LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Judith

Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Judith »

Ik werd een tijdje terug gebeld door Tono, of ik een boxershort op proef wilde bestellen voor 2,90 euro (de verzendkosten). Dit was puur om te proberen. Ik heb nog gevraagd of ik niet vanzelf spullen toegestuurd zou krijgen en de vrouw aan de andere kant van de lijn verzekerde me hiervan.

Na ongeveer 7 weken heb ik de boxershort in huis. Er zit een reclamefolder bij en een factuur. Bij bestudering van de factuur kom ik erachter dat er vanzelf een nieuw pakje naar me toe gaat komen. Ik moet actie ondernemen als ik dit niet wil. Of een duur 0900 nummer draaien elke keer en dan het nummer van het pakje intoetsen of een kaartje insturen tegen portokosten.

Ik vind het ronduit schandalig hoe deze zaak met zijn klanten omgaat.

Het leukste vind ik nog de regel die in de brief staat:

"We zullen alles in het werk stellen om uw vertrouwen te blijven winnen". Dat hebben ze dus absoluut niet gedaan hierdoor.

Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden!!
Laatst gewijzigd door Radar op 28 mar 2015 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.

JeePee
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2003 00:37

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door JeePee »

Ik heb een 'gratis' pakket met ondergoed zonder dat er telefonisch gebeld is gekregen in juli, alleen dan van Evita (Zwijndrecht).
Heb dit totaal niet gevraagde pakket zonder te openen geretourneerd.
Krijg nu een herinneringsfactuur en ben kennelijk ook nog lid van die
onderbroekenclub ???????
Ik mag dus nu ongevraagd kosten gaan maken voor iets waar ik niet om gevraagd heb, ofwel via een duur 0900 nummer danwel via een postbusnummer.
Ik vraag me af hoe ze aan mijn adresgegevens komen ...

Angie

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Angie »

Ook ik heb een telefoontje gekregen van het bedrijf Front International uit Zwijndrecht, misschien het zelfde bedrijf :?: . Sinds wij het pakket ontvingen proberen we telefonisch contact op te nemen maar krijgen elke keer een bandje te horen dat ze wegens drukte niet te bereiken zijn. Opvallend is dat wij nergens kunnen vinden of het een geregistreerd bedrijf is, bv kvk nummer.

Ik vind dit echt een club bedriegers! Ze vertelde aan de telefoon dat er geen verplichtingen aan vast zaten, en nu dit!!

JeePee
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2003 00:37

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door JeePee »

Ze zijn vrij moeilijk te bereiken via telefoon (0900-4564564), het was mij gelukt vrij laat in de middag, na vele pogingen.
Inmiddels weet ik ook hoe ze aan mijn gegevens zijn gekomen: gratis.nl, een site waar ik nog nooit op geweest ben en niet zal komen.
De factuur hoef ik niet te betalen.

dik trom
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2003 20:31

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door dik trom »

Hebben die gasten geen e-mailadres of zo ????

Ik heb hier (helaas) ook aan mee gedaan. Het 'gratis' product heb ik ook keurig ontvangen.

"Geacht lid (?), Het product dat u besteld heeft is helaas niet meer voorradig. Wij hebben het artikel daarom vervangen door een gelijkwaardig dan wel beter product (alleen in een voor mij niet te gebruiken maat.....) Wij hopen dat u er tevreden mee bent!"

Bellen via 0900 doe ik dus niet.
Die €3,50 verzendkosten kunnen ze van me krijgen. Om enigerlei vervolgzendingen heb ik niet gevraagd. Die gaan dus postwendend retour tot ze het zat zijn en me automatisch uitschrijven.

marcel

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door marcel »

ik werdt op vrijdag om 19.40 uur gebeld door front underwear.is een bedrijf uit zweden? heb gevraagt hoe ze aan mijn tel. nr gekomen zijn . volgens het bedrijf via mogelijk abbonement op een tijdschrift. ben een keer door een vriendin aangemeld bij een blad , dus het was mogelijk.
ik heb de telefoniste gevraagd of ze wel eens tv keek. bv. radar. haar antwoordt was ...nee ????? heel knap.
ben een beetje over de pis gegaan en duidelijk verteld dat ik hier niet van gediend ben en we hebben een eind aanhet gesprek gemaakt.

ik hoop voor degene die dit leest dat het niet telaat is. als je iets wilt hebben, koop het dan gewoon. is goedkoper.

