LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telemarketing door cashback-website

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Vage site - je moet inloggen om naar een andere 'aangesloten' site te gaan.
Ik heb een mailtje naar Coolblue gestuurd om eens te vragen hoe het zit - en ze gelijk een link naar hier gestuurd..

EDIT:
coolblue.nl heeft binnen 40 minuten al de volgende reactie gestuurd:
Hartelijk dank voor uw bericht. Zelf heb ik nog nooit gehoord van altijdsparen.nl. Ook bij mijn collega's zijn dit nog niet eerder tegengekomen. Gezien de berichten die u doorstuurt lijkt het mij heel verstandig dat u er niet direct mee in zee bent gegaan.
Ik neem aan dat met dit antwoord we rustig kunnen stellen dat 'altijdsparen' niet te goeder trouw handelt - en mogelijk zelfs oplichters zijn.

Frankdg67
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2016 10:28

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Frankdg67 »

Goedemorgen,

Op 23 november 2016 ben ik benaderd door Cadeaubon Cashback en ben hier op ingegaan. Ik zou direct een bevestigingsmail krijgen en had 14 dagen de tijd om te reageren. Deze mail heb ik natuurlijk nooit gekregen en heb dus ook niet kunnen reageren. Drie weken later krijg ik dus wel een mail dat ik niet heb gereageerd en nu dus 69,50 moet betalen en automatisch van mijn rekening word afgeschreven. Er zijn een aantal mails van mij naar hun verstuurd maar daar reageren ze zeer slecht op. Ik kreeg een mail met in de bijlage de mail die zij mij ( zeggen ze ) 24 november hebben toegestuurd. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Gister 14 december kreeg ik de mail met daarin het telefoongesprek wat ik met hun heb gehad.
Op deze site heb ik ondertussen gelezen dat ik niet de enige ben die problemen hiermee heeft.
Mijn vraag is nu kan ik zonder problemen het geld wat zij afschrijven retour laten boeken? Zo ja krijg ik hier dan geen problemen mee met een incasso bureau? Ik weet het ben stom om hier in mee te gaan maar het is nu eenmaal gebeurd. Zijn er inderdaad meer mensen die met dit bedrijf problemen hebben en wat hebben jullie hiermee dan gedaan. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik ben van plan om het bedrag inderdaad terug te boeken zodra dit van mijn rekening is afgeschreven. Ik hoop snel wat van jullie te horen.

brylan
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:31

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door brylan »

ook ben ik door cashback benadert en heb hetzelfde meegemaakt als de andere verhalen,zeggen een mail gestuurt te hebben met opzegtermijn,hebben een bandopname waarop ik ja heb gezegd,zeggen geen handtekening nodig te hebben.hebben brief gemaild ,hierop kreeg ik een dreigend antwoord met vooral allereli bedragen en dreigementen wat er zou gebeuren als ik niet betaal,ik heb ook juridisch advies voor info gevraagd,ook consuhulp en fraude hulp.zeggen allemaal hetzelfde,dat dit niet klopt.maar in de tussentijd zit je er mooi mee.en als ik lees hoe lang dit al gaande is en hoeveel klachten er zijn dan snap ik niet dat dit zo maar door kan gaan

Daniëlle71
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Daniëlle71 »

Hallo,

Wij hebben afgelopen zomer wel het bedrag terug laten boeken. Wij krijgen af en toe mail dat we moeten betalen. Ik heb gemaild dat ik niet ga betalen voor iets wat ik niet heb. Nu reageer ik nergens meer op.
Je kunt consuwijzer ook benaderen , zij helpen je. Heb ik ook gedaan.

Gr Daniëlle

brylan
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2016 19:31

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door brylan »

hallo

ik begreep van de bank dat ik de eenmalige afschrijving niet kan tegenhouden ,maar evt wel later kan proberen terug te laten storten als ik het opgeef als een onrechtmatige afschrijving,en dan zou de bank dit uit gaan zoeken,is dit bij jullie ook zo gegaan?

