LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
susannebrands
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2013 11:48

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door susannebrands »

Kan iemand mij vertellen hoe het bij hen is afgelopen? Ik ben nu alles aan het proberen ongedaan te maken. Maar werkt dit ook? Of kan ik beter de bank bellen om te vragen of ze het bedrijf bij voorzorg willen blokkeren

Grovert
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2013 12:20

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Grovert »

ik ben hier vandaag ingetrapt, ze hebben mijn gegevens en gebruiken de auto incasso...

Is er iemand die hier succesvol vanaf is gekomen? Ik ben net als Suzanne benieuwd!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Grovert schreef:ik ben hier vandaag ingetrapt, ze hebben mijn gegevens en gebruiken de auto incasso...

Is er iemand die hier succesvol vanaf is gekomen? Ik ben net als Suzanne benieuwd!
Ingetrapt?
Je hebt dus een abbonnement genomen?
Dan is het opzeggen volgens hun voorwaarden - liefst op zo`n manier dat je kan bewijzen dat je de opzegging gestuurd hebt (fax of mail - ivm inhoud).
Verzoek ze om dit te bevestigen - maar dat zonder tegenbericht na einde opzegperiode de machtiging ingetrokken is - en iedere afschrijving daarna behandeld zal worden als incassofraude en diefstal.

Grovert
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2013 12:20

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Grovert »

Guardian72 schreef: Ingetrapt?
Je hebt dus een abbonnement genomen?
Dan is het opzeggen volgens hun voorwaarden - liefst op zo`n manier dat je kan bewijzen dat je de opzegging gestuurd hebt (fax of mail - ivm inhoud).
Verzoek ze om dit te bevestigen - maar dat zonder tegenbericht na einde opzegperiode de machtiging ingetrokken is - en iedere afschrijving daarna behandeld zal worden als incassofraude en diefstal.
Ingetrapt, in de zin van 'telefonisch hebben ingestemd met de verzending van 1 item' voor de kosten van 2,60 euro, te voldoen via automatische incasso.

Maar als ik de rest van de posters mag geloven kan het dus zo zijn dat ik aan een ingewikkeld lidmaatschap ben verbonden, dat niet gemakkelijk op te zeggen is, en dat er met regelmaat geld wordt afgeschreven...

Le0nB
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2013 12:55

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Le0nB »

Ook ik ben vorige week gebeld door een vriendelijke dame van (naar alle waarschijnlijkheid ) provea. De bedrijfsnaam heb ik helaas niet goed verstaan. De dame aan de lijn begon direct met haar verhaal en het stellen van vragen.

Ze wist in eerste instantie mijn naam en adres op te noemen en vroeg of dit klopten. (enigszins overdonderd heb ik dit bevestigd). Hierna vertelde ze dat ik had meegedaan aan een enquête en dat ik ondergoed t.w.v. € 70,- had “gewonnen”. Ik hoefde alleen maar € 2,60 verzendkosten te betalen. Op mijn vraag welke enquête dit was kon ze mijn geen antwoord geven. Zij ontvangen slechts mijn gegevens en gaan op bellen over. Vanaf dit moment vertrouwde ik de boel niet meer.

Ik heb direct verteld dat ik geen interesse heb, en ondanks wat aandringen van de vrouw. (het zijn echte merk onderbroeken voor slechts € 2,60 hoor meneer!) heeft ze me uiteindelijk bedankt en is het gesprek geëindigd.

