LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telemarketing door cashback-website

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
catlover.cats
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 23:13
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door catlover.cats »

Hier is het nog vreemder,
Vandaag kregen wij via de post een brief van nr1 voordeelsite, Cashback .
Ik heb meteen gebeld en gezegd dat ik nooit iets aangevraagd heb, volgens die man ( waarvan ik meteen de naam heb opgeschreven) is dit telefonisch aangevraagd.
Ze hebben het opgenomen ( ik ben erg benieuwd naar het bandje dan)
We moeten betalen en anders kunnen we incassokosten betalen die 500 euro zijn.
Ik heb deze meneer gezegd dat er nooit iets via de telefoon afgesproken is, wij hebben een geheim nummer en zijn door niemand gebeld en we staan in het bel mij niet register.
Daarbij ook al zou ik wel ja gezegd hebben via de telefoon heb ik nog steeds het recht om bunnen 14 dagen alles terug te sturen.
Volgens hem moest ik dan toch de automatische incasso ( waar ik ook geen toestemming voor gegeven heb) betalen.

Ik heb meteen alles gekopieerd en aangetekend de originele brief, bonnen en een eigen brief verstuurd.
Een email gestuurd en nog een gewone brief gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik er niets mee te maken wil hebben.

Ik heb de ing gebeld om de incasso te blokkeren maar dat ging nog niet, maar ik kan dat zelf doen.
Laat ze maar komen met hun incasso, ik betaal helemaal niets.

Het is te zot voor woorden dat ik zoveel moeite moet doen voor iets wat wij zelf niet eens aangevraagd hebben of akkoord voor hebben gegeven.
Ik vraag me wel af hoe ze aan mijn gegevens komen...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

catlover.cats schreef:Hier is het nog vreemder,
Vandaag kregen wij via de post een brief van nr1 voordeelsite, Cashback .
Ik heb meteen gebeld en gezegd dat ik nooit iets aangevraagd heb, volgens die man ( waarvan ik meteen de naam heb opgeschreven) is dit telefonisch aangevraagd.
Ze hebben het opgenomen ( ik ben erg benieuwd naar het bandje dan)
We moeten betalen en anders kunnen we incassokosten betalen die 500 euro zijn.
Ik heb deze meneer gezegd dat er nooit iets via de telefoon afgesproken is, wij hebben een geheim nummer en zijn door niemand gebeld en we staan in het bel mij niet register.
Daarbij ook al zou ik wel ja gezegd hebben via de telefoon heb ik nog steeds het recht om bunnen 14 dagen alles terug te sturen.
Volgens hem moest ik dan toch de automatische incasso ( waar ik ook geen toestemming voor gegeven heb) betalen.

Ik heb meteen alles gekopieerd en aangetekend de originele brief, bonnen en een eigen brief verstuurd.
Een email gestuurd en nog een gewone brief gestuurd waarin ik duidelijk heb gemaakt dat ik er niets mee te maken wil hebben.

Ik heb de ing gebeld om de incasso te blokkeren maar dat ging nog niet, maar ik kan dat zelf doen.
Laat ze maar komen met hun incasso, ik betaal helemaal niets.

Het is te zot voor woorden dat ik zoveel moeite moet doen voor iets wat wij zelf niet eens aangevraagd hebben of akkoord voor hebben gegeven.
Ik vraag me wel af hoe ze aan mijn gegevens komen...
Je had al die moeite ook helemaal niet hoeven doen.... Gewoon de incasso blokkeren was voldoende.

€500 incassokosten kan trouwens helemaal niet. Dat is tegen de wet.

catlover.cats
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 23:13
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door catlover.cats »

beter het zekere voor het onzekere.
Ik kreeg net een reactie op mijn mail dat aangetekend opsturen niet mogelijk is volgens hen omdat ze een postbusnummer hebben.
Ik heb gezegd dat dat wel degelijk kan en ze dan de brief met inhoud op moeten halen.
Ik hou mijn bankrekening nu in de gaten en blokkeer de incasso en verder ga ik ze negeren.

