LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
william.22
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 nov 2012 14:25

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door william.22 »

nooit op zo'n aanbiedingen ingaan ! das net hetzelfde met die gsm's van 1 reclame

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wasdroger schreef: De rest die er problemen mee heeft, Leer Lezen! nix bellen gewoon inloggen en afmelden! Jullie zijn allemaal te achterlijk voor deze wereld, ik word nooit genaait door dit soort bedrijven. Waarom vraagt u? Nou omdat ik Nadenk! tjongejonge je zegt zelf ja en wilt iets voor (bijna) niets hebben neem dan ook de moeite en het fatsoen om te lezen of te zoeken op internet hoe je er weer van af komt.
Het is allemaal zo makkelijk.
Beste Tono Medewerker -

triest dat men zo aan 'damage control' meent te moeten doen.
Verklaar eens hoe het komt dat 'tono' kennelijk zomaar mensen pakjes en rekeningen toestuurt??
Want ja - dat gebeurt ook..
En nee, voor dergelijke dingen ga je natuurlijk niet inloggen - want daarmee bevestig je de 'bestelling' - en gaat men zeuren over betalingen etc.

En, als je geen medewerker van Courlux bent - tja - dan zou ik inderdaad eens beginnen met alle klachten lezen - en daarna maar eens uit te leggen hoe dit geweldige foutloze bedrijf zoveel negatieve meldingen heeft.. zowel hier, als bij Kassa en mogelijk nog op andere locaties.

Kimboo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:01

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Kimboo »

Hoi allemaal,

Kreeg vanmiddag een belletje van Tono Nederland dat ik een finalist ben en kans op een auto.
Natuurlijk wordt je dan heel blij. Ze zij dat ik me ergs heb ingeschreven, toen ik vroeg waar precies kon ze geen antwoord geven. Ze ging gewoon door met haar verhaal... toen begon ik het een beetje vreemd te vinden. Voor dat je het weet kan ze alle gegevens van je vertellen... waar heeft ze dat vandaan? Ik doe wel eens mee met prijsvragen maar hier ging geen belletje rinkelen... Maar goed heeft iemand hier ervaringen mee?

oh en ja ik krijg ook ondergoed thuis gestuurd... :shock:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kimboo of kimmie?

Nou een auto top toch

kitty90
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2012 18:16

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door kitty90 »

Hi Kimboo,

Ik werd vandaag ook gebeld door Tono! Precies hetzelfde verhaal, ik was finalist voor een auto. Kan me echter niet herinneren dat ik me ooit voor een prijsvraag op internet heb opgegeven!

Ook wist deze slecht Nederlands pratende meneer mijn adres gegevens :o Hij probeerde me daarna van alles aan te smeren, ik ben echter nergens op ingegaan.

Hoop niet dat ik nu op een of andere manier toch aan dit rare bedrijf vast zit, ik lees alleen maar slechte verhalen over ze!

Kimboo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 dec 2012 13:01

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Kimboo »

Hoi Kitty90,

Ik heb vandaag een brief in huis gekregen, de bevestiging brief naar aanleiding ven het telefoon gesprek.
Hierin stond dat ik geabonneerd ben voor 3 maanden. Dan krijg ik 3 maal een pakket met lingerie. De eerste kost het me €2,90 verzendkosten en 1 malig €4,90. Daarna het volledige bedrag.
Er staat nog bij daat ik voor 25-12 een terug bericht kan geven, zodat ik het annuleren.

Ik lees er ook alleen maar negatieve dingen over en ga gelijk bericht geven dat ik het niet meer wil hebben.