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

ja ik ook Evita niet alleen ondergoed maar ook SOKKEN!!! Eerste de pakketten genegeerd dan allerlei factruren en dan moet je het 0900 bellen superduur 5 mnuten in de wacht en dan zeggen ze doodleuk dat je de facturen kunt verscheuren. Vlg. mij verdienen ze goed aan het 0900 nummer! :roll:

bertusdegraaf

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bertusdegraaf »

:( :shock: hebben er 1 besteld kregen van de week 3 stuks toegestuurt staat er in alleen terugsturen als het niet open is,hebben wij wel gedan gewoon weer teruggestuurt moet je wel 8.50 per stuk voorbetalen tot nu toe niets gehoord


groetjes B de Graaf

Ray

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Ray »

:twisted:
E.mail adres van Tono international: www.tono-int.com

Hoop dat jullie hier ook wat aan hebben!! Het schijnt zo te zijn dat
een e.mail berichtje rechtsgeldig is.

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

dat is geen e-mail maar een URL!

henk b.

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door henk b. »

Aantal gevonden antwoordnummers: 1
Provea groep Antwoordnummer 55019 3640 WB Mijdrecht

Tono international Antwoordnummer 55019 3640 VB Mijdrecht

Kan je tot 5 kg lekker veel gratis ongevraagde rotzooi naar ze sturen.

BuG2FiX
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 nov 2003 12:08

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door BuG2FiX »

spullen die je ongevraagd opgestuurd krijgt mag je gewoon houden.

sterker nog, als je reageert dan hebben ze alleen maar en bewijs dat je het hebt ontvangen. zonder dat kunnen ze dat niet eens.

er is al veel jurisprudentie hierover, als het tot een rechtszaak komt win je deze zeer zeker. Overigens ligt de bewijslast altijd bij hen, zij moeten kunnen bewijzen dat jij besteld hebt en akkoord bent gegaan met de voorwaarden

aangezien ze dat niet kunnen is het einde verhaal.

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens mij kun je het gewoon houden en niet reageren. Laat hun dan maar eens aantonen dat jij iets besteld hebt. Dat kunnen ze toch niet. Het bedrijf moet aantonen dat jij een bestelling geplaatst hebt en dat kunnen ze toch niet. Lekker houden dus. Eeen rechter is echt niet onder de indruk van 'als u niet reageert, geeft u aan iets te willen bestellen'.

digimax
Berichten: 113
Lid geworden op: 25 nov 2003 20:16

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door digimax »

gewoon houden, je kan als er een afzender op het pakketje staat deze gratis op het postkantoor als RETURN AFZENDER/ onbesteld retour zenden. bewaar dan wel het verzend bewijs (geen idee of de tpg die wel geeft eigenlijk) moet je betaald terugsturen kun je het produkt gewoon houden, wat overigens ook verstandiger is als dit soort bedrijven doorzetten met bv incasso buros

ga zeker niet bellen naar 0900 nummers, mocht je pakjes blijven krijgen -spaar ze op- en zodra je een officeel bericht krijgt van een incasso buro doe je bij de politie aangifte van oplichting (met de ongevraagde poststukken als bewijs) en stuurt deze aangifte middels een copie door naar het incasso buro met je verhaal.

het incasso buro zal dan stoppen met incasseren.

Zen

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Zen »

Ook ik heb een proefzending ontvangen van Tono-international en vroeg me af hoe ik er van af kon komen.

Het is me inmiddels gelukt. Naar aanleiding van de slechte ervaringen die vermeld staan op dit forum heb ik t maar direct grondig aangepakt.

- Ik heb gereageerd met de annuleringsbon (wel duidelijk aangegeven dat ik ALLE vervolgzendingen annuleer en niet alleen de volgende. Verzonden naar dat adres in Zwitserland

- Ik heb t gefaxt naar t Nederlandse faxnr. (journaalprintje gemaakt als bewijs)

- Tenslotte heb ik t gemaild (2x via www.tono-int.com en [email protected]) . Met bcc heb ik t tegelijkertijd ook naar een ander emailadres van mezelf verstuurd, wederom als bewijs dat ik t verstuurd heb.
In mijn mail heb ik duidelijk aangegeven dat ik ongevraagde vervolgzendingen absoluut niet zou terugsturen en dat ze in strijd met de wet handelen als ze er een vergoeding voor vragen. De spullen zouden ze dan op het bij hen bekende postadres zelf kunnen afhalen. Tevens heb ik vermeld dat zij geen enkele overeenkomst kunnen overleggen en dat alle eventuele porto- en juridische kosten voor hun rekening komen.