Ondanks dat er niets aan de hand is, ben ik toch erg benieuwd hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen. Meestal ben ik redelijk zorgvuldig met het niet opgeven van privé gegevens op internet. ook vul ik nooit enquetes en dergelijke in. Ook afwachten of ik niet alsnog pakketjes ga ontvangen zoals andere in dit topic.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door ArneLH »

Le0nB schreef:Ze wist in eerste instantie mijn naam en adres op te noemen en vroeg of dit klopten. (enigszins overdonderd heb ik dit bevestigd). Hierna vertelde ze dat ik had meegedaan aan een enquête en dat ik ondergoed t.w.v. € 70,- had “gewonnen”. Ik hoefde alleen maar € 2,60 verzendkosten te betalen. Op mijn vraag welke enquête dit was kon ze mijn geen antwoord geven. Zij ontvangen slechts mijn gegevens en gaan op bellen over. Vanaf dit moment vertrouwde ik de boel niet meer.
Oei, oei. Ook al is Provea gevestigd in Zwitserland, op grond van art. 10:159 BW jo. art. 4 Rome II is Nederlands recht van toepassing op die 'prijsvraag' en laat de handelspraktijk waarbij de consument toch nog voor het ontvangen van de prijs moet betalen op de 'zwarte lijst' voorkomen (art. 6:193i onder h BW). Volgens het Hof van Justitie is ook € 2,60 teveel (HvJ EU 18 oktober 2012, C-428/11).

toontje4609
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2013 15:13

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door toontje4609 »

Ook ik ben er in gedonderd . Ik werd gebeld en de eerste woorden waren mompelend en toen hoorde ik dat ik iets gewonnen had. Ik hoefde alleen maar de verzendkosten te betalen. Ik ben gepensioneerd en heb een klein pensioentje. Mensen help mij hiermee om er af te komen.Dank U .

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

pakjes retour sturen bewijsje vragen
word er iets van de bank afgehaald laten storneren of zelf doen als je telebankiert

chelbers
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 apr 2013 12:50

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door chelbers »

Ik wil provea opzeggen, maar ik heb helemaal geen gegevens van hun. Hoe kan ik hun rekeningnummer achterhalen zodat ik de incasso kan blokkeren?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

chelbers schreef:Ik wil provea opzeggen, maar ik heb helemaal geen gegevens van hun. Hoe kan ik hun rekeningnummer achterhalen zodat ik de incasso kan blokkeren?
Dat rekeningnummer staat bij elke afschrijving - en overige gegevens staan her en der in deze topics.

Henkkkk
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2013 12:31

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Henkkkk »

Mensen, ik ben er even ingedoken. Na wat speurwerk heb ik het vermoeden dat Provea al haar zaakjes in Nederland heeft uitbesteed aan PrimaPost in Mijdrecht. Zij runnen de klantenservice.... de verzendingen.. al die ongein. Provea koopt gewoon in ieder land waar ze actief zijn alle **** af en hebben dus nergens last van. Ondertussen worden NSB'ers als primaPost rijk over de rug van ons zielige consumenten...


Groetjes!

[bericht aangepast in verband met het overtreden van de gedragsregels]

ArjenFrederik
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2013 18:41

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door ArjenFrederik »

Ik ben 4 juli gebeld door blijkbaar iets van TONO (aangezien ik hier 2 bevestigingsmails van ontvangen heb). Ik zou een enquête hebben ingevuld en wat ik begreep krijg ik t.w.v. 40,- sokken en boxers voor alleen de verzendkosten. Ik kreeg duidelijk de indruk dat ik wat gewonnen had en stemde daardoor zelfs in met het geven van mijn rekeningnummer.

Ik dacht begrepen te hebben dat ik verder nergens aan vast zat. Als het opzeggen zonder problemen verloopt is dat technisch gezien waar naar mijn idee. Toch is het jammer dat aan de telefoon niet duidelijk benoemd wordt dat ik iets moet opzeggen wil ik idd nergens aan vast zitten.

Nu wil ik voorkomen dat opzeggen een probleem wordt als ik de eerste goederen in ontvangst neem. En daarom vraag ik me of het niet makkelijker zou zijn als ik nu zo spoedig mogelijk laat blijken dat ik niet geïnteresseerd ben in een 2e lading waar ik 16,90 en 15,90 voor moet gaan betalen.

Ik heb op verschillende fora gekeken hoe ik me kan uitschrijven en heb o.a. alle telefoonnummers genoteerd. Misschien dat iemand er iets aan heeft of er iets nuttigs over kan zeggen.

