LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uw huis veilig.nl

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Leo The Emperor schreef:ik dacht even dat dit een verkapte manier van zeggen was dat nevermind een pseudoniem van mij was (wat dan overigens niet klopt, want er is maar 1 Leo)
Sorry als ik je die indruk heb gegeven maar dat bedoelde ik dus totaal niet.
Had je dit graag via pb gestuurd maar je hebt pb functie uit staan.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

mape
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2012 07:39

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mape »

Hallo Allemaal,

Gister eindelijk de brief in huis dat de opzegging in behandeling is! :!: :?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Leo The Emperor schreef:
mape schreef:Hallo Allemaal,

Gister eindelijk de brief in huis dat de opzegging in behandeling is! :!: :?
Een beetje onzin brief. Ze kunnen namelijk gewoon een brief sturen dat de overeenkomst geannuleerd is. De behandeling hoeft niet langer dan 2 seconden te duren aangezien je aanspraak maakt op de wettelijke (colportage) regeling.

Enfin, het zij zo.

Laat je in ieder geval geen annuleringskosten in de maag splitsten, want daar heeft het bedrijf totaal geen recht op.
In feite kun je de bevestiging beschouwen als een feitelijke acceptatie van de annulering.

jeanpolleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2012 21:22

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door jeanpolleke »

Beste Leo,

Ik begrijp je wantrouwen mbt deze actie. Echter moet ik jou hier toch corrigeren. Het is altijd makkelijk om dit soort actie naar beneden te halen.
En nee, ik ben ook niet altijd happig op dit soort acties. Echter als je wat meer doorzoekt, naar bv certificering van alarminstallaties, dan zie je dat men van uw huis veilig niet zomaar wat roept.

Citaat

KIWA site:

Volgens de definitie in de Wet particuliere beveiligingsorganisaties en recherchebureaus (WPBR) zijn particuliere alarmcentrales bedrijven waar alarmsignalen binnenkomen van elektronische alarmsystemen, en die er voor moeten zorgen dat op een alarmsignaal actie wordt genomen. Indien een bedrijf onder deze definitie valt dient de particuliere alarmcentrale op grond van deze wet een vergunning te hebben van de Minister van Justitie. Eén voorwaarde voor het verlenen van deze vergunning is dat de particuliere alarmcentrale kan aantonen dat het gecertificeerd is op grond van de criteria uit de Regeling BORG Particuliere Alarmcentrale 2005.

Kiwa-NCP heeft met het CCV een licentieovereenkomst gesloten voor uitvoering van deze regeling. Dit betekent dat Kiwa-NCP particuliere alarmcentrales certificeert en deze daarbij controleert op het voldoen aan de criteria uit deze regeling. Deze criteria gaan over de bedrijfsvoering, de huisvesting, de technische uitrusting en de dienstverlening van de particuliere alarmcentrale alsmede over de deskundigheid en betrouwbaarheid van het personeel.

Erkenning

Wilt u uw bedrijf aanmelden voor de erkenning als Kiwa-NCP erkende BORG Particuliere Alarmcentrale, klikt u op aanmeldingsformulieren.

Mocht u vragen hebben betreffende de erkenningen kunt u contact opnemen met één van onze medewerkers, telefoonnummer 0182-820460.

Einde Citaat

Daarnaast is het natuurlijk ook aan de mensheid die haar hersenen moet gebruiken en niet zomaar binnen een half uurtje iets moet ondertekenen. Ja natuurlijk is het niet netjes van de accountmanager(verkopende partij) om niet aan te geven wat de daadwerkelijkkosten zijn. Kortom logisch nadenken en niet altijd de schuld bij een ander leggen, want voor niets gaat de zon op.

En geloof mij, een goed gecertificeerd bedrijf en -alarminstallatie kost gewoon geld.

BassiePee
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2012 21:29

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door BassiePee »

Ik snap dit gezeik niet. Je bent er toch zelf bij als je het gesprek met iemand aangaat? Wat wil je nu eigenlijk voor een paar honderd euro? Je bent aangesloten bij een meldkamer, hebt een werkend systeem en bovendien gaat er een enigzins afschrikkende werking uit van alleen al de stickers. En dat iets dat je aanschaft onderhoud behoeft is ook niet echt bijzonder. Als je je bedenkt kun je ingevolge de colportagewet de overeenkomst alsnog herroepen. case closed. Wat valt er verder dan nog te mekkeren..?