Omdat ik nog geen bevestiging had ontvangen, heb ik vandaag toch maar even naar het tel. nr. in Zwitserland (!!!) gebeld. Hiervoor heb ik gewoon het faxnummer gebruikt maar dan eindigend op een 0 i.p.v een 1 : 0041-217319000 ). Het andere Nederlandse nummer wou ik wegens de kosten sowieso niet meer bellen (1x gebeld). En ja hoor ik krijg nu (in tegenstelling tot het Nederlandse tel.nr.) vrij snel iemand aan de lijn!!!!!!!!!! :) Het is wel Franstalig, maar toen ik aangaf dat ik uit Nederland kwam werd ik direct doorverbonden met een Nederlandstalige dame. Deze deelde mij mee dat net de e-mail met de annuleringsbevestiging was verstuurd (wat ook inderdaad klopte). Ben blij toe, ik had nl. geen zin in al dat gedoe. Ik heb nu in ieder geval een bevestiging, dus ze kunnen me niks meer maken :)). (rekeningnr. had ik overigens niet opgegeven, dus incasseren konden ze sowieso niet).

Dus voor iedereen die telefonisch contact wil hebben, bel: 0041-217319000. Helaas weet ik (nog) niet wat het heeft gekost :(. Ik moest zelf ca. 30 wachten voor ik iemand aan de lijn kreeg (je hoort eerst een franstalig bandje dat je in de wacht zit), daarna kreeg ik dus die franstalige dame die mij doorverbond met een nederlandstalige dame. Alles bij elkaar heeft t hele gesprek misschien ca. 2 minuten geduurd. Dus de tel.kosten zullen wel meevallen. Hoop voor andere onvrijwillige klanten dat dit geen gelukstreffer is geweest. Is wellicht t proberen waard. suc6!

Gast

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Gast »

Als je geen pakketjes meer wilt ontvangen van TONO zeg je dat gewoon op via hun site TONO.com even zoeken naar nl(links in de hoek)
Vul vervolgens je gegevens in bij contact met de mededeling dat je
verdere zendingen van het bedrijf niet wenst te ontvangen.Je krijgt na een week netjes een mailtje terug dat je in de toekomst geen verdere
zendingen van hen zult ontvangen en dat je adres uit hun bestand gehaald wordt.

huisman
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2003 00:31

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door huisman »

Ik ben er eveneens ingetrapt en heb nu, zoals hier al vele malen is geadviseerd, verschillende emails richting Tono gestuurd. Hopelijk heeft het effect.
Op de kartonnen verpakking van de zending die ik heb ontvangen staat ook nog een adres die ik hier nog niet eerder ben tegengekomen, nl:

TONO INternational
Postbus 1121
1270 BC HUIZEN
THE NETHERLANDS

pippi

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door pippi »

Ook ik heb ooit een boxershort van TONO mogen ontvangen. Daarna kreeg ik bericht dat ik een tweede pakje zou krijgen als ik niet zou reageren. Ik heb toen veel telefoonkosten moeten maken en uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen die mij ervan verzekerde dat ik nu van de lijst geschrapt zou worden.

Vandaag kreeg ik echter opnieuw eenzelfde bericht, en moet ik dus weer bellen of het kaartje terugsturen.
Om gek van te worden

_suzanne

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door _suzanne »

Dit bericht staat op de consumentengids pagina. Je mag het dus gewoon houden en als je voor de zekerheid toch af wilt zeggen, ga dan naar www.tono-int.com/nl/contact_nl.asp. Daar kun je in een e-mail aangeven dat je je lidmaatschap op wilt zeggen. Een e-mail is ook rechtsgeldig.


Nog steeds krijgen we dagelijks klachten over Front International, het bedrijf dat ongevraagd lingerie toestuurt, danwel vervolgzendingen waar mensen niet om gevraagd hebben. Veel mensen die ongevraagd de producten van Front International hebben ontvangen, worden gevolgd met fikse rekeningen. Het bedrijf handelt hiermee in strijd met de wet. We hebben Front International in gebreke gesteld en geëist dat zij onmiddellijk ophouden met het ongevraagd toesturen van lingerie en rekeningen. Doet het bedrijf dit niet, dan stappen we naar de rechter. Overigens mag u alles wat u ongevraagd toegestuurd krijgt, houden.

newie

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door newie »

Ja hoor , er lag net weer een pakket van Front International in de bus met 2 boxershorts!
wat moet ik nu doen, het pakket terugsturen en de annuleringsbon invullen en er op schrijven dat ik niet alleen het volgende pakket maar nooit meer een pakket wil ontvangen of het houden, zoals het vorige bericht aangaf en dan bestookt worden met steeds hoger wordende acceptgiro's?
Ik weet het niet meer...

newie

Gesloten