Uitschrijven kan via: http://bfl.tono.com/login/login.aspx
Klik op een collectie links (classic of socks of dergelijke), klik dan onderaan de pagina op "opzeggen" (staat int lichtgrijs, dus je ziet het bijna niet staan, klik dan op definitief opzeggen.

02 808 74 72
080077809
o9002020222
Provea groep 0297-282373
TONO: 0208-081185

Arjen

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

Server Error in '/' Application.

The resource cannot be found.

Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested URL: /login/login.aspx
was dus gezocht op;http://www.tono.com/login/login.aspx.
Tip; ASAP schriftelijk /via email opzeggen en meedelen dat alle ongevraagde en niet bestelde artikelen als kado worden beschouwd.Als ze dan blijven aanhouden dat je moet betalen, dreigen met een klacht bij de Consumentenbond en Kassa/Radar,als dat niet helpt een factuur sturen voor alle gemaakte kosten van telefoon en correspondentie,en meedelen dat een juridische procedure tegen hen wordt gestart als je factuur niet binnen 10 werkdagen is betaald.
Heeft ook goed geholpen bij Nederlandsch Muntenhuis en Amsterdams Muntkantoor.NOOIT meer wat van gehoord.

PST
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2013 10:38

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door PST »

Ik ben er dus ook ingetrapt! (DOM! HEEL DOM!) Op vakantie ben ik serieus 14x gebeld door ze! Toen ik weer in NL was heb ik dus maar opgenomen. Je wordt nieuwsgierig. Ik zou dus ook een onderbroek 'gewonnen' hebben en alleen verzendkosten van 2.90 EU te hoeven betalen. Ik snap niet dat ik na al dat gestalk van hun op mijn vakantie alsnog heb toegezegd.. maargoed. Onderbroek ontvangen, zit overigens prima.. maar zit dus vast aan een 2 maandelijkse verzending! EN DAT WAS NIET AFGESPROKEN! Smerige ratten dat ze zijn.

Ik heb het nummer gebeld wat op de mijn bestelbrief staat: 0297 - 282373, keuzenummer 3. Ik kreeg gelijk iemand aan de lijn en als het goed is heeft diegene mij verwijderd uit het klantenbestand en ontvang ik dus geen pakketjes meer. Het valt dus mee, misschien heb ik mazzel gehad.

PS: Aan alle telefonische marketingratten: alsjeblieft, stop hiermee, iedereen haat je. Echt iedereen haat je.

Groetjes!

Beijing2008
Berichten: 103
Lid geworden op: 19 apr 2009 20:30

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Beijing2008 »

PST, je kunt gewoon aangetekend opzeggen.En zendingen die dan binnen komen, in dank aanvaarden...beter 7 piek aan PostNl dan geld weggooien aan TONO,dat trouwens weer onderdeel is van een groep andere malafide bedrijven;http://www.tono.com/be/nl/?user=
Tono
Een merk van Provea SA
Route des Dragons 9
1033 Cheseaux-sur-Lausanne, Zwitserland

Contacteer ons per e-mail : e-mail-formulier
E-Mail : [email protected]

Per Telefoon: 0297-28 23 73 (lokaal tarief)
Maandag-vrijdag van 8.00 - 11.45 en 13.00 - 17.00
MOET IK NAVOLGENDE ZENDINGEN ACCEPTEREN ?

Nee, u ontvangt bij elke zending een uitgebreide brochure, die de dan volgende zending voorstelt. Mocht deze u tegen uw verwachting in niet bevallen, dan laat u ons dat eenvoudig weten. Hetzelfde geldt, indien u in het geheel geen brochures van Tono meer wilt ontvangen.

HOE VAAK WORDEN DE BROCHURES TOEGESTUURD ?