Marianne1959
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2016 21:31

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Marianne1959 »

Ook wij zijn overdonderd door een aanhoudende heer en hebben gezegd dat we geen belangstelling hadden in nr1voordeelsite. Toch ontvingen wij met veel fouten een brief(n.l. naam, mailadres en banknummer) met een gratis hotel en dinerbon. Tevens stond er dat als je € 69,95 moest betalen. We waren het tel.gesprek reeds vergeten en dachten dat dit reclame was. Hebben er verder ook niets mee gedaan. Gisteren werd (ongeveer 2 maanden later)werd ik gebeld met het dringende verzoek direct in ieder geval binnen 7 dagen dit bedrag te betalen. Ik heb thuis gezocht of ik de bonnen nog had liggen en gelukkig was het nog niet weggegooid. Ik heb het nu aangetekend op de post gedaan en hun gebeld en gezegd dat ik het op de post doe en dit niet wil hebben en ook niet van plan ben om te betalen.. Men beweerde dat wij ons akkoord hierop hadden gegeven. Tevens werd er gezegd we hebben dit opgenomen. Ik heb gezegd dan wil ik dat graag horen. Men zou het mij toesturen per mail (vandaag) naar mijn mailadres van mijn werk , zodat ik het gelijk zou kunnen horen. Echter niets ontvangen. Zojuist vanaf huis nog eens ingelogd en nog steeds niets ontvangen. De dame aan de telefoon benadrukte nogmaals met klem dat ik moet betalen, want dan had ik het maar binnen 14 dagen terug moeten sturen. Als mijn betaling niet op tijd binnen is dan gaat het naar de deurwaarder vertelde ze. Ik ben benieuwd wie van jullie ook zulke problemen heeft of heeft gehad en hoe je er vanaf bent gekomen. Wat een vreselijk stel en erg dreigend van toon. Het vreemde aan het geheel is ook nog eens dat de brief van nr1voordeelsite is en het telefoonnummer komt van Cadeau cashback. Ik hoor graag wie van u ook dit soort dingen meemaakt. En hoe kan dit de kop ingedrukt worden.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

catlover.cats schreef:beter het zekere voor het onzekere.
Ik kreeg net een reactie op mijn mail dat aangetekend opsturen niet mogelijk is volgens hen omdat ze een postbusnummer hebben.
Ik heb gezegd dat dat wel degelijk kan en ze dan de brief met inhoud op moeten halen.
Ik hou mijn bankrekening nu in de gaten en blokkeer de incasso en verder ga ik ze negeren.
Ook dat is een leugen. Ze kunnen je dus niets maken.

Daniëlle71
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Daniëlle71 »

Hallo allemaal,

Ik heb net ook weer contact gehad met cashback over het volgende;

Ik ben afgelopen zomer (eind juli) gebeld met een mooi praatje, dat ik 2 gratis bonnen zou krijgen (hotelbon en etensbon) en een pasje waarmee ik 10%korting zou krijgen bij verschillende winkels in de buurt ( ze beginnen het praatje met dat ik een winkeliersprijs heb gewonnen, dat ik uitgekozen ben door de winkeliers bij mij in de buurt). Ik heb gezegd dat wij op vakantie gaan, dus de bonnen niet binnen 2 weken terug zou kunnen sturen (en pasje ), afgesproken met degene die ik aan telefoon had, dat ze pas vanaf september het zouden opsturen. Nu komen wij terug van vakantie ligt het al op de mat ( wel bonnen, niet gratis maar kortingsbonndn..., geen kortingspasje). Daarna gelijk een mail dat ze geld van onze rekening afhalen omdat het niet binnen 2 weken teruggestuurd is. Gelijk de kortingsbonnen teruggestuurd, toch hebben zij het geld van onze rekening gehaald. Dit hebben wij weer teruggehaald . Nu via de mail een bericht van stichting derdengelden incasso dat wij het bedrag binnen 2 weken moeten betalen+€10 extra administratiekosten. Ik heb weer gebeld, maar volgens hun geen poot om op te staan, moet gewoon betalen, omdat het laatste gedeelte van het gesprek op genomen is en ik duidelijk ja heb gezegd op de vraag; binnen 2 weken terug sturen. Maar ik dacht dat ze bedoelden 2 weken na 1 september, want dat was de afspraak, het zou niet eerder opgestuurd worden. Wie kan mij raad geven hierover???(ik heb nu dus niets van hun, geen kortingsbonnen voor eten en hotel en geen pasje waarmee je korting zou kunnen krijgen , moet dus €69 betalen voor niets ..... Vriendelijke groeten Danielle Visscher