Daniëlle71
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Daniëlle71 »

Wij konden het bedrag zelf terugstorten via de bankapp.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door berndv »

voor meer informatie:
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/
Er geldt bij deze diensten tegenwoordig een schriftelijkheidsvereiste, zie bovenstaande link. Tenzij u zelf gebeld heeft om een aanbod te krijgen, gelden deze regels als zij u bellen om een aanbod te doen.
De ondernemer moet het aanbod dat hij telefonisch doet, bevestigen aan de consument. De consument tekent vervolgens het aanbod of stuurt zijn schriftelijke instemming aan de ondernemer. Alleen dan is de consument gebonden aan het aanbod.
en
Aan het vereiste van schriftelijkheid wordt niet voldaan als de ondernemer in het telefoongesprek, waarin hij het aanbod doet, de consument bijvoorbeeld vraagt:

om op een bepaalde telefoontoets te drukken ter bevestiging van de overeenkomst; of
om een mondeling ja te geven dat op band wordt opgenomen.

wasbeer007
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2016 12:00

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door wasbeer007 »

Over de werkwijze (oplichting), het juridische gedeelte (ze hebben geen poot om op te staan, geen zorgen dus) en hoe je moet reageren (geld terug pakken en verder alles negeren) is hierboven voldoende gezegd. Het echte probleem bestaat uit dreigende telefoontjes, of zoals die althans door vooral oudere mensen ervaren worden. Het ziekenhuis belt ook anoniem (om privacy redenen) waardoor mijn moeder een belangrijk telefoontje gemist heeft omdat ze niet meer durft op te pakken. Of angst om de bankrekening te bekijken, of andere vreemde berichten op je tablet o.i.d. te ontvangen.

Als je wél betaalt maak je het misschien alleen maar erger; dan sta je bekend als iemand die vatbaar is voor dit soort dingen. En wie weet houden ze "zomaar" weer bedragen af. Als je niet betaalt krijg je (dreig)telefoontjes waardoor je steeds schrikt als die gaat. Zelf heb ik een melding gedaan bij de politie (aangifte doen kan niet); veel begrip daar met het advies meteen te bellen als er onverhoopt toch een incassobureau of deurwaarder of iets dergelijks voor de deur staat. En het gemeld bij ConsuWijzer. Iedereen is vol begrip, maar daar heb je niets aan m.b.t. de telefoontjes. Het enige wat ik kan bedenken is je vaste nummer opzeggen, of een ander nemen en maar hopen dat ze het niet gaan opzoeken.

Je vraagt je af wat er eigenlijk moet gebeuren voor de autoriteiten ingrijpen? Er staan hier honderden reacties, bij ConsuWijzer, politie. Wetgeving over "schriftelijkheidsvereiste" is nuttig, maar voor dit soort praktische zaken als het stoppen van dreigende telefoontjes en brieven heb je er niks aan. Men moet uitzoeken wie hier achter zit, waar die data zich bevindt en de hele handel fysiek uit de lucht halen, straffen uitdelen, zorgen dat we er een hele tijd vanaf zijn. Want op een gegeven moment begint het toch weer opnieuw.

Op dit forum worden ervaringen uitgewisseld, eigenlijk zouden we ons moeten organiseren en zelf op onderzoek uit gaan. Maar wie heeft daar tijd voor en zin in? En hoe moet je het dan aanpakken? Politiek komt met regelgeving, wel nuttig maar niet genoeg om de ergernis, frustratie en intimidatie aan te pakken. Kortom, lastig verhaal dit.

PHegeman86
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2017 10:55

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door PHegeman86 »

Vanmorgen werd mijn vriendin benaderd door altijdsparen.nl. Ze had eigenlijk al ja gezegd voordat ze wist waarvoor. Toen via Google gezocht naar altijdsparen. We kwamen alleen maar ellende tegen op dit forum en andere consumentenfora. Geprobeerd op te zeggen via een link die we op een ander forum tegenkwamen. Na dit formulier ingevuld te hebben kregen wij de melding dat de annuleringsperiode van 14 dagen verlopen is. Direct gebeld, gelukkig werd er opgenomen. Deze mevrouw vertelde ons ook eerst dat de periode verlopen was. Toen ik aangaf dat we minder dan een daarvoor benaderd waren kon ze het toch opeens annuleren. We houden de bankrekening in de gaten en een eventuele afschrijving wordt gestorneerd en dan blokkeren we de tegenrekening.

djwacko
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2017 09:56

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door djwacko »

