Teruggave energiebelasting via Adficom?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Henny Nootdorp

Teruggave energiebelasting via Adficom?

Ongelezen bericht door Henny Nootdorp » 07 dec 2018 20:33

Adficom roept wooneigenaren op met hen op basis van no cure no pay in zee te gaan voor teruggave energiebelasting. Daarvoor moet een contract worden getekend. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

NeoDutchio

Re: Teruggave energiebelasting via Adficom?

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 08 dec 2018 09:40

Woningeigenaren die de energiebelasting kunnen terugvragen? Waarom zou de belasting dan nog geïnd worden als we het weer terug zouden kunnen vragen?
In bepaalde omstandigheden kunnen instellingen de helft van de belasting, minus de heffingskorting terug krijgen. Instellingen die in aanmerking komen zijn:
instellingen van levensbeschouwelijke of religieuze aard
charitatieve, culturele of wetenschappelijke instellingen
algemeen nut beogende instellingen (ANBI)
sociale instellingen
multifunctionele centra zoals dorpshuizen (met ingang van 1 januari 2006)

En dan alleen als u zelf de energiekosten betaald, dus niet in de huursom verrekend is.
Voldoet u aan die voorwaarden die de belastingdienst heeft opgelegd, dan kunt u zelf bij het kantoor in Emmen het gedeelte terug vorderen. Daar hoeft dus geen commerciële partij tussen te zitten. En bij een commerciële partij waar in de laatste maanden ineens een heleboel positieve beoordelingen komen, en geen negatieve, is al een aanwijzing om op te letten. Helemaal als er ineens op dezelfde dagen meerdere soortgelijke ervaringen gedeeld worden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax » 08 dec 2018 10:29

Ook voor woningen zijn er mogelijkheden:
U kunt teruggaaf van energiebelasting aanvragen als achter 1 aansluiting voor elektriciteit meer dan 1 onroerende zaak is aangesloten.

Dit kan het geval zijn als een huis is gesplitst in 2 of meer zelfstandige onroerende zaken, zonder dat afzonderlijke aansluitingen zijn aangelegd.
Zie de informatie van de Belastingdienst.

JokeGevers1

Ongelezen bericht door JokeGevers1 » 13 dec 2018 14:40

Ik heb afgelopen zomer een brief gehad van Adficom.
In het begin was ik een beetje sceptisch maar uiteindelijk hebben mijn man en ik toch contact opgenomen om te informeren over de aangeboden dienst.
Tijdens het telefoongesprek aangegeven dat wij niet goed wisten wat we ervan moesten verwachten, waarna wij uitgenodigd werden op kantoor. Na het gesprek op kantoor hebben wij besloten om het overeenkomst met Adficom te tekenen voor het terugvragen van de belasting over de afgelopen 5 jaar.
C.a. 4 maanden later een erg leuk bedrag terug gekregen en getekend voor de komende jaren.
Naar mijn ervaringen dus een erg betrouwbaar bedrijf met goede en persoonlijke service.

Plaats reactie