Al naar gelang de productlijn ongeveer om de twee tot drie maanden. U ontvangt bij elke zending een uitvoerige brochure, die de volgende zending voorstelt. Mocht u die tegen verwachting eens niet bevallen, kunt u deze zo vaak overslaan als u dat wilt. Als u uw zending overslaat, wordt u de volgende brochure per aparte post toegestuurd.

WELKE GARANTIES EN RECHTEN OP RUIL HEB IK ?

U heeft vanzelfsprekend de wettelijke rechten van herroep en teruggave. Voor desbetreffend meer informatie klikt u op "AGV" - Algemene Voorwaarden.


,Miriale.com
IMPRESSUM
Hier vindt u belangrijke gegevens over inkopen bij Miriale - een merk van Provea SA.

VOOR DE INHOUD VERANTWOORDELIJK :

Miriale
Een merk van Provea SA
Route des Dragons 9
1033 Cheseaux-sur-Lausanne
Zwitserland
Handelsregister nummer CH-550-1031995-0
Bedrijfsleider : Olivier Izard

KONTAKT:

Per E-Mail: e-mail formulier
Per Telefoon: 0800 77 809 (lokaal tarief)
Maandag-vrijdag van 8.00 - 11.45 en 13.00 - 17.00

Jade93
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2014 17:49

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Jade93 »

Ik werd sinds enkele weken al anoniem gebeld. Toen vandaag voor de 3e mn telefoon overging met anoniem was ik het beu dus nam ik op. Gelijk kreeg ik een slecht nederlands sprekende vrouw aan te lijn die ongelofelijk snel praatte en de bedrijfsnaam was niet te verstaan. Achteraf had ik het gewoon moeten vragen nogmaals maarja. Ze vroeg gelijk of ik inderdaad mvr..... was nog voordat ze haar naam had gezegd. Ze zei dat ze een pakketje had klaarstaan met daarin lingerie twv €70.- Deze had ik schijnbaar ergens gewonnen. Hoe ze eraan kwam weet ik niet maar ze wist mn adres gegevens ook. Ik hoefde alleen de verzendkosten te betalen en verder niks. Ik heb gelijk gezegd dat ik dat niet hoefde, daar ging ze gelijk tegen in. Ik heb nogmaals nee gezegd en toen ze weer doorging heb ik opgehangen.

Hopelijk hoor ik er niks meer van en krijg ik ook geen pakketjes/ brieven thuisgestuurd.

Maylein
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jan 2014 17:09

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Maylein »

Ik heb 5 november een gesprek gehad met een ingehuurd bedrijf. De goed Nederlands sprekende man vertelde mij dat ik een enquette had ingevuld op internet en daarom lingerie mocht uitzoeken (ik kan mij niet herinneren dat ik dat ooit gedaan heb). Daar kreeg ik ook een paar sokken bij. ik hoede alleen de verzendkosten te betalen (2,90).
Na veel heen en weer gepraat (ik vertrouwde het eigenlijk niet zo allemaal, de meneer werd een beetje ongeduldig van mij) heb ik toch mijn bankrekeningnummer gegeven met het idee dat ze daar toch niets mee kunnen doen zonder een handtekening van mij (ik heb via het telefoon gesprek specifiek geen toestemming gegeven). Na opgehangen te hebben toch maar even de bank gebeld: ze kunnen er inderdaad niets mee. Mocht er toch geld afgeschreven worden kan ik dit terug laten boeken).
Daarna ben ik gaan zoeken en kwam ik op deze site. Bij deze: bedankt allemaal voor de info. Ik wist dus dat ik aan een onderbroeken abonnement vastgeplakt zat.