Ik wil graag nog een boosdoener toevoegen aan dit rijtje. Namelijk "Kiosk Premium". Ik ben ooit een keer met Megapot in zee gegaan om van het 10 keer per dag gebeld worden af te zijn. Ik heb nadat ik de brief heb ontvangen het telefoonnummer gebeld en hun rekening geblokkeerd. Een half jaar geleden ongeveer begon het gebel weer. Ik heb van ellende maar weer eens opgenomen en degene aan de telefoon verteld, dat als ik wist wie hierachter zat, ik met enkele gedupeerden en een advocaat zou langskomen. Achteraf dom natuurlijk. Ik was gewoon zo ontzettend boos dat daar niks aan gebeurd terwijl het hele net vol staat met klachten van deze firma('s). Zelfs instanties die ervoor zijn om dit aan te pakken, krijgen het niet voor elkaar. Na drie maanden rust begon het liedje weer van voorafaan met een 085 nummer. Dit weer opgenomen en de naam van de Firma gevraagd. Dit zou Kiosk Premium zijn werd mij verteld (ja, ja). Ik ingestemd om contactgegevens te verzamelen. Helaas nooit iets ontvangen. Het rare is dat in november of december 2016 ineens Megapot weer ging afschrijven. Dit blijf ik natuurlijk elke maand terugboeken, in de hoop dat ik een brief krijg met een adres of potbus waar mijn advocaat een brief naar toe kan sturen. Als officiële instanties niks kunnen bereiken moet ik het zelf maar regelen. Triest maar het is zo. Ik zal me op meerdere sites met dezelfde gebruikersnaam en e-mail inschrijven zodat mensen mij kunnen benaderen met hun verhaal. Misschien dat er al een advocaat of instantie ECHT mee bezig is, die mag mij ook graag contacteren. Ik heb wettelijk gezien alleen mijn verhaal en eventueel het telefoonnummer wat ze gebruikt hebben om mij te bellen en mijn bankafschriften. Hopelijk krijg ik snel meer info.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 jan 2017 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde passage verwijderd

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

djwacko schreef:Ik wil graag nog een boosdoener toevoegen aan dit rijtje. Namelijk "Kiosk Premium". Ik ben ooit een keer met Megapot in zee gegaan om van het 10 keer per dag gebeld worden af te zijn. Ik heb nadat ik de brief heb ontvangen het telefoonnummer gebeld en hun rekening geblokkeerd. Een half jaar geleden ongeveer begon het gebel weer. Ik heb van ellende maar weer eens opgenomen en degene aan de telefoon verteld, dat als ik wist wie hierachter zat, ik met enkele gedupeerden en een advocaat zou langskomen. Achteraf dom natuurlijk. Ik was gewoon zo ontzettend boos dat daar niks aan gebeurd terwijl het hele net vol staat met klachten van deze firma('s). Zelfs instanties die ervoor zijn om dit aan te pakken, krijgen het niet voor elkaar. Na drie maanden rust begon het liedje weer van voorafaan met een 085 nummer. Dit weer opgenomen en de naam van de Firma gevraagd. Dit zou Kiosk Premium zijn werd mij verteld (ja, ja). Ik ingestemd om contactgegevens te verzamelen. Helaas nooit iets ontvangen. Het rare is dat in november of december 2016 ineens Megapot weer ging afschrijven. Dit blijf ik natuurlijk elke maand terugboeken, in de hoop dat ik een brief krijg met een adres of potbus waar mijn advocaat een brief naar toe kan sturen. Als officiële instanties niks kunnen bereiken moet ik het zelf maar regelen. Triest maar het is zo. Ik zal me op meerdere sites met dezelfde gebruikersnaam en e-mail inschrijven zodat mensen mij kunnen benaderen met hun verhaal. Misschien dat er al een advocaat of instantie ECHT mee bezig is, die mag mij ook graag contacteren. Ik heb wettelijk gezien alleen mijn verhaal en eventueel het telefoonnummer wat ze gebruikt hebben om mij te bellen en mijn bankafschriften. Hopelijk krijg ik snel meer info.
Doe bij je bank maar eens heel erg snel melding van die onterechte incassopogingen, want dit is natuurlijk belachelijk.

djwacko
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2017 09:56

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door djwacko »