Thea07
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2012 08:59

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Thea07 »

Ik snap niet :roll: waar zo moeilijk over gedaan wordt. Ik heb niets geen klachten met Miriale en Tono gehad, ik heb zelfs geld teruggestort gekregen :lol: en eens een nieuwe set toegezonden gekregen omdat de andere niet goed was. Het is erg makkelijk je bestelling te retourneren als je deze niet wilt en stopzetten van de verdere leveringen is ook beslist geen probleem. Miriale en Tono leveren top materiaal voor een klein prijsje en die kennismakingsaanbieding van € 3,95 is mega. Heb er al vaker gebruik van gemaakt, dat kan als je aangeeft te stoppen en na een jaar weer op een aanbieding ingaat. :D Het is bij mij altijd goed gegaan. Ik vind dat dit bedrijf gevaarlijk omgaat met het vertrouwen in de tegenwoordige mens. Die bestelt en niet betaald en zogenaamd het pakje niet heeft gekregen. :x Als je dit eerlijk doorgeeft dat je het niet hebt ontvangen, sturen ze je zo weer een nieuwe. Mensen wees een beetje tevreden en eerlijk. :wink:

lorrie83
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2013 18:44

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door lorrie83 »

Mijn god! Ik ben er ook zojuist ingetrapt! Ze hebben mijn rek. nr. en zeggen dat ik dus het pakketje thuis krijg en erna pas moet betalen als het me bevalt.. zo niet dan terugsturen.. Ik neem aan dat als ik dit terug stuur ze dus wel dat automatisch gaan incasseren en dat ik nu dus ook elke 3 maanden wat krijg?

Hoe kom ik hier nu het snelst vanaf..?

stone2204
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2013 22:56

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door stone2204 »

Kan er mij iemand een emailadres geven om alles te stoppen bij tono
deze paketten komen me de oren uit
alvast bedankt
stone2204

vanderL
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2013 15:32

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door vanderL »

Hoihoi,

werd vandaag ook gebeld door een gebrekkig Nederlands sprekende man die mij vertelde dat ik in mei 2012 (bijna jaar terug) mee had gedaan aan een prijsvraag en dat ik mij gelukkig mocht prijzen iets gewonnen te hebben. Namelijk een boxershort calvin klein kwaliteit ter waarde van 30 euro. Het enige dat ik hoefde te doen was de verzendkosten betalen. Hij benadrukte keer op keer dat het niet om oplichten ging want ik kon de naam van het bedrijf "Provea" per slot van rekening googlen en uitvinden dat het een goed bedrijf is.

Ik vond het nogal een wazig verhaal en was wat wantrouwig, het verbaasde mij zeer dat hij mijn adres + naamsgegevens al wist en dat hij niet wilde noemen aan welke prijsvraag ik dan had mee gedaan. Hij vroeg mij de voorkeur van kleur (donkerblauw of grijs) en maat, die wilde ik nog wel opgeven maar toen hij mijn geboorte datum en later zelfs mijn bankrekening nummer wilde weten heb ik vriendelijk bedankt.

Later las ik hier op Radar meer over deze oplichterij. Ik vond het de moeite om mij hier te registreren en iedereen er op te attenderen dat deze groep dus nog steeds door middel van telefoontjes (privé nummer / geblokkeerd dus je ziet niet welk nummer belt) gegevens van mensen probeert te krijgen.

Ik hoop dat ik op tijd ben afgehaakt en ben blij dat ik niet mijn rekening nummer heb genoemd.

achel7ey
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2013 18:57

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door achel7ey »

Hallo allemaal,
ik had ook van tono ondergoed ontvangen, ik vond de service opzich heel mooi heb niet eerder zo iets gezien. dat je kleding ontvangt en achteraf kan betalen binnen 30 dagen.
in het begin had ik ook een pakketje ontvangen en moest alleen de verzendkosten betalen van 2,95 geloof ik.

daarna kreeg ik nog pakketjes die ik achteraf kon betalen of terug te sturen. ik besloot ze te houden en geld over te maken aangezien tevreden ben.

maar nu wou ik even kijken hoeveel dingen eigenlijk kosten, want misschien kon ik ze ergens anders goedkoper krijgen, bij zoek opdracht via google kwam ik op dit forum terecht wat ik ook van tv ken,
maar ben geschrokken van de reacties hier, en bij het in intikken van TONO via google zie ik alleen maar negatieve reacties, vaak van een paar jaar terug zoals in dit topic maar ik heb toch besloten snel af te melden...ik wil niet voor verrassingen te komen staan.