Ondertussen de boxer (ik ben een vrouw, ik had ook om iets anders gevraagd) een maat te klein en de sokken in twee aparte zendingen binnen gekregen. ik moest dus twee keer 2,90 betalen. Daarbij werd er op de brief iets anders vermeld omtrent de incasso: het werd gewoon van mijn rekening afgeschreven. Dit is dan ook gebeurd.
Zoals jullie misschien wel begrijpen ben ik het niet eens met de gang van zaken. Ik heb vandaag dan ook alles terug geboekt. Ik heb Tono op de hoogte gesteld via een email formulier op Tono.com. Op tono.com kon ik via mijn klantennummer ook inloggen. Ik heb tono classics en tono socks dan ook opgezegd (eerst de eerstvolgend zending geannuleerd, daarna het flexibele abbonemten opgezegd).
Ik ga nog even wachten op de terug boeking. Deze is aangevraagd en moet nog verwerkt (en gecontroleerd misschien) worden. Daarna ga ik alles terug sturen.

Mochten mensen geïnteresseerd zijn in de reactie van Tono, laat het mij even weten dan zet ik het hier nog even in het forum ;)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Maylein schreef: Mochten mensen geïnteresseerd zijn in de reactie van Tono, laat het mij even weten dan zet ik het hier nog even in het forum ;)
Hun reactie zal waarschijnlijk zijn dat ze direct hun incassocowboy op je dak sturen.
Maar - je hebt niet gekregen wat men beloofd heeft, plus, je hebt geen machtiging afgegeven.
Ik zou je wel instellen op een lang verhaal - en begin maar vast je dossier aan te maken..

Succes :)

chazan
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2014 22:04

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door chazan »

Judith schreef:Ik werd een tijdje terug gebeld door Tono, of ik een boxershort op proef wilde bestellen voor 2,90 euro (de verzendkosten). Dit was puur om te proberen. Ik heb nog gevraagd of ik niet vanzelf spullen toegestuurd zou krijgen en de vrouw aan de andere kant van de lijn verzekerde me hiervan.

Na ongeveer 7 weken heb ik de boxershort in huis. Er zit een reclamefolder bij en een factuur. Bij bestudering van de factuur kom ik erachter dat er vanzelf een nieuw pakje naar me toe gaat komen. Ik moet actie ondernemen als ik dit niet wil. Of een duur 0900 nummer draaien elke keer en dan het nummer van het pakje intoetsen of een kaartje insturen tegen portokosten.

Ik vind het ronduit schandalig hoe deze zaak met zijn klanten omgaat.

Het leukste vind ik nog de regel die in de brief staat:

"We zullen alles in het werk stellen om uw vertrouwen te blijven winnen". Dat hebben ze dus absoluut niet gedaan hierdoor.

Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden!!
Mij is precies hetzelfde overkomen op 25-02-2014.
Ik werd gebeld door TONO en zou een proefpakket ontvangen tegen vergoeding van de verzendkosten.
Na nadrukkelijk gevraagd te hebben of er geen verdere verplichtingen aan vast zaten werd er gezegd dat dit niet het geval was.
Op 27-02-2014 ontving ik een mail..Tot mijn grote verbazing stond er in die mail dat er wel nazendingen verstuurd zouden worden. Als ik deze zending niet wilde ontvangen moest ik een mail sturen dat ik geen verdere zendingen wil ontvangen. Maar hier twijfel ik sterk aan.
Na wat gekeken te hebben op google ben ik achter een mail adres gekomen en heb direct een mail gestuurd dat ik uit het bestand gehaald wil worden per direct. En dat ze geen contact meer met mij op mogen nemen. Tevens heb ik een ander eigen mail adres toegevoegd onder bcc. Zo heb ik een dubbele bevestiging dat ik de mail verstuurd heb.

Ik hoop dat dit bedrijf nu eindelijk eens stopt .

1000535
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2014 20:49

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door 1000535 »

Ik ben erin getrapt, besteld gratis, maar geen rekening nummer opgegeven.

Zal ik ook nooit doen. Nu belde ze me net, dat het pakketje klaar ligt, maar dat ga ikdus nooit betalen.
Kunnen ze me nu dwingen te betalen?
ik ben bang dat ik nu in de problemen kom door hun...

zo spijt dat ik dat heb aangevraagd.

kan iemand me helpen????

gr. :?

Gesloten