Ik heb al heel wat info verzameld. Een adres behorende bij verschillende bedrijven bij de KVK. Zelfs het bankrekeningnummer opgezocht via google, dit staat op verschillende forae op naam van verschillende bedrijven. Als mensen mij het bankrekeningnummer van de incasseur samen met de naam van het bedrijf willen sturen in een persoonlijk bericht, neem ik al die info mee naar de Politie.
Ik mag hopelijk wel wat namen van bedrijven bij de KVK noemen denk ik. nr1 cashback staat op hetzelfde adres als, TNS Centric Quiz BV, gids voor het MKB B.V.. volgens andere forae heeft slimfruit hetzelfde bankrekeningnummer als megapot.nu. Allemaal recente informatie van september 2016 tot en met december 2016. Zelfs By2Fly heb ik voorbij zien komen met hetzelfde bankrekeningnummer of incassant ID.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Via je Gmail-balk helemaal rechts ,pijltje naar beneden, kun je het emailadres van die zg Incasso Centrale blokkeren;
Je hebt [email protected] geblokkeerd. Berichten van dit adres worden gemarkeerd als spam. Meer informatie.Aangezien het 'bedrijf. in Hoofddorp zit, ga ik bij Politie Haarlemmermeer aangifte van poging tot oplichting indienen.

MTG-DH
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2017 14:34

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door MTG-DH »

Ook ik ben vanochtend gebeld door 'Cashback Shopping' met een het gebruikelijke verhaal over levenslange korting bij zorgverzekeringen, KLM, media markt enz. Een snel sprekende mevrouw verteld dat ik was geselecteerd met 3 anderen uit mijn regio om te kunnen profiteren van deze kortingen. Ze zouden mijn een email sturen met een account waarop al tegoed was gezet. Ook belden ze met een afgeschermd nummer.

Ik ben een 24- jarige student altijd heel wantrouwig met acties en aanbiedingen maar toch overrompelde dit telefoontje mij, met name omdat ze als snel duidelijk maakten dat ze AL mijn gegevens hadden. Ik vond dit absurd en vroeg hoe ze hier aan kwamen, wat volgens hen een internet aankoop moet zijn geweest maar ze mocht hier niks over zeggen.
Vervolgens ging ze door met het verkooppraatje, en terwijl ze liep te ratelen voelde ik al dat er niks van klopte. Ik heb nogmaals duidelijk gemaakt dat ik wilde weten wat ze van me wisten, en hoe ze aan mijn gegevens kwamen. Ik heb veel stiltes laten vallen tijdens het gesprek (tip!) waardoor ze uiteindelijk zichzelf tegen begon te spreken (een aankoop via kruitvat was het opeens). Ondertussen ook snel naar me laptop gelopen en 'cashback shopping' ingetikt met als eerste hits Radar en Kassa. Uit beleefdheid heb ik gezegd dat ik er over na wilde denken waarop ze zeiden dat ze vanmiddag terug zouden bellen.

Na het doorlezen van dit forum en een aflevering van Radar snel doorgekregen dat mijn vermoede klopte en dat het zielige oplichters zijn.
Als je akkoord gaat met het ontvangen van de mail verbinden ze je vervolgens aan contract waarna er geld word afgeschreven. Dit is onzin, voor een abonnement is een schriftelijkheidsvereiste nodig: als ze ook maar iets van je willen moeten ze je een contract opsturen, wat jij ondertekend en terugstuurt. Dan pas staan ze in hun recht.
Dus als ze geld afschrijven: meteen terugboeken, en alles, maar dan ook alles negeren. Ik ben nog nergens tegengekomen dat het tot een dagvaarding is gekomen. Ze proberen het via intimidatie en incasso maar ze weten dat ze geen poot hebben om op te staan.

Ze proberen je op te lichten door gebruik te maken van je beleefdheid en goede gedrag: je hangt niet zo maar op, je luister uit beleefdheid wat ze je willen aanbieden, en ze laten je denken dat je iets hebt gewonnen of bent geselecteerd.
Het hele verhaal van kortingen is alleen maar bedoeld om te zorgen dat je denkt dat als hier geen gebruikt van maakt je kortingen misloopt. Echter, op hun onduidelijke site staan ongeldige, oude, en vage bedrijven/kortingen, waar je niks, maar dan ook niks aan hebt.
Mocht je akkoord zijn gegaan, en je betaalt niet of boekt het geld terug, gaan ze over op intimidatie: de opname van het gesprek is volgens hen de overeenkomst. Je word dus opgenomen!!