De website die staat op de factuur; Tono.com
kan je inloggen met je email adres of klachtennummer die staat op de factuur heb dat ingetoetst en de naam die je hebt opgegeven.

dan kom je in Mijn klantenpagina waar je zendingen kan bekijken en kan wijzigen, onder in kan je afmelden voor deze abonnement dat heb ik gedaan. als reden heb ik gegeven te duur. per email heb ik een bevestiging ontvangen:
Geachte De heer ....,

Wij bevestigen uw opzegging van de lijn [ClubName].

De opzegging is meteen geldig. Het kan echter zijn, een zending intussen al in behandeling is en binnenkort aan uw adres geleverd wordt. In dat geval kunt u deze òf behouden en betalen, òf aan ons terugsturen (verzendkosten voor uw rekening).

Wij danken u voor uw trouw en hopen u binnenkort weer als klant te kunnen begroeten.

Met vriendelijke groeten,
uw Klantenservice.
ben benieuwd, ik hoop dat hier voor ben afgemeld, en ik houd jullie op de hoogte indien dit niet het geval is.

voor die gene dit het zelfde probleem hebben probeer het zelfde te doen...

groetjes

Achel7ey

Gijs91
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2013 16:43

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gijs91 »

Net gebeld door Tono. Een snel pratende man, die niet op mijn vragen inging, checkte eerst mijn naam en adresgegevens. Hij zei niet te kunnen zien welke prijsvraag ik had ingevuld en dat deed er volgens hem ook niet toe, ik had gewoon lekker wat gewonnen :roll:
Ik moest daarom nu aan hem de gewenste kleur en maat noemen van de prijs. Ik vond het allemaal een vreemd verhaal en heb toen hij over rekeningnummer en geboortedatum begon aangegeven helemaal geen interesse te hebben. Toch ben ik er niet helemaal gerust op...

Frederik Jan
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2013 19:32

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Frederik Jan »

Ik ben gebeld door een telecenter (onbekend nummer)van Provea met het verhaal dat ik 'omdat ik een prijsvraag had ingevuld, een boxershort en sokken had gewonnen'. Daarna wilde men adresgegevens checken, maten, leeftijd weten. Deze gegevens werden je al vragend ontfutseld.

Daarna wilde men ook het bankrekeningnummer hebben.
Toen heb ik gezegd dat ik dit niet gaf, en dat ik niets wilde ontvangen. Naar aanleiding van dit telefoontje gegoogeld 'Provea' met een groot aantal klachten over ongevraagde toezendingen, rekeningen en deurwaarders.
ben er niet erg gerust op!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Frederik Jan schreef:Ik ben gebeld door een telecenter (onbekend nummer)van Provea met het verhaal dat ik 'omdat ik een prijsvraag had ingevuld, een boxershort en sokken had gewonnen'. Daarna wilde men adresgegevens checken, maten, leeftijd weten. Deze gegevens werden je al vragend ontfutseld.

Daarna wilde men ook het bankrekeningnummer hebben.
Toen heb ik gezegd dat ik dit niet gaf, en dat ik niets wilde ontvangen. Naar aanleiding van dit telefoontje gegoogeld 'Provea' met een groot aantal klachten over ongevraagde toezendingen, rekeningen en deurwaarders.
ben er niet erg gerust op!
Waarom willen ze - als je wat "gewonnen" hebt - een bankrekeningnummer weten?