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Daniëlle71 schreef:Hallo allemaal,

Ik heb net ook weer contact gehad met cashback over het volgende;

Ik ben afgelopen zomer (eind juli) gebeld met een mooi praatje, dat ik 2 gratis bonnen zou krijgen (hotelbon en etensbon) en een pasje waarmee ik 10%korting zou krijgen bij verschillende winkels in de buurt ( ze beginnen het praatje met dat ik een winkeliersprijs heb gewonnen, dat ik uitgekozen ben door de winkeliers bij mij in de buurt). Ik heb gezegd dat wij op vakantie gaan, dus de bonnen niet binnen 2 weken terug zou kunnen sturen (en pasje ), afgesproken met degene die ik aan telefoon had, dat ze pas vanaf september het zouden opsturen. Nu komen wij terug van vakantie ligt het al op de mat ( wel bonnen, niet gratis maar kortingsbonndn..., geen kortingspasje). Daarna gelijk een mail dat ze geld van onze rekening afhalen omdat het niet binnen 2 weken teruggestuurd is. Gelijk de kortingsbonnen teruggestuurd, toch hebben zij het geld van onze rekening gehaald. Dit hebben wij weer teruggehaald . Nu via de mail een bericht van stichting derdengelden incasso dat wij het bedrag binnen 2 weken moeten betalen+€10 extra administratiekosten. Ik heb weer gebeld, maar volgens hun geen poot om op te staan, moet gewoon betalen, omdat het laatste gedeelte van het gesprek op genomen is en ik duidelijk ja heb gezegd op de vraag; binnen 2 weken terug sturen. Maar ik dacht dat ze bedoelden 2 weken na 1 september, want dat was de afspraak, het zou niet eerder opgestuurd worden. Wie kan mij raad geven hierover???(ik heb nu dus niets van hun, geen kortingsbonnen voor eten en hotel en geen pasje waarmee je korting zou kunnen krijgen , moet dus €69 betalen voor niets ..... Vriendelijke groeten Danielle Visscher
Je moet helemaal niets betalen. Lees dit topic eens door.

beebbeeb
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 okt 2016 16:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door beebbeeb »

Je moet helemaal niets betalen. Lees dit topic eens door.
Dat klopt, want ze hebben geen handtekening van je. Er is zoiets als een schriftelijkheidsvereiste, en ook deze schavuiten (juist zij! want dit is speciaal bedoeld om dergelijke oplichting tegen te gaan) moeten hieraan voldoen: https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... marketing/ en een voorbeeldbrief op https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... he-verkoop. Daaraan voldoen deze schavuiten duidelijk niet, dus je bent ze niks verschuldigd. Ik heb ze dat laten weten, en aangegeven dat ik niet van hun betaalde diensten of producten gediend ben. Daarmee is juridisch de kous af. Je bent dan nog niet van ze af, want ze zetten gewoon een grote mond op en proberen je wijs te maken dat zij hier niet aan gebonden zijn ("dat geldt alleen voor abonnementen, niet voor onze diensten" etc - dit is natuurlijk onzin), maar hebt wel een goede stok om mee terug te slaan.