Hartelijke groet van een tevreden klant van Uw huis veilig.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

BassiePee schreef:Ik snap dit gezeik niet. Je bent er toch zelf bij als je het gesprek met iemand aangaat? Wat wil je nu eigenlijk voor een paar honderd euro? Je bent aangesloten bij een meldkamer, hebt een werkend systeem en bovendien gaat er een enigzins afschrikkende werking uit van alleen al de stickers. En dat iets dat je aanschaft onderhoud behoeft is ook niet echt bijzonder. Als je je bedenkt kun je ingevolge de colportagewet de overeenkomst alsnog herroepen. case closed. Wat valt er verder dan nog te mekkeren..?

Hartelijke groet van een tevreden klant van Uw huis veilig.

Waarom dan een paar honderd euro uitgeven (zoals jij schrijft) en het niet
oplossen met een paar afschrikkende stickers ?
Als ze bij je binnen willen komen dan komen ze toch wel bij je binnen met alarm of zonder alarm, de echte dieven weten precies hoe ze met een alarm om moeten gaan. :wink:

Verders hangt er een naar geurtje aan je bericht, spam....

mafvogeltje
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 jun 2011 19:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door mafvogeltje »

Wij doen gewoon de voor-en achterdeur op slot. No problem.

jeanpolleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2012 21:22

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door jeanpolleke »

@leo,

Graag dit lezen, alarminstallatie bestaat uit meer dingen dat wat magneetsloten, paneeltjes enz, de totale package is gecertificereerd. Meer ga ik er niet overzeggen :)

Kiwa-NCP heeft met het CCV een licentieovereenkomst gesloten voor uitvoering van deze regeling. Dit betekent dat Ki alarmcentrales certificeert en deze daarbij controleert op het voldoen aan de criteria uit deze regeling. Deze criteria g bedrijfsvoering, de huisvesting, de technische uitrusting en de dienstverlening van de particuliere alarmcentrale alsme deskundigheid en betrouwbaarheid van het personeel

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

.
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 05 okt 2018 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:Als ze bij je binnen willen komen dan komen ze toch wel bij je binnen met alarm of zonder alarm, de echte dieven weten precies hoe ze met een alarm om moeten gaan.
Slecht argument want ook je deur en je raam breken ze open als ze echt willen. Toch sluit je je deur wel af.
Beveiliging is gebaseerd op het moeilijk maken, en moeilijker dan bij de buren of anderen in de straat. Als een dief weet dat je een alarm hebt en de buren niet, waar denk je dat ie naartoe gaat? Want zo'n alarm is toch een risico ontdekt te worden en laat dat nu net zijn wat dieven niet willen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

olaf79 schreef:
Chocomelk schreef:Als ze bij je binnen willen komen dan komen ze toch wel bij je binnen met alarm of zonder alarm, de echte dieven weten precies hoe ze met een alarm om moeten gaan.
Slecht argument want ook je deur en je raam breken ze open als ze echt willen. Toch sluit je je deur wel af.
Beveiliging is gebaseerd op het moeilijk maken, en moeilijker dan bij de buren of anderen in de straat. Als een dief weet dat je een alarm hebt en de buren niet, waar denk je dat ie naartoe gaat? Want zo'n alarm is toch een risico ontdekt te worden en laat dat nu net zijn wat dieven niet willen.
Dat ligt er helemaal aan wat er bij je te halen valt.
En echte dieven weten precies om te gaan met een alarm.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door olaf79 »

Chocomelk schreef:
olaf79 schreef:
Chocomelk schreef:Als ze bij je binnen willen komen dan komen ze toch wel bij je binnen met alarm of zonder alarm, de echte dieven weten precies hoe ze met een alarm om moeten gaan.
Slecht argument want ook je deur en je raam breken ze open als ze echt willen. Toch sluit je je deur wel af.
Beveiliging is gebaseerd op het moeilijk maken, en moeilijker dan bij de buren of anderen in de straat. Als een dief weet dat je een alarm hebt en de buren niet, waar denk je dat ie naartoe gaat? Want zo'n alarm is toch een risico ontdekt te worden en laat dat nu net zijn wat dieven niet willen.
Dat ligt er helemaal aan wat er bij je te halen valt.
En echte dieven weten precies om te gaan met een alarm.
Echte dieven weten ook hoe een slot forceren, of een raampje openbreken. Is dat reden je huis maar niet af te sluiten?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Olaf, als ze bij je binnen willen komen dan komen ze toch wel binnen, met of geen alarm.
Zorgen dat je goed verzekerd bent is het allerbelangrijkste.

