LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te duur krantenabonnement

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hooijmar1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2017 16:33

Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door hooijmar1953 »

[Persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Onderwerp
HMC -- NHD Krant Opzeggen !
Bericht
Goedemiddag
Ik heb vorig jaar ivm WW uitkering mijn krant op willen zeggen ivm hoge kostenpost. Toen ik wilde opzeggen, heeft de dame aan de telefoon mij een nieuw aanbod gedaan van 21 euro pm , het was 94,95 per kwartaal.. Dat vond ik goed.Nu bijna een jaar later is er 94,95 afgeschreven , want volgens hun is het aanbod maar een jaar geldig. Dat is mij toen verteld zeggen ze . Ik ben 63 en ben dat waarschijnlijk vergeten. Nu wil ik hem echt opzeggen , maar dat kan niet eerder dan 1-7-2017 , want ik ben te laat met opzeggen voor 1 -4 -2017. Ik heb het bedrag gestorneerd en diverse malen met hun gebeld. De afschrijving van 94,95 is op 23 maart geweest dus een week voor het nieuwe tarief , zonder enige vorm van communicatie van hun zijde. Dus kon ik niet eerder reageren dan 23 maart, Ik vind dat er op zn minst er iets van een melding moet zijn , van u abonnement gaat per die en die datum weer naar het oude bedrag en hun zeggen , dat hebben wij u een jaar geleden gezegd.
Als je APK verloopt krijg je bericht van RDW, als je paspoort verlengd moet , krijg je bericht van de Gemeente enz . Maar de krant vind dat schijnbaar niet nodig.
Graag u reactie.
Met vriendelijke groet Rob Hooijmans
Laatst gewijzigd door Radar op 31 mar 2017 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens verwijderd

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door sjohie »

hooijmar1953 schreef:[Persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Onderwerp
HMC -- NHD Krant Opzeggen !
Bericht
Goedemiddag
Ik heb vorig jaar ivm WW uitkering mijn krant op willen zeggen ivm hoge kostenpost. Toen ik wilde opzeggen, heeft de dame aan de telefoon mij een nieuw aanbod gedaan van 21 euro pm , het was 94,95 per kwartaal.. Dat vond ik goed.Nu bijna een jaar later is er 94,95 afgeschreven , want volgens hun is het aanbod maar een jaar geldig. Dat is mij toen verteld zeggen ze . Ik ben 63 en ben dat waarschijnlijk vergeten. Nu wil ik hem echt opzeggen , maar dat kan niet eerder dan 1-7-2017 , want ik ben te laat met opzeggen voor 1 -4 -2017. Ik heb het bedrag gestorneerd en diverse malen met hun gebeld. De afschrijving van 94,95 is op 23 maart geweest dus een week voor het nieuwe tarief , zonder enige vorm van communicatie van hun zijde. Dus kon ik niet eerder reageren dan 23 maart, Ik vind dat er op zn minst er iets van een melding moet zijn , van u abonnement gaat per die en die datum weer naar het oude bedrag en hun zeggen , dat hebben wij u een jaar geleden gezegd.
Als je APK verloopt krijg je bericht van RDW, als je paspoort verlengd moet , krijg je bericht van de Gemeente enz . Maar de krant vind dat schijnbaar niet nodig.
Graag u reactie.
Met vriendelijke groet Rob Hooijmans
Alle instanties die u noemt, dus de gemeente voor je paspoort, de RDW voor APK etc hebben een bij wet geregelde taak om dat zo te doen, ook is er voor al die dingen een maatschappelijk belang om het goed te regelen. De APK bijvoorbeeld zorgt voor veilige voertuigen op straat, dat bevorderd de verkeersveiligheid voor álle burgers.

