LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door witte angora »

Tijdschriftenuitgever F&L heeft tot 14 januari a.s. de zogenaamde Euro-acties. Voor een bedrag vanaf 1,15 euro per blad kun je je abonneren op 15 verschillende uitgaven. Vanmorgen kwam het bericht dat de uitgever failliet is. Er is hoop op een doorstart, maar zeker is dit niet.

De Euro-acties zijn echter (nog) niet gestopt. Mensen kunnen zich kennelijk nog steeds abonneren.

Toevallig 5 dagen geleden heb ik me geabonneerd op Chip Foto Magazine, en - gelukkig - niet vooruit betaald met I-Deal, maar met automatische afschrijving. Ik kan dus, omdat ik binnen de 14-dagen termijn zit, het abonnement annuleren, en aangezien er nog niet betaald is, hoeft het me niks te kosten. Mocht er afgeschreven worden kan ik uiteraard storneren.

Maar hoe zit het met degenen die al wel hun abonnement via I-Deal hebben betaald? Zijn zij hun geld kwijt, omdat het nu in de boedel zit? De betaling geschiedt overigens aan Abonnementenland. Deze is niet gelieerd aan enige uitgeverij.

Hoe zit het als de uitgeverij niet wordt overgenomen? Krijgen mensen dan hun geld terug van Abonnementenland? Die levert uiteindelijk niet waarvoor betaald is. En stel dat de uitgeverij wel wordt overgenomen - de nieuwe eigenaar wil uiteraard geld zien, die gaat niet maandenlang tijdschriften drukken terwijl de inkomsten in de failliete boedel van de eerdere eigenaar zit. Moeten mensen zich dan opnieuw abonneren, of hoe gaat dat?

En hoe kan het dat de actie nog gewoon doorloopt?

https://www.villamedia.nl/artikel/tijds ... p-overname

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Krijgen mensen dan hun geld terug van Abonnementenland?
Als Abonnementsland niet failliet is zullen zij gewoon terug moeten betalen.
witte angora schreef: En hoe kan het dat de actie nog gewoon doorloopt?
Het bedrijf is vrijdag failliet gegaan, de curator is net aangesteld, dus vermoedelijk moet abonnementsland hun website nog aanpassen zodat ze het aanbod van F&L Publishing Group kunnen verwijderen.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zolang er ook nog geleverd wordt, is het kunnen abonneren alleen maar goed. Dat verhoogt de kansen bij een doorstart. Met wie heb jij een overeenkomst: F&L of abonnementenland?

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:Zolang er ook nog geleverd wordt, is het kunnen abonneren alleen maar goed. Dat verhoogt de kansen bij een doorstart. Met wie heb jij een overeenkomst: F&L of abonnementenland?
Dat is dus een beetje vaag. De euro-acties lijken beheerd te worden door de uitgever. Maar het abonnement loopt via Abonnementenland. Althans, ik kreeg bericht van Aboland.nl, dus Abonnementenland. Tegelijk krijg ik, volgens de bevestigingsmail van abonnementenland, een nieuwsbrief van de uitgever. De algemene voorwaarden van abonnementenland zijn op het ogenblik via de bevestigingsmail vanwege technische werkzaamheden niet in te zien. Dus dat schiet ook al niet op.

Dit is de site van de Euro-acties: https://www.euro-actie.nl/

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door witte angora »

Van de algemene voorwaarden van de uitgever klopt wettelijk gezien echt geen fluit... Bedenkingstermijn van 7 dagen, automatische verlenging... Dat is toch allemaal al een tijdje geleden...

https://www.fnl.nl/corporate/voorwaarden/

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:Van de algemene voorwaarden van de uitgever klopt wettelijk gezien echt geen fluit... Bedenkingstermijn van 7 dagen, automatische verlenging... Dat is toch allemaal al een tijdje geleden...

https://www.fnl.nl/corporate/voorwaarden/
De website https://www.euro-actie.nl/ is nu "offline" je kunt geen abonnementen meer afsluiten je ziet de melding "Wegens omstandigheden is het formulier niet beschikbaar". Logische melding gezien er mogelijk een doorstart komt en bij een melding dat ze failliet zijn komen bezoekers zeker niet meer terug.

Katinkaka
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017 23:32

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door Katinkaka »

Tsja, ik nam dus ook zo'n actie-abonnement en een speciale uitgave van iCreate erbij besteld. Toen de laatste maar niet kwam gemaild/getwitterd (dat laatste werd door hen aangeraden voor een 'snelle reactie'). Ik ben gewoon aan het lijntje gehouden.
Op internet kwam ik eerst eerst een lange rij klachten tegen.
En nu zie ik dat ze dus failliet zijn.

Maar wat ik me dus afvraag, ik heb besteld en betaald NADAT ze failliet verklaard waren. Mag dat überhaupt wel, producten blijven verkopen terwijl je failliet bent (en weet dat je ze niet of misschien niet meer kunt leveren)?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Katinkaka schreef:Maar wat ik me dus afvraag, ik heb besteld en betaald NADAT ze failliet verklaard waren. Mag dat überhaupt wel, producten blijven verkopen terwijl je failliet bent (en weet dat je ze niet of misschien niet meer kunt leveren)?
Ja dat mag gewoon.

De failliete DSB bank draait ook nog steeds door met hun activiteiten tot het faillissement is afgehandeld, gaat nog wat jaren duren.