Wat je wel kunt doen, en wat ik iedereen hier aanraad om te doen:
1) Natuurlijk per direct alle betalingen later storneren en de incassant blokkeren bij je bank. Je bank kan je daarmee helpen. Ook aan de schavuiten melden (per brief, telefoon, email, etc) dat je niet gediend bent van hun diensten, nooit toestemming (het gaat dus om schriftelijke toestemming! - een cassettebandje is dus niet genoeg! - zie ook de voorbeeldbrief hierboven) hebt gegeven voor enige betaling, en daarom geen diensten of producten (of accounts, of abonnementen, of bonnen, etc) van ze wenst te ontvangen.
2) Melding/aangifte doen bij Consuwijzer: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indie ... onsuwijzer. Zij komen eerder in actie als er meer meldingen binnenkomen.
3) Melding/aangifte doen bij de politie. Ik heb dit gedaan op het politiebureau (dat kost wel wat tijd, en je moet soms van te voren een afspraak maken, maar dat was het me wel waard), en het kan ook online. De agente die ik sprak vertelde mij dat de recherche al weet van dit specifieke "bedrijf" en hun handelswijze, en het schaart onder de noemer 'verduistering'. Ze zullen natuurlijk niet direct met loeiende sirenes en politiehonden uitrukken, maar hoe meer meldingen ze binnen krijgen, hoe hoger het op hun prioriteitenlijst komt te staan. Alleen klagen op een internetforum helpt wat betreft daadwerkelijk aanpakken van deze schavuiten nog niks natuurlijk... Een bezoekje van de politie is dan veel effectiever. Bovendien heb jij met je melding/aangifte in de hand een veel beter verhaal als je ooit een dreigement van een incassobureau krijgt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door moederslink »

Danielle 71 schreef: afgesproken met degene die ik aan de telefoon had , dat ze pas vanaf september het zouden opsturen
.........moet gewoon betalen, omdat het laatste gedeelte van het gesprek op genomen is en ik duidelijk ja heb gezegd op de vraag; binnen 2 weken terug sturen. Maar ik dacht dat ze bedoelden 2 weken na 1 september
.

Ik lees hier toch echt wel een gemaakte afspraak .
Heb je zelf ook het opgenomen gesprek kunnen beluisteren? Anders daar expliciet misschien even naar vragen.
Je hebt dus wel - ja- gezegd , maar je had een andere datum in je hoofd en je hebt verkeerd gedacht , ben ik bang.
Daarom valt er n.m.m dus ook niets meer te herroepen binnen de wettelijke termijn.
Die gasten zijn zo glad als een aal en ik denk nu dat je er niet onderuit kunt komen :(

Daniëlle71
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Daniëlle71 »

Ik lees op de andere berichten hieronder dat ze een handtekening nodig hebben, dus niets kunnen maken. Dit ga ik nu uitzoeken....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja had ik ook gelezen. Ik twijfel , maar wilde je toch laten weten hoe ik ertegen aan keek.
Hoe dan ook , veel succes en hopelijk krijg je het goed uitgezocht en voor elkaar :P
We horen het nog wel, ok?

Daniëlle71
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Daniëlle71 »

Ja, laat zeker horen hoe het verder gaat, ga ook aangifte doen bij de politie!
Laat nog van me horen.

catlover.cats
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 23:13
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door catlover.cats »

Dit is wat consuwijzer mij mailde.

Wanneer is er sprake van een overeenkomst?

Doet een ondernemer u een aanbod? En gaat u hiermee akkoord of stemt u hiermee in? Dan is er een overeenkomst gesloten. Het is een groot misverstand dat overeenkomsten alleen schriftelijk gesloten kunnen worden. Dit klopt niet. Een overeenkomst die mondeling gesloten is, is volgens de wet net zo geldig. Het is alleen vaak lastig om te bewijzen dat er een overeenkomst is gesloten als er niets op papier staat.

Daniëlle71
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 okt 2016 14:58

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Daniëlle71 »

Hallo,

Heb mail gekregen van cashback, ik moet wel betalen omdat het om een eenmalige betaling gaat en niet om een abonnement. Hier is geen handtekening voor nodig, is telefonisch accoord genoeg. Kan iemand mij hier informatie overgeven?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Daniëlle71 schreef:Hallo,

Heb mail gekregen van cashback, ik moet wel betalen omdat het om een eenmalige betaling gaat en niet om een abonnement. Hier is geen handtekening voor nodig, is telefonisch accoord genoeg. Kan iemand mij hier informatie overgeven?
Geef aan dat je pas bereid bent te betalen wanneer geleverd is wat beloofd is.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door beusen »

Julie4444 schreef:
Daniëlle71 schreef:Hallo,

Heb mail gekregen van cashback, ik moet wel betalen omdat het om een eenmalige betaling gaat en niet om een abonnement. Hier is geen handtekening voor nodig, is telefonisch accoord genoeg. Kan iemand mij hier informatie overgeven?
Geef aan dat je pas bereid bent te betalen wanneer geleverd is wat beloofd is.
Dat vraagt ze niet.
De vraag was, is een telefonisch accoord genoeg, zonder een handtekening te plaatsen?

catlover.cats
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 okt 2016 23:13
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door catlover.cats »

Volgens mij geldt een mondelinge afspraak dus wel als het om een 1 malige betaling gaat.
Betalen hoeft niet als je binnen 14 dagen alles terug stuurt.