Je kan jezelf ook helemaal gek maken door tig sluitingen op je deuren/ramen, alarm en weet ik wat allemaal.
Dan komt er brand en je kan zelf niet heel snel uit je huis komen door de beveiligingen die je op deuren/ramen hebt zitten.

Ieder het zijne Olaf.

alettailsa
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 apr 2012 10:34

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door alettailsa »

Ook ik wil hier wel iets over kwijt.
Een aantal weken terug werdt er bij ons aangebeld door een dame die ons wilde informeren over beveiligingssytemen en dat dit in samenwerking met de gemeente ging. Ze noemde de naam van een waarschijnlijk eigen advies/verkoop bureau, en de boodschap dat ze bezig zijn met een actie dat ze in een aantal wijken een gratis beveiligssyteem willen plaatsen en zo mond op mond reclame willen maken. Graag wilde ze een afspraak maken om hier verder op in de gaan, nou prima laat maar komen.
Afgelopen maandag dus bezoek en werdt het hele verhaal uitgelegd, en dat ze kwam via uw huis veilig en Securitas. Wij waren wel geinterreseerd in een alarm systeem, maar gratis bleek natuurlijk niet gratis. Er kwam aan bod wat een normaal systeem kost wel €2.500 en nu konden wij dit krijgen voor €99 aanluitkosten meldkamer + € 229 installatiekosten en nog een contract voor 5 jaar a € 29,95 per maand meldkamer abbonment. Voordat de prijzen op tafel kwamen was er natuurlijk sprake van een mooi verkooppraatje. Waarvoor zou zij ons bij haar baas willen voordragen voor een gratis systeem, en zouden wij het een ander ook gunnen want zo niet dan zou ze het ons ook niet gunnen en dus niet voordragen bij haar baas om hiervoor in aanmerking te komen. ook toen ik liet merken dat er enige twijfel bestond voor het contract van 5 jaar, zei de dame dat als er enige twijfel bestond het ook niet door zou gaan. Ik dacht nou prima niet meer twijfelen laat het maar doorgaan want we kunnen er altijd nog onderuit. Daarna kon er in 1 keer meteen een overeenkomst getekend worden en hoefde er geen voordracht meer te komen bij haar baas!!!! erg vreemd, want ze moest het eerst voordragen toch werd er verteld. Dus overeenkomst getekend, maar het zat me niet lekker. Op internet nagezocht en wat blijkt het gaat om een promotieactie waar iedereen voor in aanmerking komt. Dus omdat wij ons voelen voorgelogen en bedrogen heb ik vandaag de overeenkomst middels een aangetekende brief ontbonden.

capricho

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door capricho »

[/color
Uw huis veilig.

Gisteravond hebben wij ook een verkoper van het "gratis alarmsysteem" op bezoek gehad.

Wat ik verontrustend vind is het volgende: volgens verkoper is Uw huis veilig een onderdeel van Securitas. Uw huis veilig zou een onderdeel van Securitas zijn maar dan voor de particuliere sector. Door het feit dat de verkopers in rode jassen lopen met het Securitas embleem, de drie rode bollen op het papier staan en als de verkoper de jas uittrekt er ook nog eens een overhemd te voorschijn komt waar de bekende drie rode bollen opstaan en de zin "partner van Securitas Alert" moet ik heel eerlijk zeggen, dat als ik niet beter wist, ik bijna geneigd zou zijn dit te geloven.

De jonge man in kwestie zag er ook netjes en verzorgd uit. Sprak algemeen beschaafd Nederlands, iets wat soms ook wel te wensen over laat bij huis aan huis verkopers.

Tijdens dat gesprek worden allerlei scenario's naar voren gebracht die eventueel zouden kunnen gebeuren. Daarbij wordt ook nog eens vermeld dat het hier om een alarminstallatie zou gaan die preventie biedt bij, inbraak, brand en medische ongevallen in huis. Een hartaanval? Een beroerte? Ambulance nodig voor een gebroken been? Druk met twee vingers op beide knoppen en er wordt een ambulance geregeld. Voor oudere en zieke mensen klinkt dit allemaal als DE oplossing. Helaas biedt Securitas deze mogelijkheid zelf niet aan, dus is de toegevoegde waarde nihil, niets, nada, niente. Een leuk verhaal maar meer ook niet.