Een krantenabonnement is dat duidelijk niet, dus dit is wat appels met stoeptegels vergelijken. Over het hoe en wat over opzeggen van abonnementen, zou u even kunnen kijken op de site van consuwijzer. Het feit dat u zelf al zegt iets mogelijk vergeten te zijn, doet mij vrezen dat hier niet meer zoveel aan te doen is, maar goed, op die site staat meer info.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U kunt heel gemakkelijk een herinnering krijgen. U heeft vast wel een agenda of kalender ergens hangen. Zet hierop wanneer het abonnement af loopt en 1 of 2 maanden daarvoor dat u wilt opzeggen. Het is uw eigen taak uw eigen administratie bij te houden.

Maar goed, een kans die u heeft is dat het abonnement nu voor onbepaalde tijd is, dat betekend dat er maar een maand opzegtermijn is. Dat zou dan per 1-5 zijn.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Alles wat de wetgever voor u m.b.t. abo's heeft geregeld:

https://www.consuwijzer.nl/thema/abonne ... GwodeskPNg

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door Dirkie »

hooijmar1953 schreef:[Persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Onderwerp
HMC -- NHD Krant Opzeggen !
Bericht
Goedemiddag
Ik heb vorig jaar ivm WW uitkering mijn krant op willen zeggen ivm hoge kostenpost. Toen ik wilde opzeggen, heeft de dame aan de telefoon mij een nieuw aanbod gedaan van 21 euro pm , het was 94,95 per kwartaal.. Dat vond ik goed.
Ik neem aan dat U volwassen bent en weet wat U doet. Wat ik niet begrijp is dat U contact opneemt om iets wat U vooraf besloten hebt te gaan doen en binnen een minuut bent U omgepraat en is U een nieuwe abonnement aangesmeerd. Wijze les voor de volgende keer. Als U iets wilt, dan volhouden dat U dat ook wil en niet iets anders.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Houd het consumenten gerelateerde nieuws in de gaten ...

Gedrukte kranten hebben het moeilijk en om te kunnen overleven en er wordt steeds vaker digitaal gelezen. Daarom worden vooral verkopers van printmedia met hoge provisie beloond waardoor een onevenwichtig gesprek kan ontstaan (pushen). Toch ben ik niet voor het volledige pamperen van burgers en vertrouw op een aangepaste wetgeving. Ook de Consumentenbond heeft inmiddels een eigen mening hierover gepubliceerd:

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... onnementen

hooijmar1953
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 mar 2017 16:33

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door hooijmar1953 »

Mijn financiele situatie was wel een reden , want ze gaven mij een jaar geleden een abonnement voor 21 euro per maand en het was 94,95 per kwartaal .

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door joep873 »

Het is merkwaardig met die kranten; ze beweren altijd dat ze het medium bij uitstek zijn om hun lezers goed te informeren, maar als het gaat om abonnementskosten en -voorwaarden van de krant zelf dan blijkt dat maar slecht te lukken.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vind dat de overheid ook moet gaan regelen dat wij gewaarschuwd worden als we moeten gaan poepen.... Stel je voor dat we daar ook nog zelf aan moeten gaan denken....

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Krant? Zo'n papieren ding waar je smerige handen van krijgt. Niet meer van deze tijd. En met dit soort acties en handelingen weten uitgevers dat maar al te goed.
Gezond verstand zou je zeggen, dan had je op je klompen kunnen aanvoelen dat dit een aanbieding was en had je een een dag later je abonnement vroegtijdig moeten opzeggen zodat je een jaar later weer van een aanbieding gebruik zou kunnen maken.
Domme pech en hoeplijk een leer voor de volgende keer :|

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Te duur krantenabonnement

Ongelezen bericht door sylvesterb »

hooijmar1953 schreef:Mijn financiele situatie was wel een reden , want ze gaven mij een jaar geleden een abonnement voor 21 euro per maand en het was 94,95 per kwartaal .
Voor hun was de rede van het aanbod van € 21,00 een heel andere, namelijk u als klant te behouden. U abonnement loopt per kwartaal en deze dient u een maand voor afloop op te zeggen.

Storneren is niet verstandig, zou het bedrag alsnog overmaken voordat ze invorderingskosten in rekening gaan brengen waardoor het bedrag enkel oploopt.

Gesloten