Fam. Stoffels-Vos
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2013 11:56

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Fam. Stoffels-Vos »

Vandaag, dinsdag 12 maart 2013, een brief binnengekregen van Provea/Editions Atlas, Postbus 115,
1700 AC Heerhugowaard.
De geadresseerde was een totaal onbekende figuur met de naam " I. Rashidi " (iets Indiaas ??) die absoluut NIET op mijn adres woont en hier 100% onbekend is.
De postcodeletters waren verkeerd, maar post.nl was "zo vriendelijk" geweest, om e.e.a. te corrigeren (omdat straatnaam en huisnr. wél klopten).

De inhoud van de gedrukte brief is velen van u inmiddels bekend, het gaat dus over TONO ondergoed.

Ik ken de firma totaal niet, ik wil niks met ze maken hebben, ik wil van dit soort agressieve acquisitie verschoond blijven, ik heb ze ook nooit zelf benaderd.

MAAR .............. nu zit ik met de gebakken peren, want:
1. Als ik NIET reageer, gaan deze boeven mij binnen enkele weken allerlei troep toezenden MET FACTUREN;
2. Als ik WEL reageer, moet ik een contactformulier met al mijn gegevens invullen en kom ik écht nooit meer van dat tuig af.

Misschien weet Mevrouw Hertsenberg hier wel raad mee !!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

vogels schreef:1. De brief was niet aan jou gericht, had je dus helemaal niet open mogen maken.

2. Volgende brieven ongeopend retour afzender met de tekst: geadresseerde op dit adres onbekend.
Ik ben het eens met #2.
Maar, dergelijke bedrijven zouden hun gegevens eens moeten controleren - en geen onschuldigen met hun zooi lastig moeten vallen.
Het kan soms gebeuren dat je een brief opent, om daarna pas te zien dat het niet aan jou is gericht (als je alleen op een adres woont, mag je verwachten dat alles voor jou is... )

Trouwens zorgelijk dat dit bedrijf aangeeft in Heerhugowaard te zitten.. en alleen een postbus gebruikt..
Zit ik met die jokers in de achtertuin :(

Roelyroel
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2013 14:00

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Roelyroel »

Beste mensen,

Ik ben op 04-04-2013 gebeld door een medewerker van TONO met het verhaal zoals eerder al vele malen genoemd. Ik zou een welkomstaanbieding ontvangen waarvoor ik alleen de verzendkosten van 2,90 euro moet betalen. Nou krijg ik vandaag twee brieven, voor zowel sokken als boxershorts, dat ze mij (zonder tegenbericht van mijn kant) de welkomstaanbieding 26-03-2013 zullen opsturen, en na ontvangst van de welkomstaanbieding zullen ze me om de 2 maanden een nieuwe speciale aanbieding sturen.

Nou zie ik dat deze oplichters al bijna 9 jaar bezig zijn. Ik hoor dan ook dat iemand nu de beste manier weet om dit zo snel mogelijk stop te zetten.

Wie heeft deze manier voor mij? Dank u!

M.Krentenbrood
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2013 10:34

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door M.Krentenbrood »

Ik ben een aantal weken geleden gebeld door een vrouw die zich onverstaanbaar voorstelde. Inleiding was de slagzin babbeltruc. Voor mij ook promotie sokken en boxershorts tegen verzendkosten. Het klonk allemaal mooi en ik ging akkoord. Paar dagen later zat het me niet lekker omdat ik niet goed wist met wie ik te maken had. Ik kreeg 2 brieven binnen, waarin stond dat ze mij een welkomstpakket op zouden sturen. Daarna om de 2 mnd sokken en om de 3 mnd boxershorts. Als ik dit niet wilde ontvangen moest ik reageren voor een datum die vermeld stond in de brief.
Op internet zag ik wat er over Tono Socks geschreven werd.