Tijden het gesprek valt regelmatig het woord Securitas, wat ook weer de indruk wekt dat als je er mee in zee zou gaan, je een contract met Securitas afsluit. Niets is echter minder waar! Je sluit een contract af met Uw huis veilig, een verkooporganisatie waarvan er diversen zijn in Nederland. Dom van Securitas om hier aan mee te doen. Het doet in mijn ogen zeker af aan hun goede naam en betrouwbaarheid.

Veiligheid garanderen is gebakken lucht. Een gevoel van veiligheid creëren is het enige wat een beveiligingsbedrijf kan geven. Mijn brief of bericht is dus eigenlijk een aanklacht tegen beide partijen. Securitas geeft een stuk van zijn geloofwaardigheid op hiermee en Uw huis veilig profiteert van de goede naam van Securitas, echter op een hele slinkse manier, vind ik.

Want wie garandeert mij dat ik over een jaar nog steeds bij de meldkamer van Securitas zit? Het contract voor vijf jaar is een contract met Uw huis veilig. De maandelijkse onkosten van bijna 30 euro kunnen oplopen. Volgens de jongeman gaat die met de inflatie mee. Tja, ook leuk om te weten maar het garandeert dus niet dat ik vijf jaar lang 30 euro betaal, integendeel, over vijf jaar kan dat dus stukken hoger liggen. Verder zouden diverse verzekeringen hun prijzen voor de inboedel verzekering laten zakken als je aan kunt geven dat jouw huis voldoende beveiligd is. Het kon wel oplopen tot 85% zelfs. Terwijl als je eventjes op google kijkt er enkele verzekeringsmaatschappijen zijn die ten hoogste 3% korting geven.

Hij deed heel erg zijn best en het verkooppraatje was goed. Met de juiste informatie om te verkopen en een goed onderbouwd verhaal, dat op juistheid gebaseerd zou zijn, zou die jongeman voor elke verkooporganisatie een uitkomst zijn.

Mijn idee: niet aan beginnen.

Bijssel
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2012 14:35

Re: uw huis veilig.nl

Ongelezen bericht door Bijssel »

Als persoon die ervaring heeft met dit bedrijf, vind ik dat ik even een paar opmerkingen kwijt moet over de werkzaamheden van Uwhuisveilig. Even voor de duidelijkheid, dit is mijn eerste post en heb mij vandaag aangemeld maar ik vond het zaak even te reageren op een paar onduidelijkheden.

De opleiding als beveiligingsadviseur is kort, klopt.
Ook ik heb deze opleiding gevolgd en ben doorgegaan als beveiligingsadviseur. Dat je na de training ook daadwerkelijk aan het werk mag is wat anders. Dit is namelijk geen zekerheid. Ik heb enkele personen weggestuurd zien worden (ook werkende als beveiligingsadviseur) omdat zij simpelweg niet geschikt waren. Het vergt interesse en vertrouwen.


Een 5-jarige overeenkomst kost een duit geld, klopt.
Uiteindelijk verdient iedereen aan de dienstverlening, de particulier verdient zelfs een beveiligd huis en gezin. Of je dit nu over 5 jaar doet of meteen in één keer, elektronisch beveiligen kost veel geld. Ik zei bij de mensen die met Uwhuisveilig akkoord gingen dan ook vaak dat zij meerdere aanbieders konden bekijken met een NCP-erkend alarmsysteem. Uwhuisveilig biedt geen onzin aan en vermindert de kans op inbraak met een flink percentage. Niemand kan aanrijtijden garanderen, en geen alarmsysteem kan 100% er voor zorgen dat een dief gevangen wordt. Precies wat Olaf zegt: Buren geen alarm, je gezin wel.. waar zou jij heen gaan als inbreker als de mogelijkheid zich voordoet?


NCP erkend alarmsysteem, klopt
Het systeem is wel degelijk door NCP erkend door middel van een klasse 2 NCP keurmerk. Securitas werkt met een NCP BORG gecertificeerde alarmcentrale, wat niet veel meldkamers kunnen garanderen. Overigens ook 24/7 bemand door mensen, niet door computers of de hybride hier van.

Leo, ik zie dat je graag debatteert maar Uwhuisveilig is een prima bedrijf. Iedereen heeft de mogelijkheid zelf een systeem aan te schaffen maar Uwhuisveilig doet dit voor iedere particulier (en ondernemer) aan de hand van een situatieschets in de woning of het bedrijf. Of het ethisch verantwoord is om meteen te beslissen laat ik erbuiten, want de keuze ligt uiteindelijk bij de persoon zelf.


Groeten,

Gesloten