Terug naar het telefoontje, ik werd inderdaad terug gebeld maar nu door een andere vrouw. Zodra ik opnam meteen duidelijk gemaakt dat ik GEEN gebruik wilde maken van hun diensten, en meteen wilde weten hoe ze aan mijn gegevens kwam. Weer via een 'internet aankoop' bij een of andere algemeen bedrijf.
Ze vroeg waarom ik geen kortingen wilde waarop ik antwoordde dat ze oplichters zijn, en mezelf afvroeg hoe ze zichzelf in de spiegel kon aankijken. Na wat ontkennend gekibbel van hun kant vroeg ik naar de manager en hun telefoonnummer waarop ze meteen ophing.

Dus, als je word gebeld met dit vage verhaal snel ff een paar tips:

- Luister vanaf begin af aan goed, en laat je niet verwarren door het snelle gepraat.
-Blijf rustig, denk na voordat je wat zegt (je word opgenomen).
-Vraag hoe ze aan je gegevens komen ( vaag verhaal = foute boel)
-Laat stiltes vallen in het gesprek, dit soort mensen willen stiltes vermijden zodat je niet goed kan nadenken over je beslissingen, ze blijven dus maar ratelen.
-Zeg helemaal niks, niks, niks toe, ook niet op ''vrijblijvende mails'' enz. Ze kunnen de opnames tegen je gebruiken.
- Vergeet je beleefdheid en HANG OP! wacht niet op antwoord, gewoon ophangen!!

Wees gewaarschuwd!

MTG

jafeth
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2017 20:11

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door jafeth »

Beste mensen,

Hoi ik ben een gedupeerde met een vraag!!!!
Ik ben dus heel naief geweest, heb eigenlijk alles gedaan wat ik niet had moeten doen.
Ook niet onderzocht wat of wie het cadeaubon Cashback was.
Heb betaald en vroeg me af of er nog een kans bestaat dat ik me 69,50 kan terug krijgen?
Of ben ik echt de sjaak en kan ik fluiten naar me geld?

Vrgr JK

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

jafeth schreef:Beste mensen,

Hoi ik ben een gedupeerde met een vraag!!!!
Ik ben dus heel naief geweest, heb eigenlijk alles gedaan wat ik niet had moeten doen.
Ook niet onderzocht wat of wie het cadeaubon Cashback was.
Heb betaald en vroeg me af of er nog een kans bestaat dat ik me 69,50 kan terug krijgen?
Of ben ik echt de sjaak en kan ik fluiten naar me geld?

Vrgr JK
Ik zou het zien als leergeld. De tijd en kosten die meekomen bij het proberen terug te halen van je geld is het niet waard.

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

ALS HET IS AFGESCHREVEN VAN BANKREKENING, DIRECT STORNEREN, daar heb je meestal 30 dagen de tijd voor. Succes.eN METEEN HET BEDRIJF BLOKKEREN OP PAGINA ÍNCASSO'S.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Beijing2008 schreef:ALS HET IS AFGESCHREVEN VAN BANKREKENING, DIRECT STORNEREN, daar heb je meestal 30 dagen de tijd voor. Succes.eN METEEN HET BEDRIJF BLOKKEREN OP PAGINA ÍNCASSO'S.
...Storneren kan tot 56 dagen na afschrijving.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Gisteren (17/2) gebeld door een anoniem nummer.
Haperende lijn waardoor ik de naam van de beller en/of de bedrijfsnaam niet goed kon horen .. maar tussen de ruis en haperingen door hoorde ik iets wat leek op 'sparen' 'boodschappen' en 'cashback' - ik heb hierop geantwoord "doe ik niet aan mee" en heb de verbinding verbroken.
Geen idee wie, waarom of hoe ze aan mijn gegevens komen (oftewel, welke database ze gehackt hebben)

Wat ik me afvraag: is die haperende lijn met opzet? Andere telefoontjes (ook anonieme) komen doorgaans wel helder door.
(En ik kan anonieme nummers niet standaard negeren - omdat ook sommige officiele instanties waar ik af en toe contact mee heb, ook anoniem bellen) ..
Je hoort wat 'trigger' woorden (cashback, besparen) en trapt er dan in ?
Anyway - als ze toevallig ook mijn rekening zouden hebben - mijn antwoorden waren "ben ik" "heb ik" en "hier doe ik niet aan mee, goedendag" .. lijkt me onvoldoende om iets mee te incasseren.

Gesloten