Ik heb het nummer 0208081185, dat in de brief stond, voor de opgegeven datum opgebeld. Eerst onduidelijke naam te horen, daarna alleen muziek. Er kwam een vrouw aan de lijn, en heb ik doorgeven dat ik geen prijs stel op deze artikelen. Er werd om het nummer links onderaan de brief gevraagd, en om de reden van afzeggen. De bestelling zou geannuleerd worden.
Ik heb ook een e-mail gestuurd naar [email protected] (hier gevonden)
Daar heb ik een retour bericht op ontvangen, dat de bestelling geannuleerd wordt.

KimmieH
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 18:35

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door KimmieH »

Ik ben vanmiddag ook gebeld door Provea (een bedrijf waar ik nog nooit van had gehoord) en een mevrouw die erg slecht Nederlands praatte vertelde mij dat ik in oktober 2012 mee had gedaan aan een prijsvraag (vanwege alle spam en telefoontjes doe ik eigenlijk nooit mee aan een prijsvraag, dus dat zou ik dan onthouden moeten hebben). Ik had niks gewonnen, maar om mij te bedanken voor de deelname aan de prijsvraag wou ze mij een lingerieset twv €69,95 toesturen. Vreemd genoeg wist ze mijn naam en adres al, dus het feit dat ze nog eens om mijn gegevens vraagt wekt dan ook best wat argwaan. Daarnaast had ze werkelijk geen flauw idee waar mijn gegevens vandaan kwamen (en ik weet vrij zeker dat eerlijke telefonistes mij kunnen vertellen: dat heeft u opgegeven toen u dit en dat invulde)

Dus ik vroeg: aan welke prijsvraag heb ik dan meegedaan? Dat kon ze niet in het systeem zien. Voor welk bedrijf dan? Ja, dat wist ze ook niet. Erg vreemd als je de naam van het bedrijf in het begin noemt maar vervolgens niet meer weet van welk bedrijf de prijsvraag is. Dus daar ga ik absoluut mijn gegevens niet aan geven dacht ik al.

Gelukkig kon ze haar verhaal niet afmaken, want ik was haar voor. Wat ook typisch is: ik ben wel eerder door goede doelen of bedrijven van een prijsvraag benaderd, en zij vertelden op het einde: wij zijn wettelijk verplicht om een bandje van het bel-me-niet-register te laten horen, wij wensen u een fijne dag (oid). en als je dan niet ophangt krijg je je rechten te horen. Maar deze vrouw vroeg: wilt u het bandje van het bel-me-niet-register luisteren?

Het begrip: voor niks gaat de zon op, zal altijd een feit blijven, maar onder deze omstandigheden zou je toch enigszins argwaan moeten krijgen, toch?

Delalune
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2013 19:07

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Delalune »

Ik ben dus vandaag ook gebeld door Provea, ik had aan een enquete meegedaan en had recht op een lingerieset, ik zou enkel 3,90+2,90 hoeven te betalen. De vrouw, die wel goed Nederlands praatte, legde me uit dat dit eenmalig was en ze hierna het hele bestand zouden verwijderen, ook mijn rekeningnummer enz. Overigens zei deze dame wel dat ik doorverbonden zou worden met het bel-me-niet register nadat ze zou hebben opgehangen. Ik was een beetje overdonderd en ben zo ongelofelijk dom geweest om wel mijn rekeningnummer te geven :( Later las ik pas al deze vervelende ervaringen en ik wil er nu zo snel mogelijk vanaf, ik wil niks ontvangen. Kan iemand mij helpen?

Ik heb gebeld naar de klantenservice van Miriale, een jongen daar vertelde dat zodra ik de bevestigingsbrief had ontvangen, ik weer kon bellen, me af kon melden en ik niks zou ontvangen. Hij had gekeken, maar ik stond nu nog niet in het systeem. Hoe snel krijg je deze brief binnen? Zijn er mensen die zich na deze bevestigingsbrief succesvol hebben kunnen afmelden en daarna niks meer hebben ontvangen of vernomen van Provea?

Akelige zaken zijn dit zeg.

Gesloten