De handtekening vereiste geldt volgens mij alleen als het om abonnementen of contracten met een energie leverancier etc gaat.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

beusen schreef:
Julie4444 schreef:
Daniëlle71 schreef:Hallo,

Heb mail gekregen van cashback, ik moet wel betalen omdat het om een eenmalige betaling gaat en niet om een abonnement. Hier is geen handtekening voor nodig, is telefonisch accoord genoeg. Kan iemand mij hier informatie overgeven?
Geef aan dat je pas bereid bent te betalen wanneer geleverd is wat beloofd is.
Dat vraagt ze niet.
De vraag was, is een telefonisch accoord genoeg, zonder een handtekening te plaatsen?
Waarom geef je zelf dan geen antwoord?

Voor abonnementen is een handtekening nodig, voor een eenmalige aankoop niet.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door beusen »

Julie4444 schreef:
beusen schreef:
Julie4444 schreef:

Geef aan dat je pas bereid bent te betalen wanneer geleverd is wat beloofd is.
Dat vraagt ze niet.
De vraag was, is een telefonisch accoord genoeg, zonder een handtekening te plaatsen?
Waarom geef je zelf dan geen antwoord?

Voor abonnementen is een handtekening nodig, voor een eenmalige aankoop niet.
Heel simpel, omdat ik het niet wist en je aan de vraagstelling helemaal voorbij gaat! :mrgreen:
:

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door ellen26 »

Dit staat op Consumwijzer:

Pas op voor misleidende verkoop van abonnementen op voordeel- en winactie-websites
09-09-16nieuwsbericht
Word je telefonisch of via internet benaderd door verkopers van voordeelsites, winacties of voordelige reisjes? Wees dan alert! Er is kans dat je wordt misleid. Voor je het weet zit je tegen je zin vast aan een abonnement op zo’n voordeelsite of aanbieding. Wij ontvingen hierover recent veel meldingen.

Hoe werkt het?
De verkopers benaderen mensen telefonisch of via internet. Ze zeggen dat je iets hebt gewonnen of je krijgt een unieke aanbieding. Het lijkt te mooi om waar te zijn. Vervolgens moet je snel beslissen. Ze vragen je gegevens. Je denkt dat je instemt met een vrijblijvend aanbod, of dat je maar één keer iets hoeft te betalen. Achteraf blijkt dat je vastzit aan een abonnement dat automatisch van je bankrekening wordt afgeschreven. Het abonnement kost meer geld dan het oplevert. En je komt er moeilijk vanaf. Het bedrijf is onbereikbaar. Maar betaal je niet, dan krijg je wel incassobrieven.

Wat kun je doen?
Is een aanbieding te mooi om waar te zijn? Dan is hij dat meestal ook.
Laat je niet opjagen. Vraag om bedenktijd of zeg nee.
Lees onze tips
Ben je telefonisch benaderd door een verkoper en blijkt achteraf dat je vastzit aan een abonnement? En heb je daar niet schriftelijk mee ingestemd? Dan hoef je er niet voor te betalen.
Bij telefonische verkoop of online aankopen heb je14 dagen bedenktijd. Je mag het product dan zonder reden terugsturen. Of schriftelijk melden dat je afziet van de koop.

Nooit betalen!. Heb ik ook niet gedaan en het lijkt of ik ervan af ben na bijna een jaar. Zodra ze nu (anoniem) bellen voor een soortgelijk iets, zeg ik dat ik niets met ze te maken wil hebben en meld dat bij Consuwijzer. Ik sta ingeschreven in het bel-me-niet register. Ze hadden me al niet mogen bellen. Dus klachten blijven indienen bij Consuwijzer werkt wel.

Gesloten