasa »

Ook ik word bedreigd. Ik heb ook niets besteld. Krijg een factuur. Eerst ongeveer 9p euto en later weer ongeveer 60 euro. Op email reageer men niet en telefoon wordt neergegooid. Vandaag een dreigemail van Info score. Men zou mij diverse malen hebben gebeld en ik zou meteen de hoorn neergelegd hebben. Ik ben helemaal niet gebeld. Bovendien toen ik in het begin op aanraden en de naamvan dit bedrijf kreeg contact opnam bleken mijn gegevens niet te kloppen. Ik weet niet eens wat dat pakketje is. Ik word gestalkt en bedreigd. Wat moet ik hier nu mee. Ik ben een senior en bestel ook nooit iets online

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat u daar mee moet? Helemaal niets. Als u niets besteld hebt, hoeft u niet te betalen, ook niet als senior.

Andasa
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2019 15:27

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Andasa »

Ik heb hetzelfde. Nu ook een dreigbrief van infoscore dat het naar de deurwaarder gaat. Nooit iets besteld en ga ook niets betalen. Ik heb niets van stay healthy en ik weet sinds kort wat voor bedrijf het is. Via consumenten kompas geprobeerd om contact te leggen. Alle emails die ik stuur komen net zo hard retour. Box is vol. Bedrijf wil niets oplossen. Heb zo vaak gebeld en de hoorn werd neergelegd. Nu willen ze dat ik weer contact opneem via telefoon. Dat wil ik niet, omdat ik alles schriftelijk op papier wil. Ze zeggen via consumenten kompas dat ik niet in het systeem sta en dat ze infoscore niet kennen. Infoscore kent stay healthy dus wel schijnbaar. Nu zeggen ze ook dat infoscore dus blijkbaar gebruik maakt van hun naam en spookfacturen stuurt. Erg ingewikkeld. Wat kan ik doen Hulp graag

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lees de reactie boven u. Niets doen. Simpel.

peterhoek
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mar 2017 20:03

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door peterhoek »

Ja hoor, ook hier een rekening van 119,90 binnen van afterpay. Er zou een bestelling zijn gedaan door mijn vrouw van afslankpillen.

Netjes gebeld met Stay Healty dat er niets is besteld. Antwoord: Ja hoor, en op 13 juni is het pakketje ook afgeleverd volgens DHL om 20.15 uur. Nou ik weer niet waar maar niet bij mij. En weer zoals in andere verhalen dat hun het bewijs hebben van DHL en dat het niet uitmaakt dat er niet voor getekend moet worden. Het enige dat ze kunnen doen is de uiterste betaaldatum opschorten van 3 juli naar 17 juli 2019.

Al schorten ze het op naar 2050 zal mij worst zijn. Laat maar komen die deurwaarders met bewijzen. Op de vraag of ze mij kunnen zeggen met welk IP adres de bestelling is geplaatst kreeg ik als antwoord dat ze dat niet bijhouden.... Geen logfile?

Wat ook gek is aan de factuur dat haar naam (sandra) staat geschreven als S.a.n.d.r.a. Welke malloot zet er bij bestellen punten in zijn naam. Maar dat had ik verkeerd begrepen dat doet het systeem namelijk....

Ik begrijp niet dat deze praktijken jaar na jaar maar door kunnen gaan. Inmiddels is mijn vrouw naar de politie om aangifte te doen van identiteitsfraude. Ook een melding gedaan op: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... eitsfraude

Wordt zeker vervolgd.

Peter of is het P.e.t.e.r.

Reddragon038
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 apr 2020 22:44

Re: Stay healthy products

Ongelezen bericht door Reddragon038 »

Beste mensen die hierboven gereageerd hebben. Zijn er mensen aanwezig die deurwaarders aan de deur hebben gekregen of voor de rechter hiervoor moesten komen? Wij hebben ook een pakket ontvangen en niets besteld. Wel 3 weken later een rekening via afterpay. Bedrijf geeft geen gehoor. Dan wel niet gewenste effect.

Gesloten