Je zal de curator moet aangeven dat je na het faillissement hebt besteld en dat je of het product wilt ontvangen of het geld terug wilt. De vraag is of de curator iets gaat doen om een paar euro (kost hem meer om u terug te betalen dan wat het bedrag is) maar formeel moet hij dit wel.

Doet hij het niet dat kunt u allemaal acties ondernemen, maar de kosten hiervan zijn waarschijnlijk horen dan de paar euro die u betaald heeft. Laat het rusten....

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door sylvesterb »

redhead55 schreef:
sylvesterb schreef:
Katinkaka schreef:Maar wat ik me dus afvraag, ik heb besteld en betaald NADAT ze failliet verklaard waren. Mag dat überhaupt wel, producten blijven verkopen terwijl je failliet bent (en weet dat je ze niet of misschien niet meer kunt leveren)?
Ja dat mag gewoon.

De failliete DSB bank draait ook nog steeds door met hun activiteiten tot het faillissement is afgehandeld, gaat nog wat jaren duren.

Je zal de curator moet aangeven dat je na het faillissement hebt besteld en dat je of het product wilt ontvangen of het geld terug wilt. De vraag is of de curator iets gaat doen om een paar euro (kost hem meer om u terug te betalen dan wat het bedrag is) maar formeel moet hij dit wel.

Doet hij het niet dat kunt u allemaal acties ondernemen, maar de kosten hiervan zijn waarschijnlijk horen dan de paar euro die u betaald heeft. Laat het rusten....
De vergelijking met DSB Bank gaat niet op. Sinds faillissementsdatum verstrekt DSB Bank geen leningen meer, zijn opnames van Doorlopende Kredieten of bouwdepots niet meer mogelijk. Wel moet je, uiteraard, de uitstaande lening(en) terugbetalen. En inderdaad de laatste hypotheken zijn in oktober 2009 afgesloten (tot zelfs op de dag voor faillietverklaring), dus theoretisch zal het faillissement pas in 2039 kunnen worden beeindigd.
(de praktijk is anders maar daar zal ik je in dit kader niet mee lastigvallen)
DSB is geen goed voorbeeld inderdaad, laten we V&D nemen, deze ging na faillissement ook nog enige tijd door om interessant te blijven voor overname kandidaten.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door grun »

Ik ben geabonneerd op C'T, een computertijdschrift van F&L. Het abo loopt tot de zomer 2018. Rond dit weekend zou eigenlijk het januari/februari nummer moeten uitkomen, maar die komt niet meer. Ik verbaas me er wel over dat abonnementenland met geen woord rept over het faillissement. Ik heb geen email gehad, er staat geen letter over onder het kopje 'nieuws' op de site en ook niet bij de 'veelgestelde vragen'.

Dat het geld voor de overige nummers waarschijnlijk weg is, begrijp ik. Moet je als abonnee in een dergelijk geval eigenlijk formeel opzeggen? Lijkt me haast van niet want het bestaat niet meer, maar ik heb vrij slechte ervaringen met aboland. In het verleden tot 3x toe een mailtje gestuurd met een wijziging, daar werd helemaal niet op gereageerd. Uiteindelijk F&L zelf gebeld en toen was het in no-time geregeld.

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:Moet je als abonnee in een dergelijk geval eigenlijk formeel opzeggen?
Tot nu toe is er inderdaad een doods stilzwijgen. Toevallig gisteren heb ik mijn abonnement gecanceld. Het eerste nummer zou rond 21 december in de bus vallen. Dan gaat de 14-dagen termijn lopen. Maar ik heb dus geen enkel vertrouwen dat dit abonnement een jaar lang geleverd zal worden. Juist omdat er dus niets, maar dan ook helemaal niets gecommuniceerd wordt.

En mocht abonnementenland die 20 euro afschrijven, dan wordt dat per direct gestorneerd, dat heb ik hen ook duidelijk gemaakt.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door grun »

Inmiddels heb ik begrepen dat er inderdaad een doorstart gemaakt wordt met een aantal titels, waaronder het computerblad C'T. Goed nieuws! Ik wacht het verder rustig af.
https://tweakers.net/nieuws/133095/blad ... reate.html

Katinkaka
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2017 23:32

Re: Tijdschriftuitgever F&L failliet; Euro-acties gaan door

Ongelezen bericht door Katinkaka »

Na heel wat mails en tweets en onduidelijke beloftes heb ik te horen gekregen dat de toekomst voor Photoshop Magazine onzeker is en dat ik moet wachten (hoelang? Het is nu bijna anderhalve maand nadat ik het eerste nummer had moeten ontvangen). Van de bestelde iCreate Special werd lang gezegd dat ie onderweg was, toen dat ie wegens grote belangstelling uitverkocht was maar nog zou volgen, toen dat ie wegens 'zwaar weer' bij de uitgever niet meer zou verschijnen en dat het bedrag teruggestort zou worden. Na meerdere mails dat de afhandeling in gang gezet was nog steeds geen bedrag ontvangen.

Wel krijg ik deze week doodleuk een aanbieding van F&L voor specials (bij twee 30% korting!). Daaronder de door mij bestelde special van iCreate die niet meer leverbaar zou zijn en waarvoor ik nog steeds aan het wachten ben op het eind november betaalde bedrag...

Gesloten